Mkango schreef:Gelet op de hoogte van het geld, denk ik dat het een mbo-opleiding betreft? De link van Kairos verwijs naar hbo en wo namelijk; deze pagina is voor jou van belang: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/middelbaar-beroepsonderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-vermindering-vrijstelling-of-teruggave-van-het-cursusgeld
Afgaande hierop ("U schrijft zich uit vóór de 1e dag waarop de lessen beginnen."), denk ik dat je gewoon recht hebt op teruggave van je collegegeld, wat je school ook beweert.
Sterker nog: de peildatum van het nieuwe schooljaar ligt op 1 oktober, veel scholen hanteren die datum nog, dus uitschrijven op of voor 1 oktober betekent vaak teruggave collegegeld.
De uitschrijving kan 2 dagen ‘vervroegd’ worden, dus morgen nog uitschrijven betekent 1 oktober op het formulier. Moet je school wel mee willen werken.
Schoolgeld geldt hetzelfde voor volgens mij en ander heb je in elk geval recht op teruggave van minstens de helft. Maar ook hier geldt: de school moet meewerken.
.
Ik denk dat ik aardig sterk sta in dat ik niet mijn volledige opleiding hoef te betalen. Deels kan ik prima begrijpen
de al gemaakte kosten bijvoorbeeld, of de eerste maand omdat het te kort tijd was. Ik hoop dat ik er uit kan komen met de school.