Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:53

Castilja schreef:
Was net een ruzie op straat, waarbij een man van kleur keihard riep “ik haat jullie kk witte mensen ik haat jullie!!!” -tegen een oude man op een fiets. Ik weet niet wat er vooraf gebeurd is maar vind het bizar dat dit zo geroepen mag worden. Blijkbaar. Als het andersom was geweest brak de pleuris uit. Ugh

denisesilver schreef:
Alsof dat andersom nooit geroepen wordt. Ooit eens twee seconden naar de reacties bij nos stories oid gekeken? :')

Joh, daar ben ik juist enorm van op de hoogte. Ik vind het om te walgen. Heb veel vrienden van kleur, heb me echt ingelezen. Ik vind het alleen net zo goed gestoord dat witte mensen wel mogen worden uitgescholden op die manier en dat dat toch andere (geen) gevolgen heeft. Helpt me niet om empatisch te kunnen blijven kijken zeg maar :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:07

Hier is speciaal mayo, curry en ui. Oorlog is mayo met saté. Geen ui.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:15

Ik vraag me bij dergelijke dingen altijd af waarom mensen dergelijke dingen roepen naar elkaar. -O-

Hier een voedsel ergernis. Het wordt zo langzaam aan een enorme leespuzzel en daarna frustratie met boodschappen doen of laten doen in nederland. Ik ben de laatste dagen afhankelijk van anderen daarin. Maar resultaat van een rondje jumbo is lege handen. Daarna resultaat dekamarkt. Een paar goedkope afbakbroodjes en een rol beschuit. De rest was nope mag niet mag niet mag niet mag ook al niet meer :n door de enorme lijst aan zinloze toevoegingen die het goedkoper maken in de productie van brood.

Er wordt zoveel geklooit met eten en drinken nu. Simpele troebele appelsap het enige sap dat ik nog mag en nu ook moet drinken. De heldere mag ik al niet hebben omdat daar vaak geklaard is met varkensproducten waar ik ziek van wordt. Maar nu jumbo troebele appelsap was meegenomen. En kon weer terug. -O- Toevoegingen een glycerol op synthetische zeep basis. In troebele appelsap. Waarom. 8)7 :? En deze kan op varkens basis zijn of plantaardig.

En na wat zoekwerk zijn er meer e nummers die eerder plantaardig waren nu mogelijk afkomstig van varken of plantaardig en het hoeft er niet meer bij vermeld teworden welke van de twee versies het is. Maar van de een word ik ziek van de andere niet. Dat betekend nog meer lezen en nog meer dat ik moet laten staan. Al zou het wel verklaren waarom ik de laatste tijd relatief vaak ziek wordt van eten.

Mo_86

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:50

Pff wat een gedoe!

Ik kom net terug van drie maanden rondreizen in Scandinavië en merk zon enorm verschil in kwaliteit van het eten en drinken in de supermarkt. In Nederland is het enige doel zo veel mogelijk winst maken dus wordt er enorm gerommeld met ingrediënten. In Scandinavië is overal de kwaliteit nog het belangrijkste. En dat het uit de regio komt. Daar vind je ook garnalen uit de zee in de buurt. In Nederland kun je geen lokale vis of zeevruchten krijgen bijna, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en geïmporteerd uit andere goedkopere landen. Dus ik deel de ergernis, hoewel ik het natuurlijk makkelijk heb want geen allergieën. Met allergieën is het al helemaal een drama.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:55

@Karuna: dat leest alsof je moet proberen kosher/halal te eten.

Als je kennis hebt aan Joodse of islamitische mensen, vraag dan eens waar/wat zij kopen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:58

Suzanne F. schreef:

Dit. Alleen bij oorlog wordt dan ook gevraagd of je er ui bij wil. Das dus niet de standaard maar vaak wel gewenst.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:05

Suzanne F. schreef:

Dat heette waar ik vroeger opgegroeid ben een patatje mayo-pinda. Grappig hoe het overal anders heet, maar ook wel iets om erg goed op te letten als je zoiets zou willen bestellen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:06

Marocje schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit. Alleen bij oorlog wordt dan ook gevraagd of je er ui bij wil. Das dus niet de standaard maar vaak wel gewenst.

Bij ons was oorlog altijd speciaal met saté saus. Maar ik vroeg het altijd maar gewoon.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:09

Ik luister zeker al 4 uur naar harde tokkie muziek van de buren.

Al 2 keer de politie gebelt maar die komen maar niet.

Ze bellen terug ja mevrouw u moet dit noteren.
Meneer de agent ik noteer al maanden deze overlast en ik ben het nu echt spuigzat.

Ik moet zo echt gaan slapen pfff

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:10

Speciaal is hier met de echte hela curry ketchup. Geen ander merk en zeker geen tomaten ketchup. Uiteraard fritessaus en ui.

Oorlog satésaus met frietsaus

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:27

karuna schreef:
Ik vraag me bij dergelijke dingen altijd af waarom mensen dergelijke dingen roepen naar elkaar. -O-

Hier een voedsel ergernis. Het wordt zo langzaam aan een enorme leespuzzel en daarna frustratie met boodschappen doen of laten doen in nederland. Ik ben de laatste dagen afhankelijk van anderen daarin. Maar resultaat van een rondje jumbo is lege handen. Daarna resultaat dekamarkt. Een paar goedkope afbakbroodjes en een rol beschuit. De rest was nope mag niet mag niet mag niet mag ook al niet meer :n door de enorme lijst aan zinloze toevoegingen die het goedkoper maken in de productie van brood.

