Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:48

Gisteravond lag m'n vriend al te slapen, toen ben ik gaan puzzelen :)
En steeds zag ik er weer 1tje :)
Super leuk gevonden al die plaatjes enzo. Kon ik mooi oefenen voor de Dr Denker met Kerst. Die ken jij als Noorderling vast ook! ;)
De bordjes heb ik in gedachten al gebruikt hoor, dat komt helemaal goed!
En ik rook inderdaad het stro in krans, heerlijk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:49

Roodvos wat een mooi persoonlijk verhaal over de gebaksbordjes!

Charaz veel sterkte in deze tijd!

Germie jij ook sterkte, begreep dat je in het ziekenhuis was?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:01

Wat een mooie pakketten regen zeg <3 Iedereen heeft zo z'n best gedaan, wauw! :D

Ik ben chagrijnig, wederom weer niets in mijn brievenbus gisteren. PostNL is echt aan het prutsen hier. Mis echt al een stuk of 6 brieven/kaarten die in mijn PostNL app staan. Niet leuk dit.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:03

Wauw Roodvos daar kreeg ik echt even kippenvel van.. wat een bijzonder cadeau <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:06

_AB_ schreef:
Gisteravond lag m'n vriend al te slapen, toen ben ik gaan puzzelen :)
En steeds zag ik er weer 1tje :)
Super leuk gevonden al die plaatjes enzo. Kon ik mooi oefenen voor de Dr Denker met Kerst. Die ken jij als Noorderling vast ook! ;)
De bordjes heb ik in gedachten al gebruikt hoor, dat komt helemaal goed!
En ik rook inderdaad het stro in krans, heerlijk!

Ik heb zelfs een Dr Denker abonnement afgesloten zodat ik deze maand geen puzzel mis :)) !
Een lieve vriendin waar ik altijd samen mee Dr Denker puzzel heeft eerst al mijn rebussen al opgelost ook te kijken of ze klopten en niet te ingewikkeld waren.
De echte Dr Denker zal wel een tikkeltje ingewikkelder worden vrees ik.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:19

Jaah precies! Wij hebben ook speciaal voor de Dr Denker n krantenabbonement genomen vorig jaar. Maar nu gewoon als zaterdagkrant aangehouden :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:38

Wat ontzettend lief en ontroerend verhaal van de bordjes. Ze voelen mij al op tijdens het plaatsen van de foto's, ze zijn erg grappig en kleurrijk.

Prachtig gedaan Roodvos,ook met de krans.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:48

CharxHebe schreef:
boeflover schreef:

[ [url=m/8HxFoG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yes :D Mijn vriend is braaf bezig geweest in de quarantaine periode :))
Ben benieuwd of je de hint van het kaartje snapte? Wilde je eerst moeilijk maken maar zag dat je direct de 2 items die als 2e hint gelde eruit had gehaald en zo de "makkelijke" link kon leggen.
Ik werk in Terneuzen dus het was voor mij wel te doen om even verder te rijden.

Veel plezier met je pakket, leuk dat alles in de smaak is gevallen!

Mooie Lambo!

Hahahaha oei heb ik me er stiekem te makkelijk vanaf gemaakt :') ?
Omdat het pakket persoonlijk afgeleverd was kon het bijna niet anders dan de knop sleutelhanger was een hint betreft de provincie waarin we wonen. En het boekje over reizen kon ik niet aan mezelf of aan berichten van mij linken dus daarom dat ik dacht dat het misschien een hint zou zijn ook.

t gi nie oaltied voe de wind zei me verder niet zoveel behalve dan dat ik dacht aan zeeuws :D ben wel benieuwd waar ik die aan moest linken.

Super bedankt voor het pakket! En heel leuk dat je hem persoonlijk kwam brengen <3 ik was zelf helaas net weg haaha maar gelukkig was mijn vriend thuis!

