Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:10

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:53

Mkango schreef:
poes schreef:
Is freixenet geen cava?

Mimosa’s zijn echt niet ok :D
Lol, ik las dit als 'Is freixenet geen cavia?' en dacht: wat hebben cavia's hier nou weer mee te maken? :? :')

Ik ook :')

Miesemuisje

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:52

Stalgenootje en ik hebben een plek gevonden paar minuten wandelen van stal waar nog heel veel lang gras groeit, gaan we niet verder vertellen, dan is t zo kaal :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:45

Kennen jullie de scène in friends, waarbij Chandler net Monica ten huwelijk heeft gevraagd, ze uit eten willen om het te vieren en Rachel met Ross het bed in duikt maar betrapt wordt door Monica en Monica Rachel beschuldigd van stealing her thunder?

Mijn man en ik hebben iets vergelijkbaars meegemaakt:
Een paar jaar geleden besloot mijn man dat hij mij ten huwelijk wilde vragen.
Hij heeft dit besproken met mijn neef en zijn, nu, vrouw, wij waren op dat moment enorm close met hun en mijn man heeft ze om hulp gevraagd om achter mijn ringmaat te komen.

Een korte periode voor hij mij ten huwelijk vroeg overleed kwam een iemand, die belangrijk was voor zowel mij als mijn neef, te overlijden.
Tijdens de borrel op de uitvaart van deze persoon begon de, nu, vrouw van mijn neef te vertellen aan mij en mijn man, dat zij zouden gaan trouwen. Zij had dit ook aan de overledene op zijn sterfbed verteld. Toen ik vroeg of ze ten huwelijk gevraagd was en waar dan de ring was, gaf zij bij mij en mijn man aan, dat zij geen ring nodig had en niet ten huwelijk gevraagd hoefde te worden, zij had gewoon besloten dat ze zouden gaan trouwen en mijn neef is daar in mee gegaan.
Zij zouden dus een datum gaan prikken voor hun huwelijk.

Ondertussen wisten mijn neef en zijn, nu, vrouw, op welke datum mijn man mij ten huwelijk zou vragen.

De ochtend van deze datum, hebben mijn neef en zijn, nu, vrouw, hun verloving wereldkundig gemaakt bij iedereen in de familie en op social media.

Er was enorm veel verwarring in de familie wie er nou verloofd was, waarom mijn man het op dezelfde dag deed als mijn neef, mensen vergaten ons te feliciteren, omdat ze dachten dat ze dat al gedaan hadden, er kwam een heel strijd of wie wanneer mocht trouwen (of nou ja, mijn tante en de, nu, vrouw van mijn neef, maakte er een strijd van, mijn man en ik vonden het niet zo boeiend ) etc etc etc.

So, they stole our thunder... En ze deden dit enorm bewust.

Waarom is dit een biecht?
Door deze actie voelde ik mij best gekwetst, mijn man heeft zo veel tijd gestoken in de verrassing, het organiseren van deze vraag en het is eigenlijk ondergesneeuwd door 2 personen die hij als enige vertrouwd heeft met de hulp rondom zijn vraag.
Ik was hier dus behoorlijk zuur over en ben eigenlijk nog steeds wel enorm teleurgesteld en om eerlijk te zijn, nog steeds boos.
Ik wil echt niet kinderachtig zijn en ik probeer mij er over heen te zetten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Hierdoor hebben wij vrijwel geen contact meer met ze, verzin ik vaak smoesjes om onder afspraakjes uit te komen en vertrouw ik ze totaal niet meer.
Ik merk dat bij alles wat ze zeggen, ik een kilo verpakking zout te voorschijn haal...

En ik heb misschien iedereen verteld dat het verhaal over hoe ze zich verloofd hebben (wat ze verteld hebben tijdens hun bruiloft) gelogen is O:)
Zie, nog steeds zuur. Het is kinderachtig en ik kan mij er niet over heen zetten...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:47

Varekaj schreef:
Kunnen we er geen Wilma van maken? Ofzoiets? :')

NEEEEE! Geen Wilma. Dan zit ik steeds met Wilma heeft een waterbed in mijn hoofd %).

Wilma na een ingrijpende operatie:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:29

Ik mag weer naar school.

Even een proloog.

Ik was vroeger altijd enorm stil.
Durfde niet voor mezelf op te komen, en werd om die reden dan ook enorm veel gepest.

Vragen in de klas, durfde ik ook niet.
Dus meestal liep ik enorm achter de meute aan. En omdat mijn ouders absoluut niet technisch waren, liep ik met computers en mobiele ook enorm achter.

