tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:28

Meelezer:
Resistance, keeyzie, carazonx en Marlinde: virtuele knuffel. Het blijft poedersuiker en ellendig.

Hier een hele soap gehad, vanwege mogelijke herkenbaarheid zet ik het verhaal niet online (indien gewenst kan ik het wel pb-en). In ieder geval iets met een scharrel die toch terug ging naar zijn ex om dingen uit te zoeken. Enorm poedersuiker, want deze scharrel dat is al 3 jaar af en aan gezellig. En iets met gevoel en verraden voelen van mijn kant en andere drama. Over dingen die zomaar kunnen omslaan: Wij hadden het plan om samen een aantal weken naar Azië te gaan. Uiteindelijk ben ik op groepsreis naar Jordanië vertrokken omdat ik echt-even-heel-erg-weg-moest. De vakantie was heerlijk.

Het wekelijkse zelfmedelijden-dagje herken ik wel. Dan wil ik gewoon op de bank kruipen met een dekentje en heel hard huilen. En nog meer huilen. En een goed alcoholisch iets naar binnen werken gecombineerd met Tony, Ben en Jerry. In plaats daarvan ben ik deze keer flink gaan hardlopen. Dat hielp opzich wel.. totdat ik zijn vrienden tijdens mijn ronde tegenkwam :+

Mijn hoofd zegt in alles 'dit gaat niet weer goed komen' maar dat stomme verrotte poedersuiker-gevoel zegt iets heel anders. Ik haat hoop. Ik ben daar zo ontzettend klaar mee. Dus ik tinder maar weer wat. Niet dat dat ook maar iets van zin heeft, want ja 'niemand is zo leuk als die ene', maar ik doe een wanhopige poging tot. Ik heb gewoon een hele goede rebound nodig :+ Alweer :+

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:12

MarlindeRooz schreef:
Resistance, wat enorm rot dat jij dit zo heftig ervaart! :(:)

Ik heb mijn wekelijkse zelfmedelijden dagje, dat mag ik van mezelf maar 1 dag per week doen. Voel me echt rot. De familiedag van afgelopen zaterdag heeft er echt in gehakt. Ik mis mijn ex vreselijk en voel me heel leeg en incompleet. Kan normaal heel goed alleen zijn maar ik voel me nu enorm eenzaam. Terwijl ik als kind ook altijd alleen speelde en ik graag tijd alleen door breng...

Zou hem het liefst huilend opbellen dat hij hier heen moet komen maar mijn verstand weet dat er teveel gebeurd is om het weer goed te laten komen. :n

Note: ik heb genoeg te doen en ik hoef niet alleen te zijn, maar wil ook soms de confrontatie met mijn gevoel aangaan ipv alles volplannen.

Ik denk dat het heel goed is dat je je die dag in de week gunt. Hier gaat het ook echt met ups and downs.
Het gevoel wat je omschrijft met het opbellen herken ik heel erg, ook al heb je dan nog zoveel mensen om je heen. Je voelt je gewoon super eenzaam |(

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:15

Winged schreef:
Meelezer:
Resistance, keeyzie, carazonx en Marlinde: virtuele knuffel. Het blijft poedersuiker en ellendig.

Hier een hele soap gehad, vanwege mogelijke herkenbaarheid zet ik het verhaal niet online (indien gewenst kan ik het wel pb-en). In ieder geval iets met een scharrel die toch terug ging naar zijn ex om dingen uit te zoeken. Enorm poedersuiker, want deze scharrel dat is al 3 jaar af en aan gezellig. En iets met gevoel en verraden voelen van mijn kant en andere drama. Over dingen die zomaar kunnen omslaan: Wij hadden het plan om samen een aantal weken naar Azië te gaan. Uiteindelijk ben ik op groepsreis naar Jordanië vertrokken omdat ik echt-even-heel-erg-weg-moest. De vakantie was heerlijk.

