Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:17

Mkango schreef:
Gelet op de hoogte van het geld, denk ik dat het een mbo-opleiding betreft? De link van Kairos verwijs naar hbo en wo namelijk; deze pagina is voor jou van belang: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/middelbaar-beroepsonderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-vermindering-vrijstelling-of-teruggave-van-het-cursusgeld

Afgaande hierop ("U schrijft zich uit vóór de 1e dag waarop de lessen beginnen."), denk ik dat je gewoon recht hebt op teruggave van je collegegeld, wat je school ook beweert.

Sterker nog: de peildatum van het nieuwe schooljaar ligt op 1 oktober, veel scholen hanteren die datum nog, dus uitschrijven op of voor 1 oktober betekent vaak teruggave collegegeld.
De uitschrijving kan 2 dagen ‘vervroegd’ worden, dus morgen nog uitschrijven betekent 1 oktober op het formulier. Moet je school wel mee willen werken.

Schoolgeld geldt hetzelfde voor volgens mij en ander heb je in elk geval recht op teruggave van minstens de helft. Maar ook hier geldt: de school moet meewerken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:26

Dat het zo smerig donker is buiten door die regenwolken _-:( .

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:31

Vannacht om 5uur kon ik nog een keer aanbellen bij de buren omdat de muziek weer super hard stond. En ik was om 3uur al niet aardig geweest. Echt hoor de volgende keer bel ik de politie. :n

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 09:56

Krijg eindelijk eens een berichtje op LinkedIn, is het van dat multilevel marketing gezever. Nee, ik trap er nog steeds niet in :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:29

Bedankt voor jullie tips! Gaat inderdaad om een mbo opleiding.
Ik ga morgen met ze bellen, en heb er inmiddels een beter gevoel over :) Ik denk dat ik aardig sterk sta in dat ik niet mijn volledige opleiding hoef te betalen. Deels kan ik prima begrijpen :j de al gemaakte kosten bijvoorbeeld, of de eerste maand omdat het te kort tijd was. Ik hoop dat ik er uit kan komen met de school.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:32

Het is inderdaad zo dat als je voor januari volgens mij stopt gewoon recht hebt om het terug te krijgen. En aangezien je nog eerder bent gestopt dan helemaal. Anders even een telefoontje naar DUO doen voor informatie.

--
Ik moet leerdoelen opstellen maar heb er niet zoveel zin in. Dit moet voor woensdag want dan heb ik een gesprek. Heb wel een aantal doelen bedacht wat ik wel wil behalen maar het uitschrijven heb ik gewoon niet zoveel zin in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:53

Lesgeld voor het MBO gaat inderdaad via DUO. Dit kun je niet standaard terugkrijgen als je eerder stopt, hier zitten wel eisen aan. Toen ik in 2018 bij DUO werkte was het nog zo dat wanneer een leerling nog vóór 1 oktober weer was uitgeschreven van de MBO studie, deze ook geen lesgeld hoeft te betalen.

Ik zou inderdaad even een belletje naar DUO doen. School kan wel leuk vanalles roepen, maar die gaan hier niet eens over.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:55

Hier had school ook het eea geroepen wat niet waar bleek te zijn toen ik DUO belde. Zou indd niet te veel steunen op school.

Ik erger me aan mijn lichaam die overal pijn heeft. En die koters van gisteren die in het donker met felle lampjes in de auto stonden te schijnen. Ik hoop dat er iemand is gestopt en die koters ter verantwoording heeft geroepen. Verdorie een 80 weg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:59

Ik heb spijt van mijn nieuwe telefoon.... Ik had mijn vorige al 4 jaar en die was wel redelijk op z'n eindje... Nu een nieuwe uitgezocht na veel research. Ik had een galaxy s7 edge. Heb nu een a41. Ik zie en merk aan alles dat dit gewoon goedkoper is enz.. Batterij gaat met moeite een dag mee, draadloos opladen kan niet meer zonder een plaatje op de achterkant te plakken....

Misschien is het gewoon even wennen, ik was ook wel verwend met een galaxy natuurlijk, maar dan nog... Ik ben heel de dag geneigd om gewoon mijn oude telefoon te pakken ipv de nieuwe...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:05

Ik erger me aan een vent met een Tesla die hier al drie dagen aan de oplader staat en mijn man met zijn werkauto vanmorgen eerder weg moest om naar een snellader te gaan.
Toevallig had hij de auto van zijn werk mee omdat hij hier ook kon laden, nou niet dus.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:41

Dat ik mondkapjes wil bestellen maar niet kan vinden wat ik wil.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:48

Amandavd schreef:

Wat zoek je? Ik bestel mijn pbm via merkala.nl.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:51

AmyII schreef:
Amandavd schreef:

Wat zoek je? Ik bestel mijn pbm via merkala.nl.

Liefst een multipack van 5 met wat leuke kleurtjes en prints.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:56

Dan weet ik niet of die site je kan helpen, ik heb nog geen wasbare bij hen gezien...
Heel veel succes met je zoektocht!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:01

AmyII schreef:
Dan weet ik niet of die site je kan helpen, ik heb nog geen wasbare bij hen gezien...
Heel veel succes met je zoektocht!

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:07

Dat ik eergister iets te horen heb gehoord, waarvan ik niet weet of ik er gelukkig van word.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:25

Dat ik alweer 2 dagen benauwd ben. Gelukkig dinsdag eindelijk naar de longarts!

Het weer van gister. Bleh zo’n hekel aan dagen dat het de hele dag regent -O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:00

Mijn schoonzusje die panisch doet omdat mijn hond loopt te kwijlen...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:24

DVD die precies klaar is terwijl het stoute oppas hondje eindelijk braaf blijft liggen |o
Laat ik hem weer los til het uiterst stout mannetje zijn pootje binnenhuis op

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:54

Een van mijn favoriete nummers is niet meer te beluisteren op spotify, al het andere van die artiest is wel nog af te spelen, zelfs de cd waar dat nummer op staat, maar dat ene nummer niet -O-
Enige alternatief is nu youtube, met 100 reclames.

First world problems I know...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:00

Dat mijn huis dat al 30 jaar in de familie was, sinds woensdag officiële verkocht is. Hebben de kopers ons blijkbaar op Facebook gevonden en sturen ze de hele tijd berichten over domme dingen “Waarom liggen hier zoveel kabels op die kamer en waarvoor dienen die” (voor de televisies) “die kabel op die kamer waar dient die dan voor” (zelfde kabel als ervoor dus ook televisie) “Wat gebeurt er als ik die kabel door zou knippen” ..... geen idee ik ben geen elektricien.....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:24

Zou die echt blokkeren hoor :wave:

Dat ik een rare gedachte kreeg bij de topictitel, laat je Onek zien :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:45

Dat ik twijfel om m'n pony te scheren. Zo'n dikke vacht dus een keer mennen en hij is zeikesnat (gevoelige longen dus ook vatbaarder voor kou en hoesten). Maar ik weet niet hoeveel hij gereden gaan worden deze winter en dan zit ik weer maanden te poedersuiker met de dekens.
Vorig jaar echt te laat geschoren en dat was zó lelijk en duurde tot Mei voordat je er niks meervan zag..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 16:56

Aan dat mijn leven momenteel bestaat uit een opeenstapeling van het oplossen van problemen die mijn vriend veroorzaakt en ik er zo langzamerhand helemaal klaar mee begin te raken en me afvraag of ik dit zo nog wel wil en kan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:27

Dat ik eigenlijk wil beginnen met sporten, maar ik niet zo goed weet hoe ik moet starten. :+