Met sommige dingen nu nog.

Maar dat stille is voorbij. En daar ben ik trots op.
Ik durf vragen te stellen, grenzen te geven en voor mezelf op te komen.

Terwijl ik met mijn mede studenten, even voor de duidelijkheid... Allemaal ruim boven de 25, door de kantine liepen, riep er een jongen enorm hard door de gang. En probeerde een beetje intimiderend over te komen. :')

Maar, het kereltje was amper 13 jaar, dus had nog echt een piep stemmetje.

Waarop ik enorm moest lachen. :')
En lachend zei "nou, die heeft Kermit nog niet in de keel gehad"

Groep uiteraard lachen.
Direct was het klaar met het "pestkopje" wat de klas uit was gezet.
Zei mn collega student ook nog. "Ach, het is net Calimero."

Sorry.
Sorry mensen.
Het is heel gemeen!
Maar vond het wel erg grappig.

Edit.
Nee... Ik ben niet trots op het feit dat ik het kereltje benoemde als iemand zonder Kermit. (Met zn grote waffel in de gang!)
Maar wel trots dat ik überhaupt binnen in mn eigen klas, wel iets durf te zeggen of te vragen.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 08-09-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:39

Maralyn…. Sorry hoor dat snap ik niet …. 13 jarige versus 20-25+ hoop dat je er trots op bent.
Het had je gesierd om niks te zeggen ipv een klein manneke voor banketstaaf te zetten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:43

Wat gij niet wilt dat u geschiedt….

Zeker als je je nog goed kan herinneren hoe onzeker je vroeger was en dat je gepest werd. Jezelf beter voelen door iemand anders belachelijk te maken is niet oké. Je ziet vaker dat kinderen die gepest werden zelf ook gaan pesten later. Is een psychologisch iets. Maar wat je altijd moet zien te onderbreken en voorkomen. Stukje begrip en mededogen doet een mens goed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:52

En daarom is het dus ook een biecht.
-O-

En wat onwijs jammer, dat mensen zo slecht lezen. -O-

Want als jullie nu echt daadwerkelijk goed hadden gelezen... Dan had je gelezen dat ik er niet trots op ben.

Waar ik wél trots op ben, is het feit, dat ik nu wel in de klas überhaupt iets durf te zeggen... *\o/*

Nee, medelijden heb ik met dit mannetje niet, gezien hij zelf namelijk de pestkop was die zojuist de klas uit is gezet.

En je kan het ook anders bekijken.

Hij is niet voor niks, met zn grote mond de klas uit gezet. En wat hij uitkraamde, verdiende ook geen schoonheidsprijs.
Uitdelen is ook incasseren, ook als je zo jong bent en al helemaal als je zo'n grote mond hebt.

Maar goed. Ik sta daar blijkbaar even wat anders in. En dat mag natuurlijk.

Als hij gewoon braaf de klas uit gegaan was, zonder enige vorm van scheldpartij of stampij, wat mijn "Kermit" zin niet gevallen. Èn mijn mede student haar "Calimero" ook niet.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 08-09-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:58

Een kikker in je keel iets heel anders dan de baard in de keel krijgen? Of mis ik een stuk straattaal ofzo? :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 16:59

Wat voor school is het dat er volwassenen van 20+ bij kinderen in de klas zitten >;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:00

black_kelpie schreef:
Een kikker in je keel iets heel anders dan de baard in de keel krijgen? Of mis ik een stuk straattaal ofzo? :')

:')

Je hebt gelijk!!

Het is de baard in de keel :')

_O-

Bijna goed weer.

Gelukkig hebben we dit jaar ook Nederlands in het vakkenpakket

Flighhigh... Heb je even een pb gestuurd. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:05

Fly_high schreef:
Wat voor school is het dat er volwassenen van 20+ bij kinderen in de klas zitten >;)

Ja ben ik ook benieuwd naar. Ik ken geen school waar 20 plus bij tieners zitten. 6 VWO zijn de oudsten en die zijn meestal 18. Hooguit 19 als je bent blijven zitten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:09

Suzanne F. schreef:
Fly_high schreef:

Ja ben ik ook benieuwd naar. Ik ken geen school waar 20 plus bij tieners zitten. 6 VWO zijn de oudsten en die zijn meestal 18. Hooguit 19 als je bent blijven zitten.

Ik haal uit maralyn haar berichten dat ze 28 is en middelbare school al achter de rug heeft :?

