Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:43

Hoe lang je ermee vooruit kan is sterk afhankelijk van hoeveel foto's en vooral ook video's je maakt en van welke kwaliteit. Ik heb nu bijna 60gb in 2.5 jaar tijd geupload. Als ik op dit tempo door ga, moet ik over ruim 5 jaar een groter abonnement of gaan uitdunnen (en dat gaat met video's hard. Even een klein stukje opgeruimd met daarin veel meme's en doorgestuurde video's, totaal nog geen 12 minuten speeltijd, en nu gebruik ik 4gb minder).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:47

Ik doe al een paar jaar met dit abonnement, maar durf niet te zeggen hoor gemiddeld of afwijkend mijn aantal foto's is, eigenlijk....

Edit: even gekeken, ik heb 66 van de 100 gb in gebruik. En hij zegt dat ik met opruimen nog 25 gb kan besparen. Iets met veel foto's dubbel. Maar de meeste foto's zijn wel gemaakt met mijn telefoon, het zijn geen grote raw-bestanden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:28

Mizora schreef:
Ik gebruik het standaard. Wat ik er ook erg fijn van vind is dat daarmee de foto's ook direct vanaf je computer bereikbaar zijn, gewoon op https://photos.google.com

Ik ben in het verleden meer dan eens dierbare foto's kwijtgeraakt doordat mijn telefoon of sd-kaart er voor de volgende back-up mee ophield, waaronder de laatste foto's van één van mijn cavia's en een dierbare periode van mijn (toen) pups.

Ik heb overigens ook meerdere malen gehad dat mijn externe schijf is gesneuveld, inclusief verlies van veel foto's en bestanden. Met als resultaat dat ik altijd probeerde op mijn externe schijf, laptop en desktop (of 2e externe schijf) mijn foto's te hebben, met chaos, dubbele back-ups of onvolledige back-ups tot gevolg. Voor mij heeft Google One een sterk ontzorgende functie.

Hoe krijg je die foto's er vanaf? Want ik ben heel veel foto's kwijt en ik krijg ze vanaf google niet terug op mijn telefoon

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:29

Ik vraag me af waarom ik vroeger op de manege nooit de belangrijkste basisdingen van paardrijden heb geleerd. Rechtrichten is geen hogere wiskunde. En zó belangrijk om manegepony's gezond te houden. Dat pennymeiden denken dat een pony aan de teugel gaat lopen door te zagen begrijp ik wel. Het enige van 'aan de teugel lopen' dat ik vroeger leerde was dat 'als jij goed zou rijden, je pony vanzelf aan de teugel zou aan lopen'. Dus probeerde ik altijd maar heel netjes rechtop te zitten en mijn handel stil te houden. Maar hoe ik ook mijn best deed on netjes te zitten, de pony's gingen nooit aan de teugel lopen. Ik begreep er niks van. Van verticale balans, goed ruggebruik etc had ik nog nooit gehoord. Oók niet toen ik al 16 was. Als ik nu terugkijk vind ik dit echt bizar en vraag me af: waarom leerde ik dit niet op de manege?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:48

Ik denk dat dat erg verschilt per manege. Nageeflijkheid, stelling en buiging, verzamelen en verruimen en zijgangen waren bij mij namelijk standaard onderdelen van de les. Oké, het ging er niet altijd correct aan toe, maar het kwam zeker voorbij.
Ik verbaas me er altijd een beetje over dat op andere maneges het kennelijk gebruikelijk is om in een treintje achter elkaar te rijden. Gebeurt dit echt nog steeds? Bij mij was het na een les of 10 absoluut niet de bedoeling dat je achter een ander aan reed. De manege waar ik reed was imo echt niet uitzonderlijk goed ofzo :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:16

AnnoNiemand schreef:
Ik vraag me af waarom ik vroeger op de manege nooit de belangrijkste basisdingen van paardrijden heb geleerd. Rechtrichten is geen hogere wiskunde. En zó belangrijk om manegepony's gezond te houden. Dat pennymeiden denken dat een pony aan de teugel gaat lopen door te zagen begrijp ik wel. Het enige van 'aan de teugel lopen' dat ik vroeger leerde was dat 'als jij goed zou rijden, je pony vanzelf aan de teugel zou aan lopen'. Dus probeerde ik altijd maar heel netjes rechtop te zitten en mijn handel stil te houden. Maar hoe ik ook mijn best deed on netjes te zitten, de pony's gingen nooit aan de teugel lopen. Ik begreep er niks van. Van verticale balans, goed ruggebruik etc had ik nog nooit gehoord. Oók niet toen ik al 16 was. Als ik nu terugkijk vind ik dit echt bizar en vraag me af: waarom leerde ik dit niet op de manege?