11/11 zou mijn volgende hint zijn geweest, en confetti. Carnaval dus ;) Op het briefje staat het motto van mijn woonplaats voor komend jaar.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:01

Ik zie dat mijn gok nog niet is beantwoord, maar ze wel online is geweest, ms over het hoofd gezien?

Mandyy, ben jij mijn SS?
- je woont aan de andere kant van NL
- je ment
- je bent meerdere keren in Italië geweest (wel 8x ipv 4, wat me weer laat twijfelen..)

Ik ben benieuwd!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:06

Sorry ik heb inderdaad over mn naam heen gelezen, ook omdat ik de vraag niet verwacht had. ;)
Ik ben niet jouw SS.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:10

Mandyy schreef:
Sorry ik heb inderdaad over mn naam heen gelezen, ook omdat ik de vraag niet verwacht had. ;)
Ik ben niet jouw SS.

dat is snel :))
toch verder zoeken dus!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:18

Wat een mooi verhaal over de bordjes zeg! Extra zuinig op zijn <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:18

Heel erg mooi van die gebaksbordjes, wat is Secret Santa toch mooi <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:22

Wauw Roodvos, wat een prachtig en ontroerend verhaal achter de bordjes! <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:31

Ik ga er dan ook heel zuinig op zijn!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:34

Wat een leuke foto’s van de pakketten komen er voorbij, word er helemaal blij van <3 iedereen die zo veel moeite steekt om voor iemand een leuk pakket te maken.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:42

Aan mijn santa.
Ik moet morgen of overmorgen voor mijn inseminatie naar het ziekenhuis gaan. Dus als mijn pakket aankomt ik ga er zo snel mogelijk werk van maken.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:47

Wat een mooie pakketen komen er weer voorbij :))

Het verhaal achter die bordjes is erg mooi roodvoos <3 die spons kwam ik ook ergens tegen moest ik gelijk aan jou naam hier denken :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:50

Secret Santa vraag
Oke, dit was heel flauw, want iedereen is gericht op deze berichten vanuit mij... Maar ik ben ongeduldig dus ik hoop zo eerder antwoord te hebben :') _O-

Lieve lieve Santa...
In jouw hints staat: 1 hint zit in dit pakket.
Bedoel je hiermee het kaartje waarop staat: Ik wordt altijd gediscrimineerd op tv?
Of was dit kaart bedoelt voor een cadeau/het boek waar het kaartje op zat? :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:53

Misschien is elk kado wel een hint Dees :+ en maakt jou ss het extra moeilijk

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:59

Ik heb net lekker een uurtje zitten snotteren op de bank. Maar wat een lieve berichtjes allemaal <3. Dat doet me goed <3.

Ashleytjuhh schreef:
Wat een mooie pakketen komen er weer voorbij :))

Het verhaal achter die bordjes is erg mooi roodvoos <3 die spons kwam ik ook ergens tegen moest ik gelijk aan jou naam hier denken :+

:))
Zal ik maar gelijk een doos vol ophalen? Hoef ik de komende jaren geen hints meer te verzinnen :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:26

Mooi verhaal achter de bordjes idd, veel plezier ervan!

Inmiddels een hele excel file gemaakt, en heel veel profielen doorgespit, maar nog steeds geen Liza die ment, aan de andere kant van het land woont, 4x in Italië of Australië is geweest, die pas een radio heeft gekocht en geen corona heeft gevonden! 70 mensen al afgestreept, 6 "misschien"-mensen op de lijst en nog een paar profielen te gaan.. Waarschijnlijk denk ik weer veel te moeilijk.
Uit de 6 "misschien" mensen is er nog 1 die 4x in Australië is geweest, dus toch nog maar een gokje voor ik aan de laatste 30 profielen begin..

hahahatsjoe, ben jij mij SS? (4x in Australië geweest en je woont in Friesland?)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:23

