Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:09

Het zou heel goed kunnen dat ze in eerste instantie verkocht waren (o.v.v. betaling) maar dat ze dit later heeft teruggetrokken omdat de kopers uiteindelijk niet betaald hebben.
Hoe dan ook, ik vraag me af wat de afmetingen van de beugels daarmee te maken hebben.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:12

Ja, en waarom zegt ze dat dan niet meteen in het eerste mailtje?
Op mij komt het over als een slechte smoes... Maar misschien zit ik ernaast hoor!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:31

Eigenlijk vind ik het verhaal ook niet zo heel gek (al had het meisje misschien net iets duidelijker kunnen zijn in haar communicatie).
Ik heb het onlangs eigenlijk zelf nog meegemaakt. Koper A gaat akkoord en we wisselen gegevens uit, ik meld dus aan de volgende geïnteresseerde dat het product verkocht is. Alleen hoor ik na een week niets meer van koper A en vraag dus aan koper B of die nog geïnteresseerd is. Gelukkig wel nog.

Ik kan me voorstellen dat het meisje niet meer de moeite wilde doen om voor jou de maten te meten als ze in de veronderstelling was dat de beugels toch al verkocht waren. Al had ze dat dan wel netjes in een mailtje kunnen laten weten, dat dan weer wel. ;)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:37

Ja maar ik stuurde het mailtje voor de maten al toen de advertentie er 30 min opstond.
Toen waren ze nog niet verkocht want toen ik 3 dagen later belde, zei ze dat ze ze een uur geleden verkocht had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:40

Raar verhaal Elfil. Maar gelukkig ben je niet 'opgelicht'.

Zojuist toch maar gemaild dat ik haar adres gegevens graag wil hebben voordat ik het laat opsturen.
Bij de advertentie stond ook geen telefoonnummer dus ik denk dat het mijn goed recht is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:43

Weer een probleem van mijn kant.
Mijn vriendin krijgt een pony dus ze ging kijken op marktplaats. Ze zag een mooie en wou graag gaan kijken daar en een testritje. Krijgt ze een berichtje terug dat ze wel mag komen kijken maar geen testrit mag maken, vreemd toch?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:44

Veertje11 schreef:
Weer een probleem van mijn kant.
Mijn vriendin krijgt een pony dus ze ging kijken op marktplaats. Ze zag een mooie en wou graag gaan kijken daar en een testritje. Krijgt ze een berichtje terug dat ze wel mag komen kijken maar geen testrit mag maken, vreemd toch?

van de ene kant wel van de andere kant niet. Veel gaan gewoon advertenties af om maar voor de lol te gaan rijden. Maar dan verwacht ik dat ze bij 2e bezichtiging en serieuse interesse wel mag rijden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:50

As er bij mij twee meiden van 11 jaar met zo'n verhaal zouden komen, zou ik het ook niet doen.
Wel onder begeleiding van de ouders, of als ik kontakt zou hebben met de ouders zelf ...

Hoe is de mailwisseling verlopen ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:01

Het blijft inderdaad een beetje vreemd Elfi.

Ik snap dat ook wel hoor, van paarden- en ponyverkopers. Dan zou ik eerst wachten tot ze langs willen komen voor een tweede bezichtiging.

Ik had net wat stoms. :=
Ik had vanmorgen een leuk roze polkadot jurkje met een pettycoat gevonden op mp. Op mijn mail met de vraag naar de richtprijs, stuurde de verkoopster terug dat ze aan €20 zat te denken. Dus ik stelde voor om €17,50 excl. verzendkosten te betalen.
Hierna moest ik gelijk ergens naartoe, dus snel telefoon in de tas gedaan en zojuist pas weer gekeken of ik al antwoord had. Ja! Ze had terug gemaild. Ik vind dat soort mailtjes altijd heel spannend, want je weet maar nooit of je een goed of slecht bericht terugkrijgt. Ik las dan ook met verbazing dat ze dat bod 'veel te laag' vond. Ik stond al op het punt om terug te mailen hoe ze €2,50 onder de richtprijs veel te laag konden vinden, tot ik mijn eigen mail nog eens las. Wat bleek nou? Ik had voorgesteld €7,50 excl. verzendkosten te betalen. O:)
Gelukkig kon ik het corrigeren en mag ik de jurk alsnog voor mijn bod overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:20

Shirley schreef:
As er bij mij twee meiden van 11 jaar met zo'n verhaal zouden komen, zou ik het ook niet doen.
Wel onder begeleiding van de ouders, of als ik kontakt zou hebben met de ouders zelf ...

Hoe is de mailwisseling verlopen ?

Precies.. En als de pony in kwestie net onder het zadel is, zou ik een 11jarige daar ook niet op de goeie gok een testrit mee laten maken :+ Snap de verkopers dus wel, 't is weer bijna vakantie...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:22

De ouders hebben die mensen zelf een bericht gestuurd

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:51

Wie o wie kan mij helpen. Heb van iemand iets overgekocht en krijg nu de t&t van der. Blijkt dat ze het verkeerde huisnummer heeft opgeschreven!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:53

Kun je niet bij de mensen van dat huisnummer aanbellen en aangeven wat er aan de hand is, zodat je daar je pakketje op kunt halen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:54

Gelijk doorgeven aan de verkoopster, dan kan zij kontakt opnemen met de post !

