Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:996981 schreef:
Een selecte groep wordt gevaccineerd, met een vaccin dat een zeer matige werking heeft...
Jij bedoelt AZ neem ik aan? 60 % minimale bescherming en bijna 100 % tegen ernstige covid, dat noem ik niet matig.Na de eerste prik, na de tweede 73 % bescherming en 100 % tegen ernstige covid .
996981 schreef:Femke_Tweety schreef:De onderzoeken vind ik prima.
De fase daarna, wanneer we dus úit de pilotfase zijn, (en dus ook miet de fieldlabonderzoeken) en mensen gewoon voor hun lol -met test- ergens heen mogen, in díe fase mogen de tests wat mij betreft echt door de mensen zelf betaald worden.
In die fase gaan we hopelijk niet belanden
bigone schreef:Jij bedoelt AZ neem ik aan? 60 % minimale bescherming en bijna 100 % tegen ernstige covid, dat noem ik niet matig.Na de eerste prik, na de tweede 73 % bescherming en 100 % tegen ernstige covid .
lenaa_tje schreef:Dat kan je aan de orde stellen als de rest van de bevolking wel ingeënt is. Dat is nu helemaal niet aan de orde. Er zijn 3 miljoen prikken gezet en die zijn ook nog beland bij groep 18-60. Ook die kunnen nog geen prik krijgen.
En eerlijk gezegd zie ik dat nog niet gebeuren dit jaar. Ingeval niet voor de zomer
purny schreef:Het is toch de bedoeling dat we dadelijk aan kunnen tonen dat we gevaccineerd zijn? Dus door middel van de app of bewijs.
En wie zich niet laat vaccineren die moet dan een sneltest laten zien die negatief is.
nynke55 schreef:bigone schreef:Jij bedoelt AZ neem ik aan? 60 % minimale bescherming en bijna 100 % tegen ernstige covid, dat noem ik niet matig.Na de eerste prik, na de tweede 73 % bescherming en 100 % tegen ernstige covid .
Nee, 996981 vindt het niet eerlijk dat er voor covid deze maatregelen gelden en niet voor de griep. waarbij hij/zij even voorbijgaat aan het feit dat het appels met peren vergelijken is.
Relaxed schreef:Ik vind dat iig eerst iedereen de gelegenheid moet hebben gehad voor een vaccin en dan pas betalen voor testen (ervan uitgaan dat je na vaccin niet meer hoeft te testen) maar ik vind dat wel heel dubbel dat je toch daardoor min of meer vaccineren verplicht..
nynke55 schreef:Nee, het grote verschil is dat covid niet alleen veel langer duurt, het is ook dodelijker en veel patienten kampen met langdurige gevolgen.
Brainless schreef:Met griep komen veel minder mensen in het ziekenhuis en op de IC te liggen.
Dat is nu het grootste probleem.
996981 schreef:nynke55 schreef:Nee, het grote verschil is dat covid niet alleen veel langer duurt, het is ook dodelijker en veel patienten kampen met langdurige gevolgen.
Waarschijnlijk mede omdat het een nieuw virus is, waarmee nog niemand in aanraking was gekomen waardoor het immuunsysteem soms niet weet hoe het virus uit te schakelen.
Daarnaast wordt griep lang niet zo uitgebreid getest en gemonitord als Covid, waardoor vergelijkingen over dodelijkheid niet te maken zijn. Covid lijkt op het eerste oog dodelijker, maar er wordt ook véél meer op getest. Als iedere overledene op griep zou worden getest zou het percentage doden logischerwijs ook hoger zijn.
nynke55 schreef:996981 schreef:
Waarschijnlijk mede omdat het een nieuw virus is, waarmee nog niemand in aanraking was gekomen waardoor het immuunsysteem soms niet weet hoe het virus uit te schakelen.
Daarnaast wordt griep lang niet zo uitgebreid getest en gemonitord als Covid, waardoor vergelijkingen over dodelijkheid niet te maken zijn. Covid lijkt op het eerste oog dodelijker, maar er wordt ook véél meer op getest. Als iedere overledene op griep zou worden getest zou het percentage doden logischerwijs ook hoger zijn.
Het eerste ben ik wel met je eens. Met het 2e niet. Er word toch echt wel bijgehouden hoeveel mensen er overlijden door griep, net als bij Corona. Dat het niet getest word lijkt me bij griep ook niet nodig, de verschijnselen zijn duidelijk. En het is niet zo dat men precies weet hoeveel coronadoden dat er zijn, het word nu geschat op 15-20.000. Vooral veel verpleeghuispatienten zijn niet getest en worden dus ook niet officieel geregistreerd.
Femke_Tweety schreef:Toch wel, de meest betrouwbare cijfers zijn de oversterfte cijfers per leeftijdsgroep.
En die hebben ze al naast elkaar gezet, voor de laatste gewone jaren, de grieppieken die er geweest zijn en nu Covid19.
nynke55 schreef:Zo te zien houden ze toch wel netjes bij hoeveel mensen waardoor overlijden: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... an-sterfte
996981 schreef:Femke_Tweety schreef:Toch wel, de meest betrouwbare cijfers zijn de oversterfte cijfers per leeftijdsgroep.
En die hebben ze al naast elkaar gezet, voor de laatste gewone jaren, de grieppieken die er geweest zijn en nu Covid19.
De laatste vergelijkingen die ik kon vinden waren van vorig jaar. Ik vraag me af hoe representatief die nog zijn, nu we meer kennis hebben vergaard over de behandeling van Covid?
Heb jij recente vergelijkingen?