tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:17

He bah, wat een ander bericht dan eerder vandaag. :(:)
Als je wilt, mag je me best pb'en. Desnoods via whatsapp en als je het echt nodig hebt, dan mag je me ook bellen.

Erover praten kan al veel opheldering geven.

Fair

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:35

Dankjewel :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:40

:(:) fair je mag altijd een pb doen!

Ik heb vandaar familiedag... voel me echt heel raar incompleet en verdrietig. Maar goed, dat hoort er bij. Kreeg net ook nog een melding dat hij mijn linked-in profiel bekeken heeft. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:49

Ik kan me hier ook helaas weer melden... en wat doet dit pijn zeg.

Het was zo leuk samen. We hadden zoveel plannen. Was meegevraagd op een weekendje weg, hij was zo ontzettend lief... het was heel hard gegaan maar het voelde zo goed en zo natuurlijk. Hij wilde me al voorstellen aan zijn moeder volgende week.

En toen afgelopen vrijdag waren we van plan om weer lekker samen te eten, en dan zou hij blijven slapen en de volgende dag zou ik pannenkoeken bakken.

Moment één lagen we te knuffelen en neusje neusje te doen en hadden we het nog over morgen, en moment twee begon hij opeens een heel diep gesprek over hoe hij niet wist of hij niet genoeg voor me voelde omdat hij niet genoeg voor me voelde, of omdat hij door zijn depressie momenteel überhaupt niets voelt. En toen ging hij weg na me een kus op m'n voorhoofd te hebben gegeven....

Ik stelde via whatsapp voor om het dan gewoon gezellig te hebben en daar reageerde hij enthousiast op, maar de volgende dag zag hij het toch weer allemaal niet zitten. Zei dat hij zelf niet wist waarom hij het zo deed, maar omdat hij dacht dat het zo moest.

Wellicht was ik uiteindelijk over whatsapp toch te aanhalig... wilde te graag dat hij het nog een kans gaf.

Heb uiteindelijk dit nog maar gestuurd:

"Sorry als ik iets te aanhalig over ben gekomen. Had beter moeten inzien dat het niet over mij gaat, en dat je daar op dit moment helemaal geen behoefte aan hebt. Ik hoop iig voor je dat je weer geluk en plezier gaat vinden in het leven, want dat verdien je. Ook al zie je het zelf nu niet persé in. Ik ben er nog steeds voor je, dus mocht je het ooit weer fijn vinden om af te spreken of te praten, twijfel dan niet om te bellen ofzo. :)"

Nog geen antwoord op gehad verder.

Ik ben gewoon echt gebroken, ik had dit zo ontzettend niet verwacht. Het doet zo ongelofelijk pijn. Ik kan geeneens meer huilen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:14

Resistance, heel vervelend maar goed dat je inziet dat je eventueel te claimend bent geweest want dat was wel je valkuil toch met je vorige vrienden??? Je geeft zelf al aan dat het wel heel erg hard ging , misschien wel te hard. Blijf normaal contact houden mocht hij daar voor openstaan en misschien kan hij weer wat voelen wanneer hij genezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:18

Maar het gekke is dat dat claimende helemaal niet vanuit mijn kant was. Juist hij had het over afspreken steeds, wilde me vaak zien, zag de toekomst al helemaal voor zich, etcetera...

Enkel toen het dus opeens helemaal mis is gegaan vrijdag uit het niets heb ik op whatsapp gezegd van: geef het nog een kans als je zelf niet snapt waarom je dit doet. Dat is het enige waar ik wellicht teveel in heb gepressured. Maar verder ben ik nooit clingy geweest, en ik weet heel goed wanneer ik dat wel ben.

Ik snap gewoon niet hoe het zo heeft kunnen lopen. Hij had het terwijl we lagen te knuffelen nog over wat we morgen gingen doen, en het volgende moment had hij het hier opeens over. Ik snap het niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:22

Ach, ik zou naar parijs gaan :') En ook tijdens t op bed liggen samen draaide het ineens 360graden om, en het was half 1 snachts. Het is heel bizar hoe sommige denken.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:24

