Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:04

Vergeten de kachel op mijn slaapkamer uit te draaien waardoor het nu zo vies warm is op mijn kamer

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:04

Containerdomino in de straat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:06

Sterkte moestuin. :knuffel:

iirrssjjee

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:17

Het word bonus ipv stief...Why? Je bent gewoon stiefmoeder, stiefkind, stiefoma.... Omdat stief zogenaamd een negatieve lading zou hebben? Dat is maar net wat je er zelf van maakt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:27

iirrssjjee schreef:
Het word bonus ipv stief...Why? Je bent gewoon stiefmoeder, stiefkind, stiefoma.... Omdat stief zogenaamd een negatieve lading zou hebben? Dat is maar net wat je er zelf van maakt :+

Huh bedoel je dat die benaming zo veranderd word? Of in jou situatie? Ik vind stiefmoeder ook altijd zo rot klinken maar snap voor mensen die niet zo dol zijn op hun stiefmoeder dat het liever stiefmoeder blijft dan bonus moeder :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:33

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Mijn stiefschoonmoeder is echt super lief maar noem haar wel zo. Vind bonus echt zo’n gekke term haha, alsof m’n schoonvader haar bij de appie gehaald heeft ofzo. Gratis bij een net mandarijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:36

MarlindeRooz schreef:
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Mijn stiefschoonmoeder is echt super lief maar noem haar wel zo. Vind bonus echt zo’n gekke term haha, alsof m’n schoonvader haar bij de appie gehaald heeft ofzo. Gratis bij een net mandarijnen.

Haha ja tuurlijk maar omdat ze zegt het word bonus ipv stief vroeg ik me af of dat iets algemeens is of dat dat voor haar situatie geldt.
Mijn stiefzus noem ik altijd gewoon zus, stiefzusje is wel stiefzus en stiefmoeder is meestal wel bonus moeder maar snap je reactie wel haha van de Albert Heijn :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:51

Ik doel op het feit dat ik nergens de term stief meer tegen kom.... Tegenwoordig is het echt overal bonus. Maar dat is bedacht ooit vanwege de negatieve lading van stief. Maar vind het echt zo'n onzin. Stief is gewoon zoals het heet... Net als schoon(zus, moeder). Het heeft al een naam, waarom het veranderen naar iets waarbij je eerst moet nadenken wat er precies word bedoeld? :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:55

Ik zeg gewoon de vriendin van mijn vader! :+ ik was al 24 toen ze gingen scheiden en hij later een vriendin had. Daar is voor mij sowieso niks moeder aan :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:57

Net als bonuskinderen. :r

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:58

Straks weer naar mijn werkelijke uitje : de teststraat.

Al denk ik dat ik imuum ben voor corona dikke uitbraak op werk en ik heb nog steeds geen klachten. Snap er geen hol van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:04

iirrssjjee schreef:
Ik doel op het feit dat ik nergens de term stief meer tegen kom.... Tegenwoordig is het echt overal bonus. Maar dat is bedacht ooit vanwege de negatieve lading van stief. Maar vind het echt zo'n onzin. Stief is gewoon zoals het heet... Net als schoon(zus, moeder). Het heeft al een naam, waarom het veranderen naar iets waarbij je eerst moet nadenken wat er precies word bedoeld? :+

Ahh zo, ik snap je! Wel grappig om het te lezen had het er toevallig gisteren met m'n vader nog over dat zij stief inderdaad zo negatief vinden klinken. Maar ik zeg vaker uit automatisme stiefmoeder dan bonus moeder ook, stief is wat het is en iedereen kan daarvan maken wat ze zelf willen denk ik dan maar :P

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:04

iirrssjjee schreef:

Nou dit dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:35

Ik erger me dan weer aan die ergernis, wat boeit het hoe iemand het noemt? Als mensen zich daar fijner bij voelen, dikke prima. Het is niet alsof ze verkleinwoordjes gebruiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:35

Dood. Aan. Verkleinwoordjes.

En ik vind dat het gevoel voor schaamte van mensen met een bakfiets wel wat meer mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:46

Nieuw meststaal reuzepositief. Bewezen resistentie tegen de ontworming en ik krijg niets anders! Maar even een andere dierenarts gebeld voor second opinion _-:(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:57

Personeel.. Waarom moeten mensen zo zeuren en moeilijk doen. Is het nou écht zo lastig te begrijpen dat als je van maandag tot vrijdag werkt, dat gewoon 5 dagen zijn en geen 6 :? Of hebben we er ineens een dag bij gekregen waar ik nog niks van weet?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:58

Urbanus schreef:

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:03

Urbanus schreef:

En ik vind dat het gevoel voor schaamte van mensen met een bakfiets wel wat meer mag zijn.

+1, vooral de elektrische scheurbakken.

Ik heb net alles van de randen van mijn meubilair veilig gesteld. Ik vind dit een leuke storm (want er is zon en her en der een blauwe lucht) maar het is altijd weer een gedoe op een ark.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:20

iirrssjjee schreef:

Disney heeft het woord stief/steph een negatieve klank gegeven. :P :P :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:45

Moestuin sterkte en succes bij de DA!
Zou het er ook niet bij laten zitten hoor.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:59

Lost Ark en mensen die niet luisteren als je een dungeon run doet voor een special collectible :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:06

Ik wou nog even een update plaatsen, geen ergernis in dit geval haha maar omdat een aantal van jullie mij gisteren hebben gemotiveerd om een oproepje te maken omtrent het Suzan en Freek concert van volgende week wou ik nog even bedankt daarvoor zeggen.
Vond het erg spannend heb een topic gemaakt hier (zonder reacties vooralsnog) maar vanochtend besloten me over m'n onzekerheid te zetten en in een groep op Facebook specifiek voor deze regio een oproepje te zetten en heb al meerdere berichtjes gekregen van mensen die mee zouden willen *\o/*

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:17

Super leuk Anette_Dottie!
Heel veel plezier gewenst.:)

Hier een ergernis omdat ik weer een terug val van een blessure in mijn schouder heb. Het voelt zo dof en vermoeiend……

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:18

Kana schreef:
iirrssjjee schreef:

Disney heeft het woord stief/steph een negatieve klank gegeven. :P :P :P

In een andere filmische sector is step/stief anders een erg gewenst zoekterm :+