Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:52

Varekaj schreef:
Nou dames, ik zou voorlopig niet naar België komen. De boel is hier terug aangescherpt. Op restaurant is er niks gewijzigd maar je mag per woning nog maar max 4 personen uitnodigen, op café ook maar max per 4 aan tafel en cafés sluiten vanaf vrijdag ook terug om 23u. En dat tot en met 9 november al minimum.

Dat is minder streng dan hier haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:58

Wij hopen erop dat het niet weer helemaal Lockdown wordt van bijvoorbeeld horeca. Als we al niet op reis kunnen in november, dan wel nog graag een weekje in eigen land. En in uiterste nood gedragen we ons thuis alsof we op vakantie zijn met elke dag uit lunchen of uit eten :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:00

Varekaj schreef:
Wij hopen erop dat het niet weer helemaal Lockdown wordt van bijvoorbeeld horeca. Als we al niet op reis kunnen in november, dan wel nog graag een weekje in eigen land. En in uiterste nood gedragen we ons thuis alsof we op vakantie zijn met elke dag uit lunchen of uit eten :))

Haha dat snap ik hoor.
Wij gaan een weekend weg in een huisje. Niet de vakantie die we wilde maar we verheugen ons er zo enorm op :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:07

MarliesV schreef:
Wij zijn afgelopen februari naar Winterberg geweest, van maandag t/m donderdag.
Dan is het er helemaal niet druk of overlopen, de weekenden zou ik zeker niet aandurven, maar door de week en dan buiten de schoolvakantie is het daar best te doen.

Nu ga ik sowieso dit jaar niet op wintersport. Alles leuk en aardig dat je buiten bent, maar je moet toch eten tussen de middag en dat doe ik toch wel erg graag binnen.
Je warme hap buiten in de sneeuw moeten opeten staat niet op mijn 'prettig' lijstje.

Oh dat deden wij tussen de middag altijd wel. Lekker in het zonnetje. Maar wij gingen laat in het seizoen haha, dan was het buiten al erg lekker en nog genoeg sneeuw.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:11

Varekaj schreef:

Hoop dat het open blijft voor jullie

Hebben jullie ook thuisbezorgd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:12

Varekaj schreef:
Nou dames, ik zou voorlopig niet naar België komen. De boel is hier terug aangescherpt. Op restaurant is er niks gewijzigd maar je mag per woning nog maar max 4 personen uitnodigen, op café ook maar max per 4 aan tafel en cafés sluiten vanaf vrijdag ook terug om 23u. En dat tot en met 9 november al minimum.

Nou, hier mag je 3 mensen in je huis, en moet je om 22uur al uit het restaurant of café zijn :P
Dus we zitten in hetzelfde schuitje :+

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:31

Varekaj schreef:

Dat is toch gewoon om te lachen
Niemand die die 3 personen "bubbel " kan controleren en eerlijk gezegd denk ik dat meer dan de helft zich daar al heel lang niet meer aan houd
Café toe om 23 uur zelfde verhaal 75 % zit volgens mij tegen die tijd in de winter al niet meer op Café en degene die dat wel doen die gaan dat toch thuis of in vriendenkring blijven doen
Brussel in dezelfde lockdown als Antwerpen mogen ze dringend eens aan beginnen !!Afsluiten die handel
Is deze week al een paar keer in het nieuws geweest op tv en radio : het probleem zit nu toch echt wel bij de gemeenschappen met etnische /migratieachtergrond ..ze spreken de taal niet dus begrijpen ze de maatregelen niet :? ( na 8 maanden zouden ze toch al mogen weten wat er aan de hand is ) ze wonen met teveel generaties onder één dak en hun jongeren hebben schijt aan de maatregelen..leerkrachten van die brusselse scholen ( Molenbeek ,Anderlecht, Schaarbeek etc ) trekken al weken aan de alarmbel ..ze komen hun kinderen ophalen aan de schoolpoort geven elkaar knuffels ,kussen en zonder masker of afstand

Maar nee het zijn de vakantiegangers :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:48

Veel van die idioten zijn waarschijnlijk roekeloos op vakantie geweest ja, want als ze het hier al niet nauw nemen, waarom dan ook elders?

