Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:07

En er werd niets over gezegd... :=

IHN

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:52

En terecht...zijn wel belangrijkere zaken..als mensen nu moeten staan maar dat is niet het geval begrijp ik uit je verhaal....ik heb trouwens in Zweden wel eens in de huisdierenwagon meegereden..had geen plek gereserveerd en trein was vol...ik moest van zuid naar moord in de nachttrein...tja..er was nog een optie als ik geen bezwaar had mocht in in de hondenwagon...haha....hele reis met een lieve hond op schoot gezeten :).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:01

Mensen die niet het fatsoen hebben om de chauffeur netjes te begroeten :x

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:56

Moet je eens in het land van Heusden en Altena rijden.
90% zegt niks, ook niet als ik (chauffeur) heel hard hallo, hoi, goedemiddag of whatever roep meerdere keren om een reactie te krijgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:26

In de bus zeg ik altijd wel wat...

Dat met die honden... tsja als er nou mensen door moesten staan... Maar dat was duidelijk het geval niet dus wat is er dan erg aan? Netjes dat ze een doek over de stoelen legt toch? Misschien is ze wel onderweg naar de dierenarts weet jij veel...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:38

Ik zeg ook altijd wat.
Behalve bij de tram in Rotterdam, daar zitten de chaffeurs achter zwart glas. Maar dan groet ik de controleur als ik toevallig bij een deur instap waar die staat, of bij het controleren. Beetje vriendelijkheid kan iemands dag beter maken :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:58

Ik vind het niet meer dan normaal om te groeten. In grote betreed je een soort huis dus dan groet je even

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:18

blackstar schreef:
Moet je eens in het land van Heusden en Altena rijden.
90% zegt niks, ook niet als ik (chauffeur) heel hard hallo, hoi, goedemiddag of whatever roep meerdere keren om een reactie te krijgen.

Lijkt mij als chauffeur heel makkelijk. Geen goedemorgen gewenst? Dan kun je met je rijstijl ervoor zorgen dat iemands morgen ook zeker niet goed begint }>

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:20

Dat is de filosofie van veel chauffeurs hier oomens, alleen zo vervelend dat de dag van degene die dan wél goedemorgen zeggen óók zo begint :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:33

Warboel schreef:
Dat is de filosofie van veel chauffeurs hier oomens, alleen zo vervelend dat de dag van degene die dan wél goedemorgen zeggen óók zo begint :')

Hoeft niet, als degene instapt, lekker gaspedaal lekker intrappen voor ze zitten :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:10

Nayomie schreef:
Warboel schreef:

Hoeft niet, als degene instapt, lekker gaspedaal lekker intrappen voor ze zitten :')

You evil. I like.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:46

Haha oh hier is de tactiek van de chauffeurs meer rotondes te hard nemen, op het laatste moment remmen voor de halte, en plat door de bocht met die bus :’)

Ik zit vaak op de eenzame stoel voorin de bus :P en vind het soms wel gezellig om een praatje te maken met de chauffeur, merk dat ze dat vaak ook leuk vinden! :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:44

Wauw! Net een man die mij de doorgang van het poortje uitduwt, hij roept dit is de uitgang, terwijl er toch echt inchecken staat. De poortjes staan gewoon open.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:46

Warboel schreef:
Haha oh hier is de tactiek van de chauffeurs meer rotondes te hard nemen, op het laatste moment remmen voor de halte, en plat door de bocht met die bus :’)

Ik zit vaak op de eenzame stoel voorin de bus :P en vind het soms wel gezellig om een praatje te maken met de chauffeur, merk dat ze dat vaak ook leuk vinden! :)

Zelfde hier. Ten eerste dat er niemand naast je gaat zitten, wat ik best wel prettig vind :')
En inderdaad wat aanspraak. Tijdje terug zat ik in de bus, reed hij verkeerd. Ik kende de lijn niet zo goed verder, maar was ook in de veronderstelling dat hij verkeerd reed. Samen tot de conclusie gekomen dat dit het geval was en uiteindelijk leuk gesprek gehad.
Heb ik wel vaker, dat chauffeurs het wel leuk vinden om wat aanspraak te hebben :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:58

