Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berdien schreef:Lol, alles kanAch, in Italië fokken ze tot na hun 60e nog kinderen bij vrouwen dus ook na je 40e kan er vast nog wel wat. Of je het moet willen is een tweede

Ailill schreef:Terwijl ik nu al weet dat het goed zit.
je relatie? volgens mij weet je dat nooit..
tylando schreef:Nah als persoon an sich ben ik niet echt onzeker, nooit geweest ook. Bij mij ligt het er meer aan dat ik niet snel voor iemand ga. Als ik dat dan wel (wil) doe(n), dan wil ik wel duidelijkheid. En dat ligt in dit geval bij meneer agent net even wat ingewikkelder. Sterker nog, als ik dit door ga zetten, dan ga ik het mezelf qua partner (wederom) niet makkelijk maken.Ik word ook steeds onzekerder hoor. Denk ook dat je steeds meer meemaakt. En vroeger was je gewoon jong en maakte je je nergens druk om, omdat als de 1 niet wou kon je gewoon verder met je leven . Nr 2 komt vanzelf wel.
Nu denk je er wat meer over na .
Cer schreef:Hahaha, qua haar heb ik geluk, daar klaag ik niet snel over.Ailill schreef:Terwijl ik nu al weet dat het goed zit.
Ligt eraan wat je bedoelt met "goed zit"? Je haar? ja dat kanje relatie? volgens mij weet je dat nooit..
Wel denk ik dat een stel zonder kinderen eerder de handdoek in de ring gooit bij tegenslag..
En een stel met een koophuis waar geen winst in zit, wat minder snel
) maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos. De mooiste woorden, leukste gesprekken, als het er van komt leuke dates tot een toffe tijd en dan... BAM. Of niet eens dat, het merendeel heeft niet eens het fatsoen om te zeggen dat er niets meer in zit/ze issues hebben/je niet leuk genoeg bent/ er iemand anders is /whatever. Is niet leuk
en motiveert ook niet.
ik heb dan toch beelden van een foute stripact hoor, sorry
Precies ditCitaat:maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos.
Berdien schreef:Ik snap je. Toch zie ik het anders, denk ik: Ik zou dit echt zo niet op mezelf gaan betrekken. Het zijn zaken die bij hen liggen, dat staat verder los van jou als persoon.Ik heb niet zozeer last van onzekerheid (ik weet wat ik waard ben) maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos. De mooiste woorden, leukste gesprekken, als het er van komt leuke dates tot een toffe tijd en dan... BAM. Of niet eens dat, het merendeel heeft niet eens het fatsoen om te zeggen dat er niets meer in zit/ze issues hebben/je niet leuk genoeg bent/ er iemand anders is /whatever. Is niet leuk
en motiveert ook niet.
Kinderen zijn voor de meeste mensen geen reden om bij elkaar te blijven. Mijn werk bestaat uit echtscheidingen, en ik zie heeeeeeel veel mensen met kinderen (tot aan zwanger toe!) voorbij komen.

dat hoort erbij toch!
Maar ik heb gewoon geen zin om mijn (zeer kostbare) tijd te blijven investeren in mannen die het lef niet hebben om fatsoenlijk te doen. En ja, ik vind niets meer van je laten horen of komen met een of ander zwaktebod niet fatsoenlijk.

Cer schreef:"Meneer de agent" ookik heb dan toch beelden van een foute stripact hoor, sorry
![]()
En nee, ZEKER niet invullen voor een ander.. Ik merk dat, ondanks alle gesprekken, mijn ex dat nu nog steeds doet. Ik word er echt scheitsimpel van... #excuseelemooPrecies ditCitaat:maar ik ben meer een beetje klaar met het investeren in mensen en dan weer afgewezen worden. Het lijkt allemaal zo zinloos.![]()
Ben ik onzeker? nee dat niet.
Ben ik zeikerig qua relatiemateriaal? Ja dat zeker wel.. dus wat dat betreft maak ik het mezelf erg lastig.. maar ik weet wat het is om tweede keus te zijn, en ik wil dat zelf iemand niet aandoen.. (en mezelf ook niet trouwens, dat is echt superstom nl)
Cer schreef:Mwoh, ik denk echt dat dit bij de ander ligt. Of het is niet de juiste persoon. Ik ben er echt heilig van overtuigt dat het komt wanneer je er beide klaar voor bent.Ja maar hoe kan je het nou niet op jezelf betrekken???? Het heeft toch betrekking op jezelf..?
Overigens heb ik niet het idee dat Berdien dat doet trouwens, ze trekt gewoon een vrij logische conclusie.. Namelijk waarom zou je tijd steken in iets wat zinloos is, en waar je uiteindelijk door gekwetst raakt (of iemand anders moet kwetsen) ..
En zeur gerust verder hoordat hoort erbij toch!

