Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:20

Hoe doe je dat dan als je speelgoed krijgt?
Hier krijgt ie wel eens dingen die ik ultralelijk of stom vind, maar hij blijkt het dan helemaal geweldig te vinden... Ik ga het hem dan niet verbieden ofzo. Hier is het een grote vergaarbak van spullen. Heb er wel een nette kast voor dus als het opgeruimd is zie je er niks van :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:25

We hebben ook wel kleurig speelgoed (a la plantoys en grimms) maar dat zit in een speelgoedkist. Maar heb zoooo veel weg gedaan en iréne speelt er nu veel leuker mee.

En als we speelgoed krijgen:mensen die ons kennen weten dat wij geen plastic en schreeuwerig speelgoed willen, en toen mijn schoonmoeder wel met zo'n herrie ding aankwam mocht ze dat mooi mee terug naar haar huis nemen, kan iréne er daar mooi mee spelen. En ik heb op lijstje.nl een lijstje gemaakt met suggesties.

En we hebben ook een curverbox duplo en een box kullerbu, nou dat is dus heeeel veel kleur. En annemarije d'r kind heeft ook duplo, maar dat staat niet met foto op insta ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:29

Ik heb voor de volgende verjaardag ook voor het eerst een lijstje op lijstje.nl gemaakt om alles een beetje in goede banen te leiden :P
Ik wil de cactus van plantoys en ga die ook kopen voor mijn nichtje van 1,5 met hersenschade die (fijne)motoriek moet oefenen :j Dat lijkt me echt een geweldig ding.

Trouwens; mooie spullen weer lautje. :)
En die matching regenjas van Michelle :+ Echt tof ding. Maar lopen jullie dan ook vaak in de regen? Ik vertik dat. :7

Heerlijk weer vandaag, eindelijk voorjaar en tijd voor de muizenjas. Hij staat m echt leuk, nog wel wat ruim, maar niet storend en hij kan er lekker lang mee doen :P

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:36

linnie050 schreef:
Wat gaaf Michelle!
Waar had je dat gezien of gekocht?

Laarsjes hebben we, regenjasje zag ik bij de zara...

@vero, nee loop niet veel in de regen. Maar kan het niet altijd voorkomen. Ook bij gastouder, die houdt van lekker naar buiten, lekker ravotten. Dat kan dan prima met een regenjasje als het modderig is.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:53

Mijn kind speelt ook graag in dd regen, ik ga dan onder de overkapping in de tuin zitten :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:59

Ja iréne ook, ze wil juist naar buiten wanneer het regent

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:02

Pony moet toch eten en ook op psz gaan ze gewoon naar buiten met regen, dus hier is een goede waterdichte (regen)jas geen overbodige luxe. Wij hebben een GoSoaky in het oranje; zó schattig met zn gele Bergsteins <3

Speelgoed van Liti vind ik wel erg kleurloos zo :o
Zelfs onze eigen inrichting heeft meer kleur, dan zou het speelgoed wel erg wegvallen geloof ik. Ik hou juist wel van de kleurrijke Grimms en Plantoys dingen, stimuleert idd ook. Als ik zie hoe B nu met kleuren bezig is en alles benoemt enzo.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:04

Die van ons zegt juist de laatste dagen; mama, er zijn geen plassen meer, dan kan ik niet stampen.... met een heel beteuterd gezicht.
Probeer zelf te voorkomen dat we in de regen lopen maar met paarden en honden aan huis ontkom je er niet altijd aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:07

B besloot vandaag met het mooie weer zelf plassen te maken met de gieter, zodat hij er in kon stampen :Y)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:07

Die gosoaky’s zijn mooi! Idd schattig met Bergsteins <3

Leuk Michelle, en lau ook goed geslaagd.

