Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:28

safina schreef:
__Sannne schreef:
Ik vind het heel vreemd om als niet Maori zijnde een Maori stijl tattoo te nemen. Super trashy.

Ja, of een anker als je geen boot hebt. Of Carpe Diem als je geen latijn hebt gehad. Of een tribal als je nog nooit bij een tribe hebt gehoord. Vleugels op de rug van iemand die niet kan vliegen vind ik ook stom.

Het is ook allemaal niet makkelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:54

MarcoBorsato schreef:
Ik heb iets Hebreeuws, hoewel ik het tamelijk beroerd spreek, niet verder kom dan wat liedjes. Mijn voorouders waren joods, mijn overgrootvader had op dezelfde plek zijn kampnummer.

Als mensen graag Latijn willen omdat ze dat een mooie taal vinden, prima toch? Net zoals infinity's, paardentatoeages en anale seks, leuk voor een ander, niet voor mij maar dikke prima verder.

Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

Ik vind dat eerste iets anders dan een willekeurig Japans teken (in positieve zin).

Het tweede: er zijn meer dekseltje die passen, maar sommige mensen nemen genoegen met een dekseltje dat echt super slecht past. Als ze maar een dekseltje hebben.

MaTuMi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:57

Nog even terugkomend op dat nieuw jaar zoenen. Die 3 zoenen in het algemeen.. Ik vind het raar dat zodra er een vrouw in betrokken zit dan worden er 3 kussen gegeven. Maar met 2 mannen wordt er alleen een hand gegeven, ook op andere gelegenheden zoals een verjaardag.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:30

MarcoBorsato schreef:
Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

Ik zou zo graag willen dat dat een populaire mening wordt. En dat een leven ook echt wel voldaan kan zijn zonder partner.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:43

Ik denk niet dat dat onpopulair is, want dat dekseltje kan ik ook niet vinden hoor. Maar ik zoek ook een goed passend dekseltje. Maar ik ben ook prima gelukkig zo zonder partner. Het moeten hebben van een partner merk ik in mijn omgeving totaal niet. Het is gewoon geaccepteerd dat je single bent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:51

Geen idee of dit onpopulair is maar ik vind hulphonden/geleidehonden altijd een beetje zielig. Mag van mij iets anders op verzonnen worden.

Hetzelfde geldt voor de special snowflakes met hun ‘emotional support animals’. Dieren zijn er niet om onze problemen op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:07

Alsof het die honden iets boeit dat ze elke dag even met hun depressieve baasje moeten knuffelen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:26

Vaak wel hoor, dieren zijn nu eenmaal gevoelig en eigenlijk is het heel lastig om een gevoelig genoeg dier te hebben die de buien oppikt, maar weer niet zo gevoelig dat die zich er iets van aantrekt. Om het even plat uit te leggen. Het is lang niet altijd een fijn bestaan voor zo'n hond.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:37

Zo'n hond moet er ook constant gericht op zijn allerlei signalen va n zijn baasje op te pikken (vb bij mensen met epilepsie of met ptss) waardoor hij dus heel erg beïnvloed wordt door diens gedrag en stemmingen. Hij kan het niet negeren, nee hij moet het juist steeds aanvoelen en erop inspelen.

Ik vind het ook een moeilijke kwestie... Fijn voor die mensen dat ze geholpen worden door een hond, maar of die hond dat nu even fijn vindt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:38

Honden vind ik nog tot daaraan toe... Maar pony's vind ik drie bruggen te ver.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:49

_San87_ schreef:

Waarom ponies te ver? Hond is immers ook een roedeldier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:50

speedfiets_2 schreef:
_San87_ schreef:

Omdat pony's geen huisdieren zijn. Daarnaast vluchtdieren en speciaal onderkomen en voer nodig hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:15

speedfiets_2 schreef:
_San87_ schreef:

En daarom is een of therapiehond dus ook niet zielig. Die zijn 24/7 bij hun baas, vaak zelf in bed of naast het bed. Het trainen is op basis van beloning, dus een spel dat de hond heel graag wil spelen. Zelf een gepensioneerde hulpfonds van 12 in huis die nog steeds helemaal blij wordt als we haar een opdrachtje geven . Niks zieligs aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:36

Ik heb het niet over een depressief iemand die met een hond knuffelt. Maar over figuren die bvb een pauw hebben voor emotional support en die vervolgens mee het vliegtuig in willen nemen, dat soort fratsen. Doe eens gewoon.

