Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iirrssjjee schreef:Het word bonus ipv stief...Why? Je bent gewoon stiefmoeder, stiefkind, stiefoma.... Omdat stief zogenaamd een negatieve lading zou hebben? Dat is maar net wat je er zelf van maakt
MarlindeRooz schreef:Het is maar net wat je er zelf van maakt. Mijn stiefschoonmoeder is echt super lief maar noem haar wel zo. Vind bonus echt zo’n gekke term haha, alsof m’n schoonvader haar bij de appie gehaald heeft ofzo. Gratis bij een net mandarijnen.
iirrssjjee schreef:Ik doel op het feit dat ik nergens de term stief meer tegen kom.... Tegenwoordig is het echt overal bonus. Maar dat is bedacht ooit vanwege de negatieve lading van stief. Maar vind het echt zo'n onzin. Stief is gewoon zoals het heet... Net als schoon(zus, moeder). Het heeft al een naam, waarom het veranderen naar iets waarbij je eerst moet nadenken wat er precies word bedoeld?
iirrssjjee schreef:Ik doel op het feit dat ik nergens de term stief meer tegen kom.... Tegenwoordig is het echt overal bonus. Maar dat is bedacht ooit vanwege de negatieve lading van stief. Maar vind het echt zo'n onzin. Stief is gewoon zoals het heet... Net als schoon(zus, moeder). Het heeft al een naam, waarom het veranderen naar iets waarbij je eerst moet nadenken wat er precies word bedoeld?
Urbanus schreef:Dood. Aan. Verkleinwoordjes.
En ik vind dat het gevoel voor schaamte van mensen met een bakfiets wel wat meer mag zijn.
Kana schreef:iirrssjjee schreef:Het word bonus ipv stief...Why? Je bent gewoon stiefmoeder, stiefkind, stiefoma.... Omdat stief zogenaamd een negatieve lading zou hebben? Dat is maar net wat je er zelf van maakt
Disney heeft het woord stief/steph een negatieve klank gegeven.![]()
![]()