Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Heel onrustig geslapen, alsof ik de hele nacht in een paniekaanval zat. Heb nog gedacht de afspraak met een vriendin af te zeggen, maar het is al zo lastig plannen met mijn werk. Het is gelukkig gewoon bij haar thuis thee drinken en kletsen.

Edit: en ik heb gisteren om half twaalf ‘s avonds een appje gekregen van een collega. Buiten dat ik dit naar mij toe asociaal vind, gaat het om een bericht dat ze om dezelfde tijd naar een externe heeft gestuurd met tijdsgevoelige informatie. Echt bizar.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op Vandaag, 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Daphne__ schreef:
Rekening ontvangen van het inslapen van m'n hondje... Hij was het waard en het is super fijn gegaan, maar je gaat bijna opnieuw huilen :=

Ja dat is nog even een tik na :(:)
Maar wel beter als mijn zus jaren geleden, die moest gelijk aftikken toen ze bij de DA wegging -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

chanicha schreef:
Maar wel beter als mijn zus jaren geleden, die moest gelijk aftikken toen ze bij de DA wegging -O-

Oh dat is wel grof zeg -O-

Ik heb het laatst betaald toen ik met de andere kat langs kwam voor een tandjescontrole. Vond ik prima, ze had nog geen tijd gehad om de factuur te maken en dan is het ook maar gelijk gebeurd. Maar het is wel duur inderdaad, ik was 150 kwijt voor een katje van 2,5 kg :=

Tancreda4

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Meestal laten ze idd de rekening die dag even liggen, dat is wel zo netjes. Ligt er misschien wel aan of je een vaste klant bent of niet. Want merk ook dat nieuwe klanten vaak wel direct moeten betalen, ongeacht de reden waarom ze er waren.

Denise, wat naar dat je opeens zoveel naar kantoor moet komen! Dat zou ik hier ook echt niet tof vinden. Pas geleden een nieuwe afdelingsmanager gekregen en die begon er ook over dat zij vond dat we meer naar kantoor moesten komen... ik ben heel blij dat het kantoor daar niet meer op is ingericht; er is gewoon geen plek voor := Ik trek dat ook niet meer hoor, 4 dagen naar kantoor ipv 1, om zoveel redenen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Ze zijn hier bezig met een nieuwe voordeur: herrie -O- (boren, muziek en meerdere mannen die bezig zijn)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Ik heb zelf altijd gelijk betaald na inslapen. Wilde ik zelf.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

T is koud op kantoor

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

Bellatrix schreef:

Jep ik ook. Kat had acuut nierfalen, infuus ed mocht niet meer baten. Dus na inslapen wilde ik meteen afrekenen, maar ze zei dat ze ook de rekening kon sturen. Neehoor, betaal dat liever meteen dan dat ik na een week die herinnering krijg..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Ongesteld :+
Ik heb de laatste paar keren heel erg last van hot flashes als ik ongesteld ben, ik heb constant maar laagjes aan en ben die de hele tijd aan het wisselen. Dacht dat ik nog wel wat jaartjes had voordat ik daar last van zou krijgen _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Bellatrix schreef:

Dit wilde ik ook altijd, maar kan hier nooit.
Terwijl na een gewoon consult het wel kan.

Ik betaal het ook liever meteen, juist voor die klap daarna

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Dat is geen leuke mededeling Roihi. Ik snap je heel goed. Ik werk ook voornamelijk vanuit huis en wij zijn naar buitengebied verhuisd (drie jaar geleden) met een hoop dieren en ik zou echt in paniek schieten als ik elke dag weer naar kantoor zou moeten komen. Nog los van het feit dat mijn huidige functie en werkplek een reistijd van 5 uur per dag vergt (wat is prima voor 1x per maand/ of twee weken, maar elke dag trek ik echt niet). Het werkt voor mij gewoon veel fijner vanuit huis. Ik heb nog niet eerder in mijn loopbaan zo gefloreerd als nu. Het is rustiger, meer balans, verzet bergen met werk en geen hoofdpijn aan het einde van de dag (wat ik wel heb na een dag in het kippenhok wat men ook wel kantoortuin noemt).

