Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:48

Picopico schreef:
Heeft ook te maken met hoe vol het vliegtuig is. Is die half leeg, doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk over meer/grote handbagage. Is de vlucht volgeboekt, dan past dat simpelweg niet en zal het in het ruim moeten als het niet onder de stoel voor je kan. Soms moet je daarvoor bijbetalen, soms is het gratis.

In dit geval ramvolle vlucht....
En het ergste was nog, je had gratis 23 kg bagage in het ruim....

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:27

Er is 36 euro afgehouden bij vitens voor watergebruik. Als ik google is dat mega veel. En dat terwijl ik alleen leef en maar 2 x douche kort per week omdat ik voor de rest op mijn werk ben :+ en 1x per week was en 1x per 2 dagen de vaatwasser. Iemand enig idee hoe dit kan?

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:29

Vitens kan je verbruik verkeerd gokken, jij kan ook ergens een lek hebben. Je komt er maar op één manier achter: je eigen watermeter regelmatig controleren, en dan kijken of het je realistisch voorkomt met je eigen verbruik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:34

Is dit gewoon een voorschotnota? Of gebaseerd op daadwerkelijk verbruik? Ik betaal ook iets van 30 euro per kwartaal dacht ik, maar ik zit bij Oasen. Anders gewoon even de klantenservice van Vitens bellen. Ik dacht 0900-0650 zo uit mijn hoofd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:18

Iemand zei tegen mij dat het voor een maand was. Maar het is automatische incasso van januari staat er.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:30

Meestal betaal je water per kwartaal ipv per maand.€30,00 per kwartaal is niet zo heel veel vind ik.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:37

Ik betaal vitens 10 maanden per jaar, dus jaarbedrag gedeeld door 10. Voor kwartaal bedrag vind ik je bedrag niet gek, voor maand wel. Maar hebben ze dit vastgesteld nadat jij de meterstanden doorgeven hebt of hebben ze geschat?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:43

Ik zie dat ik 10 termijnen betaal. Het termijn bedrag staat er niet bij. Ik heb toen ik in januari kwam wonen mijn waterstand doorgegeven. Ze hebben dus gegokt dan denk ofzo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:11

Amado7 schreef:
Ik zie dat ik 10 termijnen betaal. Het termijn bedrag staat er niet bij. Ik heb toen ik in januari kwam wonen mijn waterstand doorgegeven. Ze hebben dus gegokt dan denk ofzo?

Naar aanleiding van het verbruik van de vorige bewoners vermoed ik. Nogmaals: even bellen met de klantenservice en ze passen het zo voor je aan. En als je bellen eng vindt is er ook een chat. Moet je wel al je gegevens bij de hand houden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:23

Dan zal het geschat zijn op grond van de vorige gebruiker. Even contact opnemen met vitens en aangeven hoe of wat, best kans dat hij dan wel omlaag kan :j

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:50

Is dat bedrag niet in combinatie met waterzuivering enzo van het waterschap? Bij mij loopt dat volgens mij samen met het watervoorschot

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:16

Iemand die weet hoe Shein zijn spullen verzend? Ik heb wat naar een pakketpunt laten sturen, maar nu ben ik bang dat ik allemaal losse pakketjes kan halen steeds :(

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:50

In 1 zending.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:57

_Karlijn schreef:
In 1 zending.

Dankje! _/-\o_

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:00

Ik heb mijn zending ook wel eens in twee zendingen gekregen. Dit stond toen wel aangegeven. Ook kon ik het in 1 pakket terugsturen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:18

Hoe 'gebruikelijk' is het om in gezelschap te knuffelen/elkaar te aaien enzo? Het is me al een paar keer eerder gebeurd, maar dit weekend was ik weer bij een vriend en zijn vriendin op bezoek (voor de eerste keer en waarschijnlijk de enige keer in een jaar tijd) en toen wij in de avond film keken gingen zij zo op elkaar liggen en elkaar aaien. Ik vind dat altijd zo naar, voel me dan zo overbodig en alleen. Toen ik zelf een vriend had bleef ik in gezelschap ook gewoon van hem af. Maar omdat dit al de zoveelste keer is vraag ik me af hoe gebruikelijk het is om het wel te doen, en of er meer mensen zijn die er het verdrietig van worden, of dat ik een beetje overgevoelig ben.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:29

Verdrietig zou ik er niet van worden, wel super ongemakkelijk. Vind dit echt niet van fatsoen getuigen. Elkaars hand vasthouden of een klein kusje uitwisselen zou wat mij betreft prima zijn, de rest bewaar je maar voor meer privé omstandigheden

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:45

Met een kusje zou ik nog wel ok zijn, al vind ik dat persoonlijk ook onnodig. Hangt uiteraard van de omstandigheden af, als je samenwoont kun je toch best wel een dagje van elkaar af blijven, uit beleefdheid... Ook bij het wandelen. De hele tijd gearmd en hand in hand lopen is niet leuk voor de nr 3...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:09

Hoe kan je België tv terugkijken? (Als Nederlander)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:46

Is er een fijne, gratis app die voorkomt dat je oneindig lang blijft door scrollen op social media?
Die bv Instagram kan afsluiten / blokkeren op een aangegeven tijd?

Ik ken wel een site die een andere site kan blokkeren maar dan moet ik eerst de ruggengraat hebben om het al af te sluiten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:46

Nyaleti schreef:
Is er een fijne, gratis app die voorkomt dat je oneindig lang blijft door scrollen op social media?

Ik ken wel een site die een andere site kan blokkeren maar dan moet ik eerst de ruggengraat hebben om het al af te sluiten :+

Heb je Apple?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:22

MarlindeRooz schreef:
Nyaleti schreef:

Heb je Apple?

Nee, Android :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:43

Sheran, ik vind het ook niet fijn. Gelukkig doet niet ieder stelletje het waar ik vrienden mee ben.
Een snelle kus of iets prima. Vind ik ook logisch.
Nu heb ik ook een stel in m'n vriendengroep die het de hele dag door nodig vindt. Die kunnen elkaar niet los laten en blijven elkaar maar zoenen, kriebelen/aaien en aanelkaar plukken enzo. Zitten ook al ben je in een grote groep altijd naast elkaar, of eigenlijk op elkaar.

Nyaleti schreef:

Dit kan, best makkelijk zelfs. Staat bij instellingen onder digitaal welzijn of doel schermtijd

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:14

Waarom hebben we in NL wel de discussie 'is het friet of is het patat', maar eet iedereen zonder morren fritesaus/frietsaus? Waarom bestaan er geen flessen patatsaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:35

Kookaburra schreef:
Waarom hebben we in NL wel de discussie 'is het friet of is het patat', maar eet iedereen zonder morren fritesaus/frietsaus? Waarom bestaan er geen flessen patatsaus.
Ik eet alleen mayonaise bij m'n patat. :+

Ik snap sowieso dat gezeur niet; er is geen correcte term, het is gewoon een verschil in dialect. Net als dat de woorden riek, greep of griep ook alledrie correcte benamingen zijn voor een stalvork, en het woord kapoentje voor lieveheersbeestje ook niet fout is, maar Rotterdams dialect.