Het wekelijkse zelfmedelijden-dagje herken ik wel. Dan wil ik gewoon op de bank kruipen met een dekentje en heel hard huilen. En nog meer huilen. En een goed alcoholisch iets naar binnen werken gecombineerd met Tony, Ben en Jerry. In plaats daarvan ben ik deze keer flink gaan hardlopen. Dat hielp opzich wel.. totdat ik zijn vrienden tijdens mijn ronde tegenkwam :+

Mijn hoofd zegt in alles 'dit gaat niet weer goed komen' maar dat stomme verrotte poedersuiker-gevoel zegt iets heel anders. Ik haat hoop. Ik ben daar zo ontzettend klaar mee. Dus ik tinder maar weer wat. Niet dat dat ook maar iets van zin heeft, want ja 'niemand is zo leuk als die ene', maar ik doe een wanhopige poging tot. Ik heb gewoon een hele goede rebound nodig :+ Alweer :+

Voor jou ook een virtuele knuffel. Dat klinkt niet fijn :(:)
Mocht je je verhaal gewoon kwijt willen dan mag je me altijd een PB stuen.

Misschien kan Tinder je zinnen een beetje verzetten. Ik heb daar zelf echt totaal geen behoefte aan. Alle mannen moeten nu echt even ver op afstand blijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:21

Ik wil 'm gewoon terug... ;(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:36

Geef jezelf een schop onder je kont Resistance, want dit gaat niet werken. Ik weet wel dat het poedersuiker is nu maar zoek afleiding, ga leuke dingen doen en probeer niet in je verdriet te blijven hangen. Zijn verlies, niet het jouwe, je wil immers niet iemand die er niet voor wil gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:04

Iemand voelt toch wat hij voelt? Of is er een speciale reden om het bij Resistance anders te zien? Een maand is inderdaad enorm kort maar het doet niet af aan het feit dat je wel een maatje verliest en een stukje toekomst. En dat je je erg gekwetst kunt voelen door iemand die je vertrouwt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:06

Sheran schreef:
Iemand voelt toch wat hij voelt? Of is er een speciale reden om het bij Resistance anders te zien? Een maand is inderdaad enorm kort maar het doet niet af aan het feit dat je wel een maatje verliest en een stukje toekomst. En dat je je erg gekwetst kunt voelen door iemand die je vertrouwt.

Mee eens... Dat het maar een maand duurde zal ze nog wel merken, want dan raak je er ook veel sneller over. Maar er zijn heus een heleboel mensen die op een maand tijd verliefd kunnen worden. En ja, dat kan ook even heel hard pieken als het dan toch niet wordt wat je dacht...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:09

Precies, bij mij is het bv ook altijd alles of niets. Ik ben dan op dag 2 even verliefd als na 3 jaar.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:15

Sheran schreef:
Precies, bij mij is het bv ook altijd alles of niets. Ik ben dan op dag 2 even verliefd als na 3 jaar.

Ik niet, maar kan er wel inkomen aangezien ik ook heel snel iemand echt heel leuk kan vinden (niet echt verliefd, eerder crushen) maar ik heb het ook al meegemaakt dat zoiets enorm piekt als het dan toch niets wordt. Het enige wat ik tegen Resistance kan zeggen als advies is dat die pijn ook zeer snel op houdt, bijna even snel als dat hij gekomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:19

Het is inderdaad enorm kort. Maar we gingen gewoon heel hard. Het voelde zo ontzettend goed en natuurlijk, zovan: het is goed zo. We zagen elkaar bijna iedere dag, hadden de diepste gesprekken... hij had het over zijn familie en dat ik ze zo aardig zou vinden en dat hij geen probleem zou hebben om me mee naar huis te nemen... vroeg me mee op een weekendje weg en mee naar frankrijk, hij wilde meekomen naar Zweden van de zomer en had het al over hoe hij daar ook wel met me zou willen wonen en wat we dan allemaal gingen doen... Hij beschreef zijn hele toekomstbeeld in die korte tijd met mij. We deden in die maand echt álles samen. Het voelde alsof we elkaar al jaaaren kenden. Hij zei dat als het met mij niets zou worden, hij er geen vertrouwen meer in had.

