Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:32

Kiki1995

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:05

Gefeliciteerd aan alle pas-verloofden! Ik ben zelf ook sinds vorige maand verloofd met mijn vriend, hij ging op zijn knieën bij het Disney kasteel in Disneyland Parijs!

Ik stalk dit topic nu al een tijdje, maar zijn er meer mensen die hun jurk shoppen via Ebay of Aliexpress? Klinkt misschien extreem riskant en cheap maar ik heb nu al een aantal goede verhalen voorbij zien komen op Youtube en wil het misschien zelf ook proberen om te kijken of ik zo wat kosten kan besparen op mijn jurk! c:

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 00:22

Het probleem met Etsy is dat je zo afhankelijk bent van bij wie je koopt. Je kan dan wel goede verhalen horen over verkoper X op Etsy, maar voor hetzelfde geld bestel jij bij verkoper Y die verschrikkelijk is.

Ik zou persoonlijke nooit een jurk willen kopen voordat ik hem op mijn eigen lichaam heb gezien. Voor ik ging shoppen, waren er een paar jurken waarvan ik overtuigd was dat ze me prachtig zouden staan, en ze bleken verschrikkelijk te zijn voor mijn lichaam. En omgekeerd heb ik een jurk gekozen die helemaal niet de stijl is die ik eerst wou. Dus ik zou het persoonlijk niet willen, gewoon omdat het zo kan tegenvallen, en je dan ook nog eens de persoonlijke service niet hebt wanneer je aanpassingen moet laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:58

Ik zit op diverse aliexpress facebook groepen en ik heb tot nu toe echt alleen mooie trouwjurken gezien! De meeste moeten hier in Nederland nog wel iets laten aanpassen qua innemen of uitleggen.
Laatst was er iemand met een super mooie fishtail dress met kant voor onder de 200 euro volgens mij! En die was echt wel mooi en je zag niet dat hij zo goedkoop was. Het is dan niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Pnina Tornai qua afwerking maar voor die prijs was hij echt heel gaaf.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:32

Ja, dat met een jurk op je eigen lichaam zien heb je wel gelijk in Yasmine, daarom twijfel ik ook zo erg. Mijn oma kan op zich aanpassingen maken, die heeft jaren achter de naaimachine gezeten als beroep.
Ik hoef ook zeker geen speciaal merk trouwjurk te hebben, ik wil gewoon iets wat ik mooi vind en lekker zit. Als dat goedkoop kan zou dat fijn zijn, dan kan ik weer uitsparen voor bijv. het feest en eten enzo! c:

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:24

Ik heb net als jullie veel horror verhalen gelezen, maar ik heb ook van dichtbij meegemaakt dat het wel goed kan gaan. Die bruid had via een Chinese webwinkel (LightInTheBox dacht ik?) haar jurk besteld. De kosten waren niet te vergelijken met een trouwjurk van hier en ze was er zó ongelooflijk blij mee! Het was echt haar droomjurk! En oprecht: hij paste ook perfect bij haar en bij hun bruiloft! Van de jurk heeft ze geen moment spijt gehad. Wel heb ik haar eens horen zeggen dat ze het jammer vindt dat ze de winkel ervaring nooit gehad heeft. Die bruid mocht later mee toen haar zus een jurk ging zoeken en die ervaring vond ze toch wel heel bijzonder: samen met de mensen waar je van houdt verschillende jurken kiezen, passen en huilen bij dé jurk. :D

En natuurlijk ook ...
Kiki1995 schreef:
Ik ben zelf ook sinds vorige maand verloofd met mijn vriend, hij ging op zijn knieën bij het Disney kasteel in Disneyland Parijs!

van harte gefeliciteerd! <3

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:13

Donderdag 21-09-2017 getrouwd ^&+ in deze prachtige jurk... met deze prachtige man :+: in bijzijn van onze prachtige jongens <3 Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:15

Ik had t al gezegd, maar heel mooi <3

Ik ga donderdag kijken :D :D :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:29

Hartstikke leuke foto's, xsiroccox! En wat zien je zoontjes er mooi uit zo strak in pak! Een gezinnetje om trots op te zijn! <3

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:26

Dank jullie wel <3
Veel plezier Joolien *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:36

Zo dat was leuk afgelopen donderdag :D Nog niet de jurk gevonden, was ook erg overweldigend allemaal.
Wel vond ik dat deze winkel veel van hetzelfde had, terwijl ze zichzelf uitgaven als De winkel met aparte jurken. Ik heb denk een hele andere kijk op apart :')
Dus, wie weet er nog een winkel met aparte stijl? Veel (blush)kleur, aparte stijlen etc. Liefst Overijssel, Gelderland, Drenthe, Utrecht.
Edit: dit vind ik apart :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:53

Cool Jolien! Die derde!! <3

Bedankt voor de link naar het andere topic! Ik wacht nog even tot we met de voorbereidingen beginnen, dat wordt pas volgend jaar :)

