Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:45

Als je slecht ter been bent is dat best een probleem :j ik zou ook een alternatieve route zoeken dan. Kan je de auto niet meenemen naar een PR Dees?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:50

Gianti schreef:
Als mensen in het bushokje roken... lucht en rook blijft gigantisch hangen..

Ik rook wel in bushokjes, maar dan sta ik er eerst alleen. Als iemand anders erbij komt staan is dat niet mijn probleem. Ze zien dat ik rook :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:50

Hebben jullie ook zoveel plezier van de stroomstoring in Utrecht? <3

Mijn normaal 45 minuten lange reis duurde vandaag 2,5 uur. :') Ik heb gelukkig om utrecht heen kunnen reizen om thuis te komen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:00

Fair schreef:
Hebben jullie ook zoveel plezier van de stroomstoring in Utrecht? <3

Mijn normaal 45 minuten lange reis duurde vandaag 2,5 uur. :') Ik heb gelukkig om utrecht heen kunnen reizen om thuis te komen.

Heerlijk :+:
Vanochtend al last ervan en nu op de terugweg weer.

Pabie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:04

Ik zag mijn trein wegrijden vannochtend. 10 minuten te vroeg. Bleek dat die trein het gedeelte van Leeuwarden tot Zwolle (vanaf Zwolle reed ie wel weer :() vandaag niet reed , maar echt alleen die trein en ik moest net die hebben :'). Achja er zijn ergere dingen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:07

Een trein zal echt geen 10 minuten te vroeg wegrijden. Dat zal eerder een trein met 20 minuten vertraging zijn.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:16

Inoterry schreef:
Een trein zal echt geen 10 minuten te vroeg wegrijden. Dat zal eerder een trein met 20 minuten vertraging zijn.

De trein was helemaal geschrapt.(is dus ook leeg weg gereden)
Dus ik zag wel de trein vanuit Zwolle in Leeuwarden aankomen maar die reed direct weer weg met de bordjes "niet instappen" aan. Was dus geen vertraagde trein denk ik. Zal even in 9292 kijken misschien. Was t wel zo hoor, maar leek gewoon normale trein die aan kwam rijden

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:17

Het grootste probleem is dat er gewoon niks meer over is van de dienstregeling :P Van de week heb ik een half uur staan wachten voordat ‘ie kwam, je weet gewoon niet waar je aan toe bent. Met een bus die een groot deel van de dag 1x per uur rijdt is dat best vervelend.

Alternatieve route is via Den Haag, dat ga ik morgen doen. Terug zou ik over Gouda kunnen, helaas komt die bus uit Leiden dus heb je alsnog hetzelfde :P

Haringen in een ton is idd vervelend als je slecht ter been bent zoals ik :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:18

Ging er zelf vanuit dat de trein ergens richting Utrecht moest ivm storing en er in Zwolle wel een trein was die rest van normale rit kon overnemen

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:22

Volgens 9292 reed de trein naar Leeuwarden wel volgens de normale regeling. Achja het zal wel voor een goeddoel geweest zijn maar was wel even van "hé wat gebeurd er"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:26

Ook handig als het eigen personeel niet op het werk kan komen :') vallen er nog meer treinen uit. Had vandaag eigenlijk geen auto beschikbaar maar mijn trein reed niet en de volgende ook al niet. Tja dan gaan er hele grote gaten in mijn geplande dienst vallen -O- . Dus gelukkkg toch de auto kunnen pakken, vol geladen met gestrande reizigers en op naar het eerstvolgende knooppunt waar wel weer iets rijdt. Mijn vriend moet vanavond met de trein de auto weer op gaan halen en doorrijden om de kinderen op te pikken. Logistieke nachtmerrie thuis :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:15

Warboel schreef:
Het grootste probleem is dat er gewoon niks meer over is van de dienstregeling :P Van de week heb ik een half uur staan wachten voordat ‘ie kwam, je weet gewoon niet waar je aan toe bent. Met een bus die een groot deel van de dag 1x per uur rijdt is dat best vervelend.

Alternatieve route is via Den Haag, dat ga ik morgen doen. Terug zou ik over Gouda kunnen, helaas komt die bus uit Leiden dus heb je alsnog hetzelfde :P

Haringen in een ton is idd vervelend als je slecht ter been bent zoals ik :')

En naar Alphen en vanaf daar de trein pakken? Of is dat heel erg om voor jou? :=

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:03

Nayomie schreef:
Gianti schreef:
Als mensen in het bushokje roken... lucht en rook blijft gigantisch hangen..

Ik rook wel in bushokjes, maar dan sta ik er eerst alleen. Als iemand anders erbij komt staan is dat niet mijn probleem. Ze zien dat ik rook :')

Ik rook ook maar ik probeer toch echt ergens te staan waar ik geen rookwaar veroorzaak.
Voel ik mij gewoon niet prettig bij. Ik loop ook even van terras af als ik wil roken

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:49

Gloa schreef:
Ook handig als het eigen personeel niet op het werk kan komen :') vallen er nog meer treinen uit. Had vandaag eigenlijk geen auto beschikbaar maar mijn trein reed niet en de volgende ook al niet. Tja dan gaan er hele grote gaten in mijn geplande dienst vallen -O- . Dus gelukkkg toch de auto kunnen pakken, vol geladen met gestrande reizigers en op naar het eerstvolgende knooppunt waar wel weer iets rijdt. Mijn vriend moet vanavond met de trein de auto weer op gaan halen en doorrijden om de kinderen op te pikken. Logistieke nachtmerrie thuis :=

Dat vraag ik mjj idd wel eens af: wat als het treinpersoneel geen auto tot beschikking heeft, hoe komen zij dan op het station waar de trein staat waarin zij moeten werken? Met zo,n storing als vandaag bedoel ik. Dank je wel dus voor je antwoord.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:54

Willl65 schreef:
Nayomie schreef:

Ik rook ook maar ik probeer toch echt ergens te staan waar ik geen rookwaar veroorzaak.
Voel ik mij gewoon niet prettig bij. Ik loop ook even van terras af als ik wil roken

In een dicht hokje ga ik ook niet staan, ook vanwege kinderen die eventueel na mij kunnen staan, maar zo'n open hokje, en die is leeg verder, dan rook ik gewoon. Mensen die erbij komen zien dat ik rook, dus dat is dan de keuze die ze maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:00

Nayomie schreef:
Mensen die erbij komen zien dat ik rook, dus dat is dan de keuze die ze maken.