En dan binnen een kwartier, terwijl we die avond nog plannen hadden, is hij van gedachten veranderd en is de deur uitgelopen. Dus ja, ondanks dat het nog maar een maand was, waren we al veel verder dan dat je normaal na een maand bent... het was een soort van hele mooie droom. En toen werd die opeens aan stukken gesmeten, uit het niets.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:28

Resistance schreef:
Het is inderdaad enorm kort. Maar we gingen gewoon heel hard. Het voelde zo ontzettend goed en natuurlijk, zovan: het is goed zo. We zagen elkaar bijna iedere dag, hadden de diepste gesprekken... hij had het over zijn familie en dat ik ze zo aardig zou vinden en dat hij geen probleem zou hebben om me mee naar huis te nemen... vroeg me mee op een weekendje weg en mee naar frankrijk, hij wilde meekomen naar Zweden van de zomer en had het al over hoe hij daar ook wel met me zou willen wonen en wat we dan allemaal gingen doen... Hij beschreef zijn hele toekomstbeeld in die korte tijd met mij. We deden in die maand echt álles samen. Het voelde alsof we elkaar al jaaaren kenden. Hij zei dat als het met mij niets zou worden, hij er geen vertrouwen meer in had.

En dan binnen een kwartier, terwijl we die avond nog plannen hadden, is hij van gedachten veranderd en is de deur uitgelopen. Dus ja, ondanks dat het nog maar een maand was, waren we al veel verder dan dat je normaal na een maand bent... het was een soort van hele mooie droom. En toen werd die opeens aan stukken gesmeten, uit het niets.

Dat is niet leuk, en zeker niet als dit zo plots komt. Heeft hij echt niet meer uitleg gegeven? -O- Anders lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij niet opzettelijk je om de tuin heeft geleid en gewoon even zin had in een vluggertje. Ik ben geen persoon dat te snel oordeelt, zeker niet over mensen die ik niet ken. Maar zo komt het nu wel over en ben jij daar de dupe van geworden. Veel mooie woorden maar weinig acties. Jammer dat het zo is moeten gaan...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:39

Héél veel mooie woorden inderdaad, in zo'n korte tijd. Maar jij ziet er door al die tripjes en beloftes uiteraard wel toekomst in en het is heel hard als dat dan ineens weggevaagd wordt. Dan ga je ook twijfelen aan jezelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:41

Nouja hij slikt dus antidepressiva en zei dat hij niet wist of hij niet genoeg voelde omdat hij niet genoeg voelde of omdat hij überhaupt niets voelt, en de reden was dat hij dacht dat dit was wat hij moest doen. Dat z'n gedachtengang opeens was veranderd.

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat het voor een vluggertje was... het was echt een hele eerlijke jongen. Ook gewoon oprecht lief. Als het voor een vluggertje was had hij niet al die dromen met me gedeeld, gewacht tot ik veilig thuis was totdat ie ging slapen, etc.... ik voel mensen ook goed aan en heb een hele sterke intuïtie. Ik heb het altijd door als iemand zit te banketstaaf if mooie verhalen ophangt, en dat was gewoon echt niet zo. Ik snap er gewoon niets van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:52

Dikke knuffel Resistance. Het is niet fijn om je zo te voelen. Of dat nu na 1 maand is of na een jarenlange relatie.
Jij voelt je rot en dat mag best. :(:)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:22

Ik kan je heel goed begrijpen Resistance. Zo'n complete omslag ineens is ook heel onwerkelijk en onbegrijpelijk. Het lijkt me ook enorm verwarrend als iemand alles met je deelt, zijn toekomst met je bespreekt en dan ineens 180 graden omdraait.

