[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:05

Voordeel is bij mannen dat het meteen een hele grote hoeveelheid is die ze kunnen testen, dus dan krijg je er een duidelijker beeld op (zoveel van de kopjes zijn snel etc). Bij een vrouw is dat toch anders.
Ik zou willen dat ik me gemakkelijk kan laten testen, zou een boel opklaren. Maar ik denk dat ze het alleen doen als je wel zwanger wil worden, maar niet als je dat net niet wil. Brengt hen meer op als je ze wel wil, want dan moet je door de mallemolen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:11

Sintara schreef:
Gisteren wilde mn moeder een karretje pakken bij de ikea, lag er een poepluier op :r .

Ik had vorig jaar toen ik aan het werk was bij de La Place dat er op de loopband *kuch* een gevulde opgerolde luier op lag... -O- :x

En kort daar voor lag er midden in het restaurant ergens achter in ook een gevulde luier op de grond tussen de stoelen.... 8)7

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:26

Gho je hoort toch ook regelmatig dat zowel bij man als vrouw alles ok is maar het toch niet lukt. Ik denk dat dat is zoals bij elke diersoort. Sommige combinaties matchen gewoon niet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:38

DeMolenhoek schreef:
Gho je hoort toch ook regelmatig dat zowel bij man als vrouw alles ok is maar het toch niet lukt. Ik denk dat dat is zoals bij elke diersoort. Sommige combinaties matchen gewoon niet.

Soms probeert de natuur je iets duidelijk te maken denk ik wel eens wanneer ik geconfronteerd word met stellen die na weet ik veel ivf behandelingen uiteindelijk na een keizersnede de wenshebben om opnieuw zwanger te worden want een broertje of zusje is zo leuk. Ik denk het... en hoop dat mijn gedachten nooit te horen zullen zijn. :x

Persoonlijk denk ik dat we een uitstervende diersoort zouden moeten zijn met de grote hoeveelheid kunst en vliegwerk waarmee kinderen verwerkt worden en ter wereld komen. Darwin zou zich omdraaien in zijn graf.

Mensen die van mening zijn dat het egoïstisch is dat ik bewust niet kies voor kinderen omdat zij moeilijkheden hebben zwanger te worden raad ik aan de serie The Handmaids Tale te kijken.

Anoniem

Jammer dat die "natuurlijke selectie" niet altijd bij de combinaties voorkomt waar het zou moeten zijn...

Magrathea

sanso schreef:
Maar is het bij sperma niet zo dat dat een momentopname is? Dat idee heb ik er meteen bij.

Deels, als het niet goed is zou je het later nog eens kunnen doen. Bepaalde activiteiten, veel of juist weinig orgasmes e.d. zijn allemaal van invloed erop

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:40

Gisteren een cabaretier op televisie:
Mijn vriendin en ik kunnen geen kinderen.........(op de manier waarop we het doen).
:D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:44

Varekaj schreef:
Jammer dat die "natuurlijke selectie" niet altijd bij de combinaties voorkomt waar het zou moeten zijn...

Het is volgens mij al wel bewezen dat de mens steeds dommer wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:48

DeMolenhoek schreef:

Ik ken ook een stel waarbij het 'niet lukte', uiteindelijk zijn ze uit elkaar gegaan en beide een nieuwe partner gevonden en beide met die nieuwe partner kinderen gekregen, heel raar.

Anyway, gister hadden moesten wij presentaties doen voor een project en iedereen mocht familie uitnodigen daarvoor. Nou fijn, halverwege een presentatie kwam er dus iemand met een kind van een jaar of 4 ofzo en die begon die keihard te praten terwijl mensen aan het presenteren waren, pfff. Echt heel irritant, zorg dat je kind stil is of kom gewoon niet/laat dat kind thuis :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:01

Varekaj schreef:

_/-\o_

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:14

Ik vind de maakbaarheid een lastig aspect: ik heb stellen gezien waar de maakbaarheid flinke gevolgen had (bijna overleden moeder, bijna overleden kind, kind met fikse issues) en dan vraag je je ook af of het daarom langs natuurlijke weg niet lukte. Ik zeg vanuit die blik 'niet doen', maar ik snap ook wel dat je iets zo graag wil dat je er alles voor over hebt -dus ook die maakbaarheid- maar ultiem verlangen stuit ook heel vaak op ultieme teleurstelling. Ik snap ergens ook nog wel dat je van dat verlangen heel ziek kunt zijn, ook omdat de maatschappij wel op gezinnen is ingericht en de confrontatie dus blijft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:21

Sizzle schreef:
Gisteren een cabaretier op televisie:
Mijn vriendin en ik kunnen geen kinderen.........(op de manier waarop we het doen).
:D

Herman Finkers: ik ben vrijgezel. Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:14

MarcoBorsato schreef:
_O- wie doet dat??? Wat een ellende!

Gelukkig ben je van de ballenbak naar Blaricum verhuisd!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:25

Blaricum is toch ook een ballenbak, maar dan met alleen witte ballen? :o?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:49

Jezus, ik zit hier op de hartbewaking bij mijn vader. Lopen er twee jonge kinderen op de gang rond te rennen en te schreeuwen.
Adem in adem uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:50

Ja dat is echt de plaats om dat te doen |o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:52

Gelukkig zitten we hier al een tijdje. Maar als dit in de eerste paar dagen was gebeurd was ik niet zo vriendelijk. Alles behalve.
Ik sta nog emotioneel op scherp maar kan mij nu nog genoeg inhouden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:27

Dat kan ik me heel goed voorstellen Sanso...
Wat naar ook dat je vader aan de hartbewaking ligt. Ik hoop dat het niet te ernstig is? Heel veel sterkte in elk geval met elkaar :(:)

Enneh, als je zo emotioneel op scherp staat heb je wel een soort vrijstelling om zo'n rennend krijskind even bij de nekvel te grijpen. En als hun moeder boos word zeg je maar dat het van mij mocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:18

Emotioneel scherp of niet, aanpakken die handel. Zulk gedrag hoort NIET op hartbewaking. De moeder die daarvoor verhaal komt halen mieterde ik persoonlijk de dienst uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:19

Nou nee dat hoort dus niet vind ik

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:22

Nee het is wel heftig. Maar dit is daar niet het topic voor.
Zijn inmiddels alweer thuis trouwens. Kukos waren de hele tijd de lift aan het open doen en op alle verdiepingen aan het klikken. Duurde een eeuwigheid toen wij van verdieping 6 naar beneden waren >;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:57

Jeetje kinderen rond rennende op de hartbewaking.. daar zijn ze neemt ik aan weggestuurd?

Ik heb een vriendin met zon prater we waren bij een of andere rondrit en voor die tijd was er een presentatie...
Kind bleef praten.. dus die heb ik al mee genomen naar buiten bij de presentatie.. nog nooit z'on goede reden gehad om naar buiten te vluchten bij iets saais..

hoewel buiten staan met een kind wat overal heen wil en vragen stelt meteen weer duidelijk maakte dat ik zeker er nooit aan zou beginnen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:40

Pffff, dat is echt DE plek voor kinderen om rond te rennen en te spelen 8)7 Sterkte Sanso! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:01

Ik zou ze hebben opgevroten, zei de verpleging niks?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:51

Op een bruiloft heb ik ook al eens lopen ergeren aan aan kletsende kind...
Ik weet wel dat ik een(vooral hele jonge en jankende baby's )kind vrije bruiloft zou willen als ik ooit zelf zou trouwen.
Boven de tien zou bij uitzondering kunnen.