Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

denisesilver schreef:
Net de bank gestofzuigd, nu een kramperige hand. Ik ben 28. Doe eens normaal.

Ik denk dan gelijk aan magnesium bijslikken.
Ik herken het wel. Kan geen stal uitmesten of mn hand is verkrampt. Maar ben ook al 40+ :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Nee, als ze al die dingen mogelijk hebben gemaakt wijst het er inderdaad meer op dat het blijvend was als niet blijvend ;(

Hebben ze benoemd wat het voordeel daarin is voor het bedrijf om dit nu door te zetten?
En kun je met meer collega's weerleggen?
Met meer sta je sterker.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Marigold schreef:
denisesilver schreef:
Net de bank gestofzuigd, nu een kramperige hand. Ik ben 28. Doe eens normaal.

Ik denk dan gelijk aan magnesium bijslikken.
Ik herken het wel. Kan geen stal uitmesten of mn hand is verkrampt. Maar ben ook al 40+ :P

Heb ik liggen, goeie tip! Ik was ermee gestopt, omdat ik er op een gegeven moment slecht van kon slapen.

Stofzuigzak was vol, maar geen idee hoe je dat ding openmaakt, en ik had ook geen nieuwe zakken, dus het laatste stuk maar geveegd :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

reden van werkgever is dat 4 dagen kantoor beter zijn voor de samenwerking en nog wat, in mijn ogen, domme bewoordingen. allemaal BS.

Er was ook net een nieuwe herstructeringsronde aangekondigd.
Ik ben er zeker van dat die 4 dagen kantoor mee "helpen" om mensen buiten te krijgen.
Liever dat mensen zelf vertrekken na pesterijen en of onredelijke eisen dan dat ze mensen moeten ontslaan wat veel meer geld kost.

Ik ga zeker op zoek naar ander werk, de algemene sfeer is compleet verziekt, het vertrouwen is compleet weg ook. Heel naar allemaal.

Helft van het team waarin ik zit kan aanpassen. de andere helft, waaronder ik, dus niet dus die zullen met de tijd ook wel vertrekken
Alles valt uit elkaar.
Ik moet wel zeggen dat het contact met mijn drecte collega's goed is, we blijven communiceren hierover en er is plaats om te ventileren onderling maar dat verandert dan weer helemaal niets aan wat er gebeurt verder.
Laatst bijgewerkt door Roihi op Gisteren, 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Hier willen ze ook dat je meer naar kantoor komt, maar ze dwingen het niet af.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:33

Tsja, wij zijn hier ook bezig met een nieuw thuiswerkbeleid, maximaal 40 procent nog thuis werken. Dit omdat er collega's vrolijk naar het strand gingen op hun n thuiswerkdagen, die telefonisch en per mail niet bereikbaar waren, en die verpesten het voor de rest.

Roihi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

dat zal er ook wel mee te maken hebben prompter, de slechte die het verpesten voor de braverikken

Tot vorig jaar maart kwam ik 1 dag naar kantoor, ging goed. Toen kwam de vraag of ik twee dagen wou komen, dat ging ook dus met lichte tegenzin aanpepast. Heel de zomer ook mijn best gedaan om dagen te switchen als ik bepaalde niet naar kantoor kon om zo aan die twee dagen te komen maar anderen deden dat niet en bleven vrolijk thuis.

Dat krijg ik dus mee op mijn bord, ik voel me daar heel erg in gestrafd terwijl ik net netjes de regels volg.
En ook dit heb ik bij mijn manager aangegeven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Ik zie sommige collega's die thuis werken maar 1 keer in de week of 2 weken. Mocht ik in de toekomst een functie krijgen waarbij ik thuis kan werken dan zou ik voor 2 dagen thuis en 2 kantoordagen kiezen.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Roihi schreef:
dat zal er ook wel mee te maken hebben prompter, de slechte die het verpesten voor de braverikken

Tot vorig jaar maart kwam ik 1 dag naar kantoor, ging goed. Toen kwam de vraag of ik twee dagen wou komen, dat ging ook dus met lichte tegenzin aanpepast. Heel de zomer ook mijn best gedaan om dagen te switchen als ik bepaalde niet naar kantoor kon om zo aan die twee dagen te komen maar anderen deden dat niet en bleven vrolijk thuis.

Dat krijg ik dus mee op mijn bord, ik voel me daar heel erg in gestrafd terwijl ik net netjes de regels volg.
En ook dit heb ik bij mijn manager aangegeven.

In Belgie springen ze om goede werknemers...is van baan veranderen geen optie?Geen idee hoe de banen markt in nl ligt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Ik niet, ik hou van thuiswerken. Scheelt zoveel reistijd en energie.

