[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:57

Leandra schreef:
Medische hulp voor bezoekers Duits theater na show met live seks en echt bloed https://www.nu.nl/cultuur-overig/633136 ... bloed.html

Geen vieze plaatjes oid. Maar echt bizar dat er zo'n show gemaakt wordt.

Zou eerder psychologische hulp geven aan mensen die daar heen gaan. :(:)

Anomien

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:28

Nou ja wat zou ik zeggen.

Ooit (en nog steeds) dachten ze ook heel slecht over prostitutie. Maar het geeft een deel van de doelgroep ook een uitlaatklep waardoor ze mogelijk ergere dingen laten voor wat het is. Denk aan verkrachting of aanranding.

Dit soort shows geeft voor een klein selecte groep wellicht ook wel invulling aan bepaalde slechte behoeftes.

Dus ben er niet zo zeer op tegen.
Wel dat er hele goede instructie vooraf komt en dat jeugd ervoor wordt beschermd.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:38

Ja heb je ook wel gelijk in hoor. Aan de andere kant denk ik weer moet je daar wel invulling aan willen geven. Blijft lastig zulke fetisj achtige dingen. Nu doen ze hier verder niemand kwaad mee denk ik maar ja. Trigger je hierdoor ook niet iets in de zin van dat ze juist denken dat het normaal is en gaan ze wel andere iets aan doen in die trant? Lastig.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:01

Bijzonder dat seksualiteit erbij wordt gehaald. Tuurlijk kan dit een fetisj zijn voor sommigen. Maar is het echt zo moeilijk je voor te stellen dat het ook gewoon heel gaaf is om eens los te komen uit het maatschappelijke keurslijf en even helemaal je gedachten de vrije loop te kunnen laten gaan? Even niet maatschappelijk (/protestants christelijk) correct. Je zou in dit topic toch denken dat er iets meer denkruimte is dan mensen gelijk in therapie willen douwen. Ja ik zou kinderen hier wel weghouden ja, laat eerst die prefrontale cortex maar goed rijpen. Maar daaromheen, waarom mogen dingen er niet gewoon zijn? Zonder er een 'ziek'-label op te plakken?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:04

Ik zeg nergens dat iets niet mag toch? Ik gooi gewoon op hoe ik denk. Ik weet niet of het helemaal gewenst moet zijn om zulke dingen er 'te laten zijn'. Persoonlijk vind ik niet dat alles gewenst moet zijn. Dat mag ik toch gewoon opgooien hier? Ik heb nergens een label op geplakt, ik laat gewoon mijn persoonlijke gedachtes de vrije loop, zoals vele op het internet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:06

Het gaat om het gehele stuk wat ze opvoeren, denk niet dat de mensen misselijk worden van de masturbatie.
Maar schilderen met bloed en verse uitwerpselen...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:12

Ik hou hierbij altijd de maatstaf van consent aan. Speelt er iets tussen handelsbekwame mensen die volledig geïnformeerde consent geven, zonder invloed van macht of angst? Dan mag het er van mij allemaal zijn. Ook in zo'n theaterzaal. En als je het dan wél over seks hebt: ik ken een volwassen broer en zus die regelmatig seks hebben sinds ze beiden begin 20 zijn. Tja, mijn ding is 't niet. Maar als beide partijen er volledig mee instemmen en er geen sprake is van een scheve of onveilige situatie, prima toch? Moeten ze zelf weten. Zelfde als bloed en uitwerpselen. Mij niet bellen, maar als het tussen consenting adults is...

En terugkomend op die opera: mensen lijken meer en meer te vergeten dat kunst juíst buiten de gebaande paden zou moeten (kunnen) treden. Er worden steeds vaker trigger warnings gegeven bij theater nu. Aan de ene kant goed, dan kan iemand zelf beslissen of het iets voor hun is. Zeker in het geval van die bloed en uitwerpselen, ja handig als je een beetje weet waar je aan begint. Aan de andere kant gieten we daarmee meer en meer kunst tóch weer in een keurslijf. Eeuwig zonde. Shakespeare maakt toch echt minder indruk als je de tekst eerst doodanalyseert en afschaaft om de pijnpunten eruit te halen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:15

DuoPenotti schreef:
Het gaat om het gehele stuk wat ze opvoeren, denk niet dat de mensen misselijk worden van de masturbatie.

