Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:09

Ik heb er nu eentje die zegt dat ie 't over heeft gemaakt. Wat ik toch al best knap vind omdat ik een betaalverzoek heb aangemaakt en geen bankgegevens heb gestuurd, en volgens MP is hij nog niet betaald. Hoe ziet het eruit als een betaling is afgerond? Want net stond ie wel op 'betaling in behandeling' oid en nu weer 'te ontvangen van koper'.

Edit: en nu ineens zegt ie dat ie geen geld op z'n rekening heeft. :+ daar ben je dan een halve week voor aan het wachten..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:56

Ik heb nu 5 biedingen gehad op mijn pijlen en boog en aan iedereen gevraagd wanneer ze hem op konden komen halen en NIEMAND reageert meer. :') Stik toch.

FelineNanet

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:10

Ik heb ook weer een leuke :+

Gevraagd wat voor merk de vliegendeken was. Kreeg een berichtje terug dat ze het niet wist en zou kijken. Nou prima. Ondertussen ging koop met een andere verkoper heel snel en vanochtend koop rond gemaakt. Wilde vanavond de 2 mensen waarmee ik in gesprek was een berichtje sturen dat ik inmiddels al voorzien ben. Zie ik een berichtje dat ze het merk had gestuurd dus ik teruggestuurd dankjewel, ben inmiddels al voorzien groetjes. Krijg ik een berichtje met 'tjonge heb helemaal naar stal moeten rijden om het uit te zoeken'. Poepoe, daar kom je zeker ook nooit... Ben alle verkoper die niet graag verkopen een beetje beu. Het is toch nog heel raar dat ik vraag welk merk het is en netjes dat ik een berichtje stuur waarin ik in bedank.

Ik mis een beetje the old skool paarden spullen markten waar bruikbare dingen lagen :')

Mocht er trouwens nog iemand hier een singelbontje hebben die hem wilt verkopen ( :') ) dan hoor ik het graag :))

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 00:29

FelineNanet schreef:
Ik heb ook weer een leuke :+

Gevraagd wat voor merk de vliegendeken was. Kreeg een berichtje terug dat ze het niet wist en zou kijken. Nou prima. Ondertussen ging koop met een andere verkoper heel snel en vanochtend koop rond gemaakt. Wilde vanavond de 2 mensen waarmee ik in gesprek was een berichtje sturen dat ik inmiddels al voorzien ben. Zie ik een berichtje dat ze het merk had gestuurd dus ik teruggestuurd dankjewel, ben inmiddels al voorzien groetjes. Krijg ik een berichtje met 'tjonge heb helemaal naar stal moeten rijden om het uit te zoeken'. Poepoe, daar kom je zeker ook nooit... Ben alle verkoper die niet graag verkopen een beetje beu. Het is toch nog heel raar dat ik vraag welk merk het is en netjes dat ik een berichtje stuur waarin ik in bedank.

Ik mis een beetje the old skool paarden spullen markten waar bruikbare dingen lagen :')

Mocht er trouwens nog iemand hier een singelbontje hebben die hem wilt verkopen ( :') ) dan hoor ik het graag :))

Wat een moeite hey :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:19

Zo, 1 van de auto's staat te koop. Ik ben benieuwd :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:22

Heb iets te koop staan voor €40,-

Krijg ik een bod: 35 incl verzenden naar belgie. dus zou ernog 13 euro van af gaan! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:28

Ach Stamper, hier is het eerste bod ook al binnen :P €6500 voor een auto met vraagprijs €9950 en dan is die al €1500 goedkoper dan de andere vergelijkbare auto's omdat hij snel weg moet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:35

Ik ben veel spullen voor onze dochter aan het kopen geweest. Stond bieden bij.. Even gekeken naar nieuwprijs en wat vergelijkbare dingen kosten. Nieuw 30, meeste staat tussen de 5 en 10. Prima.. 7.50 geboden want staat was goed en wil het graag. Krijg ik een heel boos mailtje dat ze minimaal 20 wil..
Zet dan een richtprijs in je advertentie..

