[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:18

Qimm schreef:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetens ... 4926b253b4

Ietsjes harder voor de mensen achterin de zaal. Weet waaraan je begint, dan valt het misschien wat minder tegen...

Dat is iets waar mijn mama altijd heel open over is: een baby vermoord de relatie. Je bent nog amper een koppel, je bent "mama en papa". Geen intimiteit meer, geen uitstapjes met 2 meer, enzoverder.

Mijn ouders zijn dan ook 27 jaar geleden uit elkaar gegaan :')

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:20

Ik vind een pup al druk op de relatie geven. Laat staan een kind. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:20

Captain schreef:

Poeh, zeg dat :=.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:24

Captain schreef:

Haha correct! Daarom beginnen wij er niet aan, we zitten gewoon niet op 1 lijn qua opvoeding :')
Ik ben van de firma "laat maar loslopen" (daar waar het kan en mag natuurlijk), mijn vriend is van de firma "lange uitrollijn en meehollen". Ja daag, ik ga echt niet een uur meerennen met een hond hoor :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:26

Haha, mijn vriend is van de club "alles is zielig en vooruit dat mag wel" en ik ben van de club "des te strikter je bent des te beter en des te fijner de hond later wordt."

Ik heb hem laten beloven dat als we het ergens niet over eens zijn ik altijd gelijk heb. Anders kwam er geen hond. :')

Zelfs mijn vriend goed afgericht. _O-

Hij weet ook wel dat ik gelijk heb maar vind het so sielugh dat ik altijd streng ben. Nee, dat heet consequent zijn. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:34

Captain schreef:
Haha, mijn vriend is van de club "alles is zielig en vooruit dat mag wel" en ik ben van de club "des te strikter je bent des te beter en des te fijner de hond later wordt."

Ik heb hem laten beloven dat als we het ergens niet over eens zijn ik altijd gelijk heb. Anders kwam er geen hond. :')

Zelfs mijn vriend goed afgericht. _O-

Hij weet ook wel dat ik gelijk heb maar vind het so sielugh dat ik altijd streng ben. Nee, dat heet consequent zijn. :+

Jij hebt gelijk :j.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:45

Daarom is mijn vriend naar de club geweest met de hond.
Want die geeft ook eerder toe.
Daar heeft hij echt geleerd streng te zijn.

Thuis oefende ik regelmatig.
En toen hij door werk een keer niet kon en ik naar de club ging zag je de instructeur denken. 2 baasjes, dominante hond. Dat gaat haar niet lukken...
Daarna kreeg ik complimenten en dat hij het enorm leuk vond om te zien dat wij beide dus fijn met de hond om konden gaan.

Had ik standaard de club gedaan en mijn vriend ingevallen zou dat nooit zijn gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:43

Ik heb vandaag op werk even keihard gelachen .. in mezelf .. HR wilde koffie drinken, dat doen ze nooit zonder reden. Mijn verzuim was hoger dan te verwachten op mijn leeftijd, dus die maakte zich zorgen.Ik dacht: ow ja hoor en alle collega's die om elke dwarse scheet bij hun koter afbellen is helemaal prima en koetsiekoetsie wat zielig. Ik zei natuurlijk gewoon netjes: mijn weerstand vond de lockdown blijkbaar niet zo grappig. Ik lag na een aantal uitstapjes een week met koorts in bed. Doe ik niet voor de lol hoor :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:44

idinn schreef:
Ik heb vandaag op werk even keihard gelachen .. in mezelf .. HR wilde koffie drinken, dat doen ze nooit zonder reden. Mijn verzuim was hoger dan te verwachten op mijn leeftijd, dus die maakte zich zorgen.Ik dacht: ow ja hoor en alle collega's die om elke dwarse scheet bij hun koter afbellen is helemaal prima en koetsiekoetsie wat zielig. Ik zei natuurlijk gewoon netjes: mijn weerstand vond de lockdown blijkbaar niet zo grappig. Ik lag na een aantal uitstapjes een week met koorts in bed. Doe ik niet voor de lol hoor :')

Je moet idd vooral niet denken dat HR je beste vriend is :)).

Ik kan er ook slecht tegen, ziek zijn kun je meestal niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:46

En de grap is dat ik waarschijnlijk gewoon m'n urendoelstelling haal.. dus ik kan het me nog permiteren ook om extra ziek te zijn _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:59

Oh mijn weerstand doet hetzelfde. Vroegah nooit ziek, maar blijkbaar zijn m'n soldaatjes ander werk gaan doen doordat ze afgelopen 2 jaar geen werk hadden.... 1 dagje symposium en 3 uur in de trein en ik was gelijk een volle week ziek en week 2 is nu bezig (wel aan werk maar nog niet er vanaf). Leuk die lockdown.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:33

"Als je sneller genezen bent kom je maar al terug werken he".

