Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:37

purny schreef:
Ik vind het plan van Corendon helemaal zo gek nog niet

Als ze bij thuis komst wel even 2 weken quaraintane doen .. jecqeet nooit wie er net is aangekomen en toch positief test later. Of het personeel wat naar huis gaat.. de monteur van het zwembad of de geiser die langs is geweest

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:41

Pedicure had inderdaad ook op site stáán van toeslag ga maar uitrekenen extra schoonmaak werk, extra spullen en schoonmaakmiddel tussendoor dus langer werk werkruimte extra schoon te maken en luchten... en dan de prijzen over de kop vanwege de vraag naar mondkapje ect.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 12-05-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:42

LadyMadonna schreef:
Jullie slaan de spijker op zn kop. Als mensen het niet meer kunnen betalen laten ze het als eerste vallen, en kan ik de zaak opdoeken.
Ik wil dus graag dat ze het wel.kunnen blijven betalen...

Zou gewoon inderdaad een soort fooienpot doen. Mensen die wat kunnen missen zullen wel wat geven en een ander niet, maar dan blijf het een vrijwillig iets. :j

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:12

Cookies schreef:
Er is niemand die durft te zeggen dat ie dat briefje op de automaat heeft geplakt. En het is er al weer afgerukt. _O- Kom niet aan de koffie hier.

Twee dingen die onmisbaar zijn in de werkende wereld, salaris en koffie :9k

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:38

LadyMadonna schreef:
Jullie slaan de spijker op zn kop. Als mensen het niet meer kunnen betalen laten ze het als eerste vallen, en kan ik de zaak opdoeken.

Hoe was je eerste dag weer aan het werk? Is het raar met het scherm er tussen en werkt het een beetje met de andere maatregelen?

Het siert je dat je het niet wilt doorberekenen maar als je langdurig extra kosten moet maken zou het echt niet raar zijn om te doen.

Cookies

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:40

Het zou inderdaad wel logisch zijn om het door te bereken, maar kan me ook voorstellen dat het niet heel fijn voelt. Maar ook jij hebt extra kosten LM.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:46

Oscar schreef:
Potje maken voor een vrijwillige bijdrage dan?
Dan kunnen de klanten die het kunnen missen wat extra geven en voelen de klanten die het eigenlijk niet kunnen missen zich niet verplicht?

dat is idd eerlijker dan 5,5 euro op de prijs doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:52

Fooienpot zet alleen misschien minder zoden aan de dijk... Omdat je nergens meer contant kunt betalen (of iig liever niet), hebeen veel geen klein geld over. Ik zou het echt niet raar vinden als je iets op de prijs zou doen. Max 2.50 zou ik niet erg vinden. Dat merk je amper.... Eventueel het vragen en dat mensen het dna alsnog zelf kunnen bepalen wrl of niet?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:58

Tancreda4 schreef:
Fooienpot zet alleen misschien minder zoden aan de dijk... Omdat je nergens meer contant kunt betalen (of iig liever niet), hebeen veel geen klein geld over. Ik zou het echt niet raar vinden als je iets op de prijs zou doen. Max 2.50 zou ik niet erg vinden. Dat merk je amper.... Eventueel het vragen en dat mensen het dna alsnog zelf kunnen bepalen wrl of niet?

Je zou natuurlijk ook een QR code kunnen ophangen op die pot die doorverwijst naar een tikkielink (of Rabo, of ing, of...), waar mensen zelf een bedrag in kunnen invullen. De Fooi-QR :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:03

Dat is een goeie idd!!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:05

Olle schreef:
Cookies schreef:
Er is niemand die durft te zeggen dat ie dat briefje op de automaat heeft geplakt. En het is er al weer afgerukt. _O- Kom niet aan de koffie hier.

Twee dingen die onmisbaar zijn in de werkende wereld, salaris en koffie :9k

Was er in het hele gebouw geen koffie meer te krijgen Cookies? Dan hadden jullie het zwaarder dan op de corona-afdeling, want daar was zowaar nog een senseo neergezet voor het personeel. :9k :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:07

IMANDRA schreef:
Je zou natuurlijk ook een QR code kunnen ophangen op die pot die doorverwijst naar een tikkielink (of Rabo, of ing, of...), waar mensen zelf een bedrag in kunnen invullen. De Fooi-QR :))

Onder de pakkende term, "Fooiq you"?

Sorry, sorry, sorry Y;( , ik vind het een heel goed idee! +:)+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:12

Shadow0 schreef:
IMANDRA schreef:

Onder de pakkende term, "Fooiq you"?

