Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:37

Pantykous schreef:
Mo_86 schreef:
Pff, na lang wikken en wegen besloten een jas te kopen van 100 euro, gaat het mis met de betaling. Wel afgeschreven maar er staat dat de betaling is mislukt. Volgens Vinted zou ik binnen 5 werkdagen m’n geld terug moeten hebben maar ben er niet gerust op. Durf nu ook niet nog een poging tot aankoop te doen, straks gaat t weer mis en ben ik 200 euro lichter zonder aankoop. Heeft iemand hier dat wel eens gehad? En zo ja, kwam het geld toen ook weer snel terug? Baal wel echt als een stekker, ga het ook pas weer proberen als ik m’n geld terug heb…

Ja hoor, heb ik ook wel eens gehad. Was met 2 dagen terug op de rekening.

Dank je, blij dit te weten haha, ik knijp m toch best wel maar dit geeft hoop

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:42

Mo_86 schreef:
Pantykous schreef:

Dank je, blij dit te weten haha, ik knijp m toch best wel maar dit geeft hoop

Ik heb dit ook wel eens gehad en altijd snel teruggekregen, denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:27

Mo_86 schreef:
Pff, na lang wikken en wegen besloten een jas te kopen van 100 euro, gaat het mis met de betaling. Wel afgeschreven maar er staat dat de betaling is mislukt. Volgens Vinted zou ik binnen 5 werkdagen m’n geld terug moeten hebben maar ben er niet gerust op. Durf nu ook niet nog een poging tot aankoop te doen, straks gaat t weer mis en ben ik 200 euro lichter zonder aankoop. Heeft iemand hier dat wel eens gehad? En zo ja, kwam het geld toen ook weer snel terug? Baal wel echt als een stekker, ga het ook pas weer proberen als ik m’n geld terug heb…

Volgens mij was er een storing vanmorgen, ik had hetzelfde. Ik koop bijna nooit via vinted en nu een paar schoenen voor mijn zoon.. Daarna met paypal betaald en dat ging goed.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:59

Hier ook wel eens gebeurd en goed opgelost hoor :j

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:41

Dit stelt gerust, bedankt!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:36

Pantykous schreef:
Mo_86 schreef:

Hier hetzelfde. Was mn eerste aankoop dus was er niet gerust op maar het kwam goed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:36

Nou, ik had gisteren echt zo iets bizars…

Ik heb op 22 november een paar sokjes voor een van mijn poppen gekocht. Deze heb ik gewoon, zonder afdingen gekocht voor de vraagprijs.

Op 26 november was er nog steeds niks verzonden, dus ik heb even voorzichtig geïnformeerd of er wellicht iets mis was gegaan met de bestelling?

De 26e is het alsnog verstuurd, dikke prima.

Gisteren kwam het pakje aan om 13.30 en kreeg ik een melding. Om 13.40 had ik een berichtje van de verkoopster dat ik het spoedig moest afhalen.

Dus ik maak een opmerking dat ik haar wat ongeduldig vind, zij zegt dat ze dat altijd doet. Ok, helder.

Ik moest zelf nog een pakje wegbrengen, dus heb deze direct meegenomen. Open gemaakt, gezien dat het ok was, afgemeld en een feedback van 4 sterren gegeven. Wel met de opmerking dat als ze de wegbreng snelheid en de herinnering service snelheid om zou draaien, het een 5 sterren ervaring zou zijn. Hele eerlijke beoordeling, inclusief een bedankt voor de items. :)

De hel brak los, echt, volgens mij kreeg ze een totale fittie, schuimen om de mond. Ik was onbeschoft, ik had het artikel te goedkoop gekregen, ik ben walgelijk, ik moet vermeden worden, ik ben gerapporteerd. Ik kreeg van haar een 1 ster beoordeling omdat ik haar kapot wilde maken.

Vervolgens stuurt ze mij een stortvloed aan beledigingen, maar blokkeert mij ook. Dus ze kan mij kennelijk ontblokken, een bericht sturen en weer opnieuw blokken. Reageren was voor mij niet meer mogelijk.

Ik heb haar ook maar gemeld, maar Vinted doet er niks aan. Terwijl zij wel het hele abc aan beledigingen heeft verstuurd en ik netjes ben gebleven.

Needless te say dat ik door deze ervaring het aantal sterren heb aangepast naar 1. Want als je als verkoper zo met je kopers omgaat, ben je niet goed.

Jammer hoor, nu een 1 ster in mijn 100 positieve beoordelingen. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:02

Sommige mensen zijn nu eenmaal een beetje bijzonder en via alleen tekst kan de boodschap wel eens anders opgenomen worden. Dus ik reageer nooit echt op zulke berichten. Heb ook wel eens mensen die op de eerste bezorgdag vragen of ik het niet vergeet op te halen :')

Die van jou wel een toppunt :') maar 1 ster tussen 100 goede beoordelingen vind ik nooit zo erg als ik iets ga bestellen hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 07:15

Ik vind jouw 4 sterren wel flauw eerlijk gezegd, als je geen specifieke reden had om aan te nemen dat ze het sneller zou verzenden, en je gewoon netjes hebt ontvangen wat ze heeft geadverteerd, dan vind ik het best lüllig om een ster er vanaf te halen :=

Maar aan de andere kant is dat je goed recht, een ieder bekijkt en gebruikt die sterren-waardering anders :)

Om dan zo door te slaan in de reactie daarop is wel heel bizar inderdaad, dat gaat ook nergens over natuurlijk! Soms heb je er gewoon apart vol tussen zitten := Wel super zonde van die ene ster maar de rest compenseert wel weer. Kan je geen reactie onder haar review zetten, zodat mensen die je beoordelingen checken, kunnen zien waar die ene ster door komt...?