Ja daag!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:04

Argh ja dat ken ik van mijn vorige werkgever. Kreeg longontsteking die na een paar weken terug kwam. ‘Ja je bent nu een paar keer achter elkaar ziekgemeld, dat is wel veel’. Waar ik de rest van mijn diensttijd 0 ziek was. Ik hoestte bloed op, 40 graden koorts en lag rillend op bed. Krijg je nog even de bezorgde ziekteverzuim coach op je dak :roll: ‘en wat doe je om aan je herstel te werken?’ Ehm, in bed liggen en mijn antibiotica nemen, wat denk je zelf…
Maar moekes die ‘s ochtends bellen dat ze niet op komen dagen omdat het wondertje een snotneus heeft is allemaal geen probleem blijkbaar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:18

Mars schreef:
Argh ja dat ken ik van mijn vorige werkgever. Kreeg longontsteking die na een paar weken terug kwam. ‘Ja je bent nu een paar keer achter elkaar ziekgemeld, dat is wel veel’. Waar ik de rest van mijn diensttijd 0 ziek was. Ik hoestte bloed op, 40 graden koorts en lag rillend op bed. Krijg je nog even de bezorgde ziekteverzuim coach op je dak :roll: ‘en wat doe je om aan je herstel te werken?’ Ehm, in bed liggen en mijn antibiotica nemen, wat denk je zelf…
Maar moekes die ‘s ochtends bellen dat ze niet op komen dagen omdat het wondertje een snotneus heeft is allemaal geen probleem blijkbaar.

Nee, vlinder en wonder die een snotje hebben = reden om af te bellen.
Maar idd, als we vlinderloos zijn en een longontsteking hebben en met koorts komen werken, krijg je commentaar omdat je niet op 100% draait..

En bel maar eens met de melding "mijn poes of hond is ziek". Het begrip dat er voor wondertje is, is ver te zoeken bij poes/hond.
Dat zijn toch ook wondertjes?!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:20

Hier gelukkig wel echt veel begrip voor dieren die naar een dierenarts moeten. :j Net als dat ik begrip heb dat iemand naar een ziek kind thuis moet. Maar gelukkig blijven ze bij ons niet thuis voor een snotneus en zo wel, we werken toch vanuit huis dus daar heeft niemand last van. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:24

Ik kan me niet voorstellen dat mijn collega productief is met thuis werken als tijdens een vergadering die koter al 300x haar aandacht op staat te eisen :x

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:29

Hahaha dat denk ik ook niet nee! :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:19

Mars schreef:

Het probleem is waarschijnlijk dat je je tussendoor beter hebt gemeld. Je hebt dan niet een longontsteking die terugkomt, voor HR ben je dan dus gewoon twee (afzonderlijke) keren in korte tijd ziek.
Was je tussendoor niet gaan werken, dan was het gewoon een heftige longontsteking waarvan je lang ziek was, en dan had er geen haan naar gekraaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:39

idinn schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat mijn collega productief is met thuis werken als tijdens een vergadering die koter al 300x haar aandacht op staat te eisen :x
O, god, ik had dat in mijn vorige baan met twee managers die afzonderlijk van elkaar, maar wel rond dezelfde tijd besloten een puppy aan te schaffen. 8)7 Schijt- en schijtziek werd je ervan. Puppy even laten zien is leuk de eerste keer, daarna weer gewoon over tot de orde van de dag graag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:15

Ik heb ooit een collega gehad die van z'n paard viel en z'n arm brak. Toen mocht ik van mijn leidinggevende niet meer op m'n paard rijden want teveel risico.

:evaw:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 13:17

Urbanus schreef:
Ik heb ooit een collega gehad die van z'n paard viel en z'n arm brak. Toen mocht ik van mijn leidinggevende niet meer op m'n paard rijden want teveel risico.

Whahaha :))!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:42

Moest je ook gelijkvloers wonen? Een trap is ook levensgevaarlijk..

Mijn vriend zijn vorige werk had wel zwart op wit op papier gezet dat ze niet als teamuitje een ballonvaart mogen maken. Dat was schijnbaar in het verleden een beetje mis gegaan, waardoor een heel team met gebroken ledematen thuis zat na het teamuitje _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:51

oomens schreef:
Mars schreef:

Het probleem is waarschijnlijk dat je je tussendoor beter hebt gemeld. Je hebt dan niet een longontsteking die terugkomt, voor HR ben je dan dus gewoon twee (afzonderlijke) keren in korte tijd ziek.
Was je tussendoor niet gaan werken, dan was het gewoon een heftige longontsteking waarvan je lang ziek was, en dan had er geen haan naar gekraaid.

Raar eigenlijk, ik voelde me goed genoeg om weer te werken dus ben weer aan de slag gegaan. Vantevoren weet je ook niet dat t terug komt. HR blijft een bijzonder iets wat dat betreft. Zeker omdat ik 0 ziekteverzuim had voorheen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:01

Urbanus schreef:

Nee joh :') Wat idioot.

oomens schreef:

Suf he dat het zo werkt. Ooit een werkgever gehad waar je na 3x in aparte periode ziekmelden, je vanaf 3e keer vakantiedagen moest inleveren. Ik kreeg toen een ziekenhuis behandeling waardoor ik 4x elke 6 weken een behandeling kreeg en dan hooguit 2 a 3 dagen eruit lag en niet kon werken. Wat een gedoe was dat zeg... Uiteindelijk met veel gedoe mocht ik m'n dagen houden. Maar eigenlijk had ik vanaf behandeling 1 gewoon paar maand ziek moeten zijn, want dan was het gewoon 1 ziekte periode en was er niets aan de hand geweest. Doordat het nu los van elkaar ging werd ik gestraft. Ofwel, zsm weer komen werken werd niet echt in de hand gewerkt zo. Rare regeling.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:51

Urbanus schreef:

Bij mij loopt een collega al 4 maanden met een nekbrace door een val van de trap := ook maar niet meer doen