Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DeMolenhoek schreef:Ik zie mensen soms echt ziek worden van een kinderwens die niet direct vervult wordt. Relaties gaan er op stuk, depressies. Een ander het krijgen van een kind krijgen niet gunnen. Ik snap dat niet.
Hilli schreef:Kun je iets meer context geven bij je opmerking, DMH? Hij valt zo nogal uit de lucht, zeker in een topic vol met BKV'ers.
Sintara schreef:MarcoBorsato schreef:wie doet dat??? Wat een ellende!
Ik hoop iemand waar de kinderbescherming toezicht op houdt. Hoe moet zo iemand ooit een ander opvoeden? Kan toch niet...
Hilli schreef:Kun je iets meer context geven bij je opmerking, DMH? Hij valt zo nogal uit de lucht, zeker in een topic vol met BKV'ers.
Citaat:Soms denken mensen dat het hebben van een kind zaligmakend is en dat vind ik zo zonde.
Ibbel schreef:DeMolenhoek schreef:Ik zie mensen soms echt ziek worden van een kinderwens die niet direct vervult wordt. Relaties gaan er op stuk, depressies. Een ander het krijgen van een kind krijgen niet gunnen. Ik snap dat niet.
Ik kan me dat op zich wel enigzins voorstellen. Als iemand overlijdt kun je ook boos worden, en depressief, en kwaad worden op andere mensen wiens vader/moeder/partner etc niet dood is. Maar ergens moet je, en ga je uiteindelijk, tóch verder.
Als je geen kinderen kunt krijgen rouw je in feite om een nooit bestaand wezen. Dat wezentje idealiseer je ook nog eens een keer. Maar ook in dit geval zou je het een keer moeten accepteren.
Echter, omdat er medisch zoveel kan wordt dat 'het kan niet' niet meer geaccepteerd. En dan blijven mensen hangen in die boosheid etc. En daar ligt voor mij wel de grens van begrip. Maar ik denk ook dat het beetje van deze tijd is. Er is een hele generatie voor wie de cursus 'omgaan met teleurstellingen' te vaak is uitgesteld