Sorry, sorry, sorry Y;( , ik vind het een heel goed idee! +:)+

FooiQ you (Corona) :j _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:14

LadyMadonna schreef:

Dat dus. :j
Een vrijwillige eigen bijdrage zou mij ook meer aanspreken en zou ik zolang het kan ook zeker betalen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:14

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:16

Ik heb er geen moeite mee dat er tijdelijk een kleine opslag op prijzen komt want kleine zelfstandigen moeten wel veel meer kosten maken met minder inkomen want ze kunnen in hetzelfde tijdsbestek minder mensen helpen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:20

MoniqueT schreef:

Een QR code is ook makkelijk te genereren dmv een gratis dienst op internet :j. Deze link klinkt alsof het is ingebouwd in het betaalsysteem? Dus vraag me af of het ook kan met een te-kiezen-bedrag?

Edit nevermind, kan dus blijkbaar wel :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:22

@ astorga, ik heb een los filter en losse koffie voor op mn kopje. Heet water erop en klaar.
We hebben maar 1 koffieautomaat verder.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:23

Ik heb er wel moeite mee.

Gelukkig 1 week voordat de kappers dicht gingen nog geweest, dus voorlopig ben ik klaar (ga 1x per jaar)

Maar het feit is dat echt werkelijk alles duurder aan het worden is, en dan is iedere keer €2,5 toch best een hoop geld aan het einde van de maand. Want niet alleen de kapper is duurder geworden, ook de boodschappen worden duurder (meer dan alleen inflatie correctie) de mondkapjes en handschoenen zijn duur geworden, thuiszorg medicatie is duurder geworden.... you name it.

Voor mij dan ook een keuze om bijvoorbeeld niet meer een patatje te gaan halen bij de snackbar, maar een zak patat uit de supermarkt en thuis in de frituur bijvoorbeeld.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:27

Ik had ook niet anders verwacht mvdende.

Maar daarom is een vrijwillige bijdrage wel een goed idee dat de klant nog wel de keuze wordt gesteld.

Daarbij kan je ook in je achterhoofd houden dat de boodschappen ook voor de kleine ondernemer duurder worden. En dat ze lange tijd geen inkomsten hebben gehad itt tot jij en ik (iig ga er nu even vanuit dat jij gewoom nog werk hebt)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 12-05-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:29

mvdende schreef:
Ik heb er wel moeite mee.

Voor mij dan ook een keuze om bijvoorbeeld niet meer een patatje te gaan halen bij de snackbar, maar een zak patat uit de supermarkt en thuis in de frituur bijvoorbeeld.

Wat heeft een patatje bij de snakcbar halen te maken met een corona toeslag bij een kapper/nagelstylist oid?
Inmiddels begrijpen we inderdaadd wel dat je bijzonder veel moeite heb met alle corona perikelen

Hier zijn de restaurants geen cent duurder geworden. Ze zijn zelfs gratis gaan bezorgen en inmiddels hebben alle gelegenheden wel een bezorgdienst.
Ik steun graag onze plaatselijke horeca dus bestel mijn patatjes per telefoon, krijg een tikkie, betaal ze en ga het met de auto ophalen. Dan wordt het naar de auto gebracht en eten we het lekker thuis op :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:32

Dat alles duurder zou worden was te verwachten. We moeten met zijn allen de 92 miljard ophoesten.
Ik ging zelf nooit iets afhalen. In mijn 5 jaar dat ik hartje centrum woon zijn de keren dat ik iets aghaalde op 1 hand te tellen...
Ik merk zelf niet dat de boodschappen duurder zijn geworden. Ik let daar gewoon niet op.

Maar ik vind het rot voor de minima die al bijna niks te besteden hebben harder worden getroffen door de crisis. Die betalen het grootste gedeelte van de rekening

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:34

purny schreef:
Maar ik vind het rot voor de minima die al bijna niks te besteden hebben harder worden getroffen door de crisis. Die betalen het grootste gedeelte van de rekening

Waar haal je deze info vandaan?
Want zover ik kan zien wordt íedereen enorm getroffen door deze crisis. Sommigen misschien niet op dit moment maar die krijgen de klap volgend jaar wel.
Het is een enorm sneeuwbal effect die nog lang zijn uitwerking zal hebben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:36

IMANDRA schreef:

Ik wist niet dat dit bestond! Tnx voor de tip, ga ik even uit zoeken

Loop ik er wel tegenaan dat ik normaal mijn fooienpot aan een goed doel doneer... (oh en ik roep altijd als hardste: ga in oplossingen denken! :') )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:41

Tja, daar heb ik dan weer niet veel mee: als ik ergens fooi geef, geef ik dat aan jou (of hen). Níet om meteen naar een ander doel te doen, dat kan ik ook wel rechtstreeks doen.