Hoe dan ook, we zijn er wel mooi mee gekl**t natuurlijk. Want verantwoord en met gezond verstand op reis, dat is nogal voor interpretatie vatbaar. Voor de ene is dat netjes in eigen land in groen gebied, voor een ander is dat in het buitenland in oranje zone in het hol van Pluto. en voor nog anderen is dat aan de toog in elke kroeg of op elk feesteiland in allerlei kleurtjes "want het is maar een griepje en ik doe wel voorzichtig".

Ik heb vooral medelijden met alle horeca en toerisme wereldwijd die hier nu weer slachtoffer van worden. Evenals de mensen die hierdoor (alweer) thuis moeten blijven.

Suzanne F.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:55

Ze hadden vakanties gewoon niet moeten toestaan. Alleen in eigen land. Dan had de situatie er beter voor gestaan nu gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:23

De haarden hadden dan misschien veel minder gespreid geweest en sneller ontdekt. En horeca/toerisme in eigen land had sowieso profijt gehad van staycations iig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:29

Muurp schreef:
Neonlight schreef:
Maar in het OV maken ze ook geen stoeltjes of iets dergelijks schoon, en daar hebben de mensen geen handschoenen aan en zijn ze niet zo ingepakt als op wintersport.
Ik heb begrepen dat ze in de gondels mondkapjes willen verplichten. Ook makkelijk met al die helmen. :=

Ze hebben het over mondbescherming, niet zozeer mondkapjes :) een sjaal of Buf zijn dus ook toegestaan, zolang neus en mond worden bedekt.

Wat betreft ontsmetten: ze willen in liften en gondels met een nevelsysteem gaan werken om de gondels extra te ontsmetten.
Ook zetten de de lift op de snelste stand zodat men zo kort mogelijk in de lift zit.
Ben benieuwd hoe dat zich in de praktijk gaat uiten.

Ik zie Bridget Jones en de ski vakantie taferelen in mijn gedachten...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:06

Suzanne F. schreef:
Ze hadden vakanties gewoon niet moeten toestaan. Alleen in eigen land. Dan had de situatie er beter voor gestaan nu gok ik.

Niet met je eens. Ze hadden de jongeren die de regels overtraden harder aan moeten pakken.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:27

en iedereen die niet jongeren is ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:01

Als vakanties niet waren toegestaan, dan hadden ze die losbollen in eigen land kunnen aanpakken inderdaad ipv dat ze lekker over de grens het virus konden gaan verzamelen, of verspreiden, hoe je wil.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:19

De meeste zij op vakantie gewoon op corona manier op vakantie geweest.

Ja ik ook. Met mondkapje niet uit eten of drukte opgezocht. Geen gebouwen van binnen of drukke toeristische plekken bezocht. Gewoon in het appartement en de natuur geweest.

Dat er dan in bijv albufeira of andere stranden een grote feest is op straat tja..

En vergeet al die demonstaties niet, dat voetbal feest, kerken, sportclubs en thuis feestjes niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:14

Heel eerlijk denk ik dat bepaalde gebieden in België en Nederland te overbevolkt is en dat het daarom nog helemaal niet zo verkeerd is dat we ons in de zomer nog wat hebben kunnen spreiden. Je zag niet voor niks hier de eerste uitbraak in Rotterdam. Natuurlijk hadden mensen die zich niet aan de regels hielden overal worden aangepakt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:34

lenaa_tje schreef:
Heel eerlijk denk ik dat bepaalde gebieden in België en Nederland te overbevolkt is en dat het daarom nog helemaal niet zo verkeerd is dat we ons in de zomer nog wat hebben kunnen spreiden. Je zag niet voor niks hier de eerste uitbraak in Rotterdam. Natuurlijk hadden mensen die zich niet aan de regels hielden overal worden aangepakt.

Ik denk inderdaad dat als de grenzen dicht waren geweest, het in Nederland op sommige dagen/ plekken nóg drukker was geweest..

Nu zat ik op een camping in België, anders was ik waarschijnlijk naar mn ouders gegaan, die wonen aan het strand... was ik met de hitte iedere dag naar het strand geweest....

Of hier naar de Bergse heide....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:44

Bij hitte gaan wij naar de Ardennen ipv strand. Laat de rest maar lekker in de file staan en als sardienen in het zand rollen. Ook in België en Nederland kan je je genoeg verspreiden als je wat creatief denkt. Wij hebben ook nog zowat onbewoonde plekjes :D en Nederland zal die ook wel hebben. Alleen houden sommige inwoners hun mooiste locaties lekker voor zichzelf (zou ik ook doen haha).

