Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:27

Dát mailen en vragen of ze t geld terug wil storten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:33

Ik had ook een x zoiets en toen zei iedereen hier dat ik het extra geld moest overmaken.. Heb het niet gedaan want ik had juist interesse omdat het door de brievenbus kon en lage verzendkosten zou hebben..
En dan moeten ze het van te voren maar beter uitzoeken denk ik.dan :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:15

Inderdaad, dat had ze van te voren beter moeten checken. Zou het ook zo mailen en dan de keus geven terug overmaken of dat ze zelf zorg draagt voor het verschil.

Ik heb dat als verkoper gehad: was ervan overtuigd dat DHL naar huisadres 4 euro was dus prijs afgesproken op basis daarvan. Bij het inboeken bleek het natuurlijk 5,50 te zijn :+ Ja da's pech voor mij dan hoor, had ik maar moeten checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:39

Ik vertrek zo dadelijk naar iemand die mijn westernzadel wil passen. Die mens heeft dat nog nooit in huis gehad, dus ook geen pad en dergelijke. Voor een kleine extra wil hij graag mijn pad en singel ook overnemen als het past. Gaat lekker zo :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:37

Marjoow schreef:
Als je beschermerset nou maatje Cob was had ik hem graag overgenomen Alja _O-

Ik heb ze eventueel nieuw in maat cob :p

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:46

Varekaj schreef:
Ik vertrek zo dadelijk naar iemand die mijn westernzadel wil passen. Die mens heeft dat nog nooit in huis gehad, dus ook geen pad en dergelijke. Voor een kleine extra wil hij graag mijn pad en singel ook overnemen als het past. Gaat lekker zo :))

En als het niet past? Wie betaald dan je benzine kosten?

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:48

Ik heb het eens gehad met iemand die mijn trouwjurk kwam passen,
na een paar dagen nog een keer passen en toen nog passen bij de coupeuse voor het vermaken in nemen bij de buste en al daar zei ze ik doe het toch maar niet. Zonde van mijn tijd en dat van de coupeuse.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:09

Marktplaats, word er niet goed van grrr.
Heb momenteel wat spullen erop staan, voor 1 ding heb ik nu 2x voor piet snot gewacht op een nepkoper.

Krijg net een mailtje voor een ander item. Deze ging als volgt "ik wil hem komen halen, wat is het adres? "
Ik geantwoord " Goedemiddag, wanneer en hoelaat wilt u hem komen halen? Mvg ....... "
Krijg ik mailtje terug "wat is het adres, ik kom even kijken"

Ik ben er dan al klaar mee, moet ik dit persoon nog mailen om te zeggen dat ik dit een soort van apart vind, of gewoon niks meer mailen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:52

Vervelend is dat idd -O-

Ik probeer zelf wel altijd correct te blijven en zou toch antwoorden dat ik niet zomaar mijn adres geef voordat ik een afspraak maak, omdat ik simpelweg vaak van huis ben...

Hier hopelijk binnenkort weer een goede ervaring, net een afspraak gemaakt voor het overnemen van een leuk bureau dat ik komende week ga halen als er geen rare dingen gebeuren :P

Zelf sta ik op het punt om 2 grenen vitrinekasten er op te zetten die we niet meer gaan gebruiken, geen plek meer voor na de verbouwing.

Wel zonde, die ene past perfect bij een hele mooie aparte secretaire die ik een jaar of 5 geleden via Marktplaats heb gekocht, en bij een dressoir met spiegel die ik een jaar of 2 geleden via Marktplaats heb gekocht.