Omdat 98% van de instructeurs (en zelfde geldt voor juryleden) het zelf niet begrijpen en/of niet kunnen.
Degene die het wèl kunnen hebben vaak geen didactische vaardigheden.
En iets aanvoelen is best moeilijk te leren.

Imo gaat de paardensport achteruit. De paarden worden steeds beter gefokt, wat er bijvoorbeeld op neerkomt dat een beetje handige springruiter met een goed gefokt springpaard vrij gemakkelijk z springen of hoger bereikt zonder enige dressuurmatige basis.
Het ziet er vaak gejaagd, chaotisch, kunst en vliegwerk uit, maar het paard redt de ruiter er nog wel overheen.
Het gaat ten koste van de paarden en het mooie van de sport.
Dressuur is al helemaal niet om aan te zien vaak.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:58

Picopico schreef:
Ik denk dat dat erg verschilt per manege. Nageeflijkheid, stelling en buiging, verzamelen en verruimen en zijgangen waren bij mij namelijk standaard onderdelen van de les. Oké, het ging er niet altijd correct aan toe, maar het kwam zeker voorbij.
Ik verbaas me er altijd een beetje over dat op andere maneges het kennelijk gebruikelijk is om in een treintje achter elkaar te rijden. Gebeurt dit echt nog steeds? Bij mij was het na een les of 10 absoluut niet de bedoeling dat je achter een ander aan reed. De manege waar ik reed was imo echt niet uitzonderlijk goed ofzo :')

Manege waar ik reed idem. Grootste deel van de les deed je je eigen ding waarbij je beurtelings door de instructie geholpen werd. Enige wat er verwacht werd was dat we op dezelfde hand reden en in dezelfde gang. Hebben zulke leuke dingen gedaan, contragalop, travers, renvers. Ging echt niet vlekkeloos, maar als er dan wat lukte was het zo gaaf

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:54

Ik hoorde laatst midden in de nacht een duif, ik dacht dat ik het me verbeeldde of zo dus ik weer slapen. Hoor ik net dus weer een duif, en toen ik het raam open deed hoorde ik verder op nog veel meer Duiven. Weet eigenlijk wel zeker dat het een duif is en geen andere vogel een uil of zo. Maar duiven zijn toch geen nachtdieren? Iemand die verstand heeft van Duiven hier? Kan dat? Of hallucineer ik

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:58

Heb geen idee. Maar in de stad hoor ik ze ook wel eens in de nacht.

Na nog een rondje Lord of the Rings vraag ik me altijd weer af: waarom dragen mensen geen capes meer?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:06

Onpraktisch, wappert alle kanten op, niet waterdicht, niet winddicht, je kunt je mobiele telefoon er niet veilig in kwijt en je portemonnee ook niet, er zijn HEEL VEEL betere alternatieven.

:))

Geen verstand van duiven hier. 's Nachts slapen ook een optie? :(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:08

Je kunt hem toch van waterdichte stof maken en een zakje erin! Ik ben nog niet overtuigd :)) Lijkt me ideaal voor op vakantie, en je hebt meteen een extra dekentje, en je kunt eronder schuilen, en in de zomer verbrand je niet...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:09

Koop dan een fietsponcho. Zit je er nog best dicht bij. Maar ik denk dat je dan toch nog niet je Lord of the Rings-gevoel erbij hebt :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:30

One does not simply cycle into Mordor... :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:11

One does not, indeed. Bovendien: sta je daar met je gesmolten cape _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:43

