Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:24

Ik weet niet precies hoe het zit, maar in de vorige lockdown moest dan een bepaald percentage van je vaste assortiment uit essentiële artikelen bestaan geloof ik?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:29

Blue_Eyes schreef:
Ik weet niet precies hoe het zit, maar in de vorige lockdown moest dan een bepaald percentage van je vaste assortiment uit essentiële artikelen bestaan geloof ik?

Ze hadden wel minder kleding liggen als anders. Het kan natuurlijk zijn dat ze meer verkoop hebben omdat de gewone kledingzaken dicht zijn. Of om onder een bepaald percentage te blijven, kan ook.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:42

Ik vind dat wel dubbel, de fietsenmaker hier op het dorp mag dat deel open houden, maar verkoopt in dezelfde winkel ook klus- en huishoudelijk spul en cadeautjes en dat mag niet. Het is ook een DHL punt dus zij zien veel van de grotere online winkels langs komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:59

Of je pakt de trein naar Belgie..Duitsland. daar kun je alles kopen :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:02

Ik zie net dat Ernst Kuipers de nieuwe minister van VWS wordt! Dat is een interessante switch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:49

Blue_Eyes schreef:

Dacht ik ook.

Maar ik weet niet of dat voor dierenwinkels gold. Ik ben heel blij dat die gewoon open zijn, want die dieren hier hebben altijd iets dringend nodig zo rond de feestdagen. En nee, geen cadeautjes := maar het talent om de riem te slopen vlak voor oud en nieuw, de deken die lekt of wondjes en dan erachter komen dat de zalf zo goed als op is :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:08

Dierenwinkels mochten toen alleen voeding en bvb kattenbakvulling verkopen. Onze welkoop had toen de kleding afgezet, vandaag kon je gewoon alles kopen dus wel degelijk een verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:27

Blue_Eyes schreef:
Ik zie net dat Ernst Kuipers de nieuwe minister van VWS wordt! Dat is een interessante switch.

Ik denk een hele goeie zet! Hij heeft verstand van zaken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:48

Gommers heeft aanvankelijk ook getwijfeld of hij een booster zou nemen. Hij zegt ook dat als er nog weer een booster komt hij opnieuw zal overwegen om wel of geen vaccin te nemen. Hij zegt dat het belangrijk is om zelf te blijven denken.

https://www.nu.nl/coronavirus/6175456/d ... lk_wrapper

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:36

bigone schreef:
Dierenwinkels mochten toen alleen voeding en bvb kattenbakvulling verkopen. Onze welkoop had toen de kleding afgezet, vandaag kon je gewoon alles kopen dus wel degelijk een verschil.

Welkoop is ook niet alleen een dierenwinkel, net zoals de intratuin. De echte dierenwinkels, die dus alleen spullen voor dieren verkopen, waren hier vorige keren allemaal gewoon open en mochten ook volledig open. Essentiële winkels.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:30

Israel overweegt om omicron vrij spel te geven om een snellere resistentie bij de bevolking te verkrijgen. Zegt Naftali Benet, premier van Israel.

Ik denk dat Spanje met de óvergrote meerderheid gevaccineerd en reeds 6.3 miljoen herstelden dit als perspectief kan houden zonder álles los te laten. De voet nog enigzins op de rem houdend, maar wel de besmettingen zóveel te laten toenemen dat er voldoende resistentie is opgebouwd voor volgende herfst.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-12-21 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:35

Huertecilla schreef:
Israel overweegt om omicron vrij spel te geven om een snellere resistentie bij de bevolking te verkrijgen. Zegt Naftali Benet, premier van Israel.

Israël gaat juist de vierde booster geven , dus ik vraag mij af of je berichtgeving wel klopt. Lijkt er meer op dat ze iedereen weer gaan boosteren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:37

Zebrastreep schreef:
Huertecilla schreef:

Israël gaat juist de vierde booster geven , dus ik vraag mij af of je berichtgeving wel klopt. Lijkt er meer op dat ze iedereen weer gaan boosteren.

Sluit het ene het andere uit dan?

Zelfs met de deur onbelemmert open duurt het máánden voor iedereen een besmetting heeft doorlopen. Heb ik ook al een paar keer voorgerekend....
Ondertussen blijven vaccineren blijft het risico reduceren :)*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:41

MyWishMax schreef:
bigone schreef:

Welkoop is ook niet alleen een dierenwinkel, net zoals de intratuin. De echte dierenwinkels, die dus alleen spullen voor dieren verkopen, waren hier vorige keren allemaal gewoon open en mochten ook volledig open. Essentiële winkels.

De Welkoop bij mij in de buurt is gewoon in z’n geheel open. Vorige lockdown ook, alleen de eerste keer niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:01

Ondertussen in Saudi Arabie begint 1 januari de ´Dakar´.
Ook daar een toenemend aantal besmetten. Zonder symptomen.
Míjn idee is ze gewoon van start te laten gaan. Iedereen is volledig gevaccineerd, dûh...