Daarom neem ik zelf woorden als "ben niet bang dat ik je verlaat" of "ik ga nooit meer bij jou weg" niet meer zo serieus. Ik blijf altijd voorzichtig omdat ik net als jij heb ervaren dat het ineens over kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:35

Precies... "je hoeft je echt geen zorgen te maken dat ik je opeens niet meer leuk vindt".... Dat zei hij. Gaf zoveel vertrouwen en we konden zo goed communiceren. Over ook vorige relaties en de pijn die we hadden ervaren, en onze angsten en over jaloezie enzo... En dan opeens is het voorbij... uit het niets. De avond ervoor nog "ik heb zin om naarst je in slaap te vallen". Terwijl ik in z'n armen lag te knuffelen zei hij het opeens. Bij het weggaan kreeg ik nog een kus op m'n voorhoofd en een enorme knuffel.

Ik kan het gewoon nog steeds absoluut niet bevatten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:44

keeyzie schreef:
Daarom neem ik zelf woorden als "ben niet bang dat ik je verlaat" of "ik ga nooit meer bij jou weg" niet meer zo serieus. Ik blijf altijd voorzichtig omdat ik net als jij heb ervaren dat het ineens over kan zijn.

Idem ditto. Mijn vriend zegt dit heel vaak. Ik zeg het nooit terug want dat zijn beloftes die je nooit kan maken.

Ik twijfelde of ik het zou delen, aangezien mijn vriend en ik (als jullie dit zich nog herinneren) een paar weken terug ook even door een poedersuiker periode gingen. Momenteel zit er weer een storm aan te komen. Hij is namelijk aangenomen bij een bedrijf die vanuit België werken, maar hun werknemers naar het buitenland sturen. Vaak voor 3 maanden en dan een maand thuis, dit kan in het begin vooral nog binnen de EU zijn maar vanaf hij wat meer vertrouwen krijgt binnen het bedrijf gaat hij ook vaak naar Zuid-Amerika, India, etc. zijn. Ik heb hem hierin uiteraard vanaf het begin gesteund en zal dat blijven doen. Maar ik vrees wel echt enorm of onze relatie gaat blijven duren als hij zo vaak weg is...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:06

Resistance, wat wel vreemd is is dat hij dit plots beslist. Ik denk niet dat het zo plots was, dat kan toch gewoon niet? Als hij zegt niet genoeg te voelen, wat zijn al de mooie woorden van ervoor dan waard? Want voelde hij dan wel genoeg en waarom is dat dan plots weg? Als je weet dat het een gevolg van die depressie is kan je daar over praten zonder alles weg te gooien, dat soort praten is belangrijker dan over het verleden of de toekomst te praten. Zonder heden en omgaan met wat dan speelt is er geen toekomst namelijk. Was hij niet ook vooral zichzelf aan het overtuigen? Is dit niet iets dat ook in zijn verleden speelde? Korte relaties etc.

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar ik denk niet dat een plotse gedachte dat iets niet goed is een maand oprechte liefde kan wegvegen, als dat iets plots en acuut is dan is dat eerder iets dat je even een stapje terug doet zetten, zonder direct de hakbijl boven te halen en alles af te breken. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het slechte wil was, alleen is het ook zaak jezelf te kennen en te weten hoe je op zo'n manier iemand kan kwetsen, want dat doet hij nu wel.

Het is maar wat ik opmaak uit wat je vertelt, hoe ik het ervaar en ook omdat ik zelf hard probeer zo'n zaken te begrijpen en plaatsen, ik wil zeker geen waardeoordelen vellen. Ik hoop vooral dat je snel terug ok bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:11

Hij zegt nu iets over dat een aantal dingen hem herinnerden aan z'n ex, en dat dat dingen zijn die hij echt niet wil.

Ben wel benieuwd wat voor dingen dat dan zijn en waarom je dan binnen een half uur zo erg daarvan kan schrikken dat je alles weggooit zonder daar verder over na te denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:12

CalipsoLover schreef:
keeyzie schreef:

Idem ditto. Mijn vriend zegt dit heel vaak. Ik zeg het nooit terug want dat zijn beloftes die je nooit kan maken.