Het bijzondere bij ons is wel dat we niet met teveel teams tegelijk onze kantoordag mogen hebben. Dan wordt er blijkbaar niet hard genoeg gewerkt ten opzichte van thuis :D en er is geen plek meer voor zoveel mensen.

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt en/of dat je een fijne, nieuwe werkplek kunt vinden.

Ergernis: ik ben roostervrij vandaag, maar heb zoveel dingen op de planning staan (waaronder tandarts) dat ik een soort van paniek heb en eigenlijk niet van de bank kan komen (ik zit ook nog maar net, heb de beestenboel al gedaan buiten).

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Hier is het max 40% thuis, maar ik merk wel dat de samenwerking met collega's die thuis werken toch echt lastiger is.
Wij hebben vrij veel onderling contact tussen afdelingen, en allebei op kantoor loop je er net wat makkelijker naartoe dan weeeer een mailtje.

Je merkt ook echt dat de collega's die 'thuis werken' veel slechter bereikbaar zijn dan degenen die op kantoor zitten, uitzonderingen daargelaten.

Het is helaas wel vaak zo dat de slechten het verzieken voor de goeden, maar zie echt wel verschil in communicatie hier.
En de nieuwe mensen die met een maand al thuiswerken zijn na een halfjaar nog steeds niet goed ingewerkt..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Maddy_Paola schreef:
Hier is het max 40% thuis, maar ik merk wel dat de samenwerking met collega's die thuis werken toch echt lastiger is.
Wij hebben vrij veel onderling contact tussen afdelingen, en allebei op kantoor loop je er net wat makkelijker naartoe dan weeeer een mailtje.

Je merkt ook echt dat de collega's die 'thuis werken' veel slechter bereikbaar zijn dan degenen die op kantoor zitten, uitzonderingen daargelaten.

Maar hoe zit het dan met parttimers? Die zijn toch ook niet elke dag op kantoor en/of bereikbaar?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

Lieser schreef:
Maddy_Paola schreef:

Maar hoe zit het dan met parttimers? Die zijn toch ook niet elke dag op kantoor en/of bereikbaar?

Die hebben dan een overdracht en out of office aanstaan, dus weet je bij wie je dan moet zijn, net als met vakanties.
Het gaat in mijn verhaal puur om de mensen die aan het werk horen te zijn, dat die als ze thuis werken vaak gewoon uren niet reageren, op geen enkel kanaal

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

chanicha schreef:
Daphne__ schreef:
Rekening ontvangen van het inslapen van m'n hondje... Hij was het waard en het is super fijn gegaan, maar je gaat bijna opnieuw huilen :=

Onze DA vraag altijd of we van tevoren willen betalen "want straks staat je hoofd er niet naar" of dat we later in de week even willen komen pinnen.
Meestal doe ik dat laatste.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Maddy_Paola schreef:

Het is helaas wel vaak zo dat de slechten het verzieken voor de goeden, maar zie echt wel verschil in communicatie hier.
En de nieuwe mensen die met een maand al thuiswerken zijn na een halfjaar nog steeds niet goed ingewerkt..

Ja dat is wel een beetje het verschil waar mensen tegenaan lopen. Ik vind juist dat aanlopen van collega's heel vervelend. Dat betekent dat ik hen voorrang zou moeten geven, terwijl er nog genoeg andere zaken op me liggen te wachten. Dat is ook wel een beetje mijn issue hoor, ik kan heel lastig nee zeggen. Maar daarnaast leidt het enorm af.
Kantoordagen zijn voor mij echt waardeloos, dat betekent gegarandeerd dat ik mijn werk in het weekend in moet halen. Dus ik ga echt alleen als het nodig is.

Ik heb liever dat mensen mailen zodat ik makkelijker een verdeling kan maken qua prioriteit. Plus dan vergeet ik minder makkelijk iets.