Heb een draagdoek te koop. Reageert er binnen het uur iemand "wat een mooie doek". Ja bedankt.. heb maar gereageerd met 'en nog te koop ook'.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:38

Even een positief berichtje tussendoor! Ik had van alles te koop staan voor kleine prijsjes. Bij 2 dingen was het lastig om een tijdstip af te spreken dat zowel koper als ik konden. Ik stelde voor om een plastic tas aan mijn voordeur te hangen en dat de koper het geld door de brievenbus zou doen. Beide keren netjes het geld in de brievenbus ontvangen:)! Faith in humanity restored

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:23

Ik ga er binnenkort een oude Renault op gooien. Heeft lang stilgestaan maar met een kickstart draait ie gelijk weet prima. Elektronica heeft nazicht nodig ivm de ramen, groot onderhoud en nieuwe banden maar qua motor, remmen, lichten en airco is alles nog goed. Is voor het stilstaan altijd goed en tijdig onderhouden in erkende garage en kan zeker nog 100.000km mee.

Zal ook wel weer zooi op af komen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:47

Als ze er nog minstens een vraagteken achter had gezet :')

Afbeelding

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:01

Ik had een pony te koop. Stond er voor x op en dan krijg ik berichten met "Morgen kan ik hem halen voor x" Nog geen vierde van wat ik er voor vroeg. En ik heb ook penny meisjes gehad die al een afspraak gemaakt hadden om langs te komen tot pap en mam er achter kwamen dat dochterlief een pony wou kopen. Toen ging het niet meer door :+ Ik irriteer me soms wel echt aan hoe brutaal mensen durven te zijn op mp en hoeveel mensen er zijn die de advertentie niet goed door lezen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:50

Judith als je op MP klikt op contact/mail krijgt je standaard dit bericht.
Ik pas het zelf altijd aan.
Maar denk dat dit per ongeluk is gedaan.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:15

Gisteren een heel fijne ervaring gehad. Met een vrouw afgesproken via FB voor een jasje voor mijn zoontje. Daar aangekomen stonden er heelder dozen te wachten, die ik allemaal mocht doorspitten en alles mocht weg voor €0,50. Jasjes, broeken, t-shirten, hemden, truien, ... alles voor een halve euro! Alle kleren in perfecte staat, en kwam ze iets tegen met een vlek op, haalde ze dat er zelf uit en legde ze aan de kant, dat wou ze niet verkopen.

Daar al heel snel een hele doos uitgehaald om mee te nemen, en toen zei ze dat ze zelf nog kleren verkocht en of ik daar misschien interesse in had? Ja tuurlijk, laat maar zien! Nog een kleedje en 2 tshirtjes voor mezelf mee genomen, het was een heel vruchtbaar bezoek! :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:44

WoW dat is een meevaller! Zo kan het natuurlijk ook.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:45

luuntje schreef:
Judith als je op MP klikt op contact/mail krijgt je standaard dit bericht.
Ik pas het zelf altijd aan.
Maar denk dat dit per ongeluk is gedaan.

Dat weet ik :)
Het ging er eerder om dat de enige inhoud van diegene zelf "waterdicht" was.

En het is niet de eerste keer dat mensen op die manier iets vragen, vandaar dat ik er vanuit ging dat het geen foutje was :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:31

Nu ben ik de vreemde koper. Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n medisana massage 'stoel' een speciaal type, dus heb ene zoekopdracht gegeven op marktplaats. Steeds als er een nieuwe komt bied ik weer want pis steeds naast de pot. Dus nu kwam er weer één naar boven en ik meteen bieden. Persoon gaat akkoord met mijn bod, ik blij, maar nu wil hij niet verzenden. En, heel erg, het staat nog in de advertentie ook. En die heb ik dus niet goed gelezen. Voel mij stom, maar als ik naar Groningen heen en weer moet kan ik net zo goed dat ding nieuw bestellen door de hoeveelheid benzinekosten die ik kwijt ben :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:34

