Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:36

Ik ben vd rabo.

Avelien heb jij je onderlegger al?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:38

Ik bel dan 0900 0909, maar weet niet of dat ook voor DE geldt en of dat je je daarvoor 'aan hebt moeten melden'?!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:40

Alja schreef:
Ik ben vd rabo.

Avelien heb jij je onderlegger al?

Hmm als je de app nog niet hebt heb je wel de random reader en je pas nodig. Kun je niet een belletje doen naar de bank om te vragen naar de laatste transacties? Je hoeft immers enkel te weten hoeveel en van wie toch?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:46

Mogen ze die informatie geven dan?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:46

Dat weet ik niet, misschien wel als je de juiste info geeft?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:48

Ik heb ook een keer gebelt naar de bank. maar ze mochten niks zeggen. ik ben toen langs de bank gegaan met mijn id kaart en toen hebben ze het in de computer voor me nagekeken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:57

Nee, dat mogen ze natuurlijk niet! En zullen ze ook zeker niet telefonisch doorgeven! Dan kan ik doen alsof ik jou ben en je bank bellen. Als ik het rekeningnummer maar weet kan ik je saldo opvragen en bij- en afschrijvingen. Daar gaat je privacy! ;)

Bij de rabo kun je inderdaad alleen met random reader en je pas inloggen. Als het dringend is, kun je met je id naar de bank gaan. Want vanuit DL een 0900 nummer bellen gaat niet. Of vanaf je werk, dat is in NL natuurlijk. Maar volgens mij moet je daarvoor aangemeld zijn en een pin aanmaken etc. dus dat kan ook niet nu gelijk.

Allemaal redenen dat ik de Rabobank na 30 jaar trouwe klant geweest te zijn en je nu zo te laten verneuken, gedag te zeggen. (maar niet de grootste reden hoor, dat was het vele geld dat ik wél moest betalen, voor diensten waar ik géén gebruik van kon maken (o.a. credit card, reisverzekering) in het buitenland omdat het nou eenmaal in een pakket zit)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:20

Ik heb weer iets aparts. Heb een mooi hoofdstel op Marktplaats, nieuwprijs 50 euro, hele goede kwaliteit leer en een aparte kleur (donker rood, nooit eerder gezien). Had iemand 20 euro op geboden, maar dat vind ik echt te weinig want het is nog helemaal nieuw (met kaartjes) omdat het mijn pony niet paste en had het ergens in ver weg gekocht dus kon het niet terug brengen. Tegenbod gedaan van 30 inclusief, mailt ze terug van ja daar kan ik in de ruitersportzaak ook voor slagen. Oke, prima dat zal maar dan heb je mindere kwaliteit en waarschijnlijk gewoon zwart of bruin. Gestuurd van nou vooruit, laatste bod is 27 euro inclusief (dan houd ik dus net 21 euro over). Zegt ze, nou ik bied 25 inclusief en meer doe ik niet. Maar dat is dan toch nog minder als dat ze geboden heeft lijkt me. Dat schiet dan toch voor geen meter op?
Of is het gebruikelijker inclusief verzendkosten te bieden? (er staat wel bij bieden ex. verzendkosten, dus dat lijkt me dan toch duidelijk?).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:53

Heb een reactie terug ontvangen van MP zelf.
Het komt erop neer dat het in hun ogen onmogelijk is en dat het bij de ontvanger wel in de spammap terecht is gekomen, en dat hun maar contact met hun provider op moeten nemen.
Maar vanwege het ongemak gingen ze wel gratis m'n betaal advertentie omhoog plaatsen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:06

GamblersCup schreef:
Nee, dat mogen ze natuurlijk niet! En zullen ze ook zeker niet telefonisch doorgeven! Dan kan ik doen alsof ik jou ben en je bank bellen. Als ik het rekeningnummer maar weet kan ik je saldo opvragen en bij- en afschrijvingen. Daar gaat je privacy! ;)

Bij de rabo kun je inderdaad alleen met random reader en je pas inloggen. Als het dringend is, kun je met je id naar de bank gaan. Want vanuit DL een 0900 nummer bellen gaat niet. Of vanaf je werk, dat is in NL natuurlijk. Maar volgens mij moet je daarvoor aangemeld zijn en een pin aanmaken etc. dus dat kan ook niet nu gelijk.

Allemaal redenen dat ik de Rabobank na 30 jaar trouwe klant geweest te zijn en je nu zo te laten verneuken, gedag te zeggen. (maar niet de grootste reden hoor, dat was het vele geld dat ik wél moest betalen, voor diensten waar ik géén gebruik van kon maken (o.a. credit card, reisverzekering) in het buitenland omdat het nou eenmaal in een pakket zit)

Toen ik in het buitenland was, was ik mijn creditcard kwijt en heb ik die laten blokkeren. Week later weer terug gevonden, de rabobank gebeld, een kopie gemaakt van mijn paspoort, rijbewijs en normale pinpas en toen had die mevrouw mijn creditcard weer gedeblokkeerd. Vond dat echt geweldig van de Rabobank. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:21

Klaaswoeba schreef:
Ik heb weer iets aparts. Heb een mooi hoofdstel op Marktplaats, nieuwprijs 50 euro, hele goede kwaliteit leer en een aparte kleur (donker rood, nooit eerder gezien). Had iemand 20 euro op geboden, maar dat vind ik echt te weinig want het is nog helemaal nieuw (met kaartjes) omdat het mijn pony niet paste en had het ergens in ver weg gekocht dus kon het niet terug brengen. Tegenbod gedaan van 30 inclusief, mailt ze terug van ja daar kan ik in de ruitersportzaak ook voor slagen. Oke, prima dat zal maar dan heb je mindere kwaliteit en waarschijnlijk gewoon zwart of bruin. Gestuurd van nou vooruit, laatste bod is 27 euro inclusief (dan houd ik dus net 21 euro over). Zegt ze, nou ik bied 25 inclusief en meer doe ik niet. Maar dat is dan toch nog minder als dat ze geboden heeft lijkt me. Dat schiet dan toch voor geen meter op?
Of is het gebruikelijker inclusief verzendkosten te bieden? (er staat wel bij bieden ex. verzendkosten, dus dat lijkt me dan toch duidelijk?).

Gewoon terug mailen dat dat lager is dan het bod dat ze heeft gedaan..
Meestal zijn dat wel de afhakers..

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:30

Ja daarom. Dan wordt dat gesteggel. Denk dat ik maar gewoon niet meer reageer.. :)
Het is zo jammer dat hij mijn eigen paardje niet past, het is zo'n gaaf hoofdstel. En blijkbaar ligt de prijs van tweedehands hoofdstellen erg laag, heb nog niet echt een redelijk bod gehad.. Gelukkig eet het geen biks en ligt het niet heel erg in de weg dus later gewoon nog maar een keer proberen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:31

Wat voor maat is het, Klaaswoeba ?
Kon 'm op MP niet vinden ook trouwens, heb je een trefwoord ?
Of een link via PB ;)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:35

Hij is er net gister afgegooid (terwijl ik nooit mail had gehad dat ie verlopen was, dus vaag) maar ga hem er binnenkort weer op zetten, heb alleen hier de fotos niet.
Staat ook op BM, stuur je wel even PBtje. Is maat pony. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:37

Inmiddels bericht via mail gekregen dat ik idd gewonnen heb, nu maar duimen dat het wordt verzonden ;-)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:39

Gefeliciteerd, fargo !

En Klaaswoeba, je hebt een zwaar teleurgesteld PB-tje terug -O-
Niet omdat het niet mooi is, want het is prachtig <3
Maar te klein voor die dikkop van mij :(

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:43

Hehe ja, helaas. Ik wou dat die van mij juist een iets dikkere kop nog had :P

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:55

Klaaswoeba schreef:

Lekker laten smoren, zou ik zeggen als mensen echt iets graag willen hebben dan gaan ze het echt niet uitmelken hoor, er komt vast wel iemand die oprecht geinteresseerd is en dan kan je het met plezier verkopen, het eet toch geen brood. Ik word altijd een beetje moe van mensen die gaan touw trekken om bedragen die uiteindelijk nergens over gaan, als het nou iets was van 300 Euro maar dit is toch kruimelen in de marge. Jouw tegenbod van 27 Euro vind ik heel netjes want de vraagprijs is ook in verhouding tot de nieuwprijs goed.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:46

Toch kan ik het niet laten om nog iets te zeggen: Jouw tegenbod van 27 euro houdt in dat je €21,25 overhoudt dus dat je er €1,25 op hebt gepraat. Dat is te moeite niet toch?

Zoals je al zegt, het eet geen bix. Komt wel goed!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:57

Hoi,

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben een stiekeme meelezer :=
Vandaag jodphurs + chaps voor €15,- incl. gescoord :):)
Ik ben benieuwd!

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:02

Magik me melden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:18

Waarom zou dat niet mogen ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:54

Ik mag niet klagen de laatste tijd. Iemand hier uit dit topic blij kunnen maken met een dressuursingel en een dekje, al was het even puzzelen ivm overschrijven en liet de koeriersdienst beetje flink op zich wachten, maar alles is goed aangekomen. Heel erg tevreden over die persoon!

Op FB geboden op een zwart 17,5" Bates Caprilli vzh. Ze vroeg €300 excl. Vroeg of het via Kiala verzonden kon worden voor €300 incl. Dat kon! Plots dook er iemand op die al veel eerder had gereageerd maar waar ze niets meer van hoorde. Werd even twijfelen maar die zag uiteindelijk toch af van de koop, verkoper had er ook raar gevoel bij dus kreeg ik 'm alsnog. Gisteren overgemaakt, vanochtend PB gehad op FB dat het geld aangekomen was en dat ik vanavond de volgcode krijg. Ook heel erg nette afhandeling.

Ben nu aan het twijfelen over een shetlandertuigje via Bokt. Ziet er best netjes uit, prijs is ook erg goed maar communicatie gaat nogal langzaam. En zou eerst nog paar spulletjes kwijt willen raken...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:46

Zo het lijkt wel of we nu weer een golf van zielige mailtjes hebben zeg.
Wegens overstap van inductie naar gas heb ik de goed werkende inductieplaat op MP gezet. Erbij gezet uitsluitend ophalen.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gekeken wat er voor die dingen gevraagd word, meer van "we zien het wel".
Binnen 5 minuten stond het eerste bod er al op. ik had zoiets van "goh dat is snel".
Toch maar eens gekeken en goh ze vragen er meer voor dan ik dacht (en dan zijn ze vaak al met een gebrek/defect ook).
Ik heb werkelijk wel 15 mailtjes gehad of ze het niet voor niets mochten hebben, want ze zaten krap bij kas. Moesten toch een kindjes te eten geven en nog meer verhaaltjes.
Eentje mailde met het verhaal van, ik zit in de bijstand dus ik wil hem hebben voor het geboden bedrag (door een ander geboden).
Ik gemaild dat ze net als de rest kan bieden, en dat iedereen last heeft van de crisis.
Krijg ik een mail terug van dat ik haar op haar woord moet geloven, want ze heeft niet meer....En het aan mij is om het aan haar te verkopen voor het bedrag dat door een ander is geboden. Ze komt hem dat weekend nog ophalen.
In het eerste mailtje had ze haar woonplaats al vermeld en ik had ook al aangegeven dat ik niet bij haar in de buurt woonde....

Best apart dat iemand amper geld heeft voor een inductieplaat, maar wel elektrisch wil gaan koken (is duurder dan gas) maar wel 220 km ervoor kan rijden met de auto.....

Ik heb haar terug gemaild dat het voor iedereen crisis is en dat ze net als een ander gewoon kan bieden op de advertentie.

Of ergens op bieden (nieuw artikel) waarvan de vaste lage prijs al € 150.- euro lager is dan in de winkel, en daar nog eens € 150.- onder gaan zitten.
En dan beledigd zijn dat het niet aan hun verkocht word

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:20

zo , ik had 30 longeerdekjes ( nieuw ) voor 30 incl. gescoord.
het voelde goed maar ik was toch bang dat het pakketje niet
aan zou komen :=
maar gisteren zijn ze dan toch aangekomen *\o/*
nu staan ze op marktplaats , hopen dat men longeerdekjes
wilt , anders zit ik met 30 longeerdekjes :')

------------------------------------------------------------------------------

even iets anders :
ik heb leren peesbeschermers gekocht , bij de advertentie stond dat ze
door de brievenbus paste.
ik heb dus gewoon het geld voor de peesbeschermers + verzendkosten brievenbus betaald ( niet eens afgedongen <<) )
nu krijg ik net een mail , ja ze paste toch niet door de brievenbus , wil je de verzendkosten van
het verschil tussen de enveloppe en pakket overmaken.
dan denk ik van de ene kant : sneu , dan houd ze zelf bijna niets meer over
maar van de andere kant : zij had erbij gezet dat het door de brievenbus paste , en als het met de pakketpost moest zou ik ze eigenlijk niet willen , dan kon ik ze zowat nieuw kopen.

wat zouden jullie doen ?