Hehe ja dat eerste ja. En ik loop nog met een kruk, dan is die stoel ook gewoon praktischer. Kan ik nog blijven zitten terwijl ik m’n rugzak weer om doe, want anders moet ik buiten weer stil gaan staan, kruk af, rugzak om, kruk weer pakken :roll:
Ja heb laatst nog een heel gesprek gehad met een chauffeur over Zuid Afrika :’) ik weet daar echt bijna niks van joh maar hij zat zo enthousiast te vertellen :)) en ze vragen ook vaak wat ik gedaan heb dat ik met een kruk loop enzo.

Al zijn er ook wel chauffeurs hier op de lijn die zelf ook niet eens goedendag zeggen... dan niet >;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:13

Dat mensen niet eens op hun gemakje van de bus kunnen stappen..
Rugzak in je neus geduwd krijgen
Mensen die chips op de bus eten (die geur vind ik echt walgelijk)
Ahh, well, laat het schooljaar maar beginnen :O

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:14

Ik heb juist vaak dat de buschauffeurs zelf alleen chagrijnig voor zich uit blijven kijken als mensen gedag zeggen :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:23

enamorada schreef:
Ik heb juist vaak dat de buschauffeurs zelf alleen chagrijnig voor zich uit blijven kijken als mensen gedag zeggen :')

In Utrecht?? Hoe is het mogelijk...
Geintje hoor... Ik hoor soms verhalen van passagiers over collega's (en ik zie ze zelf natuurlijk ook aan het werk) maar vind het gewoon triest...

Ik ben het ook wel eens zat maar het blijft mijn taak om professioneel te blijven..

Oh en moet lachen om jullie belevenissen op lijn 12...
Maar troost je, het is nooit anders geweest. Toen ik op de uithof studeerde stonden we ook als sardines in een blikje... dat is nu zo'n 17 (ahum :x ) jaar terug.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:30

Ik zie hier in Utrecht juist veel blije buschauffeurs... behalve op lijn 12 idd, die zeggen nooit wat en dat neem ik ze niet eens kwalijk :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:40

Iedereen heeft wel een soort van natuurlijk afkeer tegen lijn 12...
Maar het lijkt ook meer op veetransport dan op ons normale werk...en dat doet het al 20 jaar...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:46

Ik lees nu artikelen over een aanrijding waarbij iemand over de menselijke resten heen wilde fietsen om op tijd op zijn werk te zijn. Boos toen hij werd aangesproken door de politie :x

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:17

Wanneer een jongen/man met deo/parfum in de bus gaat sprayen. Laatste 10 min ontzettend benauwd geweest en hoesten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:56

Als mensen in het bushokje roken... lucht en rook blijft gigantisch hangen..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:04

Mijn jaarlijks terug kerende OV ergernis: 3 oktober en de week ervoor in Leiden }:0 en de mega omleidingen die daarbij horen _-:(

M’n bus was van de week op de terugweg ruim 20 minuten vertraagd := en morgen moet ik ook naar school, dan is dé dag, namelijk Leidens Ontzet. De hele binnenstad is dan zeg maar ehh... ontzet :')
Dus morgen op de heenweg ga ik met de bus naar Den Haag, maar helaas rijdt die enkel in de spits en ben ik terug wel op Leiden Centraal aangewezen -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:43

Warboel schreef:
Mijn jaarlijks terug kerende OV ergernis: 3 oktober en de week ervoor in Leiden }:0 en de mega omleidingen die daarbij horen _-:(

M’n bus was van de week op de terugweg ruim 20 minuten vertraagd := en morgen moet ik ook naar school, dan is dé dag, namelijk Leidens Ontzet. De hele binnenstad is dan zeg maar ehh... ontzet :')
Dus morgen op de heenweg ga ik met de bus naar Den Haag, maar helaas rijdt die enkel in de spits en ben ik terug wel op Leiden Centraal aangewezen -O-

Tja, als het één week in het jaar gepast is om als haringen in een ton te staan...