Sheran schreef:
Je kunt hem toch van waterdichte stof maken en een zakje erin! Ik ben nog niet overtuigd :)) Lijkt me ideaal voor op vakantie, en je hebt meteen een extra dekentje, en je kunt eronder schuilen, en in de zomer verbrand je niet...
Ik heb zo’n cape blazer. Goddelijk ding, hahaha, alleen niet heel warm. :)) Lekker geposeerd, maar voor het idee: link

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:03

Prrrr schreef:
One does not, indeed. Bovendien: sta je daar met je gesmolten cape _O-

_O-

Moooooi Mkango! Staat je goed!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:17

Hoe veilig vast zit een Milanese bandje voor een Fitbit e.d.?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:53

Picopico schreef:

Dat waren ook zeker thema’s bij ons vroeger en we reden echt individueel en geen treintje. Maar een correcte uitleg over het wáárom was er niet. Je moest bijv. SB rijden maar wat een correcte SB is of waarom je het doet werd nooit uitgelegd. En in die tijd kon je dat zelf ook niet even googelen. :')

En nageeflijkheid sloeg nergens op, dat was zagen of anderssoortig aan de teugels sjorren om de kop naar beneden te krijgen of een elastiek eraan hangen. Maar geen échte nageeflijkheid vanuit balans.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:34

Wat gebeurt er als je een te grote rugzak meeneemt het vliegtuig in? (Koffer + rugzak, beide handbagage)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:38

Janine1990 schreef:
Wat gebeurt er als je een te grote rugzak meeneemt het vliegtuig in? (Koffer + rugzak, beide handbagage)

Mogelijk zien ze je in de rij en zullen ze een van beide alsnog in het luchtruim doen. Maar ik ben soms ook verbaasd hoe groot de handbagage van sommige is :') je hebt wel zo'n rek om te kijken of je handbagage klein genoeg is maar ik geloof nooit dat al die handbagage die ik voorbij zie komen in zo'n rek past.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:52

moonsparkle schreef:
Janine1990 schreef:

Mogelijk zien ze je in de rij en zullen ze een van beide alsnog in het luchtruim doen. Maar ik ben soms ook verbaasd hoe groot de handbagage van sommige is :') je hebt wel zo'n rek om te kijken of je handbagage klein genoeg is maar ik geloof nooit dat al die handbagage die ik voorbij zie komen in zo'n rek past.

Thanks! :)

Ik ben met exact dezelfde koffer en rugzak twee jaar terug naar Curaçao gevlogen met Tui, alleen nu ga ik naar lanzarote, ook met tui. Alleen kan ik me voorstellen dat ze op zulke vluchten er wel wat van zeggen.

Al deed Ryanair dat in december en januari dan weer niet, alleen mag je daar bij naast je koffertje een grotere tas mee.
Zo onnodig ingewikkeld :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:13

Vriendin van mij moest haar koffertje op de heenweg als ruimbagage bijboeken en op de terugweg was het akkoord.. zelfde maatschappij, zelfde rekje. Ander humeur van het personeel :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:35

Het ligt idd aan het humeur van het personeel vaak...

Ik had vorige week op een vlucht iemand die de volgende dingen als handbagage bij zich had:
een koffertje, een gewone (grote) rugtas, een losse laptoptas (over de schouder)en een grote big shopper vol en dan nog een klein handtasje...
Duurde een eeuwigheid voor ze zat en ook voor ze weer weg kon. Vond het behoorlijk aso eerlijk gezegd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:45

Sodera schreef:
Het ligt idd aan het humeur van het personeel vaak...

Ik had vorige week op een vlucht iemand die de volgende dingen als handbagage bij zich had:
een koffertje, een gewone (grote) rugtas, een losse laptoptas (over de schouder)en een grote big shopper vol en dan nog een klein handtasje...
Duurde een eeuwigheid voor ze zat en ook voor ze weer weg kon. Vond het behoorlijk aso eerlijk gezegd...

Woooow wtf :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:49

Heeft ook te maken met hoe vol het vliegtuig is. Is die half leeg, doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk over meer/grote handbagage. Is de vlucht volgeboekt, dan past dat simpelweg niet en zal het in het ruim moeten als het niet onder de stoel voor je kan. Soms moet je daarvoor bijbetalen, soms is het gratis.