Is het iets wat te versturen is?? (bij een stoel denk ik aan een groot ding :+ )Zo ja, is er geen bokker daar in de buurt die hem voor je wil halen en alsnog verzenden?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:23

Tsja Bol.com verstuurt ze ook, maar is wel een grote massage mat / stoel dus een doos van 100cm bij 120cm denk ik wel en dan 15 cm dik... := is wel een beste doos, niet heel zwaar hoor (beneden de 10 kilo) maar wel een flinke.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:27

Vandaag ook iets meegemaakt.
Heb een erg leuk hoofdstel van BR te koop staan. Mijn quarter draagt het (ze is ong 1m60)
Hoofdstel helemaal niet oud, soepel, enfin ideaal dus.
Belt er een mevrouw om te vragen naar de maat. Ik vol overtuiging: full. Mijn quarter heeft zelfs gaatjes over! Want het moest persee full zijn voor haar groot paard. Ze was akkoord met de prijs, storte direct. Tot ik in de stal mijn hoofdstel ging kuisen voor verzending, staat er toch wel geen COB op zeker :') Direct gebeld en gemeld aan die mevrouw dat ik haar geld ging terug zenden. Ze was erg opgelucht dat ik het toch niet verzonden en verzwegen had.

Tsja, je moet je zelf altijd in de plaats van een ander stellen en ik zou het ook niet leuk vinden :-)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:30

Kom net een advertentie tegen met mijn pony met zijn nieuwe halster als foto.. kreeg hem doorgestuurd met: is dit niet jouw pony?

Zonder enige toestemming of iets laten weten gewoon mn foto gebruikt en er bij zetten dat het een klantenfoto is -O- (heb hem in de zaak van een bekende gekocht)

Vond het nogal apart :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:48

Ook ik ben nu een rare koper.

Mijn vriend had 2 maand terug voor zijn verjaardag een heel mooi koksmes gekregen van zijn zus. Nu liet hij vallen de rest van de set ook te willen, maar ondertussen vind je hem enkel nog 2dehands. Dus ik had naar 2 mensen gemaild die beide nieuwe messen van die set verkocht. Persoon A mes 1 en 2, persoon B mes 3. Nu mailt persoon A terug dat beide messen er nog zijn en ze het geen probleem vindt om te verzenden. In hetzelfde mailtje nog 2 foto's want ze had van dezelfde set ook nog een mes liggen. En ja hoor, mes 3. €5 goedkoper zelfs en het kan in hetzelfde pakket. Dus nu moet ik persoon 2 afzeggen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:17

DeMolenhoek schreef:
Ook ik ben nu een rare koper.

Mijn vriend had 2 maand terug voor zijn verjaardag een heel mooi koksmes gekregen van zijn zus. Nu liet hij vallen de rest van de set ook te willen, maar ondertussen vind je hem enkel nog 2dehands. Dus ik had naar 2 mensen gemaild die beide nieuwe messen van die set verkocht. Persoon A mes 1 en 2, persoon B mes 3. Nu mailt persoon A terug dat beide messen er nog zijn en ze het geen probleem vindt om te verzenden. In hetzelfde mailtje nog 2 foto's want ze had van dezelfde set ook nog een mes liggen. En ja hoor, mes 3. €5 goedkoper zelfs en het kan in hetzelfde pakket. Dus nu moet ik persoon 2 afzeggen.

Ik zou het gewoon doen, waarom niet?
Gebeurt zovaak dat mensen er van af zien.. :)
Ik zou je er geen zorgen om maken hoor! :*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:19

Precies! Als je maar wat laat horen!
En scheelt jou mooi en 5,00 en extra verzendkosten!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:48

Nou serieus wat ik vandaag toch mee maakte...

Afbeelding
Afbeelding

>;)