Het zou ook niet mijn keuze zijn qua speelgoed, maar als jouw kindje er blij mee is is het goed toch, liti. Mijn voornemen was ook veel houten speelgoed, maar hij wil momenteel alleen maar met auto’s, auto’s en auto’s spelen dus als ik dan zie hoe blij hij er mee is dan bedenk ik maar weer dat het na bedtijd allemaal weer weggestopt is.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:10

Dit kleurloze is alleen wat er permanent staat, bij dat keukentje horen natuurlijk gekleurde keukenspulletjes. En ze heeft nog een kist vol gekleurd speelgoed, maar dat hoeft kwa prikkels niet 24/7 in beeld en mag na het spelen gewoon weer opgeruimd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:15

Britt schreef:
B besloot vandaag met het mooie weer zelf plassen te maken met de gieter, zodat hij er in kon stampen :Y)

Heerlijk!
M mag van mij de waterbakken van de paarden vullen, de slang er naast houden is leuker hoor :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:21

Mooie uitstalling Liti :j Iets met ooit ook mijn plan vs de werkelijkheid die ietsje anders is uitgepakt :') Toch probeer ik nog zoveel mogelijk op hout & verantwoord uit te komen. En gelukkig een fijne kast met deure waardoor alles uit het zicht kan. En een fantastische speelzolder. Maar leuk speelgoed kan ik moeilijk weerstaan en op de een of andere manier jongt het ook, dus er komt meestal meer bij dan er weggaat :+ toevallig vandaag ontdekt dat een vrouw voor de tweede keer bij mij speelgoed kwam halen wat ik gratis af te halen had gezet op marktplaats. Anders was het in de kliko gegaan. Zij blijkt diverse adresjes te hebben waar ze het naartoe kan doen, heel fijn, krijgt het nog een tweede/derde/... leven. Ook spul wat niet meer helemaal mooi of goed is. Dus heb nog wat ander speelgoed opgeduikeld wat eigenlijk op enkeltje kliko stond, maar waar zij nog een mooie bestemming voor weet. Fijn idee! Oudste was het er niet zo mee eens maar heb weer wat vergeten speelgoed van de zolder mee naar beneden genomen plus een brandweerauto die ik al had klaarliggen en toen was het weer goed :+

Vandaag de lovebirds sweater van CarlijnQ binnengekregen voor de oudste <3 Die baalde er zo van dat de jurk terugging dat ik de trui heb gekocht. Aan de grote kant nog, maar prima voor het najaar dus!

Laura lijkt me toch een pittige knoop om door te hakken idd... Voor je kind wil je sowieso het beste, maar als ik naar mezelf zou kijken, zou ik echt diepongelukkig worden thuis... gelukkig zie jij wel mogelijkheden om jezelf uit te blijven dagen!

Regenjasje heb ik niet, wel een regenbroek met bretels die mooi over de jas heen kan als we echt op missie plassen stampen zijn. Krijgt ie ook mee naar de opvang, werkt perfect.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:41

Ik vind het wel mooi staan hoor Liti, lekker rustig. En het gekleurde speelgoed lekker opbergen als er niet mee gespeeld wordt. Prima oplossing denk ik zo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:44

Ik vind houten speelgoed wel leuk maar wij hebben hier een bonte verzameling. Vorige week soort Duplo gekocht. Wat is hij blij! Momenteel is het vooral boekjes, boekjes en boekjes. Allerlei soorten en de hele dag door ook op de opvang

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 22:04

Mooi is dat Tamara als speelgoed nog zo’n bestemming krijgt!

Hier komt momenteel alleen uitbreiding van dat wat we al hebben. Van de week bij mijn moeder had ze onze oude Duplo safari te pakken en echt uren gespeeld. Dus dat haal ik volgende week op.
Verder is het poppen en boeken.
Voor haar derde verjaardag krijgt ze een cello heb ik besloten. Ze is dol op muziek en muziek maken. Gisteren bij mijn moeder mocht onze oude kleuterviool ontdekken.
Mijn oude cellojurf zit vlakbij en die start met kinderen van rond de 3/3,5.