Proficiat xsirocco! Prachtige gezinsfoto!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:58

Dank je Dondeyne :) , jij gefeliciteerd ^&+

Joolien, niet mijn stijl, wel mooi! Vind de tweede mooi. Maar waar ze dit verkopen? Geen idee... Succes met zoeken!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:26

Jolien, zou zoiets misschien niet eerder in een galazaak dan in een bruidszaak hangen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:03

Paisano schreef:
Jolien, zou zoiets misschien niet eerder in een galazaak dan in een bruidszaak hangen? :)

Het zijn wel echt bruidsjurken, dus ik denk het niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:06

Joolien schreef:
Zo dat was leuk afgelopen donderdag :D Nog niet de jurk gevonden, was ook erg overweldigend allemaal.
Wel vond ik dat deze winkel veel van hetzelfde had, terwijl ze zichzelf uitgaven als De winkel met aparte jurken. Ik heb denk een hele andere kijk op apart :')
Dus, wie weet er nog een winkel met aparte stijl? Veel (blush)kleur, aparte stijlen etc. Liefst Overijssel, Gelderland, Drenthe, Utrecht.

Die eerste is mooi zeg, qua kleur!
Misschien Assepoester in Arnhem? Wel soms beetje chaotisch in de winkel, lees ik.
Het is geen standaard-bruidsjurken winkel, maar ze hebben er wel vanalles en nog wat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:08

MarrieLeen schreef:
Joolien schreef:

Die eerste is mooi zeg, qua kleur!
Misschien Assepoester in Arnhem? Wel soms beetje chaotisch in de winkel, lees ik.
Het is geen standaard-bruidsjurken winkel, maar ze hebben er wel vanalles en nog wat. :j

Dat is dus de winkel waar ik ben geweest :P Als dat al een niet standaard bruidswinkel is, ben ik benieuwd naar de andere bruidswinkels _O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:14

Oh haha. :Y) Daar moest ik ook gelijk aan denken bij apart. :')
Met standaard-bruidsjurken winkel moet ik denken aan Bruidsmode Lisa, Très Chique etc.
Wil je echt per se met een kleurtje? Want de 'bohemian' jurken zouden wel passen bij je jurk-looks.
Die hebben ze bijvoorbeeld wel bij Bruidsmode Lisa, alleen niet veel kleur. En neem je portemonnee maar mee. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:23

MarrieLeen schreef:
Oh haha. :Y) Daar moest ik ook gelijk aan denken bij apart. :')
Met standaard-bruidsjurken winkel moet ik denken aan Bruidsmode Lisa, Très Chique etc.
Wil je echt per se met een kleurtje? Want de 'bohemian' jurken zouden wel passen bij je jurk-looks.
Die hebben ze bijvoorbeeld wel bij Bruidsmode Lisa, alleen niet veel kleur. En neem je portemonnee maar mee. :+

Ja ben al even bij Lisa binnen gelopen maar die is me te duur idd. En had ook niet veel van wat ik mooi vond.
Ik ga zondag wel bij Tres chique naar de uitverkoop. Als ik namelijjk een mooie jurk zonder kleur vind, kan mijn schoonmoeder altijd nog kleur toevoegen, aangezien ze coupeuse is :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:37

Kan je niet beter op zoek naar een model wat je super zit en dan die in kleur laten maken Jolien?

Ik weet dat er eerder in Wierden een zaakje zat die dat deden maar heb net even voor je gekeken en kan die niet meer vinden.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:45

Joolien: is La Bella Blanca in Zwolle misschien iets voor je? Weet niet of zij veel kleur hebben, maar qua stijl past het wel denk ik!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:50

Misschien richting de "Bible belt" zoeken, waar veel bruiden van de kerk niet in het wit mogen trouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:52

marrlinde schreef:
Misschien richting de "Bible belt" zoeken, waar veel bruiden van de kerk niet in het wit mogen trouwen?

Oh is dat zo ja? I kdacht dat dat juist wel moest. Wij hebben hier Rijssen zitten, zal eens kijken :P

Jettie, La Bella is idd meer richting de stijl die ik zoek, alleen is de gemiddelde prijs vrij hoog -O-

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:18

Bij bepaalde kerken mag je inderdaad niet in het wit trouwen.
Dat komt voort uit de gedachte wit=Rein, en de mens doet zonde, en is daarom niet rein :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:21

gerlindie schreef:
Bij bepaalde kerken mag je inderdaad niet in het wit trouwen.
Dat komt voort uit de gedachte wit=Rein, en de mens doet zonde, en is daarom niet rein :j

Ah zo. Ik vroeg het me toevallig gisteren af, want toen keek ik een programma over het gezin van 19 kinderen(counting on), en daar trouwde een van de dames in een blush kleur. Terwijl ze zelfs pas mogen kussen als ze getrouwd zijn :P