En hulphonden die de hele dag hun baasje moeten ondersteunen met dngen in huis tja, ik vind dat gewoon niet zo. Fijn voor de mensen maar vraag me af of de beestjes er zo blij van worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:38

Tja wordt een kip blij van legkip zijn? Een paard blij van een dressuurproefje? Een konijn van een hok?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:38

Ik zie eigenlijk liever dat dan een genegeerd hondje. Die honden worden psychisch super actief gehouden, mogen veel lopen en overal mee naar toe. Lijkt me heerlijk voor ze.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:41

Pardon ik dacht dat ik in het unpopular opinion topic zat :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:43

Die honden hebben volgens mij ook vaak genoeg pauze. Ken iemand met een blindegeleidehond en als we daar thuis waren, lag de hond gewoon in de mand te snurken.

Dat met die pauw ben ik met je eens. Ik snap dat een dier 'emotional support' kan bieden, maar neem dan een kat ofzo. Of een knuffelpauw :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:44

Alleen bepaalde gevallen hebben dus nooit 'pauze'. Continu opletten op signalen van de baas is echt heel vermoeiend en niet iedereen is een hondenliefhebber, ook al hebben ze een hulphond.

Een blindegeleidehond bijvoorbeeld. Die kan bij een goed baasje ook echt ontspanning krijgen, loslopen en spelen, want er zijn momenten dat ze niet 'nodig' zijn. Dat vind ik mooi, want ze hebben 'werk' waarbij ze uitgedaagd worden, maar ook ontspanning. Thuis zijn ze niet nodig. Andere soorten hulphonden loop je het risico dat ze eigenlijk 24/7 bezig moeten zijn met de baas en dat is loeizwaar, helemaal zonder ontspanning. Daarbij zijn er ook gewoon een hoop honden niet geschikt voor, omdat ze te gevoelig zijn voor stemmingen.

Maar er zijn altijd honden wel geschikt en mensen wel geschikt, ik vind alleen 24/7 bezig zijn te zwaar en ik heb helaas ook mindere dingen gezien/meegemaakt. Mensen die eigenlijk geen hond zouden moeten hebben, maar die kregen vanwege aandoening/afwijking waar het dier de dupe van is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:48

Ik vind honden van mensen die fulltime werken en geen uitlaatservice of opvang regelen zielig.Een hond is niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:58

DatBenIkNou schreef:
Ik vind honden van mensen die fulltime werken en geen uitlaatservice of opvang regelen zielig.Een hond is niet gemaakt om hele dagen alleen te zijn.

Ik ook, maar die mensen zijn er zoveel.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:02

sureido schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ik ook, maar die mensen zijn er zoveel.

En ze zien niet in dat het zielig is...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:40

Honden zijn roedeldieren en zouden net als paarden niet alleen gehouden moeten worden. ( oh ik heb best veel onpopulaire qua honden haha)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:47

DatBenIkNou schreef:
Honden zijn roedeldieren en zouden net als paarden niet alleen gehouden moeten worden. ( oh ik heb best veel onpopulaire qua honden haha)

Eens! Hoewel onze hond andere honden niet erg geslaagd vind. Ze is erg gesteld op haar 22 uur slaap per dag en negeert honden compleet. _O-

Maar ze speelt wel elke dag met minimaal 1 hond. Samen wandelen etc. (Nu niet meer mevrouw is 13)

Maar samen leven met een broertje / zusje had ze leuker gevonden!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:06

Schemerdier schreef:
Zo'n hond moet er ook constant gericht op zijn allerlei signalen va n zijn baasje op te pikken (vb bij mensen met epilepsie of met ptss) waardoor hij dus heel erg beïnvloed wordt door diens gedrag en stemmingen. Hij kan het niet negeren, nee hij moet het juist steeds aanvoelen en erop inspelen.

Ik vind het ook een moeilijke kwestie... Fijn voor die mensen dat ze geholpen worden door een hond, maar of die hond dat nu even fijn vindt...

Ja, maar dat kan je vervolgens ook denken over op een paard gaan zitten en het dier kunstjes laten doen of lange afstanden laten rennen (lees endurance in de VAE).