[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 08:27

Een collega vertelde me over het boek wat ze aan het lezen was, wat ging over al die duizenden boeken en theorieën hoe het beste uit jezelf naar boven te halen, ontwikkel je talenten etc etc. De kern van het verhaal: de paar mensen met werkelijk bijzondere talenten kunnen alleen opvallen als er een grote grijze middenmoot is. Wees tevreden met onderdeel van die middenmoot zijn! Nou, ik kan dat wel :) biggest achievement? Ehhhh....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 08:44

Ik ben blij dat ik kinderloos ben gebleven.

De meeste dingen waar ik van droomde als kind on te doen had ik besloten te doen in mijn twintiger jaren en nu nog.
Terwijl anderen in de luiers zaten huisje kochten. Had ik mijn werk en vaak avonturen parachute springen dat soort dingen. Geen verre reizen ofzoiets. Een stalgenoot reist de hele wereld over soms maanden. Dat had ook niet gekund met kids.

Ik merk wel dat ze nu vaak een nog grotere huis kopen en verbouwen. Bij de meesten met ook nog kids onder de acht.
.
In mijn ogen werken ze nog harder dan ik thuis met kinderen kan je gelijk weer aan het werk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:07

Ik ben blij dat wij dingen hebben gedaan die je niet kunt maken als je kinderen hebt. Niet zozeer reizen want dat doen we nog steeds met ons gebroed, maar geëxperimenteerd vul hier maar iets in . Echt fantastische avonturen maar achteraf gezien natuurlijk stom en levensgevaarlijk.

Ik zei in dat ene topic over een sterke kinderwens hebben ook, geniet van de tijd die je samen hebt, met kinderen komt dat nooit meer terug. Soms denken mensen dat het hebben van een kind zaligmakend is en dat vind ik zo zonde.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:27

Gisteren wilde mn moeder een karretje pakken bij de ikea, lag er een poepluier op :r .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:28

Sintara schreef:
Gisteren wilde mn moeder een karretje pakken bij de ikea, lag er een poepluier op :r .

:oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:36

_O- wie doet dat??? Wat een ellende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:43

Ik zie mensen soms echt ziek worden van een kinderwens die niet direct vervult wordt. Relaties gaan er op stuk, depressies. Een ander het krijgen van een kind krijgen niet gunnen. Ik snap dat niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:49

Kun je iets meer context geven bij je opmerking, DMH? Hij valt zo nogal uit de lucht, zeker in een topic vol met BKV'ers.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:53

MarcoBorsato schreef:

Ik hoop iemand waar de kinderbescherming toezicht op houdt _-:( . Hoe moet zo iemand ooit een ander opvoeden? Kan toch niet...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:58

DeMolenhoek schreef:
Ik zie mensen soms echt ziek worden van een kinderwens die niet direct vervult wordt. Relaties gaan er op stuk, depressies. Een ander het krijgen van een kind krijgen niet gunnen. Ik snap dat niet.

Ik kan me dat op zich wel enigzins voorstellen. Als iemand overlijdt kun je ook boos worden, en depressief, en kwaad worden op andere mensen wiens vader/moeder/partner etc niet dood is. Maar ergens moet je, en ga je uiteindelijk, tóch verder.

Als je geen kinderen kunt krijgen rouw je in feite om een nooit bestaand wezen. Dat wezentje idealiseer je ook nog eens een keer. Maar ook in dit geval zou je het een keer moeten accepteren.

Echter, omdat er medisch zoveel kan wordt dat 'het kan niet' niet meer geaccepteerd. En dan blijven mensen hangen in die boosheid etc. En daar ligt voor mij wel de grens van begrip. Maar ik denk ook dat het beetje van deze tijd is. Er is een hele generatie voor wie de cursus 'omgaan met teleurstellingen' te vaak is uitgesteld :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:59

Hilli schreef:
Kun je iets meer context geven bij je opmerking, DMH? Hij valt zo nogal uit de lucht, zeker in een topic vol met BKV'ers.

Ze reageerde op mij, ik zei dat mensen soms denken dat een kind zaligmakend is.

Sintara schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik hoop iemand waar de kinderbescherming toezicht op houdt _-:( . Hoe moet zo iemand ooit een ander opvoeden? Kan toch niet...

Het is vast dezelfde vrouw die met haar gebruikte tampon een dixie had ondergekladderd op LL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:03

Hilli schreef:

Oh sorry, zie dat de quote er niet bij zit! Ik reageerde hierop:

Citaat:
Soms denken mensen dat het hebben van een kind zaligmakend is en dat vind ik zo zonde.

Ik snap dus niet dat mensen zich er zo ziek in kunnen maken in het niet (direct) kunnen krijgen van een kind. Er zijn toch zo veel andere dingen in het leven. Je kunt toch genieten van het leven zonder kind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-19 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:05

Ik vind dat een lastige. Uiteindelijk wel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:09

Ibbel schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik kan me dat op zich wel enigzins voorstellen. Als iemand overlijdt kun je ook boos worden, en depressief, en kwaad worden op andere mensen wiens vader/moeder/partner etc niet dood is. Maar ergens moet je, en ga je uiteindelijk, tóch verder.

Als je geen kinderen kunt krijgen rouw je in feite om een nooit bestaand wezen. Dat wezentje idealiseer je ook nog eens een keer. Maar ook in dit geval zou je het een keer moeten accepteren.

