[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:06

Als hij die thuis uitvoerde... waar ga je er dan mee naartoe? Bij het huisvuil droppen lijkt me evenmin een goed plan. Zeker niet als je in Alabama woont bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:22

Vind het wel interesant eigenlijk :+ , ben wel benieuwd naar al die potten :=

Sanet

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:59

2000 zijn wel heel erg veel!
Wat moet je daar thuis mee?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:18

Sparen? :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:35

Misschien kon die ze niet kwijt en liet E maar staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:37

Niet noodzakelijk luguber maar wel iets wat me de koude rillingen heeft bezorgd.

Vanochtend rij ik zoals altijd met de wagen naar mijn werk. Ik draai een straat in, en er komt me een bus van De Lijn tegemoet (De Lijn is het OV in Vlaanderen). Op het scherm bovenaan de bus staat "SOS politiehulp". Dit had ik nog nooit gezien, maar aangezien de chauffeur er rustig uit zag en in de bus niks aan de gang leek ging ik er van uit dat alles wel in orde was. Ook omdat de bus gewoon zijn rit leek te vervolgen.
Goed, op het werk was het redelijk druk, maar daarnet toch even Google ingeschakeld om het op te zoeken.

Wat blijkt: als je dat ziet staan heeft de chauffeur een stil alarm in actie gezet ivm problemen in de bus, maar kunnen ze de dispatching niet altijd zelf oproepen. Het is dan de bedoeling dat je als buitenstaander de politie zo snel mogelijk opbelt, de locatie van de bus en eventueel het busnummer doorgeeft, zodat ze te hulp kunnen schieten.

Hier zitten intussen al redelijk wat uren tussen, dus nu bellen heeft geen nut meer. Maar het besef dat ik eigenlijk een noodoproep zomaar aan me voorbij heb laten gaan... En dat voelt eerlijk gezegd toch wel best wrang.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:39

Poeh heftig joh...
Wel fijn dat je het deelt want ik wist het ook niet.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:43

Hopelijk was het effectief vals alarm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:48

Echt geen flauw idee Webster. Nadat ik de info heb gevonden ga ik er van uit dat je als chauffeur zo rustig mogelijk en normaal mogelijk je weg verderzet tot er assistentie komt. Je gaat geen stil alarm uitzenden als je het vermoeden hebt dat een gewone oproep via de dispatch de boel kan laten escaleren. Of als er gevaar zou kunnen dreigen voor de andere reizigers.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:53

Heftig Varekaj!
Ik wist dat ook niet. Ik kreeg er ook kippenvel van zeg!
Wel een goed initiatief maar dan moet het ook bekend zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:17

Op zich is het ook niet handig om zoiets algemeen bekend te maken, dan weten onruststokers dat ook en zouden ze kunnen proberen te vermijden dat de buschauffeur het stil alarm in werking zet ...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:20

Dat is waar mar schiet het nu zijn doel niet voorbij? Ik zou ook niet weten wat het betekende.. Het is dat Varekaj het zegt..
Maar ik weet ook niet of we dit in NL ook hebben...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Poeh heftig, ik zou betreffende busmaatschappij bellen en navraag doen.. Hopelijk is het allemaal goed afgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:45

Als je het op google opzoekt kom je zowat direct uit op een hoop links richting oa de FB-pagina van de vervoersmaatschappij waarop de uitleg staat wat je moet doen, de site van de politie, een link naar een krant waarin dit werd besproken in een artikel...

Ik weet dat dit scherm vaker gebruikt wordt als communicatiemiddel, zoals bijvoorbeeld "geen dienst, mijn collega pikt je op". Of er staat in het groot "pauze" op wanneer een bus op een halte blijft stilstaan, of "schooldienst" als ze voor een school aan het rijden zijn en dus geen gewone reizigers oppikken aan de haltes.

Ik zou niet weten waarom dit niet gedeeld mag worden? Dan schiet het zijn doel immers voorbij als er geen kennis over is en de mensen de bestuurder dus niet te hulp kunnen schieten...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:19

Het is inderdaad niet zo handig dat mensen niet weten wat je bij zo'n mededeling moet doen... Had er ook nog nooit eerder van gehoord. Eigenlijk zouden buschauffeurs net zoals juweliers (en apothekers ook volgens mij?) zo'n stille alarmknop moeten hebben (die dan ook de locatie doorstuurt uiteraard). Lijkt mij toch een pak handiger.

Ik spreek regelmatig met iemand die werkt als buschauffeur en van hem en de verhalen van zijn collega's hoor je toch ook soms wat hoor...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:24

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:47

Hè jammer, vind de foto een beetje tegenvallen, had mooie champinonnetjes verwacht, dit is een beetje vaag. Wel ranzig idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:17

Goh ik heb ook al maanden jeuk en pijn in mijn oor, misschien toch maar eens naar de huisarts _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:37

Varekay, dat wist ik ook niet hoor. Heb je er verder nog iets meer over gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:17

Nee Niks over gehoord.

Ik geloof dat die melding wel naar de dispatch gaat en dat er al veel bussen met gps tracker zijn uitgerust, maar nog niet allemaal. En het staat op de site ook zo gemeld, als Je het ziet geef dan aan waar de bus reed, eventueel busnummer en tijdstip.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:10

Niet luguber maar wel idioot;

https://www.ad.nl/buitenland/stel-houdt ... 7BMnK-ByTc

Citaat:
De ene dag draagt de baby stoere jongenskleding, vervolgens weer een snoezige meisjesoutfit. ,,We zitten niet te wachten op van die typische reacties die zijn gebaseerd op gender. Daarom noemen we hem of haar ook bewust ‘het’”, aldus de vader. Het stel gaan overigens nog verder. Liever hebben ze dat hun kindje wordt aangesproken met ‘hen’. ,,Dan wordt Anoush benaderd als zowel jongen als meisje. Zo kan onze zoon of dochter opgroeien in een eigen ‘luchtbel’ en zonder druk van buiten kiezen wat hij of zij uiteindelijk wordt.”

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:17

Onali schreef:

Citaat:
De ene dag draagt de baby stoere jongenskleding, vervolgens weer een snoezige meisjesoutfit. ,,We zitten niet te wachten op van die typische reacties die zijn gebaseerd op gender. Daarom noemen we hem of haar ook bewust ‘het’”, aldus de vader. Het stel gaan overigens nog verder. Liever hebben ze dat hun kindje wordt aangesproken met ‘hen’. ,,Dan wordt Anoush benaderd als zowel jongen als meisje. Zo kan onze zoon of dochter opgroeien in een eigen ‘luchtbel’ en zonder druk van buiten kiezen wat hij of zij uiteindelijk wordt.”

Heeft het zowel een piemel als een vagina dan?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:41

Onali schreef:

Citaat:

O my God hoe een kind te verwarren. Nee ik sta achter trans people maar kinderen zo voor het blok zetten gaat mij een pas te ver.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:48

Dusssss.... :roll: dat vinden wij niet raar, maar heel bijzonder :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:15

Suzanne F. schreef:
Citaat:

Heeft het zowel een piemel als een vagina dan?

Nee dat niet.
1 van de grootouders weet wat het geslacht is want de luier moest worden verschoond. Maar kreeg het dringende verzoek om vooral niks te zeggen.

Deze mensen slaan een beetje door.