Komen allemaal bij andere MP-verkopers vandaan maar is uit dezelfde soort serie zeg maar, met een bepaalde soort afwerking.... maarja we gaan die kast(en) toch niet meer gebruiken en de kamer waar ze nu staan moet een kantoortje gaan worden dus ze moeten toch weg :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:25

@ bridgetf: Het was vlakbij en ik moest toch die kant op omdat ik erna zelf les had op stal, ligt maar 10 minuutjes van elkaar (hooguit 5km). Anders doe ik zoiets ook niet. Is nog heel grappige situatie geworden ook :))
Zadel paste prima, meneer heel erg blij ermee. Had ook de singel en de pad mee, vond ie super. Hadden een prijs afgesproken voor alles inclusief, geeft ie me €20 teveel. Alleen had ik geen wisselgeld bij, dus ik zeg "weet je wat, rond af naar beneden, het was een erg vlotte samenwerking dus ik gun het je wel voor een lagere prijs".
Wilde hij dus absoluut niets van weten en was beledigd dat ik het voorstelde. Hij vond alles er echt boven verwachting goed uit zien qua onderhoud + dat ik 'm de kans had gegeven om alles uitgebreid te passen + testen dus hij stond erop dat ik die €20 extra aannam.

Dat is toch ook voor't eerst dat ik spontaan meer krijg dan mijn vraagprijs en dat ze van afronden naar beneden niks willen horen :')

Met dit bedrag heb ik zowat mijn onlangs aangekochte 2ehands Bates vzh terugverdiend :D

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:28

Dat tegenbod van 27 euro was onder voorwaarde dat het in een grote envelop door de brievenbus zou passen (dan helemaal uit elkaar gehaald, nog niet geprobeerd of dat dan echt past maar dat vroeg iemand hier van bokt die ook interesse had).
Anders scheelt het inderdaad maar 1,25 ten opzichte van haar bod. Maar voor minder dan 25 ex. verzendkosten gaat hij niet weg, dat is de helft en het is gewoon een nieuw hoofdstel..

Ben nog steeds op zoek naar schoenen via MP, maar vind het een beetje lastig. Die schoenen die ik een tijdje geleden had gekocht waren helaas te klein, terwijl het wel precies mijn maat was. Dus nou durf ik niet meer zo goed:P

En heb ook een hele bult kleding die nog helemaal netjes is maar niet meer past of niet meer gedragen wordt, maar heb een keer een advertentie gemaakt en maar 1 reactie op dus vind het haast de moeite niet... Maarja, zo weg doen vind ik ook zo wat.

Tof van dat zadel! Dat zijn leuke verkopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:33

Ja, voelde me onderweg naar stal na vertrek echt zooooo schuldig dat ik 'm dat wisselgeld echt niet gegeven had maarja, ik had het ook niet bij. Hij wist de vraagprijs al ruim van tevoren en had ook aangegeven dat bedrag bij te hebben dus ik dacht, dat zal wel kloppen.
Was een hele vriendelijke man en erg leuk paard :D Blijkt zijn bijrijder een meisje te zijn waarmee ik een opleiding gevolgd heb. Vond het super om te horen dat zij ook in onze regio paarden komt bijrijden. Heb 'm gezegd de groetjes te doen en als ik eens een bijrijder zoek voor mijn jonge hengst, dat ik haar dan ga contacteren. Ze rijdt erg fijn en rustig maar woont best eindje van mij vandaan, dus had dit nooit verwacht.

Hij een zadel rijker en ik misschien een leuke bijrijder :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:39

Dat klinkt super, Varekaj !
En je nergens schuldig over voelen, hoor, die man is er duidelijk ook heel blij mee, leuk toch ?

Klaaswoeba, waarom verstuur je anders niet via DHL ?
Dat kost je van punt naar punt ook maar 4 euro en dan loop je ook minder risico dan met brievenbuspost ... en je hoeft niks uit elkaar te halen en moeilijk te gaan passen en meten om het in een envelop te krijgen ;)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:43

Hmja zou ook een optie zijn. Hoe werkt dat precies? Zoeken ze dan zelf uit naar welk servicepunt ze het sturen of moet je dat ook opgeven, en hoe krijgt die gene naar wie je het stuurt dan bericht dat het pakje er is? Ook mobiel nummer ofzo opgeven?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:46