Op MBO en hoger is het 16+ toch?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:12

Ik begon mijn mbo toen ik 15 was :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:14

Na niveau 4 te hebben gehad, paraveterinair, en zes jaar aan het werk te zijn geweest, heb ik nu het roer om gegooit. Ja! Dat klopt.
Dus opnieuw naar school. Bbl uiteraard.

Helemaal niet gek eigenlijk!
Oudste is 54! :)
De jongste van de opleiding wordt dit jaar 18.

Werkend leren.

Dat we in hetzelfde gebouw zitten als de vmbo'ers, is wel een beetje... Nouja, lastig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:48

Als DE vmbo’ers vind ik dan weer denigrerend

Weet je maralyn eerst schrijf je dat het heerlijk is en later schrijf je dat zijn eigen schuld is want is een vervelend kind

Maar zit jij bij hem in de klas zo nee dan weet je niet wat er precies is voor gevallen

Hoe je went of keert is gewoon niet fair wat je deed en ik ga er vanuit dat je het kereltje ook niet van binnen en buiten kent

Misschien had je beter voor je kunnen houden maar hè gefeliciteerd….. je kan dus ook pesten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:50

Ik kende 11 jarige die naar gymnasium ging
14 jarige naar de TU Delft, die is echt buitengesloten geweest de eerste jaren was zo zielig

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:52

BeritSor schreef:
Ik zag vandaag dat je 10% korting hebt bij Epplejeck op de wintercollectie van 2022. Dus heb gelijk een heel setje gekocht voor mijzelf. :oo Moest sowieso een nieuwe jas hebben want met die buien van vanochtend kwam ik erachter dat mijn oude helaas niet meer waterdicht is ;(

Waar zie je dat dan ?

Ik zie het niet op de homepage ? ik zie alleen maar laarzen en schoenen

https://www.ej.nl/

?

( ik hou van korting *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:53

tita schreef:
Als DE vmbo’ers vind ik dan weer denigrerend

Weet je maralyn eerst schrijf je dat het heerlijk is en later schrijf je dat zijn eigen schuld is want is een vervelend kind

Maar zit jij bij hem in de klas zo nee dan weet je niet wat er precies is voor gevallen

Hoe je went of keert is gewoon niet fair wat je deed en ik ga er vanuit dat je het kereltje ook niet van binnen en buiten kent

Misschien had je beter voor je kunnen houden maar hè gefeliciteerd….. je kan dus ook pesten

Dankjewel voor je feedback.
Ik zal kijken wat ik er in de toekomst mee ga doen. ;)

Edit.

Hoe had ik "de" vmbo'ers anders kunnen schrijven??

Want ik zie niet wat daar denigrerend aan is??
Mag ook op pb hoor.

Pesten is wel een heel groot woord... Maar als jij dat zo ervaart, dan kan dat uiteraard.

En als laatste.

Ja! Ik ben mij er van bewust ja, dat het niet fair was.
En dat is nu ook genoeg duidelijk gemaakt. :)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:35

Ik denk meer van "de" vmbo'ers. Je had natuurlijk ook gewoon vmbo'ers kunnen zeggen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:39

fotolijstje schreef:
Ik denk meer van "de" vmbo'ers. Je had natuurlijk ook gewoon vmbo'ers kunnen zeggen.

Oooow. Ah! Ja, daar kan ik ergens inkomen. :j
Maar dat was niet zo bedoeld.

Je hele leven maak je fouten om van te leren.

Ik maak er veel, dan leer ik er ook van.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:41

Zo gek vind ik de zin niet, je zegt toch ook de leraren, de leerlingen, de ouders, de jeugd, de studenten etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 19:41

Ja hoor, ik heb op een scholencomplex gewerkt met verschillende afdelingen in verschillende gebouwen dus we spraken over de vmbo'ers, de havisten en de vwo'ers.

Maak er geen punt van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:00

Urbanus schreef:
Ja hoor, ik heb op een scholencomplex gewerkt met verschillende afdelingen in verschillende gebouwen dus we spraken over de vmbo'ers, de havisten en de vwo'ers.

Maak er geen punt van.
Wat in deze context semantisch ook correcter is dan vmbo'ers/havisten/vwo'ers zonder lidwoord. :=

"We zitten in hetzelfde gebouw als vmbo'ers [in het algemeen]" heeft een andere betekenis dan "we zitten in hetzelfde gebouw als de vmbo'ers [van deze school]." Ik snap dus inderdaad ook niet waarom mensen opeens op hun teentjes getrapt zijn door de zinsnede van maralyn - je kunt ook te ver doorslaan in je politieke correctheid.