996981 schreef:nynke55 schreef:Nee, 996981 vindt het niet eerlijk dat er voor covid deze maatregelen gelden en niet voor de griep. waarbij hij/zij even voorbijgaat aan het feit dat het appels met peren vergelijken is.
Ik vraag me af of we voor een griep niet dezelfde maatregelen zouden moeten nemen, om de zorg te ontlasten. De zorg wordt immers structureel overbelast, wat zorgt voor een onwijs hoog ziekteverzuimpercentage. Er wordt echter weinig aandacht besteedt aan het aantrekkelijker maken van de zorg voor nieuw personeel en het dragelijker maken voor huidig personeel.
Dat vind ik, in combinatie met de verstrekkende maatregelen die we voor Covid nemen gek. Ik vind het raar, dat daar nooit aandacht aan is besteedt en nu nog steeds niet wordt gedaan.
Waarom zijn het appels en peren? Het zijn beide potentieel dodelijke virussen. Het grote verschil is dat de een al langer onder ons is
Los van het feit dat het een goede zaak zou zijn om ook in het geval van griep meer voorzorgsmaatregelen in acht te nemen.
Help me even herinneren welke griepgolf was het ook alweer, dat we dezelfde maatregelen hadden genomen als nu en dat de zorg even overbelast was als door het coronavirus. Voor zover ik mij herinner was namelijk de laatste keer de Spaanse griep uitbraak in 1918.
En als we de Spaanse griep even niet meerekenen, dan is er geen enkele griepgolf geweest, waarbij we ook nog eens geen extra voorzorgsmaatregelen namen, die voor een vergelijkbaar dodental, ziekenhuis- en IC-opnames verantwoordelijk was. En dan nemen we nu dus wel al die maatregelen. Het zijn dus wel appels en peren, die je aan het vergelijken bent.