Van schilderen met bloed wordt ik niet misselijk maar van uitwerpselen wel. :x

Maar ik zou hier zelf niet heen gaan nee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:18

Nee ik ook niet.
De geur lijkt me nou niet echt fijn :D

Daarnaast ben ik ook van mening dat sommige dingen niet zo groots hoeven, hou dat soort dingen in een kleine club of hoe je dat ook noemt.
Maar goed mijn mening.
Vind zoiets geen kunst. Net zo min als katten villen en er een handtas van maken.
Dat soort dingen is bij mij geen kunst maar een lugubere manier van aandacht te kort.
En mijn mening, ieder mag daar anders over denken.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:21

VuurVleugels schreef:
Ik hou hierbij altijd de maatstaf van consent aan. Speelt er iets tussen handelsbekwame mensen die volledig geïnformeerde consent geven, zonder invloed van macht of angst? Dan mag het er van mij allemaal zijn. Ook in zo'n theaterzaal. En als je het dan wél over seks hebt: ik ken een volwassen broer en zus die regelmatig seks hebben sinds ze beiden begin 20 zijn. Tja, mijn ding is 't niet. Maar als beide partijen er volledig mee instemmen en er geen sprake is van een scheve of onveilige situatie, prima toch? Moeten ze zelf weten. Zelfde als bloed en uitwerpselen. Mij niet bellen, maar als het tussen consenting adults is...

Van mij mag het ook, ik heb er geen last van. Maar ik vraag me wel af of er dan niet toevallig wel een ziek iemand tussen zit, die hierdoor denkt dat dit ook hierbuiten kan.

Ik snap natuurlijk dat je overal zieke mensen tussen hebt zitten, ook gewoon op straat of gewoon de buurman/vrouw bij wijze van, maar vind het daardoor wel een dingetje.

Nu kan je alle erge dingen die mensen doen op de wereld toch niet voorkomen dus wat maakt het eigenlijk ook uit. Maar zo is het dus wel een tweestrijd in mijn hoofd. Als ik erover ga nadenken dan, wat ik gelukkig echt niet op dagelijkse basis doe. :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:24

Haha, ik denk dat zo'n tweestrijd ook wel heel goed is voor een mens. En begrijp me niet verkeerd, ik heb 'm zelf ook. Op bijna elk onderwerp wel :') Vind het altijd wel leuk om er met anderen of andersdenkenden over te filosoferen, kom je toch weer tot nieuwe inzichten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:39

Nou moet ik wel zeggen dat ik naar de tentoonstelling van Marina ambrovic ben geweest in Amsterdam, maar dat was een tentoonstelling met een voor mij niet shockerende voorstelling erbij. Echter sommige dingen die ze deed of liet gebeuren, daar zou ik in het echt niet bij geweest willen zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:06

VuurVleugels schreef:
Bijzonder dat seksualiteit erbij wordt gehaald. Tuurlijk kan dit een fetisj zijn voor sommigen. Maar is het echt zo moeilijk je voor te stellen dat het ook gewoon heel gaaf is om eens los te komen uit het maatschappelijke keurslijf en even helemaal je gedachten de vrije loop te kunnen laten gaan? Even niet maatschappelijk (/protestants christelijk) correct. Je zou in dit topic toch denken dat er iets meer denkruimte is dan mensen gelijk in therapie willen douwen. Ja ik zou kinderen hier wel weghouden ja, laat eerst die prefrontale cortex maar goed rijpen. Maar daaromheen, waarom mogen dingen er niet gewoon zijn? Zonder er een 'ziek'-label op te plakken?