Echter, omdat er medisch zoveel kan wordt dat 'het kan niet' niet meer geaccepteerd. En dan blijven mensen hangen in die boosheid etc. En daar ligt voor mij wel de grens van begrip. Maar ik denk ook dat het beetje van deze tijd is. Er is een hele generatie voor wie de cursus 'omgaan met teleurstellingen' te vaak is uitgesteld :+

Vind dit een heel duidelijke visie, dank je! Ik vind het gewoon ook echt zonde dat er voor die mensen een hele schaduw op hun leven komt. Ze gaan niet meer bij mensen met kinderen want dat doet pijn. Of ze zeggen vlakaf: Ik gun het jou niet want ik krijg het ook niet. Net zoals die moeders die boos zijn op mensen die geen kinderen willen want ze zijn perfect vruchtbaar en moeten blij zijn met dat geschenk.

Ik kan er gerust inkomen dat het een ‘verlies’ is. Maar alsjeblief, het leven bestaat niet alleen uit het krijgen van een kind. Er zijn ook veel positieve dingen aan geen kinderen krijgen. Doorblader dit topic maar eens. Maar als je die mensen dan moet geloven heeft de poep regenboogkleuren en glinstertjes. Zo zijn ze er op gefocust. Maar goed, ik snap ook het gevoel van klapperende eierstokken etc niet. Heb dat nog nooit gehad

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:14

Ik heb echt wel het gevoel dat het niet kunnen en willen accepteren van geen kinderen kunnen krijgen een gevolg is van die 'maakbare samenleving' die we helemaal niet hebben, maar die ons wel voorgespiegeld wordt.
Maar het gekke is, dat als je géén kinderen wilt (en je eigen 'samenleving' dus wél naar je eigen inzicht maakt), dat mag dan weer niet :+
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-03-19 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:15

Ik wel nondeju. Maar ja.

Op Netflix nu, After Life. Nieuwe serie van Ricky Gervais, sowieso briljant natuurlijk maar zijn visie over bewust kinderloos blijven komt heel duidelijk naar voren, heel verfrissend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:14

Dat het niet kunnen vervullen van een kinderwens iemand enorm verdriet doet en dat het een pijnlijke confrontatie is, akkoord. Kan ik me helemaal in vinden.
Maar voor mij persoonlijk gaan ze de grens van recht op begrip ver voorbij als ze vanuit dat gegeven anderen gaan vingerwijzen omwille van jaloezie en afgunst. Wie denk je in godsnaam dat je bent om even te gaan bepalen hoe een ander zijn leven invult? Mensen moeten voor mij niet gaan bepalen wat ik met mijn eierstokken moet doen hoor.
Ik kies bewust om kinderloos te zijn en accepteer niet dat anderen voor mij gaan bepalen dat ik "niet zo flauw moet doen", de paarden moet verkopen en maar kinderen op de aarde uitpoepen. Maar ik vind evenmin dat je als ongewenst kinderloze de mensen uit jouw omgeving moet gaan verplichten om kinderloos te blijven omdat ze jou anders teveel kwetsen.
Dat is dan toch echt HUN probleem waar ze zelf mee zullen moeten dealen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:58

Ik ben notabene een keer uitgescholden om mijn kinderloosheid.
Ik was een harteloze bitch, dat ik een kindje geen leven gunde, want ik was vruchtbaar en moet daar gebruik van maken, want zij was niet vruchtbaar en zij wou zóóó graag, dus dan kon ik het niet maken om geen kind te nemen.
Nou ben ik de laatste om te beweren dat het eerlijk verdeeld is. Echt, als ik mijn goedwerkende broedkamer aan iemand kon geven die er echt wat mee gaat dóen, meteen! Maar míj veroordelen op het geen kinderen willen omdat jíj zwaar gefrustreerd bent, nou dan heb ik dus ook geen greintje medelijden meer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:18

Ik zou meteen geantwoord hebben: hoe weet jij dat ik vruchtbaar ben? :?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:21

Haha goeie,
Ik weet zelf eigenlijk niet eens of ik echt wel vruchtbaar ben, ik bedoel, ik ben nog nooit zwanger geweest en heb me ook niet laten testen, dus voor hetzelfde geld kan ik gewoon de "ik kán geen kinderen krijgen" joker spelen :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:32

Kun je je eigenlijk ‘makkelijk’ laten testen op vruchtbaarheid? En dan bedoel ik niet van; word maar zwanger en dan weet je het maar een simpele (of minder simpele) test. Voor zowel man als vrouw.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:37

Man zou in principe simpel moeten zijn: beetje sperma onder de microscoop. Bewegen ze en zitten er niet al te veel dubbelstaarters of dubbelkoppers bij, dan zou het van voldoende kwaliteit moeten zijn.
Vrouw is lastiger, ten eerste zou je moeten testen of er een ei vrij komt (dat is met een echo wel te zien neem ik aan, doe je met een paard ook), en daarna moet een bevrucht ei nog netjes innestelen. Ik denk niet dat daar (simpel) op te testen is eigenlijk.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:42

Maar is het bij sperma niet zo dat dat een momentopname is? Dat idee heb ik er meteen bij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:54

Nee hoor. Anders zou je bij paarden en koeien ed. toch ook niets over spermakwaliteit kunnen vastleggen? Dat geldt voor mensen net zo.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:55

Is ook zo ja. Niet bij stilgestaan.