Er wordt zoveel geklooit met eten en drinken nu. Simpele troebele appelsap het enige sap dat ik nog mag en nu ook moet drinken. De heldere mag ik al niet hebben omdat daar vaak geklaard is met varkensproducten waar ik ziek van wordt. Maar nu jumbo troebele appelsap was meegenomen. En kon weer terug. -O- Toevoegingen een glycerol op synthetische zeep basis. In troebele appelsap. Waarom. 8)7 :? En deze kan op varkens basis zijn of plantaardig.

En na wat zoekwerk zijn er meer e nummers die eerder plantaardig waren nu mogelijk afkomstig van varken of plantaardig en het hoeft er niet meer bij vermeld teworden welke van de twee versies het is. Maar van de een word ik ziek van de andere niet. Dat betekend nog meer lezen en nog meer dat ik moet laten staan. Al zou het wel verklaren waarom ik de laatste tijd relatief vaak ziek wordt van eten.

Heb je al eens gekeken op de website van de Jumbo, als je daar je boodschappen opzoekt dan kan je filters instellen op bepaalde allergieën, en ook op dieet voorkeuren, misschien dat dat helpt zodat je van tevoren kan kijken of het zin heeft om er naartoe te gaan?
Ik zou er wel rekening mee houden dat ze ook weer niet alles in de winkel zullen hebben wat ze online wel hebben, want dat doen ze ook :roll:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:28

daantjuhhh schreef:
Dat patatje oorlog met ui is.
Ik ben zelf dom.

Waar ik vroeger bestelde was oorlog saté en mayo.
Hier is dat blijkbaar met ui.

Patatje oorlog met bloed en spetters.
Mayo. Saté saus. Ketchup. Uitjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:30

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:41

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:45

Echt vreselijk dat soort mensen, ze richten zoveel schade aan en hebben er zelf helemaal geen last van.

Ik voel mijn hand niet meer, er zijn meer dan 200 mensen geweest voor de condoleance. En ik kan met mijn autistische kop absoluut niet tegen mensen aanraken, dus bovenop de emoties was dat echt geen plezier. Ik heb mijn eigen manier van verwerken en dit is *niet* hoe ik dat doe :')

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:57

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:03

Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 30-07-24 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:06

Linker knie heeft nu hetzelfde als rechts. Gezellig hoor als je eigen benen niet meer kan vertrouwen. Benieuwd wanneer ik weer gaat grond knuffelen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:23

DuoPenotti schreef:
Cayenne schreef:
Ik erger me aan deze volslagen idioten..
Echt, hoe HAAL je het in je hoofd? https://www.bd.nl/binnenland/scooterrij ... ~a0222eb7/

Ik gun die eikels wat karma.

Zoiets met plots overstekende bomen

Nou, zoiets inderdaad. Idioten.

Wat een bloedhitte.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:38

Alja schreef:
pjer schreef:
Ik erger me al langere tijd aan de artikelen in de telegraaf, vandaag helemaal. En ja ik weet dat ik ook gewoon op een andere nieuws site kan kijken, maar toch.

en verder dat het zwembad bij de achterburen weer geopend is en het gegil en gekrijs dus ook weer. Hier gaan zo dus de ramen en deuren weer dicht.

Polarize: gecondoleerd en veel sterkte!

Toevallig die moeder met drie kinderen uit Harderwijk?
Over dat ze opziet tegen de vakantie?

Dacht ook meteen aan dat artikel . Wat doet dat daar? :=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:38

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:00

Wij gaan volgende week naar het asiel om te kijken/kennis te maken met een kat die we hadden gezien.
Maar ik word nu al enthousiast ookal weet ik dat het ook geen match kan zijn (ik weet het karakter nog niet namelijk). Ben her en der al naar spulletjes aan het kijken en namen aan het bedenken :') maar moet er echt rekening mee houden dat het wellicht niks word, zo lastig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:17

TheNovelist schreef:
Wij gaan volgende week naar het asiel om te kijken/kennis te maken met een kat die we hadden gezien.
Maar ik word nu al enthousiast ookal weet ik dat het ook geen match kan zijn (ik weet het karakter nog niet namelijk). Ben her en der al naar spulletjes aan het kijken en namen aan het bedenken :') maar moet er echt rekening mee houden dat het wellicht niks word, zo lastig!

Of er loopt een andere kat naar je toe en ploft op schoot. :+

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:44

Suzanne F. schreef:

Toch niet standaard, ik heb ook wel eens oorlog met ui gekregen, zeg nu standaard oorlog zonder ui..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:58

Urbanus schreef:
Hutcherson schreef:
Sinds enkele weken hangjongeren op het plein tegenover mn huis. Die helaas actief blijven schreeuwen tot 4 uur in de nacht. Ben bang als ik de politie bel dat ze volgende keer gaan sporen rond mn huis want er staan maar twee huizen in de buurt van dat plein.

Ze waren vanacht om 03:45 uur bezig met pallethout en liepen daarmee rond het plein en trokken uiteindelijk het dorp in. Ze lieten vanalles achter op de weg en mn paarden waren echt van de leg (en daardoor de oudste hond ook).
Kort, gefrustreerd nachtje gehad dus.

Heb je ze al aangesproken? Wij hebben afgesproken met de jongeren hier dat we niet de politie bellen maar ze direct aanspreken als ze teveel herrie maken.

Opzich een goed idee! Alleen sta ik niet perse te springen op een groep jongens af te stappen die nonstop praten met ziektes en elkaar nog net niet in elkaar slaan voor de gein. Als ze zich nu vermaken op een bankje en grapjes maken over filmpjes enzo. Prima.. Maar krijg ernstig t gevoel dat ik een grote hond mee moet nemen naar zon ontmoeting :')
Miaschien toch maar ff de wijkagent een headsup geven