[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 02:07

Tancreda4 schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb ooit een collega gehad die van z'n paard viel en z'n arm brak. Toen mocht ik van mijn leidinggevende niet meer op m'n paard rijden want teveel risico.

:evaw:

Nee joh :') Wat idioot.

oomens schreef:
Het probleem is waarschijnlijk dat je je tussendoor beter hebt gemeld. Je hebt dan niet een longontsteking die terugkomt, voor HR ben je dan dus gewoon twee (afzonderlijke) keren in korte tijd ziek.
Was je tussendoor niet gaan werken, dan was het gewoon een heftige longontsteking waarvan je lang ziek was, en dan had er geen haan naar gekraaid.

Suf he dat het zo werkt. Ooit een werkgever gehad waar je na 3x in aparte periode ziekmelden, je vanaf 3e keer vakantiedagen moest inleveren. Ik kreeg toen een ziekenhuis behandeling waardoor ik 4x elke 6 weken een behandeling kreeg en dan hooguit 2 a 3 dagen eruit lag en niet kon werken. Wat een gedoe was dat zeg... Uiteindelijk met veel gedoe mocht ik m'n dagen houden. Maar eigenlijk had ik vanaf behandeling 1 gewoon paar maand ziek moeten zijn, want dan was het gewoon 1 ziekte periode en was er niets aan de hand geweest. Doordat het nu los van elkaar ging werd ik gestraft. Ofwel, zsm weer komen werken werd niet echt in de hand gewerkt zo. Rare regeling.

Mag juridisch ook niet. Weet er nu even het fijne niet van (zie het tijdstip van posten :+) maar ziektedagen mogen nóóit met vakantiedagen worden verrekend.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:01

Verbaasd me niets idd... Zou dan eerder een onbetaalde dag moeten zijn ofzo. Heb ook wel eens bij een uitzendbureau gewerkt dat je de eerste 2 ziek dagen niet betaald kreeg. Dit om 'ff dagje vrij want het is zonnig' ziekmelden van pubers te voorkomen ofzo? Dat was wel al meer dan 10 jaar terug.

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:06

Mijn vriend heeft ook zon rare regeling met ziek zijn. Maar als je er voor getekend hebt dan mogen ze gewoon bovenwettelijke vrije dagen innemen bij ziekte

Ik zag deze nog:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:36

Oh die laatste is een mooie :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:58

Tancreda4 schreef:
Verbaasd me niets idd... Zou dan eerder een onbetaalde dag moeten zijn ofzo. Heb ook wel eens bij een uitzendbureau gewerkt dat je de eerste 2 ziek dagen niet betaald kreeg. Dit om 'ff dagje vrij want het is zonnig' ziekmelden van pubers te voorkomen ofzo? Dat was wel al meer dan 10 jaar terug.

Ja, wachtdagen. Dat mag wel bij CAO geregeld worden, maximaal twee geloof ik. Dat is idd om frequent verzuim te ontmoedigen. Maar vakantiedagen mag nooit.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:25

Het is idd soms wat krom. Als jij 3x een dag ziek meldt, dan ben je heeeeeel vaak ziek. Maar iemand die een week ziek is, is maar 1x ziek.

Falend beleid dat men dit niet kan relativeren... Of zit hier trouwens nog een wettelijk component in??

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:05

KarenQ schreef:
Het is idd soms wat krom. Als jij 3x een dag ziek meldt, dan ben je heeeeeel vaak ziek. Maar iemand die een week ziek is, is maar 1x ziek.

Falend beleid dat men dit niet kan relativeren... Of zit hier trouwens nog een wettelijk component in??

Het enige wat wettelijk bij meerdere keren in korte tijd ziekmelden betrokken kan zijn is dat het een doorlopend ziektegeval kan betreffen. Als iemand zich binnen 4 weken weer opnieuw ziekmeldt na de laatste ziekmelding, dan telt dat voor het UWV als een doorlopend ziektegeval. Na vier weken ziekte (mocht het zich optellen tot vier weken) moet hier dus officieel ook actie op worden ondernomen door de organisatie en wordt er doorgaans een bedrijfsarts opgeroepen.

Voor veel organisaties is het natuurlijk ook een kwestie van verzuimcijfers. Vaak zijn het de frequente verzuimers die het percentage omhoog helpen en liggen ze daarom onder een vergrootglas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:08

Als ik ziek ben, ben ik tegenwoordig ook gelijk de sjaak met een week met koorts in bed -O- En dan mag baas nog blij zijn, dat ik na een weekend en nog niet helemaal opgeknapt toch stug weer ga thuiswerken met m'n suffe hoofd.

