Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:14

DatBenIkNou schreef:
Honden zijn roedeldieren en zouden net als paarden niet alleen gehouden moeten worden. ( oh ik heb best veel onpopulaire qua honden haha)

Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb wel minder moeite met een minichiuauauauaua in een tasje dan een border in een kooitje.

Maar voor honden en voor paarden geldt dat die ergens in de geschiedenis ervoor gekozen hebben om bij de mensen te blijven en met ze samen te werken in ruil voor bescherming en voortbestaan. Daardoor bestaan de soorten ook nog steeds in zulke grote aantallen.

Gini

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:16

Honden en paarden hebben dat niet gekozen hoor. Is een beetje een romantisch beeld.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:35

MarcoBorsato schreef:
Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

Vooral omdat, mn boven een bepaalde leeftijd, de deksels bloody perfect dienen te zijn. Oh wee als je niet voldoet aan het volgende: fit/ gespierd lichaam, knap koppie, goede baan, veel geld hebben, niet saai zijn, voldoende tijd hebben, onafhankelijk, geen foto’s met kinderen op je profiel (en ga zo maar door..).

Terwijl de ‘eisers’ zo doorgaans zelf aardig imperfect en de kluts kwijt zijn, anders heb je niet zulke debiele eisen..

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:17

DatBenIkNou schreef:
Honden zijn roedeldieren en zouden net als paarden niet alleen gehouden moeten worden. ( oh ik heb best veel onpopulaire qua honden haha)

Mee eens.

Ik vind ook de hulp honden die 24/7 moeten werken zielig.

Een bench vind ik ook zielig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:17

troi schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

Vooral omdat, mn boven een bepaalde leeftijd, de deksels bloody perfect dienen te zijn. Oh wee als je niet voldoet aan het volgende: fit/ gespierd lichaam, knap koppie, goede baan, veel geld hebben, niet saai zijn, voldoende tijd hebben, onafhankelijk, geen foto’s met kinderen op je profiel (en ga zo maar door..).

Terwijl de ‘eisers’ zo doorgaans zelf aardig imperfect en de kluts kwijt zijn, anders heb je niet zulke debiele eisen..

Of je maakt jezelf wijs dat je nog iemand zoekt maar eigenlijk is dat niet meer zo. Je bent gesettled en wil misschien nog wel een partner mits......(enter 20.000 absurde eisen).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:22

troi schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nieuwe:

Je vergeet nog reizen ! :D
Boven een bepaalde leeftijd moet je minstens 3x per jaar op reis gaan. Anders ben je niet hip ofzo :+

Ik ben het trouwens eens met de unpopular opinion van MB !

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:49

troi schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nieuwe:

Nja, dat snap ik op zich wel. Als je zelf je hele leven gewoon voor elkaar hebt en het prima redt alleen, is het mi logisch dat je alleen een relatie zoekt die wat toevoegt aan je leven en niet een die een blok aan je been is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:11

Veeleisend zijn is tot daaraan toe maar mensen die vervolgens verwachten dat mensen voor ze in de rij staan snap ik dan weer niet := of die nooit een kans laten schieten om te klagen over dat ze geen partner kunnen vinden. Ja je kunt niet beiden hebben he.

Van die support honden denk ik dat het wel meevalt hoor, bij een baby hang je er toch ook niet 24/7 boven om te kijken of ie iets moet? Die laat het normaal gesproken merken als er wat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:39

Ik zou het een goed idee vinden als kinderen tot 12 jaar uit supermarkten geweerd worden.

En ik vind dat we moeten aanvaarden dat er soms wat mis gaat als we TBS'ers na hun behandeling weer terug laten keren in de maatschappij.

Ik vind dat ouders een hele hoge boete moeten krijgen als hun kind overlast veroorzaakt met vuurwerk.

Ik vind dat er een suikertax op frisdrank moet komen.

Ik vind dat roken in het bijzijn van kinderen verboden moet worden. Ook in de thuissituatie.

Ik vind dat andere mensen dan ikzelf er geen hypocriete, tegenstrijdige en onpopulaire meningen op na mogen houden. :D

Ik vind dat een stratenmaker die heel hard werkt net zo goed beloond zou moeten worden als een chirurg.

Ik ben tegen interlandelijke adoptie van kinderen.

Kinderbijslag mag van mij afgeschaft worden. Ouders financieren hun hobby maar lekker zelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:41

Oh ik ben het wel eens met een paar meningen. Vooral de laatste.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:44

Safina, zo eens met je laatste mening haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:48

Oh, dat voelt lekker! :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:49

Ik ben echt tegen het afschaffen van de kinderbijslag.
Ik snap je reden wel, maar vrees dat dan vooral de kinderen de dupe zijn van ouders die duidelijk niet aan die ‘hobby’ hadden moeten beginnen :( En dat vind ik sneu, kinderen hebben niet voor zichzelf gekozen dus zouden ondersteund moeten worden dmv kinderbijslag en een gratis zorgverzekering.

