Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:40

Hoe gaan ze dat aanpakken met de skiliften dan? Per gebruiker ontsmetten? En dan per bar/hut waarschijnlijk een maximum aantal bezoekers, maar wat met de extra mensen die niet naar binnen kunnen? Zouden er zo gek zijn om dan zelf maar drankfeestjes te organiseren?

Frankrijk is nog knalrood, als dat zo blijft kunnen ze in de Pyreneeën en Alpen alvast een mooie streep trekken door dat toerisme. Uiteraard gaan de echte liefhebbers dan wel naar een alternatieve plek waar ze wel heen mogen en ik gun het die plekken wel dat ze hun verdiensten kunnen binnenhalen. Het is alleen beetje lastig om voor te stellen hoe dat allemaal gaat lopen.

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:33

Ik ben ook heel benieuwd... wij gaan altijd naar een heel rustig gebied op wintersport, daar is niet echt apres ski dus dat gaan we ook niet missen. Maar je moet daar wel in de ochtend met de gondel naar boven en dan is het soms toch wel een beetje druk. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, want met 8 hijgende mensen in een gondel hoeft van mij niet echt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:37

Wij hebben besloten dit seizoen niet op wintersport te gaan. Hooguit weekendje winterberg. Zijn geen apres-ski'ers maar ik heb geen vertrouwen in de regels voor wachtrijen bij de skiliften en het gedrag van mensen in en om de pistes. :+ eigenlijk vooral geen vertrouwen in het gedrag van mn gemiddelde medemens rondom de coronaregels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:44

Ellende is Risoul zou kunnen. Alleen stoeltjeslift met twee plekken of sleepliften. Niet druk, nagenoeg geen apres ski (1bar) en gewoon rustig. Met appartement en zelf koken. Of Levi sleepliften, beperkte gondel waar het toch al rustig is en die kun je vermijden. Maar winterberg (kansloos kwa mensen en zich aan de regels houden vrees ik) of andere populaire plekken. Als de gasten niet meewerken kun je als gebied gewoon niks.

Oftewel tenzij er een wonder gebeurd geen skieen dit jaar. Of het moet hier vallen :)) bergjes om de hoek :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:52

Ik hoop nog op een skivakantie in een rustige week. Appartement bij de piste, dus geen skibus nodig. Enkel de gondel om 's ochtends te vertrekken is nog een punt. Maar daar staat tegenover dat je 8u/dag buiten bent, in de winter is dat toch mooi meegenomen. Stoeltjesliften lijkt me dan weer niet zo'n probleem. Buiten, mondmasker of sjaal gebruiken en meestal ben je toch alleen met je eigen groepje op de rij stoeltjes.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:57

Winterberg hoef ik echt niet naartoe in corona tijd, dat is altijd zo overlopen...

Waar wij heen gaan alleen gondel omhoog, daarna stoeltjesliften. Dat lijkt me wel aardig veilig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:59

Wij gaan de herfstvakantie lekker naar een huisje :D park is verder zonder faciliteiten dus geen zwembaden enzo :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:20

miccamaaike schreef:
Winterberg hoef ik echt niet naartoe in corona tijd, dat is altijd zo overlopen...

Waar wij heen gaan alleen gondel omhoog, daarna stoeltjesliften. Dat lijkt me wel aardig veilig.

Winterberg zou ik sowieso overslaan inderdaad, bizar hoe druk het daar normaal al is :oo

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:31

Wij zijn afgelopen februari naar Winterberg geweest, van maandag t/m donderdag.
Dan is het er helemaal niet druk of overlopen, de weekenden zou ik zeker niet aandurven, maar door de week en dan buiten de schoolvakantie is het daar best te doen.

Nu ga ik sowieso dit jaar niet op wintersport. Alles leuk en aardig dat je buiten bent, maar je moet toch eten tussen de middag en dat doe ik toch wel erg graag binnen.
Je warme hap buiten in de sneeuw moeten opeten staat niet op mijn 'prettig' lijstje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:36

Ja buiten de vakanties doordeweeks is idd prima, maar dat is nou net de periode dat we lastig weg kunnen helaas.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:15

Hoi ik kom even binnenvallen. Ik heb een vraagje. Mag je nu naar denemarken Kopenhagen? Met de auto. Is zakelijk, moet iets opgehaald worden. Ik kwam er niet helemaal uit op internet..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:19

Lauss_ schreef:
Hoi ik kom even binnenvallen. Ik heb een vraagje. Mag je nu naar denemarken Kopenhagen? Met de auto. Is zakelijk, moet iets opgehaald worden. Ik kwam er niet helemaal uit op internet..

Nederland staat voor Denemarken op oranje en is daarmee een 'banned country'. Je mag het land alleen in als je een 'worthy purpose' hebt, aldus de website. Hier kun je zien welke documenten je mee moet nemen als je naar Denemarken wil voor zakelijke doeleinden. Bij twijfel kan je op werkdagen tussen 8:00 en 16:00 bellen naar de politie via +45 7020 6044. De politie kan vragen beantwoorden over het reizen naar Denemarken.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:23

Dankje! Ga je link even bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:29

Buiten de (school)vakanties om is vakantie vieren volgens mij prima te doen als iedereen zich er wat aan houdt. Echter tijdens de topperiodes kan je toch moeilijk zeggen als locatie "ik hou de deuren dicht" en zo een hoop geld mislopen.

