VuurVleugels schreef:Ik hou hierbij altijd de maatstaf van consent aan. Speelt er iets tussen handelsbekwame mensen die volledig geïnformeerde consent geven, zonder invloed van macht of angst? Dan mag het er van mij allemaal zijn. Ook in zo'n theaterzaal. En als je het dan wél over seks hebt: ik ken een volwassen broer en zus die regelmatig seks hebben sinds ze beiden begin 20 zijn. Tja, mijn ding is 't niet. Maar als beide partijen er volledig mee instemmen en er geen sprake is van een scheve of onveilige situatie, prima toch? Moeten ze zelf weten. Zelfde als bloed en uitwerpselen. Mij niet bellen, maar als het tussen consenting adults is...
Van mij mag het ook, ik heb er geen last van. Maar ik vraag me wel af of er dan niet toevallig wel een ziek iemand tussen zit, die hierdoor denkt dat dit ook hierbuiten kan.
Ik snap natuurlijk dat je overal zieke mensen tussen hebt zitten, ook gewoon op straat of gewoon de buurman/vrouw bij wijze van, maar vind het daardoor wel een dingetje.
Nu kan je alle erge dingen die mensen doen op de wereld toch niet voorkomen dus wat maakt het eigenlijk ook uit. Maar zo is het dus wel een tweestrijd in mijn hoofd. Als ik erover ga nadenken dan, wat ik gelukkig echt niet op dagelijkse basis doe.