Berdien schreef:That's the spiritIk betrek het niet op mezelf. Ik ben leuk genoegMaar ik heb gewoon geen zin om mijn (zeer kostbare) tijd te blijven investeren in mannen die het lef niet hebben om fatsoenlijk te doen. En ja, ik vind niets meer van je laten horen of komen met een of ander zwaktebod niet fatsoenlijk.
Als je weet dat iemand voor je wilt gaan en je hebt zelf dat gevoel ook, wat is dan het probleem? Dat lijkt inderdaad op zeuren
Het is inderdaad niet fatsoenlijk. Mij persoonlijk raakt dat niet zo, althans niet snel. Maar misschien staan we hier anders in?Cer schreef:Hahaha, ik weet ook niet wat het is. Heb er de afgelopen dagen wel over nagedacht: Als ik iets (bijv. een baan) of iemand echt wil, dan krijg ik het. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik eerst zeker wil weten dat ik de beste kandidaat ben/diegene mij wil, zodat ik zeker weet dat mijn moeite niet voor niets is.Ik wil jouw glazen bol Ailill![]()
want ik vind het bijzonder dat je dat van tevoren kunt weten..

. Wao dus heb daarin ook niet veel te bieden behalve mijn gestoorde stuiterende zelf
dus ja dan wordt je kans op een leuk iemand tegenkomen een stuk kleiner. Was/ben (tsja wat vaag
)ook vanuit gegaan dat ik de rest van mijn leven er alleen voor zou komen te staan. Waar ik ook uitstekend mee kan leven. Maar kan nu wel leunen als het nodig is op iemand, mee op stap vakantie enz. wat wel erg fijn is terwijl ik er totaal niet naar op zoek was/ben door ervaringen uit het verleden zeg maar. Blijkt wel dat er voor nagenoeg iedereen wel ergens iemand rondloopt die zou passen. En idd opduikt als je er niet naar op zoek bent of de tijd daar is.
Is ook een manier natuurlijk.
Het komt zo vaak voor dat iemand zo ontzettend anders in het echt is dan online, en dan niet in positieve zin. Plus dat de verwachtingen vaak ook alleen maar hoger worden. Het kan online ontzettend goed klikken, maar dan kun je nog ontzettend afknappen op iemand in het echt. Of dat 'het' er gewoon niet is. Ik vind dat toch zonde. En als iemand op redelijk korte termijn (hoeft niet de dag erna
) geen tijd vrij wil maken om af te spreken.. Tja, dat zegt ook vaak genoeg

tylando schreef:Dan moet ik gelijk aan Catfish denken als iemand je zo lang aan lijntje houd en nooit wil afspreken

karuna schreef:Dat is de wet van de aantrekking en meer van vergelijkbare dingen. Om de een of andere manier werkt het vaak wel. Niet bij alles zeker niet maar bij best wat dingen wel. Visualiseer hoe het eruit ziet als je dat hebt bereikt wat je wil bereiken. Lukt dat goed gaat het meestal wel goed komen lukt dat niet dan weet je eigenlijk vaak al genoeg. Tot zover de filosofie van mijn kant![]()
En tijd en leeftijd en onzeker zijn. Snap wel waar dat vandaan komt. Als ik kijk naar mezelf, ben ingeruild op mijn 47e en ben niet bepaald fit of slank of fysiek razend aantrekkelijk. Wao dus heb daarin ook niet veel te bieden behalve mijn gestoorde stuiterende zelf
dus ja dan wordt je kans op een leuk iemand tegenkomen een stuk kleiner. Was/ben (tsja wat vaag
)ook vanuit gegaan dat ik de rest van mijn leven er alleen voor zou komen te staan. Waar ik ook uitstekend mee kan leven. Maar kan nu wel leunen als het nodig is op iemand, mee op stap vakantie enz. wat wel erg fijn is terwijl ik er totaal niet naar op zoek was/ben door ervaringen uit het verleden zeg maar. Blijkt wel dat er voor nagenoeg iedereen wel ergens iemand rondloopt die zou passen. En idd opduikt als je er niet naar op zoek bent of de tijd daar is.
Berdien schreef:Makkelijkste weg. Zo kun je het ook benoemen ja, wel een beetje flauwOf je gaat voor de makkelijkste weg zodat je zeker weet dat je het krijgt?Is ook een manier natuurlijk.
Ik ga geen maanden appenHet komt zo vaak voor dat iemand zo ontzettend anders in het echt is dan online, en dan niet in positieve zin. Plus dat de verwachtingen vaak ook alleen maar hoger worden. Het kan online ontzettend goed klikken, maar dan kun je nog ontzettend afknappen op iemand in het echt. Of dat 'het' er gewoon niet is. Ik vind dat toch zonde. En als iemand op redelijk korte termijn (hoeft niet de dag erna
) geen tijd vrij wil maken om af te spreken.. Tja, dat zegt ook vaak genoeg