Als winkelkarretjes nog steeds ontsmet worden zie ik het echt nog wel zover gaan dat ze elk stoeltje gaan ontsmetten of elk sleepzitje. Of elke gondel tussen een transport en met beperkte aantallen. Al is dat misschien op te lossen door meer gondels in te zetten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:58

Maar in het OV maken ze ook geen stoeltjes of iets dergelijks schoon, en daar hebben de mensen geen handschoenen aan en zijn ze niet zo ingepakt als op wintersport.
Ik heb begrepen dat ze in de gondels mondkapjes willen verplichten. Ook makkelijk met al die helmen. :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:23

Neonlight schreef:
Maar in het OV maken ze ook geen stoeltjes of iets dergelijks schoon, en daar hebben de mensen geen handschoenen aan en zijn ze niet zo ingepakt als op wintersport.
Ik heb begrepen dat ze in de gondels mondkapjes willen verplichten. Ook makkelijk met al die helmen. :=

Ze hebben het over mondbescherming, niet zozeer mondkapjes :) een sjaal of Buf zijn dus ook toegestaan, zolang neus en mond worden bedekt.

Wat betreft ontsmetten: ze willen in liften en gondels met een nevelsysteem gaan werken om de gondels extra te ontsmetten.
Ook zetten de de lift op de snelste stand zodat men zo kort mogelijk in de lift zit.
Ben benieuwd hoe dat zich in de praktijk gaat uiten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:29

Hier overigens wel wintersport ‘geboekt’.
Als in: we hebben een eigen appartement aan de piste dus hebben het een week voor onszelf vrij gehouden. Op hoop van zege :) gaat het niet dan is dat jammer maar geen man overboord.

We merken wel dat er minder boekingen zijn dan normaal. Echter hanteren we dat als iemand door Corona niet kan gaan omdat Oostenrijk op slot gaat oid (even zwart-wit gezegd) dat het ze niks kost. Daardoor toch nog wel een paar extra boekingen gehad die het dan wel durven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:21

Afgelopen weekend op tv volleybal gekeken, daar werd de bal voor elke nieuwe inworp eerst ontsmet :Y) Dus het zou me niet verbazen als ze ergens met het idee komen om die stoeltjes ook te ontsmetten. Een gondel aan topsnelheid naar boven laten sjeezen, waarom krijg ik daar cartoonachtige beelden bij :') Maar levert dat dan weer geen gevaar op bij in- en uitstappen qua gladheid? Voor ontsmetting is de tijd van belang om effectief te kunnen inwerken, dus het heeft voor- en nadelen natuurlijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:09

Hoe graag ik ook op wintersport wil... ik sla toch maar over gok ik. Inmiddels een nieuwe hobby gevonden: Kitesurfen. Ook met een board :)) Ook al aanbod binnen om naar een warm oord te gaan in de winter om te kiten, maar ook dat durf ik nog niet aan. Misschien last-minute iets boeken ofzo. Geen idee... -O- Vind het wat lastig met vliegen ook :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:25

De skiliften zie ik nou niet echt als een probleem eerlijk gezegd. Gewoon niet met je dikke handdschoen in je neus peuteren of lenzen wisselen :D

De gondels zijn al sinds juni weer actief. Ik zie dat gewoon als een bus of ander OV: niet aan likken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:34

Ik zie nu iemand vastgevroren zitten met zijn tong aan zo een gondel :') maar wat als iemand voor je in zo een liftje begint te niezen? Krijg je wel lekker een douche natuurlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:08

Dan moet je ook wel heel veel pech hebben dat het dan bij jou komt hoor. Dat is niet anders op het fietspad of op straat. Tussen de pannenkoeken zit echt mega veel ruimte, meer dan bij de kassa in een supermarkt. Het is meer de vraag hoe ze de rijen controleren.
In de 4-6 persoons gondeltjes is daarnaast altijd wel het raam open.
Enkel de grote 20+ gondels lijken me niet prettig, die proppen ze namelijk wel gewoon vol heb ik gemerkt.
Echter zie ik skieen zonder apres echt totaal niet als risico ding. Die besmettingen waren vooral apres-ski.

Wij hebben echter uiteraard makkelijk praten met skigebieden binnen 1,5-2 uur bereikbaar. Wij doen waarschijnlijk een last minute of gewoon wat losse weekenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:18

Ja gewoon skiën an zich lijkt me prima haalbaar, die feestjes aan de bar tussendoor of achteraf zijn kwalijker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:22

Varekaj schreef:
Ja gewoon skiën an zich lijkt me prima haalbaar, die feestjes aan de bar tussendoor of achteraf zijn kwalijker.

Dat is dus ook na de zomer het probleem

Mensen kunnen niet zonder waarschijnlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:42

Nou dames, ik zou voorlopig niet naar België komen. De boel is hier terug aangescherpt. Op restaurant is er niks gewijzigd maar je mag per woning nog maar max 4 personen uitnodigen, op café ook maar max per 4 aan tafel en cafés sluiten vanaf vrijdag ook terug om 23u. En dat tot en met 9 november al minimum.