Ik ga heel goed op thuiswerken. Wel ben ik heel slecht telefonisch bereikbaar, eigenlijk om dezelfde reden als het "aanlopen". Dat is wel een afspraak die ik heb met de leidinggevenden omdat er momenteel (al maanden) teveel op mijn dak ligt, dus ik neem de telefoon eigenlijk maar voor bepaalde collega's op. En als ik tijd en/of zin heb :+ Iedereen weet hoe het zit, dus als er iemand problemen mee heeft dan boeit me dat ook echt niks.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

Ineke2 schreef:
Ik niet, ik hou van thuiswerken. Scheelt zoveel reistijd en energie.

Ik moet nog afwassen en opruimen, zo geen zin in.

Idd geen reistijd. Geen gezeur met make up op doen. Geen sociale batterij die al na 30 min gedraineerd is.

Ik zet mijn dochtertje op de bus om 08:00. Laat mijn hond op het gemakje uit en pak een bakkie koffie en schuif rustig achter de computer netjes om 09:00 . Heerlijk .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Wij werken met teams. Nu is het zo dat je echt je status op off line moet zetten als je kladiladi doet (klap die laptop dicht).
Anders denkt teams dat je nog online bent.

Wij hebben dan ook vaak telefoon voor collega's die niet aan het werk zijn terwijl ze in het systeem wel aan het werk zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:27

Afwijzing ontvangen op een sollicitatie waar ik enorm enthousiast over was.. en nu balen als een stekker -O-

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Niobe schreef:
Ja dat is wel een beetje het verschil waar mensen tegenaan lopen. Ik vind juist dat aanlopen van collega's heel vervelend. Dat betekent dat ik hen voorrang zou moeten geven, terwijl er nog genoeg andere zaken op me liggen te wachten. Dat is ook wel een beetje mijn issue hoor, ik kan heel lastig nee zeggen. Maar daarnaast leidt het enorm af.

Ik vind dat ook lastig. Bij ons is telefonische bereikbaarheid heel belangrijk. Maar voor het werk wat ik doe heb ik blokken van meerdere uren nodig waarin ik me moet kunnen concentreren. Als ik dan 3 keer achter elkaar gestoord word, kan ik opnieuw beginnen. Bovendien leidt het telefoontje zelf vaak tot nieuw uitzoekwerk, en dan ben ik zo een uur kwijt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Heh bah, dat is nooit leuk! ;(

Wel jammer dat dat thuiswerken niet meer blijvend is.
Alsof het niet al druk genoeg op de weg is...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

xPabloBokt schreef:
Afwijzing ontvangen op een sollicitatie waar ik enorm enthousiast over was.. en nu balen als een stekker -O-

Oh wat balen zeg! :(:)
Wat was de reden?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:33

Bellatrix schreef:
xPabloBokt schreef:

Oh wat balen zeg! :(:)
Wat was de reden?

Standaard afwijzing helaas. Heb nog wel om verduidelijking gevraagd, dus hopelijk kan ik er wat mee als ze daarop reageren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Ohja, die standaard afwijzingen zijn stom.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Lieser schreef:
Niobe schreef:

Ik vind dat ook lastig. Bij ons is telefonische bereikbaarheid heel belangrijk. Maar voor het werk wat ik doe heb ik blokken van meerdere uren nodig waarin ik me moet kunnen concentreren. Als ik dan 3 keer achter elkaar gestoord word, kan ik opnieuw beginnen. Bovendien leidt het telefoontje zelf vaak tot nieuw uitzoekwerk, en dan ben ik zo een uur kwijt.

Ja, heel herkenbaar!!

Het is heel dubbel, want ik vind het tegelijk ook heel leuk, maar op die manier wordt het gewoon echt te veel. Dus op de manier waarop ik het nu doe en thuis helpt wel enorm.

Ik heb ook bepaalde taken waarbij telefonische bereikbaarheid eigenlijk moet. Maar ze hebben die 2 afdelingen er uit geschopt, dus ik heb al die taken nu, zogenaamd "tijdelijk". Ja, dat is niet mijn fout, dus ik voel me zeker niet geroepen om daar telefonisch voor beschikbaar te worden. :=

xPabloBokt schreef:

Ahhh wat ontzettend jammer!
Ik hoop dat er nu iets op je pad komt wat nog beter is :knuffel: