Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:26

Ik word ook steeds onzekerder hoor. Denk ook dat je steeds meer meemaakt. En vroeger was je gewoon jong en maakte je je nergens druk om, omdat als de 1 niet wou kon je gewoon verder met je leven . Nr 2 komt vanzelf wel.
Nu denk je er wat meer over na .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:26

Berdien schreef:
Ach, in Italië fokken ze tot na hun 60e nog kinderen bij vrouwen dus ook na je 40e kan er vast nog wel wat. Of je het moet willen is een tweede :=
Lol, alles kan :j

Ik snap overigens wel dat dit voor vrouwen, met kinderwens dan, toch wel een dingetje is. Dan hebben mannen toch een paar jaar meer de tijd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:28

Ailill schreef:
Terwijl ik nu al weet dat het goed zit.

Ligt eraan wat je bedoelt met "goed zit"? Je haar? ja dat kan :j je relatie? volgens mij weet je dat nooit..

Wel denk ik dat een stel zonder kinderen eerder de handdoek in de ring gooit bij tegenslag..
En een stel met een koophuis waar geen winst in zit, wat minder snel :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:29

tylando schreef:
Ik word ook steeds onzekerder hoor. Denk ook dat je steeds meer meemaakt. En vroeger was je gewoon jong en maakte je je nergens druk om, omdat als de 1 niet wou kon je gewoon verder met je leven . Nr 2 komt vanzelf wel.
Nu denk je er wat meer over na .
Nah als persoon an sich ben ik niet echt onzeker, nooit geweest ook. Bij mij ligt het er meer aan dat ik niet snel voor iemand ga. Als ik dat dan wel (wil) doe(n), dan wil ik wel duidelijkheid. En dat ligt in dit geval bij meneer agent net even wat ingewikkelder. Sterker nog, als ik dit door ga zetten, dan ga ik het mezelf qua partner (wederom) niet makkelijk maken.

Aan de andere kant, er zijn meer mensen dan kerken, dus als dit niet werkt komen er vanzelf weer andere opties, het lijkt me alleen niet zo tof als ik weer 1,5 jaar moet 'wachten' :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:31

Cer schreef:
Ailill schreef:
Terwijl ik nu al weet dat het goed zit.

Ligt eraan wat je bedoelt met "goed zit"? Je haar? ja dat kan :j je relatie? volgens mij weet je dat nooit..

Wel denk ik dat een stel zonder kinderen eerder de handdoek in de ring gooit bij tegenslag..
En een stel met een koophuis waar geen winst in zit, wat minder snel :+
Hahaha, qua haar heb ik geluk, daar klaag ik niet snel over.

Ik heb het over meneer agent, uit alles blijkt dat het goed zit en dat de ingrediënten voor succes aanwezig zijn. Ik moet het alleen wat meer tijd geven, het op z'n beloop laten en niet te veel in gaan vullen.

Eens wat betreft kinderen, dan blijf je denk ik inderdaad sneller bij elkaar. Een koopwoning zou dit voor mij persoonlijk dan weer niet zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:32

Ik heb niet zozeer last van onzekerheid (ik weet wat ik waard ben :P ) maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos. De mooiste woorden, leukste gesprekken, als het er van komt leuke dates tot een toffe tijd en dan... BAM. Of niet eens dat, het merendeel heeft niet eens het fatsoen om te zeggen dat er niets meer in zit/ze issues hebben/je niet leuk genoeg bent/ er iemand anders is /whatever. Is niet leuk :n en motiveert ook niet.

Kinderen zijn voor de meeste mensen geen reden om bij elkaar te blijven. Mijn werk bestaat uit echtscheidingen, en ik zie heeeeeeel veel mensen met kinderen (tot aan zwanger toe!) voorbij komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:36

"Meneer de agent" ook :') ik heb dan toch beelden van een foute stripact hoor, sorry :D

En nee, ZEKER niet invullen voor een ander.. Ik merk dat, ondanks alle gesprekken, mijn ex dat nu nog steeds doet. Ik word er echt scheitsimpel van... #excuseelemoo

Citaat:
maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos.
Precies dit :j

Ben ik onzeker? nee dat niet.
Ben ik zeikerig qua relatiemateriaal? Ja dat zeker wel.. dus wat dat betreft maak ik het mezelf erg lastig.. maar ik weet wat het is om tweede keus te zijn, en ik wil dat zelf iemand niet aandoen.. (en mezelf ook niet trouwens, dat is echt superstom nl)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:37

Berdien schreef:
Ik heb niet zozeer last van onzekerheid (ik weet wat ik waard ben :P ) maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos. De mooiste woorden, leukste gesprekken, als het er van komt leuke dates tot een toffe tijd en dan... BAM. Of niet eens dat, het merendeel heeft niet eens het fatsoen om te zeggen dat er niets meer in zit/ze issues hebben/je niet leuk genoeg bent/ er iemand anders is /whatever. Is niet leuk :n en motiveert ook niet.