Ik moet nog afwassen en opruimen, zo geen zin in.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Mijn lichaam is niet blij met me vandaag terwijl ik juist rustig aan heb gedaan, en daar word ik niet blij van :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Rekening ontvangen van het inslapen van m'n hondje... Hij was het waard en het is super fijn gegaan, maar je gaat bijna opnieuw huilen :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Oh ja bah. Zo'n rekening daarna is weer zo confronterend.. :knuffel:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Dat zijn geen leuke dingen. Sterkte!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Daphne__ schreef:
Rekening ontvangen van het inslapen van m'n hondje... Hij was het waard en het is super fijn gegaan, maar je gaat bijna opnieuw huilen :=

:(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Iedereen echt heel veel sterkte.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Daphne__: dat is idd een extra tik na het verlies ja. Veel sterkte

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Sansevieria schreef:
Mensen die zeggen dat ze komen helpen, en dan uiteindelijk alleen maar (weer eens) op eigen voordeel uit zijn :(

Naast het verdriet van het plotselinge overlijden van onze liefste broer |( dan ook nog deze ergernis.
Een andere broer is executeur van het testament, en wij hebben de sleutel van de woning om praktische zaken te regelen, op wens van de overleden broer waar wij wekelijks kwamen (als enige van de familie).

En dan nu neven en nichten die wel even willen helpen (nog nooit eerder in de woning waren, laat staan eens op bezoek zijn geweest) maar eigenlijk bedoelen, kijken wat ik kan scoren :x
Neef heeft al een hele dure (goed onderhouden) e-bike meegehad. En nog heel wat spullen die hij "gevonden had en goed kon gebruiken".

Was ongeneerd in alle lades en kasten aan het kijken, toen ie met een haast nieuw tablet in handen stond ben ik bijna geploft...voor nu hoeft even niemand meer te komen ΅helpen".

Bah ben even klaar met mensen...mijn andere broer die alles administratief moet afhandelen is zelf te ongezond om ook maar iets aan te pakken, die regelt andere zaken, is ook helemaal ok.
Die moest zelfs met zijn mobiele zuurstof apparaat naar binnen.
Die hele dikke ergernis moest er even uit, dat kan ik er momenteel even niet meer bij hebben :(

Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie morgen een waardige uitvaart voor jullie broer hebben. Wat naar dat de familie zich dan zo laat zien, ik hoop dat je de boel verder netjes kunt afhandelen met elkaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Gecondoleerd Sansevieria, veel sterkte morgen, hopelijk houden die vervelende familieleden hun mond.
Ook Daphne heel veel sterkte.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:05

Innige deelneming Sanseviera, hopelijk een mooie en vredige dienst morgen.

Daphne, ook voor jou nog heel veel sterkte en inderdaad, die rekeningen zijn tegenwoordig gigantisch hoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:32

Bedankt!

Ja, dat was wel even slikken Little_Gift. 380,- voor een hondje van 4 kilo. Maargoed, de rekening denk ik binnenkort niet meer aan, de manier waarop Gimli ingeslapen is blijft me wss altijd bij..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

Nog geen 6 uur geslapen, hoofdpijn, stront chagrijnig en ik ga zo met frisse tegenzin naar mijn vrijwilligerswerk. Thuis wordt mijn huis gerenoveerd en zodra ik terug ben zijn er gasten in mijn huis herrie en troep aan het maken. Echt 0 zin in vandaag, ik wil terug naar bed maar de eerste werklui zijn er al. Aaaargh.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Oh dat is echt mijn grootste angst Roihi. Hier ook een hond thuis en trek het ook eigenlijk mentaal niet om zoveel op kantoor te zitten. Wij hebben nu één verplichte kantoordag en na zo'n dag ben ik echt waardeloos. Ik zou in een situatie waarin 4 of zelfs 5 dagen verplicht worden ook echt door gaan solliciteren.

Ik snap ook echt het nut niet, 7,5/8 uur wordt hier gewoon in stilte gewerkt, dat kan thuis ook :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Zometeen les met m'n merrie in deze kou en die al de hele week strontvervelend is. Zo geen zin in.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Roihi, je zou nog kunnen proberen, als je werkgever geen ruimte geeft, een hondenoppas aan huis te vinden die 1 of 2x per dagdeel dat je weg bent komt uitlaten en gezelschap houden. Er zijn wel zzp’ers die dergelijke dienstverlening bieden volgens mij.

Mijn ergernis: slechte luchtkwaliteit in het noorden hier, ivm mijn astma.