Mijn collega was vandaag weer niet bereikbaar door een ziek krijsje ... koetsiekoetsie aahw zielig :roll:

Binnenkort krijg ik de uitslagen van een aantal vingerprikken wat betreft N antistoffen (besmetting corona) en S antistoffen (besmetting corona en vaccinatie). Ben benieuwd.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:25

idinn schreef:
Als ik ziek ben, ben ik tegenwoordig ook gelijk de sjaak met een week met koorts in bed -O- En dan mag baas nog blij zijn, dat ik na een weekend en nog niet helemaal opgeknapt toch stug weer ga thuiswerken met m'n suffe hoofd.

Mijn collega was vandaag weer niet bereikbaar door een ziek krijsje ... koetsiekoetsie aahw zielig :roll:

Binnenkort krijg ik de uitslagen van een aantal vingerprikken wat betreft N antistoffen (besmetting corona) en S antistoffen (besmetting corona en vaccinatie). Ben benieuwd.

Kan die collega van je dan ook niet vanuit thuis werken? Krijsje zal toch niet continu de aandacht nodig hebben? >;)
Ik denk waarschijnlijk te optimistisch dat iedereen zijn baan ook serieus neemt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:30

Oh die werkt dan vanuit thuis.. maar het is echt zo'n type die aan haar koters zit vastgeplakt. Dus hoe productief die dan is heb ik zo mijn vraagtekens bij.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:47

Een vrouw in een interview,ze is heel zielig omdat ze niet rond kan komen.Alles te duur,maar ze heeft 5 kinderen,waar is het verstand. Ze heeft er zelf voor gekozen dus niet zeuren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:02

Britta31 schreef:
Een vrouw in een interview,ze is heel zielig omdat ze niet rond kan komen.Alles te duur,maar ze heeft 5 kinderen,waar is het verstand. Ze heeft er zelf voor gekozen dus niet zeuren.

Wel ironisch, jij zeurt zo vaak over je kinderen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:19

Maar niet dat ik niet rond kan komen met 5 kinderen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 10:09

Britta31 schreef:

Die ene van een huis vol ook.
8 kinderen eruit poepen (en een stiefkind), bij nummer 7 ofzo al klagen dat het allemaal zo duur werd en toch verder fokken en nu janken dat het ze het amper rondgebreid krijgen want 'de crisis'.
Goh, als je nou de helft aan kinderen zou hebben zou je ongeveer de helft aan kosten hebben nu, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn. :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:07

lor1_1984 schreef:
Britta31 schreef:

Die ene van een huis vol ook.
8 kinderen eruit poepen (en een stiefkind), bij nummer 7 ofzo al klagen dat het allemaal zo duur werd en toch verder fokken en nu janken dat het ze het amper rondgebreid krijgen want 'de crisis'.
Goh, als je nou de helft aan kinderen zou hebben zou je ongeveer de helft aan kosten hebben nu, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn. :+

Is dat er zo eentje van: als god het wil? Want dan is dat toch ook, gods wil? Beetje afzien is gezond, krijg je karakter van.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:16

Geloof wel dat ze gelovig zijn maar ze leken in de serie heel uhm... normaal qua opvattingen, veel relaxter dan de andere gelivige familie iig. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:43

Urbanus schreef:
Britta31 schreef:

Wel ironisch, jij zeurt zo vaak over je kinderen.

Wat een vieze opmerking dit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:49

Het is wel zo, want er wordt regelmatig geklaagd over de luie puberdochters ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:05

Zouden er ook kindvrije huisartsen bestaan? Ik zit nu in de wachtkamer voor mijn wespensteek en er zit hier een kind te rochelen, hoesten, neus ophalen en steeds haar mondmasker af te zetten.

Ok nu heeft het net een scheet gelaten en vindt het zichzelf heel grappig. Gadverdamme

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:19

Oh man wat ranzig. Kun je niet buiten wachten en even tegen de assistente zeggen (uiteraard iets harder als nodig) dat je daar wel wacht zodat je niet iets besmettelijks oploopt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:44

Nyaleti schreef:
Wat een vieze opmerking dit :=

Hoezo? Ze doet niks anders dan miepen over haar dochters.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:48

Dus... mopperen over een puber dochter staat gelijk aan tig van die blagen uitpoepen en dan niet begrijpen dat dat een vermogen kost?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:49

Schuur_ schreef:
Zouden er ook kindvrije huisartsen bestaan? Ik zit nu in de wachtkamer voor mijn wespensteek en er zit hier een kind te rochelen, hoesten, neus ophalen en steeds haar mondmasker af te zetten.

Ok nu heeft het net een scheet gelaten en vindt het zichzelf heel grappig. Gadverdamme

bah, echt te goor.....

en moeders zal je natuurlijk wel prima vinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:53

DuoPenotti schreef:
Dus... mopperen over een puber dochter staat gelijk aan tig van die blagen uitpoepen en dan niet begrijpen dat dat een vermogen kost?

Dat zegt ze toch helemaal niet?

Britta schrijft letterlijk dit in haar post..

Britta31 schreef:
Ze heeft er zelf voor gekozen dus niet zeuren.

En dáár reageert Urbanus op..