Kinderen zijn voor de meeste mensen geen reden om bij elkaar te blijven. Mijn werk bestaat uit echtscheidingen, en ik zie heeeeeeel veel mensen met kinderen (tot aan zwanger toe!) voorbij komen.
Ik snap je. Toch zie ik het anders, denk ik: Ik zou dit echt zo niet op mezelf gaan betrekken. Het zijn zaken die bij hen liggen, dat staat verder los van jou als persoon.

Denk dat dit inderdaad andere dates ook gaat beïnvloeden, daar moet je wel voor waken.

Wat betreft onzekerheid, ik bedoel vooral: Hoe leuk vindt ie me? Wil ie echt voor mij gaan, of is het meer fun for the time being? Terwijl uit alles blijkt dat ie voor me wil gaan.

Ik zit te zeuren, sorry :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:39

Ja maar hoe kan je het nou niet op jezelf betrekken???? Het heeft toch betrekking op jezelf..?

Overigens heb ik niet het idee dat Berdien dat doet trouwens, ze trekt gewoon een vrij logische conclusie.. Namelijk waarom zou je tijd steken in iets wat zinloos is, en waar je uiteindelijk door gekwetst raakt (of iemand anders moet kwetsen) ..

En zeur gerust verder hoor :j dat hoort erbij toch!
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-05-18 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:40

Ik betrek het niet op mezelf. Ik ben leuk genoeg :D Maar ik heb gewoon geen zin om mijn (zeer kostbare) tijd te blijven investeren in mannen die het lef niet hebben om fatsoenlijk te doen. En ja, ik vind niets meer van je laten horen of komen met een of ander zwaktebod niet fatsoenlijk.

Als je weet dat iemand voor je wilt gaan en je hebt zelf dat gevoel ook, wat is dan het probleem? Dat lijkt inderdaad op zeuren ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:44

Ja, klinkt wat droog, I know. Maar ik kan en mag er verder niet te veel over zeggen, vanwege zijn andere job is ie toch wel wekelijks op tv en dit kan hem z'n baan kosten. Best complex eigenlijk :(

Cer schreef:
"Meneer de agent" ook :') ik heb dan toch beelden van een foute stripact hoor, sorry :D

En nee, ZEKER niet invullen voor een ander.. Ik merk dat, ondanks alle gesprekken, mijn ex dat nu nog steeds doet. Ik word er echt scheitsimpel van... #excuseelemoo

Citaat:
maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos.
Precies dit :j

Ben ik onzeker? nee dat niet.
Ben ik zeikerig qua relatiemateriaal? Ja dat zeker wel.. dus wat dat betreft maak ik het mezelf erg lastig.. maar ik weet wat het is om tweede keus te zijn, en ik wil dat zelf iemand niet aandoen.. (en mezelf ook niet trouwens, dat is echt superstom nl)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:47

Cer schreef:
Ja maar hoe kan je het nou niet op jezelf betrekken???? Het heeft toch betrekking op jezelf..?

Overigens heb ik niet het idee dat Berdien dat doet trouwens, ze trekt gewoon een vrij logische conclusie.. Namelijk waarom zou je tijd steken in iets wat zinloos is, en waar je uiteindelijk door gekwetst raakt (of iemand anders moet kwetsen) ..

En zeur gerust verder hoor :j dat hoort erbij toch!
Mwoh, ik denk echt dat dit bij de ander ligt. Of het is niet de juiste persoon. Ik ben er echt heilig van overtuigt dat het komt wanneer je er beide klaar voor bent.

Al snap ik dat steeds op date gaan zonder resultaat niet tof is. Denk dat ik het daarom ook niet doe. Meeste van mijn echte dates zijn toch wel verandert in wat meer dan dat.