De keuze om nat te worden, niet te kunnen zitten of niet uit de wind te staan, omdat ze geen zin hebben in meeroken?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:06

Shadow0 schreef:
Nayomie schreef:
Mensen die erbij komen zien dat ik rook, dus dat is dan de keuze die ze maken.

De keuze om nat te worden, niet te kunnen zitten of niet uit de wind te staan, omdat ze geen zin hebben in meeroken?

Indien dit het geval is vind ik het eerlijk gezegd niet heel netjes :o hier wordt in mijn kennissenkring ook wel eens in zo'n hokje gerookt maar als er iemand bij komt loopt men het hokje uit of vraagt op z'n minst even of de persoon er last van heeft/het erg vindt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:24

Dit is in geval van neutraal weer. Als het regent of iets in die zin, sta ik op een plek waar ik weet dat mensen er geen last van hebben. Zijn namelijk meerdere afdakken op het traject wat ik dagelijks bereis :)
En als er een kind komt, loop ik sowieso weg, ongeacht of de rest leeg is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:40

fohadie schreef:
Gloa schreef:

Dat vraag ik mjj idd wel eens af: wat als het treinpersoneel geen auto tot beschikking heeft, hoe komen zij dan op het station waar de trein staat waarin zij moeten werken? Met zo,n storing als vandaag bedoel ik. Dank je wel dus voor je antwoord.

Ze nemen alleen personeel aan die beschikken over eigen vervoer of op fietsafstand van de standplaats wonen. Maar ze kunnen je niet verplichten om altijd maar een auto paraat te hebben voor situaties als dit. We hebben er thuis 2 maar zul je net zien dat er vandaag 1 op de krik staat met de ophanging gedemonteerd voor onderhoud. Als ik de auto echt niet had kunnen pakken dan zit er niets anders op dan wachten op de eerste trein en daar hebben ze ook begrip voor. Maar meestal loopt het wel los.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 02:07

Ik heb het na een nacht met zware ijzel gehad dat de snelweg was afgesloten, de B-weg daarnaast was afgesloten en het spoor was afgesloten en NS zette geen vervangend vervoer in vanwege de eerste 2 redenen :+ . Het leger stond er zelfs om de mensen tegen te houden. Er waren namelijk een paar hoogspanningskabels geknapt, (waarvan 1 in de schapenwei lag van de man waar toen mijn paard in pension stond), of ze dreigden te knappen. Toen heb ik maar gebeld met de vraag wat de bedoeling is, aangezien ik toen nog geen tomtom had en ik de binnendoor routes (nog) niet kende en ik dus over Zierikzee zou moeten rijden. Toen werd ik even later terug gebeld dat het maar beter was dat ik thuis bleef :D .

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:45

Ook bij ons dien je te beschikken over eigen vervoer...

Een paar winters geleden reed niets door de gladheid en werd het advies gegeven binnen te blijven.
Ik heb opgebeld wat de bedoeling was bij ons want er was al een halve dag niet gereden... maar Ik mocht toch komen :x uiteindelijk kreeg ik ook nog de eer met de eerste bus te gaan proberen buiten :o ergens wel lachen dat mensen dan ook nog boos zijn dat je niet op tijd rijdt...
Verschillende bussen stonden stil in haltes of op bruggen omdat ze alleen nog maar gleden...
Ik weet niét wat er dan beter is hoor :) er is véél schade gereden die dag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:05

Ik heb een keer in zo'n glijdende bus gezeten en dat was echt niet grappig, ik zou daar ook echt niet boos om worden als ze dan niet rijden := En dan viel het nog wel mee, je voelde 'm soms wel flink wegglijden... Lijkt me niet grappig als chauffeur zijnde :oo

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:52

Idd, een keer in Utrecht in een bus gezeten die op een besneeuwde en beijzelde weg nog wel reed. Ondanks stapvoets voelde je hem soms toch glijden. Wel echt respect voor de chauffeur.

Bij de NS heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht dat met gladheid of storm het personeel ook op zijn beginplaats moet komen. Dank voor dit inzicht.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:52

Geen ergernis, en ook niet precies OV, maar toch wel in de buurt, ze kon de reizigerstreinen zien rijden :+ . Mijn zus moest met haar trein van de Maasvlakte naar de Kijfhoek, dat goederenrangeerterrein tussen Barendrecht en Zwijndrecht. Ze was er bijna en ziet ineens dat er een wisseltje niet goed ligt dus de boel maar vol in de ho-ijzers. Hadden ze de wissel naar links, richting Rotterdam gelegd ipv naar rechts naar de Kijfhoek. Doorrijden kon niet want dan zou ze de HSL in de weg zitten en voor achteruit had ze een sleeploc nodig die er ook niet zomaar was. Ze heeft dus een paar uur met haar trein op de fly-over gestaan _O- _O- _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:05

_O-

Ik ben eenmaal in de gladheid met de bus een meter of 2 omlaag gezakt van de dijk af. Achteruit. Boven was niet haalbaar :')