Heel herkenbaar, recent zowat hetzelfde meegemaakt, jammer genoeg. 2 keer eigenlijk, de eerste keer heeft het uiteindelijk 1,5 jaar aangesleept. Steeds ging het bij aanvang hard en was het zalig, na een paar maand sloeg het om, de eerste keer met hoogtes en laagtes, de tweede keer gewoon op een maand tijd gestaag richting einde. En ook hier waren zij het die van bij aanvang hard wilden gaan (bv de 2e keer heel wat afgezegd en geregeld om haar 2 dagen per week te kunnen zien, wat ze toch wel het minimum vond, eens dat structureel kon voor mij zonder ad hoc dingen te skippen en zo werd het haar plots allemaal teveel en was het snel over), het lijkt dat ze zo zichzelf zijn voorbijgelopen of zo.
Ik begrijp dat je het niet had verwacht en je zal wel met veel vragen zitten. Alleen vrees ik dat je weinig antwoorden moet verwachten die enige logica in zich dragen of die jou voldoening zullen geven. Omdat hij dacht dat het zo moest is iets dat in de lijn ligt met wat ik ook telkens als antwoorden kreeg. Ik hoop dat het bij jou anders is (dat het even een moeilijk moment is om erna wel in de juiste richting te gaan) en ik hoop ook dat je niet nog gedurende een hele tijd heen en weer getrokken wordt, door hem of door je eigen gedachten. Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 12-05-19 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:27

Tja... denk niet dat hij nog contact gaat zoeken na dit. Het kwam zo onverwachts...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:32

Als je weet dat je niet clingy geweest bent, daar bewust mee omgegaan bent omdat je dat beseft, kan je jezelf niks verwijten. Soms kunnen mensen zich niet hechten, willen ze het wel graag, maar triggert het angstgevoelens. Jij kan daar niks aan doen, al is het uiteraard serieus balen. Je kan enkel geven wat je hebt, als de ander het niet wil of kan is daar weinig aan te doen vanuit jouw kant. Spijtig genoeg. Als hij niet open staat voor liefde is er gewoon een barrière waar je niet over kan.

Carazonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:40

Ach wat zie ik veel berichten over liefdesverdriet! Het spijt me voor iedereen die hier nu momenteel doorheen gaat...

Laatst ben ik ook door een liefdesverdriet heen gegaan, dus ik snap hoe rot jullie je voelen.
Het ging uit met mijn liefde 2 weken voor onze anniversary van 1 jaar.
We hadden zoveel plannen samen en ik was er van overtuigd dat hij mijn soulmate was en dat we nog veel langer samen zouden zijn.
Het is mijn schuld dat het uit is gegaan, ik was te egoïstisch en ik veroorzaakte alle problemen in de relatie. Ik liet hem niet genoeg gewaardeerd voelen.
We zijn beiden depressief en ook daardoor botsten het af en toe.
Hij kon geen gevoelens meer echt voelen en ik was teveel in mijn eigen wereldje,
maar verdomme hoe erg ik wou dat het werkte, het werkte niet.

Ik heb er heel lang om wakker gelegen, niet/amper gegeten en veel gepiekerd.
Ik probeerde het nog goed te praten en beloftes te houden maar hij was er klaar mee.
Hij kon mij momenteel niet in zijn leven gebruiken.
Ik was natuurlijk jaloers omdat hij de laatste tijd vaker met een ander meisje praatte alleen hij gaf mij veel minder aandacht. Ik wist als ik dit tegen hem zei dat hij een tegenargument zou hebben, die mijn punt meteen zou overtoppen. Dat had hij bij elke klacht/probleem die ik had in de relatie.
Dus uiteindelijk ben ik gestopt om het uberhaupt aan te geven omdat ik toch wist dat hij een tegenargument zou hebben dat ik niks te klagen had en dat ik het 10 keer harder terug deed bij hem.

Hij had altijd wel een manier van gelijk krijgen. Wat ik hem niet kwalijk neem want ik was overtuigd dat ik toxic voor hem was... Maar dat betekent niet dat het minder pijn deed.
Heel veel dagen gehuild.

Het is nu 3 maanden geleden maar nogsteeds heb ik er heel veel last van.
Hij zei dat we nogsteeds vrienden zou kunnen blijven alleen hij doet heel afstandelijk en bot.
Ik moet het maar accepteren dat hij niks meer met me te maken wilt hebben.
Het doet pijn om te zien dat een persoon waar je zoveel om gaf, dat je ook die persoons last was/ben.
Terwijl je alleen het beste voor die persoon wilt zijn en gunt.

Het negeren op school breekt mijn hart ook elke keer, het elkaar aankijken en dan doen alsof je die persoon niet kent. Tja... Het leven is niet altijd fair.
En ik heb het zelf verknald. Ik heb de grootste fout gemaakt en ik kan het niet meer terugdraaien.
Ik heb nogsteeds veel moeite om foto's te verwijderen, alleen hij lijkt zonder mij goed te kunnen leven en na onze break up heeft hij helemaal geen emoties laten zien. Geen enkel, geen eens een kick.
Het kon hem niet echt veel schelen, komt ook deels door zijn depressie dat hij weinig voelt.
Maar toch, dat deed nog meer pijn.