Tuurlijk zitten er overal haken en ogen aan, maar soms kan je dan beter zo een uitbraak enkel in je eigen land hebben en de buurlanden ermee ontzien door je grenzen dicht te houden, dan grenzen open en "wees voorzichtig". Alles heeft proces en contra's nietwaar.
Het was geweten dat die fuifvakanties niet vermeden konden worden, dat mensen lak zouden hebben aan vanalles. Dat is dan jammer voor diegene die zich er wel netjes aan houden, maar dat is al zo sedert de uitbraak van dat rotbeestje.

Anyway, wij verwachten dat men in Vlaanderen binnenkort nog wel strenger gaat worden dan wat het nu is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:57

Ik snap het allemaal, maar vind het toch een naar idee dat je min of meer de grens niet over kunt. Ik moet denken aan het programma over mijn lijk, mensen die nog een bepaalde tijd hebben om nog dingen te doen, best vaak komen daar reizen in voor of concerten /festivals. Maar ook aan bejaarden die misschien liever met het risico alles zouden doen en mensen zouden willen knuffelen al lopen ze daarmee een risico. Of ook nog dachten een last laatste reis met het vliegtuig te gaan doen.

Ook ik heb er moeite mee dat ik deze winter niet weg kan, dat klinkt luxe maar ik heb altijd erg last van de winter. Een weekje zon in de winter doet voor mij echt wonderen. Soms ging ik met wat verkoudheid klachten en vermoeidheid weg, maar voelde ik me daar in no time beter.
Ik zit nu wel te denken aan zo'n lichttherapie lamp, ben er altijd wat terughoudend in geweest maar wie weet gaat het me wel de winter door helpen.

Reizen is ook echt mijn passie, ik ben bezig met een carrière switch en als de reisbranche nu niet weg was gevallen had ik dat overwogen. Het voelt een beetje of ik stil sta. En nu veel mensen een switch moeten maken word het ook steeds moeilijker om aan een baan te gaan komen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:56

Je kan nog wel reizen hoor. De landen worden wat beperkter. Maar het kan nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:27

Ik reis niet vaak maar doe het wel graag, en liefst naar diverse uithoeken van de wereld. Afwisselend met bestemmingen in Europa of dus naar familie in Frankrijk. Een leven lang zonder reizen, horror. Ik heb nog geen vakantie gehad dit jaar, op een paar losse dagen hier en daar na. Dat staat gepland in november, we keken er immens naar uit. Omdat reizen/samen vakantie plannen sowieso al niet vanzelfsprekend is voor ons door onze jobs

Dit hele gedoe is een flinke domper maar we tellen ook onze zegeningen. Onze enige vakantie samen van 2020 dreigt in het water te vallen. Maar we hebben nog steeds elkaar. Zolang we niet weer verplicht 24/7 in ons hok moeten blijven... Is het accepteren en het leven gaat door. Pech onderweg, volgend jaar (hopelijk) nieuwe kans.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:40

Ik verwacht dat in de loop van de maand ik zekerheid krijg over de annulering.
Tot nu toe worden bij dejongintra alle verre reizen tot en met 15 november geannuleerd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:44

Kan het trouwens zijn dat nu de herfstvakantie begonnen is? Ik zag vandaag super veel nederlandse auto‘s op de snelweg richting Italie waarschijnlijk.
Heel eerlijk vind ik dat best onverantwoord om nu als inwoners van een zwaarbetroffen land naar een land te gaan dat eerder zelf zwaar betroffen was :o Ik hoop maar dat ze braaf allemaal getest waren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:49

Regio noord heeft nu herfstvakantie. Verbaast me dat er dus nu toch veel mensen op pad gaan eigenlijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:55

Sizzle schreef:
Kan het trouwens zijn dat nu de herfstvakantie begonnen is? Ik zag vandaag super veel nederlandse auto‘s op de snelweg richting Italie waarschijnlijk.
Heel eerlijk vind ik dat best onverantwoord om nu als inwoners van een zwaarbetroffen land naar een land te gaan dat eerder zelf zwaar betroffen was :o Ik hoop maar dat ze braaf allemaal getest waren.

Ik heb echt het idee dat mensen zich er minder van aantrekken. Zo zag ik hier op de camping veel Duitsers terwijl Duitsland toch vrij streng leek.