Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:17

Boterbloem90 schreef:
Ik wil straks aardappel- bloemkool soep maken. Daarvoor heb ik 2 bouillon blokjes nodig. Normaal gebruik ik die van kip, maar heb ik er maar 1 van nu. Zou ik beter 2 runder blokjes kunnen gebruiken of 1 rund en 1 kip?

Gewoon mixen als je daar zin in hebt. Ik gooi eigenlijk altijd alles een beetje door elkaar afhankelijk van welke smaken ik wil. In een gerecht met kip zou ik misschien niet zo snel runder gebruiken, maar als je bloemkoolsoep maakt maakt het echt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:05

Ik zou ze inderdaad gewoon allebei gebruiken! Lekker, bloemkoolsoep!

(pas wel op dat je niet boven de pan gaat hangen, he. Soms wordt het een soort lava, ik heb mijn oud-huisgenootje al eens naar de eerste hulp gebracht met brandblaren op haar voorhoofd. Sindsdien wil ik altijd iedereen waarschuwen als ik hoor dat ze (dikke) bloemkoolsoep gaan maken :P

Boterbloem90

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:31

Dankje voor de antwoorden!

Ik paste altijd al op, maar weer een rede om het extra te doen :oo

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:04

Welk liedje wordt er gebruikt bij de reclame van net5 ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:30

ReadTheRulez schreef:
Welk liedje wordt er gebruikt bij de reclame van net5 ?

Welke reclame? Ik wil wel even voor je kijken :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:19

De reclame van net5 zelf

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:46

Waarom denken mensen massaal dat het een goed idee is om pakketjes te gaan bestellen nu ze thuis zitten?

Het is gewoon drukker dan met kerst.. Wat heeft een mens allemaal nodig in tijden van thuis isolatie?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:50

Ik heb een vliegendeken besteld die ik anders gewoon zelf op zou gaan halen.
Dus iets gekocht wat ik zonder thuisisolatie ook nodig had gehad.
Als meer mensen dat doen word het vanzelf druk voor de pakketdiensten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:53

Tsja, veel mensen zitten thuis zonder [***] of hebben meer vrije tijd en gaan hobby's oppakken oid.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:55

Niet alle stenen winkels zijn meer open, dus halen mensen die producten misschien online i.p.v. te wachten tot die winkels weer open zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:17

Ik heb ook veel geld over dus bestel nu ook dingen die ik altijd opgeschoven heb. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:46

Froukje schreef:
Waarom denken mensen massaal dat het een goed idee is om pakketjes te gaan bestellen nu ze thuis zitten?

Het is gewoon drukker dan met kerst.. Wat heeft een mens allemaal nodig in tijden van thuis isolatie?

1. Omdat je dan niet naar buiten moet komen en in contact komt met heel veel andere mensen.
2. Je zeker bent dat je het hebt. Ook al is het echte hamsteren voorbij, er zijn toch een paar rekken in de winkel die toch nog leeg zijn (bv. Sunlight zeep rekje blijft leeg). Als ik het dan online zou bestellen, zou ik het gewoon hebben.
3. In België zijn, behalve de supermarkten, voedingswinkels en apothekers, alle winkels dicht. Alles wat je niet in de supermarkt vindt of daar wilt kopen, moet je dus online bestellen. Elektronica, kleding, verzorgingsproducten,...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:52

Gini schreef:
Froukje schreef:

1. Omdat je dan niet naar buiten moet komen en in contact komt met heel veel andere mensen.
2. Je zeker bent dat je het hebt. Ook al is het echte hamsteren voorbij, er zijn toch een paar rekken in de winkel die toch nog leeg zijn (bv. Sunlight zeep rekje blijft leeg). Als ik het dan online zou bestellen, zou ik het gewoon hebben.
3. In België zijn, behalve de supermarkten, voedingswinkels en apothekers, alle winkels dicht. Alles wat je niet in de supermarkt vindt of daar wilt kopen, moet je dus online bestellen. Elektronica, kleding, verzorgingsproducten,...

Eerste ja. Mijn moeder besteld nu ook dingen online (niet mega veel hoor) die gemakkelijk hier op het winkelcentrum te verkrijgen zijn, maar nu gewoon geen zin heeft om winkels op te zoeken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:56

Nou ik heb ook dingen besteld. Meer om de winkels nu vooral inkomen te geven. De winkels waar ik normaal echt naar toe zou gaan. Zoals Hema en Hunkemöller. Hema heb ik lokaal contact gezocht... dus niet via de landelijke site. En via een tikkie betaald. Volgende dag in huis.
Supersnel... ben er blij mee. Zou het niet zo snel doen voor een 10tje.