Mensen die nu ook een heart break hebben, we komen er samen doorheen. Stay strong!
Je komt wel over die persoon heen, het heeft tijd nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:54

Inmiddels "afscheid" genomen over whatsapp... Hij zei dat ie gewoon even tijd wilde om te denken, maar dat dat zo niet ging en dat het er voor hem niet in zit. Heb geantwoord dat ik hoop dat hij z'n geluk weer vindt, nu hij zo erg met z'n depressie dealt. Daarop kreeg ik een blij gezichtje en "take care".

Tis denk ik beter zo, ben zelf ook niet de meest stabiele persoon. Maar god, wat doet dit pijn. Het was gewoon allemaal zo ontzetten goed tussen ons... zat op de allerhoogste wolk. We lagen te knuffelen, neusje neusje te doen, te praten over wat we straks gingen eten.... en toen een kwartier later was hij weg...

Het doet zo'n pijn. ;(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:59

Het klinkt echt bijna alsof je exact dezelfde jongen als mij hebt gedate :') Zou wel wat zijn als die nu 5 jaar verder nog steeds depri is.

Sterkte iig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:01

He bah Donja! Had je meer gegund!

Hier mis ik mijn ex enorm de afgelopen dagen... maar hoort erbij. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:16

Ik snap gewoon niet waarom het zo uit het niets kwam... hoe kan iemand in een kwartier van gedachten veranderen? We hadden het een kwartier daarvoor nog over sushi bestellen, en we lagen te knuffelen... en toen opeens was het voorbij. Ik snap het niet. En dat maakt het nog zoveel erger...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:20

Soms zijn mensen bezig om het nog te proberen, partners hebben het niet door en dus lijkt het plotsklaps over en uit maar diegene die er mee kapt heeft vaak al langer er over gedacht en dan kan het idd zo maar over en uit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:32

Zou 'ie ooit terugkomen? Dat 'ie zich toch weer bedenkt? Ik zou hem gewoon nog zo graag één keer willen zien/spreken om het af te sluiten... Niet per sé nu maar over een tijdje.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:35

Vestig er je hoop niet op.... dat zal nu nog niet gaan maar over paar weken wss wel :)
Ik had dat ook heel erg dat ik hoopte dat die terug kwam en dat ik het dan af zou kunnen sluiten maar ben nu wel op een punt dat ik denk die komt niet terug, en hij bekijkt het maar lekker. Ik wou hem heel graag terug maar als die nu terugkomt.... dan moet die door het stof want ik vertrouw hem niet meer. Zou jij dat wel doen bij hem?
Het is nog maar een maand, pak jezelf op en ga door, al is het verdriet natuurlijk niet minder maar je gaat je echt wel weer beter voelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:22

Wat wil je dan afsluiten? Jullie kennen elkaar nog maar zo kort, dus dat het onverwacht kwam snap ik, maar dat is ook omdat jullie elkaar nog niet echt kenden. Hij heeft toch gezegd waarom hij twijfelt, jij hebt er op gereageerd, heen en weer en nu is het klaar. Waarom zou je verder willen of willen wachten op iemand als het begin al zo moeilijk is? Het begin moet leuk en 'zorgeloos' zijn.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:36

Dames, ik lees/praat graag met jullie mee.
Ik zal niet veel delen uit respect naar mijn ex toe maar ik vind het wel fijn om jullie verhalen te lezen, daardoor voel ik me toch wat minder alleen.

Het gaat echt met ups and downs. Ik zorg dat ik genoeg afleiding heb maar zoals meerdere hier al aangaven vind ik de ochtenden en avonden alleen echt enorm zwaar.... het verdriet wat ik voel heb ik ook nog nooit eerder gevoeld. Je voelt je zo compleet leeg. Gewoon die mannelijke arm om je heen en iemand voor wie je kan zorgen en je alles mee kunt delen. Dat kan uiteraard ook met andere, maar toch voelt dat heel anders.

