Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:15

Ik snap hoe het werkt. Ik vind het enkel een bijzondere gewaarwording dat juist de premier nu zo op zijn strepen wil staan, terwijl het hem óók gesierd had als hij was opgestapt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:18

996981 schreef:
Ik snap hoe het werkt. Ik vind het enkel een bijzondere gewaarwording dat juist de premier nu zo op zijn strepen wil staan, terwijl het hem óók gesierd had als hij was opgestapt.

Mee eens. En eerder bijvoorbeeld Grapperhaus die alle regels overtreden heeft tegen het eigen beleid in, toen de situatie veel ernstiger was.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:21

Bloodymary schreef:
996981 schreef:

Mee eens. En eerder bijvoorbeeld Grapperhaus die alle regels overtreden heeft tegen het eigen beleid in, toen de situatie veel ernstiger was.

Juist. Kan niks anders dan me hierbij aansluiten.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:22

Bloodymary schreef:
996981 schreef:

Die lapte alle regels aan zijn laars en staat nu gewoon met een stalen gezicht te verkondigen horeca te sluiten die niet meewerkt.

Rutte heeft dementie als het hem uit komt.

En het dan raar vinden dat mensen die zo'n wanbeleid voeren niet meer serieus genomen worden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:23

Grapperhaus is inderdaad al ruim een jaar totaal ongeloofwaardig.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:18

996981 schreef:

Precies maar hij vindt die macht veel te mooi!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:27

Selectieve verontwaardiging noem ik dit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:28

Askja schreef:

Ik noem dit de waarheid.
Hoop dat die peppie en kokkie gauw oprotten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:29

Askja schreef:

Verklaar je nader?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:50

Als het niet om de coronapas was hadden jullie je niet zo druk gemaakt over het wegsturen van Keijzer.

Loriene, wat druk je je toch weer subtiel uit. Of is dat normaal taalgebruik voor jou: 'oprotten'?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:51

loriene schreef:
Askja schreef:

Ik noem dit de waarheid.

En dan? Dan denk je dat het beleid totaal anders is opeens?

Om je benamingen maar te gebruiken. Zodra peppie en kokkie vertrekken komen er 2 anderen voor terug. En die voeren exact hetzelfde beleid uit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:36

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:43

loriene schreef:
Askja schreef:

Ik noem dit de waarheid.

En dan? Dan denk je dat het beleid totaal anders is opeens?

Om je benamingen maar te gebruiken. Zodra peppie en kokkie vertrekken komen er 2 anderen voor terug. En die voeren exact hetzelfde beleid uit.[/quote]

Gewoon nieuwe verkiezingen.
Dan eens kijken wat daar uit komt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:46

Askja schreef:
Als het niet om de coronapas was hadden jullie je niet zo druk gemaakt over het wegsturen van Keijzer.

Loriene, wat druk je je toch weer subtiel uit. Of is dat normaal taalgebruik voor jou: 'oprotten'?

Ja hoor is voor mij normaal.
Of moet ik hier beschaafd nederlands gaan typen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:49

Het is heel makkelijk om te roepen dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Ik ben best blij met de moties die zijn aangenomen.
Met nieuwe verkiezingen krijg je weer precies hetzelfde verhaal

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:20

Askja schreef:

Zegt wie? Jij... Lijkt me beter als iedereen hier gewoon voor zichzelf blijft spreken. Iets met niet invullen voor een ander enzo.

Er zijn meerdere voorvallen geweest in dit kabinet. Zowel Corona- als niet-Corona gerelateerd. Dat laatste is echter niet relevant voor dit topic. Logisch toch dat politieke besluiten omtrent Corona hier aangehaald worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:42

En het politieke besluit was de CoronaCheck dus daar hoor je als bewindspersoon gewoon achter te staan. Punt uit. Zit je in de regering en blijken er zaken te zijn waar je echt totaal niet achter kunt staan dan neem je ontslag.
En niet op de dag dat de regel ingaat kritiek leveren als zittend bewindspersoon die hier mee ingestemd heeft.
En dat staat helemaal los van wat de rest uitgespookt heeft.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:48

bigone schreef:
En het politieke besluit was de CoronaCheck dus daar hoor je als bewindspersoon gewoon achter te staan. Punt uit. Zit je in de regering en blijken er zaken te zijn waar je echt totaal niet achter kunt staan dan neem je ontslag.
En niet op de dag dat de regel ingaat kritiek leveren als zittend bewindspersoon die hier mee ingestemd heeft.

