Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:21

APCIII schreef:
Via µSD-kaartje en kaartlezer lukt het ook niet?

Geen idee, dat ken ik niet. Ik deed het altijd gewoon met een USB kabeltje

Telefoon is een Motog5+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:49

Nikass schreef:
als je foto's wilt overzetten van je telefoon naar een vaste computer, maar de computer geeft aan dat hij het apparaat niet herkend, wat kun je dan doen?

https://www.gebruikershandleiding.com/M ... .html#pf32 . Als je naar verbinden en overdragen gaat in deze handleiding zie je na wat scrollen een kopje USB-kabels. Daar staat uitgelegd wat je op je telefoon kan instellen en hoe je dan foto's etc. naar je pc kan overzetten.

0091

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:42

Weet iemand waar je voorbeelden kan vinden van trouwjurken die vermaakt zijn naar een cocktailjurk of een rok?
Ik wil mn trouwjurk opofferen :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:03

0091 schreef:
Weet iemand waar je voorbeelden kan vinden van trouwjurken die vermaakt zijn naar een cocktailjurk of een rok?
Ik wil mn trouwjurk opofferen :Y)

Ik zou dan gaan zoeken op Pinterest met de zoekwoorden 'wedding dress to ...'

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:09

Reeën zijn vaak alleen maar 's nachts te zien in het bos, toch? Maar wat doen ze overdag dan? Graven ze zichzelf in in de grond? Gaan ze in een boom zitten? I need to know :')
Laatst bijgewerkt door Silenna op 03-04-20 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:10

Ze zijn overdag ook te vinden hoor, als je weet waar je moet zoeken :j
Ze zitten dan vaak in lang gras en dichte bosjes...

Doen hulpverleners bij een reanimatie nu ook mond op mond beademing in deze Corona tijd?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:13

Nee, alleen bij kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:24

Divers schreef:
Nee, alleen bij kinderen

Weet je dat zeker?

Ik dacht dat er gebruik wordt gemaakt van reanimatiemaskers, zodat er geen mond-op-mond contact hoeft te zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:30

Cayenne schreef:
Doen hulpverleners bij een reanimatie nu ook mond op mond beademing in deze Corona tijd?

Hulpverleners doen zeer zelden mond-op-mond beademing. Ze hebben degelijk materiaal, zoals een beademingsballon.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:34

Cayenne schreef:
Ze zijn overdag ook te vinden hoor, als je weet waar je moet zoeken :j
Ze zitten dan vaak in lang gras en dichte bosjes...

Meestal doen hulpverleners het sowieso niet. Die hebben daar apparatuur voor. En als ze die niet hebben, doen ze het, met het speciale maskertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:36

Liesje1611 schreef:
Reeën zijn vaak alleen maar 's nachts te zien in het bos, toch? Maar wat doen ze overdag dan? Graven ze zichzelf in in de grond? Gaan ze in een boom zitten? I need to know :')

Ze zitten gewoon in het bos dan. Ze komen 's nachts meer naar minder dichte stukken bos of langs de weg, en dan trekken ze het bos in als er mensen langskomen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:54

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:53

Door vrijwilligers van hartslag nu word inderdaad geen mond-op-mond beademing gegeven.

Voor professionals zal het afhangen van de richtlijnen van hun eigen RAV. Ik heb al verschillende dingen langs zien komen, van 4-handig beademen (masker met 2 handen vasthouden, tweede persoon ballon laten hanteren) tot zo snel mogelijk over naar Igel. Ik zal kijken of ik dat filmpje terug kan vinden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:00

Liesje1611 schreef:

Die zitten dan in mijn 'achtertuin' :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 00:01

Bedankt voor de tip over de tekentablet, ik heb er een gehaald!

Nog een vraag: soms zie je op YT-filmpjes even een blokje tekst met een rectificatie verschijnen. Hoe maak je dat?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:10

Graag gedaan!

Ik weet dat die blokjes vroeger annotaties heette, geen idee of ze nog zo heten. Maar ik verwacht dat je ze in de video editor van YouTube zelf erin kan zetten (maar dat kan ik verkeerd hebben, daar heb ik minder verstand van :D )

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:30

Ik moet woensdag met 2 paarden naar de kliniek, mag ik dan iemand meenemen in de auto of moet diegene er dan achteraan rijden?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:43

Je mag met 2 personen in 1 auto.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:46

Independence schreef:
Ik moet woensdag met 2 paarden naar de kliniek, mag ik dan iemand meenemen in de auto of moet diegene er dan achteraan rijden?

Ik zou het laten afhangen van de band die je hebt met iemand. Ik heb 1 stalgenoot die in mijn 'veilige kring' valt, dus die zou van mij ook in de auto mee mogen. De rest rijdt er echt maar mooi achteraan met eigen vervoer.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:10

Ik maak me geen zorgen, we zijn beide fit en zeggen het ook eerlijk als dat niet zo is. Maar ik hoorde van een bouwvakker dat hij een bekeuring kreeg omdat hij met een collega in 1 bus zat. En dan zou t wel een duur ritje kliniek worden.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:13

Independence schreef:
Ik maak me geen zorgen, we zijn beide fit en zeggen het ook eerlijk als dat niet zo is. Maar ik hoorde van een bouwvakker dat hij een bekeuring kreeg omdat hij met een collega in 1 bus zat. En dan zou t wel een duur ritje kliniek worden.

Dat klopt. Je mag met meerdere mensen, die niet tot je huishouden behoren, in een auto als er 1,5m tussenzit.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden

Citaat:
Mag ik met 2, 3 of meer mensen in één auto naar het werk rijden?

De basisafspraak is dat we áltijd 1,5 meter afstand houden als we niet tot één huishouden behoren (dus een gezin of anderszins huisgenoten zijn). Dus nee, u mag niet met elkaar in één auto zitten als u die onderlinge afstand niet kunt houden. Dit geldt ook voor werkbusjes. Hoewel we begrip hebben voor het feit dat uw baas geen andere middelen heeft om u naar uw werk te laten gaan, raden we u toch aan om dit te bespreken. U loopt een grotere kans om het coronavirus te krijgen én om het te verspreiden. Een boete is voor alle inzittenden mogelijk. De prioriteit van de politie ligt echter bij de publieke ruimte.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:50

Klopt, je mag met max. 2 personen in een auto, maar met de 1,5 meter afstand wanneer de personen niet onder 1 dak wonen. In een gewone niet al te grote wagen is dit dus al bijna niet mogelijk.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:51

Dan zou de ander eigenlijk in de achterbak moeten gaan zitten...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:43

Ik rij in een renault trafic, dus wat dat betreft zou het net moeten kunnen

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:15

Ik wil straks aardappel- bloemkool soep maken. Daarvoor heb ik 2 bouillon blokjes nodig. Normaal gebruik ik die van kip, maar heb ik er maar 1 van nu. Zou ik beter 2 runder blokjes kunnen gebruiken of 1 rund en 1 kip?