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:49

Ik wil jouw glazen bol Ailill :j
want ik vind het bijzonder dat je dat van tevoren kunt weten.. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:50

Berdien schreef:
Ik betrek het niet op mezelf. Ik ben leuk genoeg :D Maar ik heb gewoon geen zin om mijn (zeer kostbare) tijd te blijven investeren in mannen die het lef niet hebben om fatsoenlijk te doen. En ja, ik vind niets meer van je laten horen of komen met een of ander zwaktebod niet fatsoenlijk.

Als je weet dat iemand voor je wilt gaan en je hebt zelf dat gevoel ook, wat is dan het probleem? Dat lijkt inderdaad op zeuren ;)
That's the spirit :D Het is inderdaad niet fatsoenlijk. Mij persoonlijk raakt dat niet zo, althans niet snel. Maar misschien staan we hier anders in?

Wat dat betreft is er ook geen probleem. Ik weet alleen, ondanks dat hij geweldig is, ik het mezelf niet makkelijk ga maken met hem. Het zal geen standaard relatie worden. Hij leeft echt onder een vergrootglas, hier hebben we het afgelopen weekend lang over gehad en ik heb me dat niet goed gerealiseerd, althans niet goed genoeg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:53

Cer schreef:
Ik wil jouw glazen bol Ailill :j
want ik vind het bijzonder dat je dat van tevoren kunt weten.. :)
Hahaha, ik weet ook niet wat het is. Heb er de afgelopen dagen wel over nagedacht: Als ik iets (bijv. een baan) of iemand echt wil, dan krijg ik het. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik eerst zeker wil weten dat ik de beste kandidaat ben/diegene mij wil, zodat ik zeker weet dat mijn moeite niet voor niets is.

Tot nu toe werkt het, vraag me niet waarom.

Toevoeging: Wat mij al langer op viel, de meesten hier spreken vrij snel af. Ik ben daar helemaal niet van. Of ik kom iemand ergens tegen, of ik spreek diegene een behoorlijke tijd voordat ik afspreek. Met meneer agent ook eerst elkaar enkele maanden gesproken. Bij mijn ex hetzelfde, die zag ik ook pas na 3 maanden of zo.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 07-05-18 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:56

:wow: :')

Ik ben blij dat we niet met een wijntje op het terras zitten.. ik had het over de tafel gespritzt denk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:57

Ik vind tijd investeren nooit weggegooid, ik krijg er altijd wel een of ander inzicht door!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:01

Cer schreef:
:wow: :')

Ik ben blij dat we niet met een wijntje op het terras zitten.. ik had het over de tafel gespritzt denk :D
Zit je me nu gewoon uit te lachen :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:02

Dat is de wet van de aantrekking en meer van vergelijkbare dingen. Om de een of andere manier werkt het vaak wel. Niet bij alles zeker niet maar bij best wat dingen wel. Visualiseer hoe het eruit ziet als je dat hebt bereikt wat je wil bereiken. Lukt dat goed gaat het meestal wel goed komen lukt dat niet dan weet je eigenlijk vaak al genoeg. Tot zover de filosofie van mijn kant :+

En tijd en leeftijd en onzeker zijn. Snap wel waar dat vandaan komt. Als ik kijk naar mezelf, ben ingeruild op mijn 47e en ben niet bepaald fit of slank of fysiek razend aantrekkelijk :') . Wao dus heb daarin ook niet veel te bieden behalve mijn gestoorde stuiterende zelf :+ dus ja dan wordt je kans op een leuk iemand tegenkomen een stuk kleiner. Was/ben (tsja wat vaag :') )ook vanuit gegaan dat ik de rest van mijn leven er alleen voor zou komen te staan. Waar ik ook uitstekend mee kan leven. Maar kan nu wel leunen als het nodig is op iemand, mee op stap vakantie enz. wat wel erg fijn is terwijl ik er totaal niet naar op zoek was/ben door ervaringen uit het verleden zeg maar. Blijkt wel dat er voor nagenoeg iedereen wel ergens iemand rondloopt die zou passen. En idd opduikt als je er niet naar op zoek bent of de tijd daar is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-05-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:03

Of je gaat voor de makkelijkste weg zodat je zeker weet dat je het krijgt? :P Is ook een manier natuurlijk.