Heb juist nu dingen besteld die ik nog op mijn wenslijst had staan. Waarom uitstellen als zij nu hun verkoop zien kelderen?
Geen onzin besteld maar echt dingen die uiteindelijk moesten zoals 2x beddengoed, ondergoed etc.

Daarnaast is het verveling.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 06-04-20 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:57

Knert schreef:
Nou ik heb ook dingen besteld. Meer om de winkels nu vooral inkomen te geven. De winkels waar ik normaal echt naar toe zou gaan. Zoals Hema en Hunkemöller. Hema heb ik lokaal contact gezocht... dus niet via de landelijke site. En via een tikkie betaald. Volgende dag in huis.
Supersnel... ben er blij mee. Zou het niet zo snel doen voor een 10tje.

Heb juist nu dingen besteld die ik nog op mijn wenslijst had staan. Waarom uitstellen als zij nu hun verkoop zien kelderen?
Geen onzin besteld maar echt dingen die uiteindelijk moesten zoals 2x beddengoed, ondergoed etc.

Daarnaast is het verveling.

Met name dit is de reden dat ik nu plaatselijk m'n spulletjes bestel. :)
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 06-04-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:01

Ja ik had mijn reactie al aangevuld.
Heb lokaal contact gezocht en via een tikkie betaald. Gewoon omdat zij het echt nodig hebben en ik ook... alleen stelde ik de aankoop niet meer uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:10

Knert schreef:
Ja ik had mijn reactie al aangevuld.
Heb lokaal contact gezocht en via een tikkie betaald. Gewoon omdat zij het echt nodig hebben en ik ook... alleen stelde ik de aankoop niet meer uit.

Heb de quote even aangepast, wel zo netjes haha. :D

Maar als meer mensen dit zouden doen, helpen we de kleine ondernemingen ook nog! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:14

Ik bestelde van de week stopcontacten bij Hornbach zodat ik daar niet naartoe hoefde.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:25

Janine1990 schreef:
Ik bestelde van de week stopcontacten bij Hornbach zodat ik daar niet naartoe hoefde.

Dat vind ik nou echt een compliment waard!! *\o/*

Ik heb me nog niet kunnen toezetten om dus idd voor zulke dingen te bestellen... Ik ga dan (ben ik eerlijk in hoor...) gewoon naar de Hornbach...

Slecht eigenlijk als ik er zo over nadenk... Dan schaam ik me wel een beetje.
Iedereen probeert het maar goed te doen.. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:29

Jolliegirl schreef:
Janine1990 schreef:

Dat vind ik nou echt een compliment waard!! *\o/*

Ik heb me nog niet kunnen toezetten om dus idd voor zulke dingen te bestellen... Ik ga dan (ben ik eerlijk in hoor...) gewoon naar de Hornbach...

Slecht eigenlijk als ik er zo over nadenk... Dan schaam ik me wel een beetje.
Iedereen probeert het maar goed te doen.. -O-

Thanks, maar qua tijd kwam het ook wel beter uit. Daarentegen wel twee keer naar de Action en twee keer naar de Praxis gemoeten. Maar dat was ook echt een moetje met de deadline.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:43

We proberen het allemaal zo goed mogelijk te doen.
En als we daar een beetje rekening mee houden, en maar geloven in de goedheid van de mens, komt het heus wel goed allemaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:58

Ik woon echt dichtbij de bouwmarkt en dichtbij een stadscentrum. Maar als ik niet echt iets nodig heb ga ik gewoon niet de winkels in. Heb wel sportspullen en wat tweedehands kleding / schoenen besteld via internet. Maar dat doe ik normaal ook als er een nieuw seizoen aankomt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:15

Het is imo juist logisch om veel te bestellen nu? := Het advies is blijf binnen, dus ja ik bestel veel kleding, schoenen (je moet wel op vrijdagavond in je beste kleding naar de woonkamer natuurlijk), huishoudelijke dingen, opbergboxen etc.. Ik kan t allemaal wel in de winkels gaan halen maar dat is nu juist niet de bedoeling. En ik draag graag mn steentje bij om de economie draaiende te houden :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:53

MarlindeRooz schreef:
Nou sommige mensen kunnen slecht tegen verandering. Of nemen alles heel letterlijk. Zoals het woord stuiptrekkingen. :+

Ja, mensen hebben mijn nieuwe naam nog steeds niet geaccepteerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:07

Ik dacht dat dat meer met de actualiteiten te maken had MB...