Ik denk namelijk niet dat ouders van zulke kinderen namelijk geen andere keuze zouden maken als die toeslagen er niet zouden zijn :=

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:52

Ik vind, dat als je geen cent te makken hebt, je niet bewust aan kinderen moet beginnen. Ik zie mensen onder bewind leven maar er wel kind na kind uitpoepen. En daarna om luiers gaan vragen op het eind van de maand...
Ik kan er met mijn verstand niet bij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:54

Maar wel de nieuwste iPhone moeten hebben :/

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:01

Magrathea schreef:
Veeleisend zijn is tot daaraan toe maar mensen die vervolgens verwachten dat mensen voor ze in de rij staan snap ik dan weer niet := of die nooit een kans laten schieten om te klagen over dat ze geen partner kunnen vinden. Ja je kunt niet beiden hebben he.

Van die support honden denk ik dat het wel meevalt hoor, bij een baby hang je er toch ook niet 24/7 boven om te kijken of ie iets moet? Die laat het normaal gesproken merken als er wat is.

Over die partners: zouden er dan zoveel mensen zijn die zonder liefde bij hun partner zijn? Ik ben bv ook single en heb keus genoeg, maar ik voel gewoon bij bijna niemand liefde en dat wil ik toch wel. Je moet het er wel op kunnen doen, zeg maar :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:20

Nabster schreef:
Ik vind, dat als je geen cent te makken hebt, je niet bewust aan kinderen moet beginnen. Ik zie mensen onder bewind leven maar er wel kind na kind uitpoepen. En daarna om luiers gaan vragen op het eind van de maand...

Dat vind ik ook, maar ik vind het oneerlijk om die kinderen de dupe te laten worden van hun ouders die niet al te slimme keuzes maken :=
Dus daarom voor kindertoeslag en gratis zorg voor kinderen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:51

verootjoo schreef:
Nabster schreef:

Dat vind ik ook, maar ik vind het oneerlijk om die kinderen de dupe te laten worden van hun ouders die niet al te slimme keuzes maken :=

Geloof dat de achterliggende gedachte is mensen te stimuleren kinderen te krijgen. Het is een financiële tegemoetkoming omdat het krijgen van kinderen zorgt voor een gezonde opbouw van de samenleving en omdat we een zorgstaat hebben. Plat gezegd: we moeten doorfokken want het levert geld op. We hebben ons zelf gedomesticeerd. Ironisch eigenlijk wel hè?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:52

Sheran schreef:
Magrathea schreef:

Over die partners: zouden er dan zoveel mensen zijn die zonder liefde bij hun partner zijn? Ik ben bv ook single en heb keus genoeg, maar ik voel gewoon bij bijna niemand liefde en dat wil ik toch wel. Je moet het er wel op kunnen doen, zeg maar :')

Nee ik bedoel hem andersom denk ik. Als je zonder liefde bij je partner blijft is dat wat anders dan veeleisend zijn en klagen dat men niet voor je in de rij staat := het klagen gaat het mij om.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:55

Danique_G schreef:
verootjoo schreef:

Geloof dat de achterliggende gedachte is mensen te stimuleren kinderen te krijgen. Het is een financiële tegemoetkoming omdat het krijgen van kinderen zorgt voor een gezonde opbouw van de samenleving en omdat we een zorgstaat hebben. Plat gezegd: we moeten doorfokken want het levert geld op. We hebben ons zelf gedomesticeerd. Ironisch eigenlijk wel hè?

Weet niet of dat echt de reden is; volgens mij worden kinderen ook wel gefokt zonder dat er een premie tegenover staat.
En hij is nu ook weer niet zo hoog dat het twijfelaars over de streep trekt :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:04

verootjoo schreef:
Danique_G schreef:

Weet niet of dat echt de reden is; volgens mij worden kinderen ook wel gefokt zonder dat er een premie tegenover staat.
En hij is nu ook weer niet zo hoog dat het twijfelaars over de streep trekt :=

Jawel, kijk maar:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... bijslagwet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:05

Overigens was Hitlers motivatie iets minder nobel :=.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:34

Ik vind het compleet achterlijk en debiel hoeveel aandacht NPO3 besteed aan "dry januari". Tenzij je alcoholist bent is het toch geen moeite om 1 maand niet te drinken? Leef ik in een andere bubbel waar mensen niet per se hoeven te drinken of ben ik gek? :+ Zijn er dan zoveel mensen die doordeweeks/vaker drinken. :wow:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:36

verootjoo schreef:
Ik ben echt tegen het afschaffen van de kinderbijslag.
Ik snap je reden wel, maar vrees dat dan vooral de kinderen de dupe zijn van ouders die duidelijk niet aan die ‘hobby’ hadden moeten beginnen :( En dat vind ik sneu, kinderen hebben niet voor zichzelf gekozen dus zouden ondersteund moeten worden dmv kinderbijslag en een gratis zorgverzekering.

Ik denk namelijk niet dat ouders van zulke kinderen namelijk geen andere keuze zouden maken als die toeslagen er niet zouden zijn :=

Dat zou je kunnen ondervangen door geen kinderbijslag meer uit te keren maar dat bedrag te reserveren voor de opleiding van die kinderen. Dus alleen uit te keren in natura.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:37

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het compleet achterlijk en debiel hoeveel aandacht NPO3 besteed aan "dry januari". Tenzij je alcoholist bent is het toch geen moeite om 1 maand niet te drinken? Leef ik in een andere bubbel waar mensen niet per se hoeven te drinken of ben ik gek? :+ Zijn er dan zoveel mensen die doordeweeks/vaker drinken. :wow:

Ik drink normaliter 1-2 glaasjes per week (enkel op vakantie drink ik dagelijks). Die ga ik dus niet skippen vanwege een hype.