Nouja, ik kan me voorstellen dat het inmiddels een beetje vaag geworden is wanneer er van je verwacht wordt ontslag te nemen ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:50

bigone schreef:

Dat dus. Als lid van een regering steun je het beleid dat je met die regering hebt ingesteld.
Sta je er niet achter, dan houd je dat maar voor jezelf, of je past het beleid aan met die regering waarvan je deel uitmaakt, of je besluit dat je je niet aan dat beleid kunt verbinden en vertrekt zelf. Meer smaken zijn er niet.
Of ja, wel, en dat is dat je jouw positie met dit soort gedrag zodanig onhoudbaar maakt dat je niet eens de eer meer aan jezelf hoeft te houden en gewoon per direct eruit gebonjourd wordt.

Daar is niets vaags aan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:38

oomens schreef:
bigone schreef:

Dat dus. Als lid van een regering steun je het beleid dat je met die regering hebt ingesteld.
Sta je er niet achter, dan houd je dat maar voor jezelf, of je past het beleid aan met die regering waarvan je deel uitmaakt, of je besluit dat je je niet aan dat beleid kunt verbinden en vertrekt zelf. Meer smaken zijn er niet.
Of ja, wel, en dat is dat je jouw positie met dit soort gedrag zodanig onhoudbaar maakt dat je niet eens de eer meer aan jezelf hoeft te houden en gewoon per direct eruit gebonjourd wordt.

Daar is niets vaags aan.

Inderdaad.
Keizer is ofwel een politiek ongeleid projectiel dat de consequenties van haar acties niet kan overzien cq. inschatten, of ze speelt hier een zeer bedenkelijk spelletje, in de zin dat ze dit heel bewust van tevoren gepland heeft. En dat laatste is mijn vermoeden, zeker gezien de timing.
Het zou me dan ook niets verbazen als ze zich weldra aansluit bij BBB, Ja21, PVV of, wie weet, de club van Thierry. Daarbij hopend dat ze extra fans heeft gekregen onder de viruswaanzin-adepten.
Het is hoe dan ook een mes in de rug van partijgenoot Hugo de Jonge, en in mindere mate van Rutte en de overige kabinetsleden. Niet dat die op zich fluwelen handschoentjes verdienen, maar een bewindspersoon die niet achter het beleid kan staan van het kabinet waar deze deel van uitmaakt (en dat was in haar geval al langer aan de orde) moet gewoon uit eigen beweging vertrekken, punt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 00:04

https://www.ad.nl/binnenland/coronachec ... ~a263a17d/

Eerste avond met QR-code en op verschillende plaatsen overbelasting waardoor mensen hun QR-code niet konden laten zien en ergens niet binnen mochten. Door de problemen ook lange rijen.

Ik ben echt benieuwd hoe lang ze dit vol willen gaan houden die QR-codes tonen. Als je het zo leest kun je beter maar een papieren versie aan kunt vragen.

Mijn neefje is op stap geweest en in onze regio’s toch best wat gelegenheden die niet controleren en waar je zo naar binnen kan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 00:06

Vayo schreef:

Eerste avond met QR-code en op verschillende plaatsen overbelasting waardoor mensen hun QR-code niet konden laten zien en ergens niet binnen mochten. Door de problemen ook lange rijen.

Ik ben echt benieuwd hoe lang ze dit vol willen gaan houden die QR-codes tonen. Als je het zo leest kun je beter maar een papieren versie aan kunt vragen.

Mijn neefje is op stap geweest en in onze regio’s toch best wat gelegenheden die niet controleren en waar je zo naar binnen kan.

Ze kunnen beter maar gewoon ophouden met de QR code.
Lijkt me veel verstandiger

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 00:16

Hier in de regio adverteerden de horeca vorige week nog dat ze niet zouden meewerken aan de controle.
Nu is het grootste deel terug gekrabbeld, op straffe van een boete of intrekking vergunning.
Nu worden die horecazaken weer bedreigd door anti-vaccers.
Wat een idioten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 00:23

Vayo schreef:

Mensen moeten zich gewoon voorbereiden. Je moet als je die app downloadt één keer een QR-code genereren. Die code kun je dan blijven gebruiken, tot 180 dagen na herstel of onbeperkt in geval van vaccinatie. Alleen als je test moet je regelmatig een nieuwe QR-code genereren, omdat die maar 24 uur geldig is. Hadden mensen die code vooraf gegenereerd, dan hadden ze geen issue gehad. Als iedereen dat op zaterdagavond voor de deur van de kroeg gaat staan doen, tja...

Los daarvan is techniek wel één van de redenen dat ik de papieren versie gebruik. Doe ik met concertkaarten ook standaard. Zou ik m'n telefoon laten vallen of iets dergelijks, dan heb ik altijd de papieren versie bij me.

In Nijmegen is al een restaurant gesloten: https://www.nu.nl/coronavirus/6159082/g ... trole.html

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 06:56

De QR code voor vaccinatie blijft ook maar 4 weken staan ivm veiligheidsredenen. Ben dus benieuwd of we over 4 weken hetzelfde probleem weer hebben.