Sexualiteit? Eeuhm??

En Bijzonder?
Ik geef aan klein selecte groep. En dat ik mij dat in kan beelden. Volgens mij doen ze het gewoon op de set. Dus dat ik die link leg is niet zo bijzonder.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:49

nevica schreef:
Leandra schreef:
Medische hulp voor bezoekers Duits theater na show met live seks en echt bloed https://www.nu.nl/cultuur-overig/633136 ... bloed.html

Geen vieze plaatjes oid. Maar echt bizar dat er zo'n show gemaakt wordt.

Zou eerder psychologische hulp geven aan mensen die daar heen gaan. :(:)

Als ik daar vooraan zou zitten konden ze ook nog iets creatiefs met m'n kots doen 8-)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:11

Anomien schreef:
VuurVleugels schreef:

Sexualiteit? Eeuhm??

En Bijzonder?
Ik geef aan klein selecte groep. En dat ik mij dat in kan beelden. Volgens mij doen ze het gewoon op de set. Dus dat ik die link leg is niet zo bijzonder.

Maar dat er seks op het podium plaatsvind wil nog niet zeggen dat het publiek mee zit te masturberen. Of dat ze er überhaupt geil van worden, of inspiratie op willen doen ofzo. Het kan ook gewoon een deel van het geheel zijn, waar mensen helemaal niet opgewonden van hoeven te raken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:54

Dat zeg ik toch niet?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:57

Dan snap ik je punt niet

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:51

Bellatrix schreef:
DuoPenotti schreef:

Van schilderen met bloed wordt ik niet misselijk maar van uitwerpselen wel. :x

Maar ik zou hier zelf niet heen gaan nee.

Laat me raden... het gaat vast en zeker over dierlijk bloed en niet menselijk? Hoe dan ook te bizar voor woorden dat dit soort 'tentoonstellingen' worden gegeven. Maar goed, elke gek heeft z'n gebrek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:53

En ook aangevuld met nepbloed las ik volgens mij

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:55

knollentuin schreef:
Als ik daar vooraan zou zitten konden ze ook nog iets creatiefs met m'n kots doen 8-)

_O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:12

Wat ik overigens ook vreemd vind, waarom medische hulp?
Je bent misselijk, weet waarom, gaat zelf naar zo'n stuk.
Ga gewoon naar huis

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:04

nevica schreef:
VuurVleugels schreef:

Van mij mag het ook, ik heb er geen last van. Maar ik vraag me wel af of er dan niet toevallig wel een ziek iemand tussen zit, die hierdoor denkt dat dit ook hierbuiten kan.

Ik snap natuurlijk dat je overal zieke mensen tussen hebt zitten, ook gewoon op straat of gewoon de buurman/vrouw bij wijze van, maar vind het daardoor wel een dingetje.

Nu kan je alle erge dingen die mensen doen op de wereld toch niet voorkomen dus wat maakt het eigenlijk ook uit. Maar zo is het dus wel een tweestrijd in mijn hoofd. Als ik erover ga nadenken dan, wat ik gelukkig echt niet op dagelijkse basis doe. :')

Denk dat die zieke mensen zeker dit topic volgen.. we zijn een bron van inspiratie haha * grappig bedoeld

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 18:47

Mars schreef:
Over wonden gesproken.. misschien herinneren bokkers die al langer lid zijn zich nog wel het topic over de merrie die gewond was geraakt na natuurlijke dekking? Bizar was dat, er zat een gat in haar hals waar je doorheen kon kijken… volgens mij was het wel mooi genezen uiteindelijk. Ik zou eens moeten kijken of ik t terug kan vinden.

Ja! Nu na een aantal jaar les in anatomie van het paard, en wat dissecties verder, ben ik nieuwsgierig hoe deze pony hersteld is. Als in hoeveel heeft het lichaam met littekenweefsel opgelost, en op welke manier? Wat was er nog van te merken in de beweging?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:05

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:16

Ja die!