idinn schreef:Dat er überhaupt een kaart en enveloppe nog haar kant op gaan
Inderdaad, dat vind ik nog erg attent!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:Bizar, waarom is haar contract überhaupt verlengd?
Sizzle schreef:Relaxed schreef:Bizar, waarom is haar contract überhaupt verlengd?
Omdat niemand verantwoording neemt in de meeste bedrijven?
Ik heb genoeg collega‘s gehad die zwaar onderpresteerden of zelfs wanpresteerde en toch ieder jaar braaf hun salarisverhoging kregen en zelfs gepromoveerd werden.
Daarnaast is het in NL niet zo eenvoudig om een zwangere te lozen, deels terecht, deels onterrecht.
Dat is bij ons anders, hier kun je ook nog redelijk makkelijk door de plee gespoeld worden bij langdurige ziekte. Dat is ook niet geweldig.
Jessica_K schreef:Ik lees hier altijd graag mee en ben zelf ook blij kindervrij, maar heb wel begrip en respect voor vrouwen die wél kiezen voor een of meer kinderen. Ik vind het dan ook wel wat ver gaan om te zeggen dat vrouwen die meerdere kinderen willen, maar ontslagen moeten worden... Dat zou de (juist nog zo kwetsbare) gelijkheid tussen mannen en vrouwen teniet doen.
Wij bewust kindvrije vrouwen zijn een uitzondering, de grote meerderheid van de vrouwen heeft nou eenmaal wel een kinderwens. Het zou een gekke situatie worden, als al die vrouwen jarenlang werkloos zouden zijn vanwege hun kinderwens, toch?
Niobe schreef:Dit.Jessica_K schreef:Ik lees hier altijd graag mee en ben zelf ook blij kindervrij, maar heb wel begrip en respect voor vrouwen die wél kiezen voor een of meer kinderen. Ik vind het dan ook wel wat ver gaan om te zeggen dat vrouwen die meerdere kinderen willen, maar ontslagen moeten worden... Dat zou de (juist nog zo kwetsbare) gelijkheid tussen mannen en vrouwen teniet doen.
Wij bewust kindvrije vrouwen zijn een uitzondering, de grote meerderheid van de vrouwen heeft nou eenmaal wel een kinderwens. Het zou een gekke situatie worden, als al die vrouwen jarenlang werkloos zouden zijn vanwege hun kinderwens, toch?
Ja das leuk, maar als je van de 3 jaar dat je in dienst bent maar 9 maanden werkt, dan ben je toch nog niet gelijk bezig?
Relaxed schreef:Mwah, hangt er vanaf. Ik had jaren geleden bij een bijbaantje in een hotel een collega die zó graag aan het werk wilde, dat ze het ook niet had vermeld. Ze had de mazzel dat ze een makkelijke zwangerschap had, maar nooit heeft ze taken geweigerd "want ik ben zwanger." Sterker nog, een week na de bevalling verveelde ze zich zo het lazarus dat ze alweer kamers stond schoon te maken.Ik heb vooral moeite met het zwanger zijn tijdens een sollicitatie, dit niet vermelden en dan na je proeftijd doodleuk zeggen o ja, ben 4 mnd zwanger.. Ik weet dat ze het niet hoeven te vertellen, maar toch. Ik zou me als werkgever enorm genaaid voelen.
Zo hadden wij net een collega aangenomen, vertelt in dr 1e week, o ja heb 2 weken kerstvakantie geboekt (in dr sollicitatie hebben we gevraagd naar vakantieplannen, had ze niet..) uiteindelijk bleek ze niet eens op vakantie te gaan.. Dan is het vertrouwen wel weg, dus heb toen het contract niet verlengd na een jaar
MarcoBorsato schreef:Ja het is een recht dat je hebt maar ik vind het eigenlijk je plicht om het niet te misbruiken. Als je ergens zoveel jaar werkt en je collega's kennen je eigenlijk niet... ik vind dat toch best gek.
Sintara schreef:Volgens mij zijn dat dezelfde types die vinden dat ze elke dag hun hele huis schoon moeten maken en twee keer per week de ramen lappen. Dan nog lijkt het me dat je je kapot verveeld maar het zijn dan ook mijn hobby's niet
Jessica_K schreef:Ik lees hier altijd graag mee en ben zelf ook blij kindervrij, maar heb wel begrip en respect voor vrouwen die wél kiezen voor een of meer kinderen. Ik vind het dan ook wel wat ver gaan om te zeggen dat vrouwen die meerdere kinderen willen, maar ontslagen moeten worden... Dat zou de (juist nog zo kwetsbare) gelijkheid tussen mannen en vrouwen teniet doen.
Magrathea schreef:MarcoBorsato schreef:Ja het is een recht dat je hebt maar ik vind het eigenlijk je plicht om het niet te misbruiken. Als je ergens zoveel jaar werkt en je collega's kennen je eigenlijk niet... ik vind dat toch best gek.
Ja precies. Dit soort tokkies verpesten het voor de rest![]()
Wanneer je een oude schoolvriendin spreekt en je enthousiast vertelt over je baan tegenwoordig en zij zegt "mijn beroep is fulltime mama"oeffff.
Kan iemand van de meelezende moeders me vertellen of je echt letterlijk continue de hele dag bezig bent met een baby? Ik vind dit altijd zo'n rare opmerking.. Dat kind slaapt toch ook wel eens, of ligt in de box te spelen ofzo.
Magrathea schreef:MarcoBorsato schreef:Ja het is een recht dat je hebt maar ik vind het eigenlijk je plicht om het niet te misbruiken. Als je ergens zoveel jaar werkt en je collega's kennen je eigenlijk niet... ik vind dat toch best gek.
Ja precies. Dit soort tokkies verpesten het voor de rest![]()
Wanneer je een oude schoolvriendin spreekt en je enthousiast vertelt over je baan tegenwoordig en zij zegt "mijn beroep is fulltime mama"oeffff.
Kan iemand van de meelezende moeders me vertellen of je echt letterlijk continue de hele dag bezig bent met een baby? Ik vind dit altijd zo'n rare opmerking.. Dat kind slaapt toch ook wel eens, of ligt in de box te spelen ofzo.
Sintara schreef:Volgens mij zijn dat dezelfde types die vinden dat ze elke dag hun hele huis schoon moeten maken en twee keer per week de ramen lappen. Dan nog lijkt het me dat je je kapot verveeld maar het zijn dan ook mijn hobby's niet
Tiggs schreef:Sintara schreef:Volgens mij zijn dat dezelfde types die vinden dat ze elke dag hun hele huis schoon moeten maken en twee keer per week de ramen lappen. Dan nog lijkt het me dat je je kapot verveeld maar het zijn dan ook mijn hobby's niet
Ja! In schoonmaaktopics vertellen mensen soms dat ze 1x per dag dweilen. Ik denk alleen maar 'hoe dan?'
Tiggs schreef:Ja dat ook. Ik doe het 1x per kwartaal ofzo. Hoogstens wc en badkamer iets vaker.