Varekaj schreef:
@ bridgetf: Het was vlakbij en ik moest toch die kant op omdat ik erna zelf les had op stal, ligt maar 10 minuutjes van elkaar (hooguit 5km). Anders doe ik zoiets ook niet. Is nog heel grappige situatie geworden ook :))
Zadel paste prima, meneer heel erg blij ermee. Had ook de singel en de pad mee, vond ie super. Hadden een prijs afgesproken voor alles inclusief, geeft ie me €20 teveel. Alleen had ik geen wisselgeld bij, dus ik zeg "weet je wat, rond af naar beneden, het was een erg vlotte samenwerking dus ik gun het je wel voor een lagere prijs".
Wilde hij dus absoluut niets van weten en was beledigd dat ik het voorstelde. Hij vond alles er echt boven verwachting goed uit zien qua onderhoud + dat ik 'm de kans had gegeven om alles uitgebreid te passen + testen dus hij stond erop dat ik die €20 extra aannam.

Dat is toch ook voor't eerst dat ik spontaan meer krijg dan mijn vraagprijs en dat ze van afronden naar beneden niks willen horen :')

Met dit bedrag heb ik zowat mijn onlangs aangekochte 2ehands Bates vzh terugverdiend :D

Nou super zeg! zo zie je maar, er zitten ook heel veel leuke en aardige mensen op marktplaats!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:49

Je moet het thuis voorbereiden en betalen via DHLforyou.
Als je het adres van de koper invult, geeft DHL zelf al bepaalde opties aan en je kunt ook eerst even overleggen met de koper welk servicepunt voor haar/hem het gemakkelijkste is.

Je levert dan het pakje in bij je eigen servicepunt ( kan overigens overal ) en het ontvangende punt geeft dan OF een sms-je OF een mailtje naar de ontvanger ( moet je ook zelf invullen ).

Zelf krijg je dan ook een mailtje wanneer het is afgehaald :)

Ik vind het ideaal, om te sturen, maar ook om te ontvangen: je hoeft nergens voor thuis te blijven en kunt zelf bepalen wanneer je het ophaalt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:59

Is dat niet hetzelfde als Kiala? Gebruik ik altijd als ik iets in eigen land moet verzenden. Scheelt verzendkosten voor de koper, het is altijd met een volgcode, je kan het als verkoper ook zien wanneer iets is afgehaald, de postpunten zijn vaak veel langer open dan het postkantoor en niemand moet er speciaal voor thuisblijven. Nee, voor mij is dit ideaal :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:14

Vandaag weer een goede ervaring. Goed onderstel van een boxpring voor een prima prijsje kunnen overnemen.
Zat hier mooi in de buurt, beter kan niet dus :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:43

Krijg ik net een mailtje (mag je dat zo noemen? een regeltje van 6 woorden niet eens netjes ABN) van ene Worst. Ik vraag me af of ik het serieus moet nemen :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:45

Suusie22 schreef:
Krijg ik net een mailtje (mag je dat zo noemen? een regeltje van 6 woorden niet eens netjes ABN) van ene Worst. Ik vraag me af of ik het serieus moet nemen :=

Je stuurt terug. Hoi Worst. Blablabla. Groeten, Kaas.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:46

haha nee ik heb een nette mail terug gestuurd ;)

Ik ben op MP aangemeld met de naam van m'n handeltje haha. Vind dat zelf dan erg onprofessioneel overkomen. Ik ga me niet verlagen tot het niveau van (een) Worst _O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:53

Marjoow schreef:
Je stuurt terug. Hoi Worst. Blablabla. Groeten, Kaas.

_O- _O- _O-

Misschien was het wel hans worst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:07

dipetepunt:25 incl bieden als je vraagprijs 95 is...
iets wat nieuw ruim 200 euro heeft gekost.

dan ben je echt brutaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:37

Ik ga een hele hoop boeken online gooien. Het zijn geen bestsellers, eerder wat luchtige romans. Zit beetje te twijfelen over de prijs alleen. Dacht aan €10 incl. via Kiala, bij meerdere boeken zou ik dan gaan voor €5/stuk en dan de €4 verzendkosten 1x tellen zolang het in 1 pakket past.
Langs de andere kant lijkt me dat ook wel wat goedkoop maar heb niet de indruk dat boeken echt een stormloop kennen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:37

Een brutaal mens heeft de halve wereld, dus misschien ook wel de halve prijs :D