Ik ga geen maanden appen :n Het komt zo vaak voor dat iemand zo ontzettend anders in het echt is dan online, en dan niet in positieve zin. Plus dat de verwachtingen vaak ook alleen maar hoger worden. Het kan online ontzettend goed klikken, maar dan kun je nog ontzettend afknappen op iemand in het echt. Of dat 'het' er gewoon niet is. Ik vind dat toch zonde. En als iemand op redelijk korte termijn (hoeft niet de dag erna ;) ) geen tijd vrij wil maken om af te spreken.. Tja, dat zegt ook vaak genoeg :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:05

Dan moet ik gelijk aan Catfish denken als iemand je zo lang aan lijntje houd en nooit wil afspreken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:12

tylando schreef:
Dan moet ik gelijk aan Catfish denken als iemand je zo lang aan lijntje houd en nooit wil afspreken

Mag ik jullie even herinneren aan mijn catfish fail waar ik netjes na 4 dagen appen mee afsprak?? :')

Níks is een garantie..

Nou ja, qua leeftijd en het bijpassende fysieke pakketje heb ik niks te klagen.. de andere sexe daarintegen... ^)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:14

Je bedoelt the Secret? Ergens geloof ik daar wel in ja, maar no way dat ik nu al de tafel voor twee personen ga dekken :')

Of het deze keer goed gaat? Laat ik het zo zeggen, ik kan aardig wat jaartjes in de toekomst kijken, lol!

Wat betreft onzeker zijn, hebben jullie er wel vertrouwen in dat er iemand gaat komen? Los van of het zonder partner ook leuk zou zijn hoor. Ik ben er namelijk van overtuigt, uiteindelijk krijgt iedereen een partner.

karuna schreef:
Dat is de wet van de aantrekking en meer van vergelijkbare dingen. Om de een of andere manier werkt het vaak wel. Niet bij alles zeker niet maar bij best wat dingen wel. Visualiseer hoe het eruit ziet als je dat hebt bereikt wat je wil bereiken. Lukt dat goed gaat het meestal wel goed komen lukt dat niet dan weet je eigenlijk vaak al genoeg. Tot zover de filosofie van mijn kant :+

En tijd en leeftijd en onzeker zijn. Snap wel waar dat vandaan komt. Als ik kijk naar mezelf, ben ingeruild op mijn 47e en ben niet bepaald fit of slank of fysiek razend aantrekkelijk :') . Wao dus heb daarin ook niet veel te bieden behalve mijn gestoorde stuiterende zelf :+ dus ja dan wordt je kans op een leuk iemand tegenkomen een stuk kleiner. Was/ben (tsja wat vaag :') )ook vanuit gegaan dat ik de rest van mijn leven er alleen voor zou komen te staan. Waar ik ook uitstekend mee kan leven. Maar kan nu wel leunen als het nodig is op iemand, mee op stap vakantie enz. wat wel erg fijn is terwijl ik er totaal niet naar op zoek was/ben door ervaringen uit het verleden zeg maar. Blijkt wel dat er voor nagenoeg iedereen wel ergens iemand rondloopt die zou passen. En idd opduikt als je er niet naar op zoek bent of de tijd daar is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:18

Berdien schreef:
Of je gaat voor de makkelijkste weg zodat je zeker weet dat je het krijgt? :P Is ook een manier natuurlijk.

Ik ga geen maanden appen :n Het komt zo vaak voor dat iemand zo ontzettend anders in het echt is dan online, en dan niet in positieve zin. Plus dat de verwachtingen vaak ook alleen maar hoger worden. Het kan online ontzettend goed klikken, maar dan kun je nog ontzettend afknappen op iemand in het echt. Of dat 'het' er gewoon niet is. Ik vind dat toch zonde. En als iemand op redelijk korte termijn (hoeft niet de dag erna ;) ) geen tijd vrij wil maken om af te spreken.. Tja, dat zegt ook vaak genoeg :D
Makkelijkste weg. Zo kun je het ook benoemen ja, wel een beetje flauw ;)

Maar wat maakt die tijd appen dan uit? Als die gesprekken goed zijn, inhoud hebben, je leert elkaar kennen en er is een klik, dan zijn dat toch an sich al waardevolle momenten? Als daar dan later nog meer uit kan gaan komen is dat toch juist mooi meegenomen?

Moet ik wel toegeven dat ik mijn vrouwelijke ex spontaan tegen kwam, bij mijn mannelijke ex wist ik na 1 foto dit is hem en meneer agent ken ik van vroeger. Wellicht dat dit het anders maakt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:18

tylando schreef:
Hoezo aan het lijntje houden? Als je beide niet heel erg snel van het daten bent, beide daarnaast enorm druk, dan houdt je elkaar toch niet aan een lijntje?