Het is ook enorm zoeken nog naar wat wel en niet werkt, dit weekend naar een feestje geweest. Het was wel gezellig maar ergens wil ik gewoon in mijn bed liggen en slapen. Ik had daar natuurlijk het liefst met hem geweest. Ik ben over het algemeen heel optimistisch, maar soms lukt het me gewoon even niet. ;(

Ik probeer zoveel mogelijk terug te kijken naar de mooie momenten en die te koesteren. Al merk ik dat die nu nog zoveel zeer doen omdat ik me op die momenten besef wat er niet meer is. Y;( Alle dingen die zijn gebeurd zie ik als een wijze les die ik graag meeneem in de toekomst om van mezelf een nog beter mens te maken. Het is heel hard werken maar ik weet waar ik het voor doe :) Ik geloof in het feit dat het verdriet vanzelf slijt en er straks weer veel mooie dagen aankomen. ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:10

MyWishMax schreef:
Wat wil je dan afsluiten? Jullie kennen elkaar nog maar zo kort, dus dat het onverwacht kwam snap ik, maar dat is ook omdat jullie elkaar nog niet echt kenden. Hij heeft toch gezegd waarom hij twijfelt, jij hebt er op gereageerd, heen en weer en nu is het klaar. Waarom zou je verder willen of willen wachten op iemand als het begin al zo moeilijk is? Het begin moet leuk en 'zorgeloos' zijn.

Als ik dit lees over andermans "situatie" begrijp ik wat je bedoelt, maar tegelijkertijd snap ik ook heel goed hoe resistance zich voelt. Je zegt dat hij gezegd heeft waarom hij twijfelt. Nu ja, als jij een aantal weken leuke tijd, fun, ... hebt met iemand, praat over toekomst, voorstellen aan moeder enz. en dan plots uit het niks blijkbaar niet genoeg voelt. Nu ja, iedereen is daar anders in natuurlijk, maar ik zie daar toch een tegenstelling in en ik begrijp wel dat er dan vragen zijn. Ik heb net hetzelfde, kans is nog vrij groot dat ik haar nog ga zien, tenzij ze na haar ziekteverlof van job verandert. Dat is wel iets dat ook maakt dat ik het zomaar afsluiten nog moeilijker vindt. Vorige vrijdag wel met een aantal collega's waaronder degene waarmee ik anderhalf jaar samen was een avond doorgezakt, dat was ok, ben blij dat daar terug een normaal contact mogelijk is.
Maar je hebt mss wel een punt over dat moeilijk van bij het begin. Al is een moeilijk begin mss geen garantie op moeilijk vervolg of vice versa. Geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:03

M'n hart huilt gewoon ook voor hem... dat ie kennelijk zo erg in de knoop zit dat hij gewoon niets meer voelt überhaupt.... dat gun ik 'm zo erg niet. :( Want ik weet dat hij het ook niet expres heeft gedaan dit...

Wil gewoon dat de mensen om wie ik geef in orde zijn. Dan ben ik ook blij.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:13

Resistance schreef:
M'n hart huilt gewoon ook voor hem... dat ie kennelijk zo erg in de knoop zit dat hij gewoon niets meer voelt überhaupt.... dat gun ik 'm zo erg niet. :( Want ik weet dat hij het ook niet expres heeft gedaan dit...

Wil gewoon dat de mensen om wie ik geef in orde zijn. Dan ben ik ook blij.

Dit gaat een beetje bot klinken, maar kennelijk was dit zijn poging alles weer op orde te krijgen en om geluk te vinden. We zijn allemaal individuen die er op proberen het beste van te maken. Gun die persoon de zoektocht naar wat hem/haar gelukkig maakt. Jullie zijn twee mensen die erachter zijn gekomen dat het samen niet gaat lukken. Dat is niet altijd slecht, wees blij. Er is nog zoveel dat eraan komt. Je hebt wat geleerd, wees daar dankbaar voor.

Alsnog heel veel sterkte, maar over een weekje voel je je vast veel beter :(:)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:52

Maak je er niet iets groters van dan het is, Resistance? Volgens mij kende je hem nog geen maand...? Zo maak je het jezelf ook wel erg moeilijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:16

Resistance, wat enorm rot dat jij dit zo heftig ervaart! :(:)

Ik heb mijn wekelijkse zelfmedelijden dagje, dat mag ik van mezelf maar 1 dag per week doen. Voel me echt rot. De familiedag van afgelopen zaterdag heeft er echt in gehakt. Ik mis mijn ex vreselijk en voel me heel leeg en incompleet. Kan normaal heel goed alleen zijn maar ik voel me nu enorm eenzaam. Terwijl ik als kind ook altijd alleen speelde en ik graag tijd alleen door breng...

Zou hem het liefst huilend opbellen dat hij hier heen moet komen maar mijn verstand weet dat er teveel gebeurd is om het weer goed te laten komen. :n

Note: ik heb genoeg te doen en ik hoef niet alleen te zijn, maar wil ook soms de confrontatie met mijn gevoel aangaan ipv alles volplannen.