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:13

Heerlijke foto Lau! Cello is ook een mooi instrument.
Hier een gitaar speler in huis, speelt bijna iedere dag wel op zijn vaders oude kindergitaar. We gaan al wel naar muziek”les”, deuntjes zingen met andere peuters, hij speelt dan thuis die liedjes na op de gitaar. Maar echt een instrument kiezen voor hem vind ik lastig op zo’n jonge leeftijd. Piano, viool, fluit en cello vindt hij ook allemaal fantastisch, eigenlijk alle instrumenten.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:16

Wat leuk die muzikale kindjes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:18

Lau goed geslaagd, die MarMar body is mooi hoor wel donker.

Tamara hoe heb je um nou gevonden?

Liti ik vind ut ansicht wel mooi maar wel kleurloos, en dat past niet bij een kind.
Als je niet van kleuren houdt of wil beperken zou ik voor pasteltinten kiezen.
Persoonlijk vind ik wel dat je heel,conservatief opvoedt..... en je kind een etiketje meegeeft.
Kleuren hoort bij ontwikkeling

Net als muziek maar mijn kind gaat niet op muziekles...geen zin in. Maar wel goed voor de ontwikkeling.
In mijn dorp was muziek belangrijk iets, alle scholen gaven les, en alle kerken doen iets.....en das dan 80% van het dorp :')
Lau sta jij ook op de achtergrond :D

ik heb nieuwe schoenen gekregen voor N ben nog ff moeilijk gaan doen tegen mijn ouders
Laatst bijgewerkt door tita op 29-03-19 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:21

Afbeelding

Ik mocht er eentje uitkiezen
Heb er 2 genomen :D

Merkschoenen nieuw van de markt
Prijzen 70-150€ voor 20€ das leuk toch
Vrouweke houdt ze apart voor mijn ma maar ja die koopt elke week wat

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 22:35

Tita: ik sta idd op de achtergrond :))

Ik heb voor cello gekozen omdat ik het zelf speel en het is een heel kindvriendelijk instrument. En mijn oude cellojuf geeft les via een specifieke kindermethode. Heel toegankelijk en speels.
Is het niks hebben we viooltjes liggen en een piano staan. En mijn moeder kan pianoles geven. Die kan heel goed spelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:45

Oh, wat leuk, muzikale kinderen <3
Ik speel dwarsfluit, hobo en piano en ik hoop dat T ook muzikaal wordt. Maar tot nu toe heeft ie barweinig gevoel voor ritme en ook niet echt interesse in muziek en liedjes... Dus vrees dat ie de a-muzikaliteit van zn vader heeft :')
Maar ja, hij moet doen wat ie leuk vindt, dus ben benieuwd wat voor sport hij gaat kiezen later.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:50

Hier allemaal geen greintje muzikaliteit :+
Hier krijgen ze op school elke week muziekles via de vereniging en mogen ze alle instrumenten uitproberen. Vind ik vroeg zat :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:55

Ik zag een toffe panter regenjas voorbij komen, en mooie kleding van de sample sale!

Over het speelgoed heb ik niet echt een mening, wij hebben hier een allegaartje van van alles. Het echt mooie spul staat in het zicht. Het spul dat niet om aan te zien is of minder geliefd om mee te spelen zit in een kist. Af en toe doet ze wel een graai in die kist en dat is prima.

Ik hoop heel erg dat Ninthe muzikaliteit in zich heeft en zal dat zeker stimuleren
Ze is nu al wel dol op dansen en trommelen e.d. Ga Haar na haar 2e verjaaardag ook op peuterdans doen denk ik.

Hier vandaag bij het babyplanet event geweest. Had een nieuwe slaapzak nodig. En ja, als je er dan toch bent {:}
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:57

Die van ons heeft volgens mijn schoonmoeder (conservatorium) heel veel gevoel voor muziek, nou dat heeft hij niet van mij :+ ik kan niet eens noten lezen.
Hij vindt het vooral erg leuk, zingt vaak en pakt zelf de gitaar of gaat op de piano spelen.