Oké ik ga toch maar gewoon de gok doen: @8nnemiek ben jij mijn secret santa?
De mede secret santa's uit het inpaktopic zijn of al geraden of nog minder te matchen met de hints. Dus naar aanleiding van je inpakkunsten en het feit dat je grafisch vormgever bent, ga ik toch voor jou :D
Ook nog door je berichten gespeurd en oudere berichten gevonden van een naambordje met paardentekening, dus je zou ook nog wel eens in staat kunnen zijn om een kat te tekenen verwacht ik :j
Nog geprobeerd om de 'vriendelijkheid' te matchen met de betekenis van je naam of van je dieren oid, maar dat lukte niet.. En de andere hints snap ik ook nog steeds niet, maar waren wel goed gefotoshopt dus dat past ook wel bij grafisch vormgeven. Een betere link heb ik niet :') Dus ik hoop dat ik goed zit :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:41

SpeechLess, ik ben inderdaad jouw Santa :D
Moet ik volgend jaar dus toch wat minder moeite doen op het inpakken :')

Ik had MDH al gevraagd om een paar extra hints te plaatsen, maar je was ons te snel af :+

Op het bekertje met plantje stond ook een hint, daarmee kon je de griekse letters vertalen, en komt er de naam Kalosini uit, als je dat op bokt of google had ingetikt dan kwam je op onze boot uit :D

En als je had gegoogled op de woorden op het kaartje; kikker, ree, bak, helm, val, hek, zwaard, dan zie je dat dat allemaal zeiltermen zijn :D
De achterkant van het kaartje waren woorden die je moest samenvoegen om nieuwe woorden te maken: stuur + boord = stuurboord
Ook weer zeiltermen dus :D
Als je je ooit verveelt kun je de rest van de woorden proberen te ontcijferen :))

Ik hoop dat je blij bent met de kadootjes! Heel veel plezier ermee.
En het bolletje, dat is een stek-bol, daarmee kun je plantjes stekken zonder dat je de tak eraf hoeft te halen; bol vullen met grond, tak een beetje insnijden, bol er omheen, en dan gaan er worteltjes aan groeien :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:15

Jeejj *\o/* Echt super bedankt voor je pakket! Ik vond het allemaal geweldig :j Wat leuk die stek-bol, had er nog nooit van gehoord! Ga ik zeker een keer uitproberen. En nogmaals bedankt voor de super leuke tekening, echt helemaal fantastisch!

Haha ja sorry dat ik je door je inpakkunsten ontmaskerd heb. Wilde het eerst niet gebruiken, maar gewoon de hints maar kwam er echt niet verder mee. Alsnog een hele zoektocht achter de rug hoor, dus was nog een leuke speurtocht en ben er een tijd zoet mee geweest op deze manier :Y) Ik hoopte dus ook dan met terugwerkende kracht de hints te gaan begrijpen, maar dat viel een beetje tegen :+

Waarschijnlijk al wel duidelijk, maar ik zit helemaal niet in de zeiltermen dus ik had er niks aan herkend :') Wel echt super leuk bedacht de hints!

De hints op het bekertje had ik gezien ja, maar ik dacht dus dat ik die al had met de vertaling van het woord 'Καλοσυνη' waarmee ik op 'vriendelijkheid' uit kwam via Google Translate. Dus nooit bedacht dat ik daar iets anders mee moest en op bokt kon opzoeken. Maar ik zie het nu in je zeiltopic!

De plaatjes op de achterkant had ik wel allemaal uitgeschreven, zal er nog een foto van maken als ik thuis ben. Kun je lachen, want ik heb de helft van de woorden waarschijnlijk helemaal verkeerd.. 'boord' had ik namelijk als 'kraag' en wat waarschijnlijk dan 'bak' was, had ik als 'kom' _O- Ik ga ook nog eens kijken of ik er zeiltermen van kan brouwen!

Nogmaals heel erg bedankt voor je fantastische pakket <3