Ik twijfelde of ik het zou delen, aangezien mijn vriend en ik (als jullie dit zich nog herinneren) een paar weken terug ook even door een poedersuiker periode gingen. Momenteel zit er weer een storm aan te komen. Hij is namelijk aangenomen bij een bedrijf die vanuit België werken, maar hun werknemers naar het buitenland sturen. Vaak voor 3 maanden en dan een maand thuis, dit kan in het begin vooral nog binnen de EU zijn maar vanaf hij wat meer vertrouwen krijgt binnen het bedrijf gaat hij ook vaak naar Zuid-Amerika, India, etc. zijn. Ik heb hem hierin uiteraard vanaf het begin gesteund en zal dat blijven doen. Maar ik vrees wel echt enorm of onze relatie gaat blijven duren als hij zo vaak weg is...

Pfieuw wat een moeilijke... Ik zou het niet kunnen, mijn partner zo weinig zien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:25

Resistance schreef:
Hij zegt nu iets over dat een aantal dingen hem herinnerden aan z'n ex, en dat dat dingen zijn die hij echt niet wil.

Ben wel benieuwd wat voor dingen dat dan zijn en waarom je dan binnen een half uur zo erg daarvan kan schrikken dat je alles weggooit zonder daar verder over na te denken...

Hij is toch depressief?
Ik vind het nog knap dat hij dan een relatie aan is gegaan.

En dat is gewoon niet te pijlen hoe dat een wending krijgt. Zeker als hij medicatie slikt.

Laat hem eerst maar aan zichzelf werken, als jij echt zo kapot bent ervan en hij volledig weer bij zijn positieve is dan kun je misschien nog eens een gesprek aan gaan. Dan krijg je misschien antwoorden en misschien als hij beter is dat hij wel weer open staat voor een relatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:25

Resistance schreef:

Te snel, te veel, bindingsangst noem maar op. En zaken die jullie besproken hebben over voorgaande relaties, jaloezie , claimen. Het kan zo veel zijn en tel daar een depressie bij op dan is het misschien te veel . Dus laat los, laat gaan en probeer niet om hem te “redden” .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:28

Je kan hem toch helemaal niet meer vertrouwen als die dat soort dingen zei en na een kwartier volledig omgedraaid is?????? Ik bedoel wat zijn zijn woorden dan waard... helemaal niks als die de daden er niet bijvoegt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:30

Yonker, rationeel gezien heb je volkomen gelijk. Als ik dit lees denk ik ook dat het enkel verdere moeilijkheden zou brengen, maar ik weet zelf ook dat ik het zelf ook direct terug zou willen proberen, zelfs na 3 maanden complete radiostilte na een gelijkaardig einde. Ik denk ook dat ze beide jong zijn, in mijn geval was ze 36, ik denk dat het dan nog een stuk moeilijker is. En toch zou ik er zonder aarzelen terug induiken. Eigenlijk zou ik beter Tinder installeren of zo om het achter te laten denk ik soms, maar ik weet niet of dat zo slim zou zijn. Ik ben met haar ook begonnen vlak na een andere relatie die continu die hoogtes en laagtes had, 20 keer (bij benadering uiteraard) dat ze er een punt achter zette en na een week terugkwam. Dus ja, het is toch allemaal niet zo simpel of zwart-wit.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:53

Hier heb ik een gelijkaardig verhaal een tijdje geleden ook gepost. We zijn nu maanden verder en blijven ter plekke trappelen, in totaal is het een jaar ongeveer. Het is moeilijk om iemand in de knoop zit met zichzelf daarin te helpen. Het is soms frustrerend en soms ben ik boos maar ik probeer te relativeren, dit is ook mijn eigen keuze om hierin te blijven. Maar hier kwamen er na een maand ook oneindig veel twijfels van de tegenpartij, daarvoor zaten we op een roze wolk. Dus ik schrik niet van die reactie en ik weet dat het pijn doet want ook ik heb nog steeds het gevoel dat het "uniek" is tussen ons. Veel sterkte ermee alleszinds, ik zou hem nu vooral ruimte geven. Ik ben dat momenteel ook aan het doen, pijnlijk en verdrietig maar er valt niets anders te doen.

Ook voor de anderen een dikke knuffel. Houden van is stom.