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:32

Spenk schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik denk een hele goeie zet! Hij heeft verstand van zaken.

Zolang die niet met dezelfde idioterie van lockdowns verder wil gaan vind ik het prima.

Voor de rest moet ik het nog maar zien. Het probleem van mensen met een medische achtergrond is dat ze alleen oog hebben voor het medische probleem, de enorme schades en problemen van lockdowns zien ze niet. Dat zie je met Bert Niesters net zo die wil iedereen achter de voordeur spijkeren zolang Corona er is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 09:52

Delta, Omikron, ... de vaccinproductie brengt ons kikkerlandje in elk geval een aardig zakcentje op :$ :D

Citaat:
Het gebeurt zelden dat de activiteit van één onder­neming een grote impact heeft op de economische statistieken van een sector en al helemaal niet op de prestaties van de hele economie. Pfizer België is een uitzondering, want de impact van de productie van coronavaccins is duidelijk zichtbaar: die levert België 1 miljard euro extra aan welvaart op.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:18

Huertecilla schreef:
Míjn idee is ze gewoon van start te laten gaan. Iedereen is volledig gevaccineerd, dûh...

Wat ben jij soms toch een idioot, HC.
Iedereen is volledig gevaccineerd, jawel, maar dan tegen de originele Wuhan variant, een virus dat nergens meer voorkomt. Omikron is een heel ander beestje. Vandaar de vele herbesmettingen, zowel in Zuid-Afrika als nu in Engeland.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:24

Popstra schreef:

Dit dus

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:29

ravellie schreef:
Popstra schreef:

Dit dus

Gent en de kust schijnen ook in trek te zijn de laatste dagen {:}
En de handelaars en de horeca zijn er hier blij mee :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:34

Maar in en in triest voor alles wat hier gesloten is.
Paar kilometer verderop gaat het allemaal wel... :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:38

Dat is zeker triest. Laat ook de nutteloosheid van deze maatregels zien...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:11

Nou idd.
Als een supermarkt open kan met dikke drukte, waarom kunnen alle andere winkels niet open dan? Volgens mij is het nergens zo druk in een winkel als in een supermarkt. :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:55

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:

Wat ben jij soms toch een idioot, HC.
Iedereen is volledig gevaccineerd, jawel, maar dan tegen de originele Wuhan variant, een virus dat nergens meer voorkomt. Omikron is een heel ander beestje. Vandaar de vele herbesmettingen, zowel in Zuid-Afrika als nu in Engeland.

Dûh, doe niet zo persoonlijk beledigend zeg.

Aan een dergelijke race meedoen is meer risico dan gevaccineerd en al dit voor normaal gezonden toch al niet zo bar riskante virus.
En nu er steeds meer serieus sprake is van omicron lost te laten is het helemáál discutibel om iemand die nergens last van heeft uit te sluiten van een voor die persoon cruciaal evenement.
Dat jíj dit anders ziet maakt míj geen idoot.

Wat wil jij nu eigenlijk zeggen? Dat de vaccins minder beschermen? Dat we juist meer moeten isoleren? Of wat?
Je haalt imo door elkaar dat omicron besmettelijker is en de misvatting dat het vaccineren tegen besmetten zou beschermen.
De huidige vaccins beschermen nog steeds (enigzins) tegen de gevolgen van omicron en dat is toch al een mildere variant.
Wat wil je nu? Volgend jaar winter wéér dicht?!

Ik vind het zo langzamerhand een regelrechte kafkaesque klucht worden.
Het is helder dat omicron milder is.
Het is helder dat omicron na vaccineren een superresitentie oplevert.
Er is in verschillende landen een tendens naar in meer of minder afgeremde mate dit te gebruiken.
Dat botst met het gecultiveerde angstsyndroom.

Stel een land heeft 20 miljoen inwoners.
Stel je hebt 16 miljoen herstelden nodig voor een stabiele resistentie.
Je wil dat voor oktober 2022.
Dan zijn er 9 maanden, zeg 270 dagen om dat te bereiken.
Minimaal 60.000 besmettingen/dag.
:)*

p.s. twee grote namen zijn gelukkig negatief nu. De ene had een valse positef en de ander is al hersteld.
Kijk dát is nog eens de kool en de geit sparen _O-

p.p.s. Zuid Afrika heeft beperkingen versoepeld. Wat zijn het toch een idioten :+ :P

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:22

Needje schreef:
Nou idd.
Als een supermarkt open kan met dikke drukte, waarom kunnen alle andere winkels niet open dan? Volgens mij is het nergens zo druk in een winkel als in een supermarkt. :roll:

Plus dat iedereen dan juist ophoopt in de supermarkt. In plaats van wat meer verspreid.