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:54

Ja ga er even heen. Hopelijk zijn ze thuis.

Vind het wel een hele domme fout. Heb me adres 2x doorgegeven!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:55

Veertje11 schreef:
De ouders hebben die mensen zelf een bericht gestuurd

Ik zou het er gewoon bij laten. Als het echt klikt komen ze toch wel voor een tweede bezichtiging en dan kan ze dan altijd nog rijden, toch? :)
Wel zou ik stiekem mijn cap en chaps in de kofferbak leggen, mocht het zo goed klikken dat de eigenaar toch zegt dat ik er even op mag... :o maar ik zou er zeker niet zelf naar vragen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:02

Bij laten zitten?!? Men gaat toch geen uren in de auto zitten om een paard te aaien en te kijken hoe mooi ie is. Als ik niet direct kan rijden, ga ik helemaal niet. Dat hoort er nu eenmaal bij als je een paard wilt verkopen. Zelfs nog een tweede of derde keer. Ja, ook met rijden.
Vraag gewoon waaróm ze niet willen dat er gereden wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:03

Samsie schreef:
Ja ga er even heen. Hopelijk zijn ze thuis.

Vind het wel een hele domme fout. Heb me adres 2x doorgegeven!

Het is niet heel handig... Zou het zeker even bij die buren melden!
Weet niet als verkoper het bij postafgiftepunt meldt, zij dit alsnog kunnen veranderen??

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:13

Ik ben even naar de buren gelopen van het huisnummer. Morgen is het Hemelvaart, dus worden er geen pakketjes geleverd. Vrijdag was ze er de hele dag niet. Ze heeft als oplossing gezegd dat ik een briefje op de deur mag plakken. (Zodat ze het afgeven bij mijn huisnummer)

Heb een mailtje aan de verkoopster gestuurd hoe we dit gaan oplossen. Heb natuurlijk het liefst dat het gelijk naar mijn huisnummer komt. Dus hopelijk kan zij dat voor me regelen. Anders los ik het op mijn manier op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:14

Verkoopster kan geloof ik (voor zover ik heb begrepen) de postNL contacten met het tracking nummer en op die manier het huisnummer aan laten passen. Zal ze wel even moeten bellen naar de PostNL, dat gaat meestal sneller dan de mail :) Zij kunnen dan het nummer wijzigen zodat hij alsnog op de goede plek aankomt dacht ik.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:17

Ja, ik denk ook dat ze het inderdaad kan aanpassen. Maar dan moet ze eerst antwoorden op mijn emails.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:21

Je hebt het gelukkig alvast met je buren af kunnen stemmen! Als verkoper niet reageerd/niets doet, heb je dat alvast geregeld!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:22

Kentaro schreef:
Je hebt het gelukkig alvast met je buren af kunnen stemmen! Als verkoper niet reageerd/niets doet, heb je dat alvast geregeld!

Ja inderdaad. Denk namelijk dat ze er niks aan gaat doen helaas.... :Y)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:37

Samsie schreef:
Kentaro schreef:

Ja inderdaad. Denk namelijk dat ze er niks aan gaat doen helaas.... :Y)

Wat zou ze er aan kunnen doen?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:38

Raar verhaal Elfi, maar misschien maar beter dat je daar niks meer gaat kopen.

Tja van die pony is het een beetje dubbel, ik hoor inderdaad ook heel vaak dat mensen paarden gaan 'testen' om gewoon leuk gratis te kunnen rijden. Maar ik zou eigenlijk ook graag willen als ik bij een paard zou gaan kijken, zeker als je er lang voor moet rijden.

Samsie dat is ook balen, hopelijk kan er nog wat mee gedaan worden!

Hier weer een goede verkoop, ik had een theelichthoudersetje op MP staan, kreeg een mail maar zonder hoofdletters en punten. Maar had zoiets van als diegene betaald vind ik het prima.
Hij wilde het komen ophalen, dus afgesproken dat mijn ouders er ook bij zijn.
Bleek het een aardige man, gaf het geld en was zo weer weg.

Helaas ook een minder goede koop via een facebook verkoopsite, ik had een set gekocht bestaande uit dekje, bandages en deken. Ik had gevraagd of ze ook mensen had voor alleen de bandages omdat ik die niet gebruik. Dat had ze niet, maar omdat ik de set graag wilde hebben, ook de bandages er maar bij genomen.
Nu kreeg ik het pakje binnen, zitten de bandages er niet bij.
Dus ik heb de verkoopster via facebook een berichtje gestuurd, heeft ze me geblokkeerd. Helaas heb ik het van een duitse vrouw gekocht, wat het ook moeilijker maakt.

Wat zou/kan ik het beste doen?
Laatst bijgewerkt door shetties op 28-05-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt