Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Roihi, ik weet niet hoe ‘onmisbaar’ je bent, maar zou het een optie zijn om aan te geven dat vaker naar kantoor moeten voor jou niet haalbaar en wenselijk is?
En je in dat geval gaat uitkijken naar een andere werkgever?
Misschien is er ook iets mogelijk om via FNV of andere club je rechten te onderzoeken in deze.

Waar komt dit nou door dan eigenlijk? Is er iets veranderd in de regels zoals dat eerst volgens mij woon-werk kms van personeel leken te moeten worden bijgehouden in het kader van milieu, en nu niet meer? Ik hoorde zoiets maar is wel beetje klok-klepel reactie hoor van mij nu. Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar als zowel jij als je vriend vaker naar kantoor moeten denk ik dat daar misschien verandering van regelgeving aan ten grondslag ligt en dan denk ik daar gelijk achteraan: wie beschermd de werknemers die hun leven hebben ingericht op de situatie zoals die afgelopen jaren was (hond, of verhuisd naar platteland dat soort dingen).

Roihi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Heb het al aangegeven dat het technisch niet mogelijk is dat ik 4 dagen naar kantoor kom.
Vanuit werkgever is alle flexibiliteit afgenomen, er is niets mogelijk enkel overgangsperiode tot je geregeld hebt dat je wel 4 dagen naar kantoor kan komen.
Ze willen dus dat we een auto bijkopen, de honden of wegdoen of 4 of 3 dagen in de week opvang voor hen voozien of ze aanleren om alleen thuis te blijven.

Heb al vanalles geprobeerd.
Er zijn zelfs collega's die met toestemming destijds naar een andere provincie zijn verhuisd en nu het ook maar moeten regelen of vertrekken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Sansevieria, gecondoleerd :(:) heel veel sterkte.[/quote]

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Roihi schreef:
ergernis bij mij is dat mijn werkgever het thuiswerken drastisch wil inkorten naar nog maar 1 dag thuiswerken :n

Dat speelt bij ons ook. Nou mochten wij vóór corona eigenlijk nooit thuiswerken, behalve incidenteel met toestemming van de leidinggevende. Dus wij wisten wel dat het na corona deels teruggedraaid zou worden. Vaste thuiswerkdagen mogen inmiddels niet meer, je moet altijd beschikbaar zijn voor overleggen op kantoor. Helaas.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

@Lieser
Ook vervelend voor jou, hadden ze bij ons gezegd dat het tijdelijk ging zijn, echt, dan hadden we niet aan honden begonnen.

Wij mogen al sinds Corona, dus Maart 2020 van thuis uit werken, daarvoor ook niet.
Maar echt, nooit is er ook maar een hint gegeven dat ze het zouden terugdraaien.
Ik vind daar wel iets van.
Laatst bijgewerkt door Roihi op Gisteren, 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Gecondoleerd Sansevieria :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Schandalig vind ik dit. Ook naar je collega’s die ver weg zijn gaan wonen.
Als het mogelijk is, zou ik opzoek gaan naar een andere baan.

Gecondoleerd Sansevieria

Het is echt heel koud vandaag zeg. Ik heb al een flinke wandeling vanmorgen vroeg gemaakt met Ravi, maar ik was echt heel blij om weer thuis te zijn. Mijn vingers vroren er zowat af!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Staat er iets van in het contract? Hoeveel dagen dat je er moet zijn?
Misschien kun je daar nog wat mee.

Maar eigenlijk was het toch vanaf het begin een tijdelijke maatregel?
behalve dan als het expliciet benoemd werd als dit bevalt goed, we houden het zo.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

DuoPenotti schreef:

behalve dan als het expliciet benoemd werd als dit bevalt goed, we houden het zo.

Maar dan moet je mensen geen toestemming geven om verder weg te verhuizen. Dan geef je de indruk dat het thuiswerken erin blijft, niet dat het op termijn wordt teruggedraaid.

Ik vind het in elk geval een mooi staaltje 'hoe kom ik van mijn werknemers af' :=

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Frustratie en ergernis om wat er in de US en de wereld gebeurt aan oneerlijkheid. Hoe lang kan die naarling nog z'n gang gaan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Plas aan de verkeerde kant. Buikpijn, 'rugpijn', lichaamstemperatuur gezakt naar 36,1, koude buik, misselijk ondanks de magnesium en eigenlijk heb ik het stervenskoud ondanks dat het 21 graden in huis is.

En val weer langzaam af, gelukkig nog 4 kilo te veel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Foaly schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar dan moet je mensen geen toestemming geven om verder weg te verhuizen. Dan geef je de indruk dat het thuiswerken erin blijft, niet dat het op termijn wordt teruggedraaid.

Ik vind het in elk geval een mooi staaltje 'hoe kom ik van mijn werknemers af' :=

Maar weten werkgevers dat altijd dan wie van het personeel verhuisd en waarheen, anders dan dat het correspondentieadres anders is?
Nu heb ik met mijn werkgevers nooit hoeven te overleggen als ik ging verhuizen.

Nu heb ik nooit werk gehad dat vanaf huis kon, maar al ging ik aan de andere kant van het land wonen, als ik er maar was wanneer ik ingeroosterd was.

Dus in deze, weet een werkgever vooraf er van, zoniet kan die ook niet aangeven van, jij wilt gaan verhuizen, maar weet wel, dit is tijdelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Het feit dat er geen menselijk contact meer is in de supermarkt. Ik moest net even iets contant afrekenen en werd naar een machine verwezen.
Ik snap nu dus waarom ik liever mijn boodschappen laat bezorgen.

Vanaf het begin dat er zelfscan kassa's kwamen heb ik gezegd dat dit een ordinaire bezuinigingsmaatregel is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

DuoPenotti schreef:
Maar weten werkgevers dat altijd dan wie van het personeel verhuisd en waarheen, anders dan dat het correspondentieadres anders is?
Nu heb ik met mijn werkgevers nooit hoeven te overleggen als ik ging verhuizen.

Nu heb ik nooit werk gehad dat vanaf huis kon, maar al ging ik aan de andere kant van het land wonen, als ik er maar was wanneer ik ingeroosterd was.

Dus in deze, weet een werkgever vooraf er van, zoniet kan die ook niet aangeven van, jij wilt gaan verhuizen, maar weet wel, dit is tijdelijk.

Roihi schreef:
Er zijn zelfs collega's die met toestemming destijds naar een andere provincie zijn verhuisd en nu het ook maar moeten regelen of vertrekken.

Hier maak ik uit op dat dat verhuizen in overleg met de werkgever is gegaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Die schijtijzel….
Afbeelding

Maarrrrrr hulde aan m’n staleigenaar die een poging heeft gedaan om het plein ijsvrij te krijgen dus heb wel in de bak kunnen stappen. Nu de paddocks nog ijsvrij := ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Ik zal zo eens kijken bij de ponykinders, maar ik heb niks gehoord dus het zal allemaal in orde zijn.

Ik had vandaag ook zon verwacht, beetje een teleurstelling.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Gecondoleerd Sansevieria, alsof het rouwen op zichzelf al niet erg genoeg is, om dan ook nog met zulke dingen te moeten dealen. Erg vind ik dat, heel veel sterkte!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Ik wil je veel sterkte wensen Sansevieria.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Mansplainer

Over iets waar hij écht de details niet van kent en ik door en door en door.

En maar betweterig blijven doen.

Zout gewoon op.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Gecondoleerd Sansevieria en heel veel sterkte!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Hoofdpijn sinds gisteren die maar niet over wil, nu ook misselijkheid erbij _-:(

En morgen gaan ze weer verder met renoveren in huis. Een weekend is voor mij echt niet genoeg om bij te komen van de stress van afgelopen week aan renoveren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Net de bank gestofzuigd, nu een kramperige hand. Ik ben 28. Doe eens normaal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

dat ik een lekker stuk beenham had gemaakt in de oven... en dat man en kinderen het helemaal op hebben gegeten toen ik me even omdraaide. echt _-:(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

juval schreef:
dat ik een lekker stuk beenham had gemaakt in de oven... en dat man en kinderen het helemaal op hebben gegeten toen ik me even omdraaide. echt _-:(

Lekker sociaal zeg :(

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

DuoPenotti schreef:

Ik heb mijn contract en de arbeidsvoorwaarden erbij genomen en er staat niets dat je, toentertijd 5, of nu je uren op kantoor moet doen. geen locatie vermeld.
Ze hadden alles voor het thuiswerken goed geregeld, je kon zelfs een sta-zit bureau, scherm en bureaustoel via het werk regelen wat ook gebeurt is.
Dus er werd alles aan gedaan om thuis werken zo ergonomisch verantwoordelijk te kunnen werken.
Dat getuigd ook niet van dat die regeling tijdelijk zou zijn.

probleem is, de ondernemingsraad zou overstag gegaan zijn en akkoord gegeven hebben om 4 dagen kantoor af te dwingen bij de werknemers.