Ik heb in honderden transacties 2 of 3 keer een mindere beoordeling gekregen die ik echt niet fair vond en dan kan je er gelukkig onder reageren, dat vind ik dan toch wel prettig :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 07:53

Ik geef eigenlijk standaard een 5 sterren beoordeling als het gewoon oké was.
Pas als iemand mij 4 sterren geeft dan pas ik mijn beoordeling ook aan ~~}>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:43

Wat is er mis met 4 sterren dan? Dat is toch gewoon ruim voldoende?
Of heb ik teveel een 6-jes mentaliteit :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:52

Op Vinted is het wel normaal om gewoon 5 sterren te geven als alles in orde is. Je hebt geloof ik een week om te verzenden dus als iemand het binnen die week stuurt zie ik dat als prima en geef ik gewoon 5 sterren (als de rest ook in orde is).

Snap alleen niet waarom ze zei dat je het snel op moest halen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:27

Ik vind bij iets als Vinted dat je gewoon standaard 5 sterren geeft, tenzij je andere (potentiële) kopers wilt waarschuwen over iets / je de verkoper wilt "straffen" zeg maar, even simpel gezegd.

Maar andere mensen staan er zo in dat ze 4 sterren geven als alles prima is.
En die 5e ster alleen als het een exceptioneel geweldige ervaring was....ofzo? :=

Ieder heeft zijn eigen kijk er op en dat is ook prima natuurlijk.
Maar dan vind ik het an sich nog wel stom als ik 4 sterren krijg van iemand met een heel tevreden bericht erbij :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:34

Dat is ook mijn ervaring/constatering.

- oke/tevreden = 5 sterren
- super = 5 sterren met vaak een uitgebreider berichtje erbij over wat goed was
- alles minder dan 5 sterren, dan mankeerde er iets aan het item of de verzending (maar niet de verzendtijd, alles binnen de gestelde termijn is acceptabel als er niet iets anders over afgesproken is)

Mensen die 3 of 4 sterren geven met een positief berichtje erbij (zonder verbeterpunten) snap ik niet. :+ Geef dan aan waarom je niet helemaal tevreden bent.

Blijft natuurlijk wel vreemd dat je daar als verkoper zo overdreven op reageert...

Ik stuur alleen een berichtje over het ophalen als ik in de tracking zie dat het pakket er al ligt, maar Vinted achterloopt met hun eigen meldssysteem.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:39

Maar ik snap ook niet hoe de verzendtijd een probleem was? Ze heeft het toch gewoon binnen de verzendtermijn verstuurd? Je hebt een week, die is er niet voor niets. Vind het ook een beetje zuur om dan 4 sterren te geven. :=
Ze had geen berichtje hoeven te sturen dat het opgehaald kon worden, maar ach, boeien.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:42

Ik heb een aantal paardendekens op marktplaats staan, en nu vraagt al de derde of ik het niet via vinted wil verkopen. Dat vertrouw ik dan weer net niet. Ik denk dan echt dat het van die mensen zijn die van de kopersbescherming gebruik maken omdat er een vlekje op zit, of een krasje op de ijzeren sluiting.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:44

Het scheelt met verzendkosten, maar dat ben je dan wel weer extra kwijt aan de kopersbescherming. Ik snap dan ook niet wat het voordeel is om het via Vinted te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:48

Toch een wat veiliger gevoel denk ik, dat verkoper wel daadwerkelijk iets moet verzenden om het geld van Vinted uitgekeerd te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:09

Ik zie haar opmerking eerder als dat ze ook gewoon X dagen tijd heeft om het op te halen, net zoals de verkoper X dagen heeft om te verzenden.
De verkoper neemt die tijd maar verwacht van de koper dat ze dan wel op stel en sprong alles laten vallen om het pakket op te halen.

Zouden mensen die 3 sterren geven als alles goed is dan de rest laten afhangen van bijvoorbeeld het type verpakking? Bij verzenden in een gewone doos of plastic zak een 3. Bij pakketje in nette doos/verpakking een 4 en bij haast professionele verpakking/cadeauverpakking met persoonlijke attentie of kaartje erbij een 5?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:12

pmarena schreef:
Toch een wat veiliger gevoel denk ik, dat verkoper wel daadwerkelijk iets moet verzenden om het geld van Vinted uitgekeerd te krijgen :)

Ik vetrouwen het toch niet helemaal. Alle 3 de personen hebben een leeg marktplaatsaccount. Geen enkele review, en er staat bij dat ze niet op berichten reageren. Ik heb echt zo'n voorgevoel dat dit mensen zijn die proberen om geld terug te krijgen na het ontvangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:13

Varekaj schreef:
Ik zie haar opmerking eerder als dat ze ook gewoon X dagen tijd heeft om het op te halen, net zoals de verkoper X dagen heeft om te verzenden.
De verkoper neemt die tijd maar verwacht van de koper dat ze dan wel op stel en sprong alles laten vallen om het pakket op te halen.

Zouden mensen die 3 sterren geven als alles goed is dan de rest laten afhangen van bijvoorbeeld het type verpakking? Bij verzenden in een gewone doos of plastic zak een 3. Bij pakketje in nette doos/verpakking een 4 en bij haast professionele verpakking/cadeauverpakking met persoonlijke attentie of kaartje erbij een 5?

Ik ook, hoor. Ik zou het ook niet fijn vinden als een verkoper het op het laatste moment verstuurt en dan wet gaat 'pushen' op het ophalen. Als het item verder prima is, zou ik dat wel negeren, denk ik. Maar alles met een goede uitleg erbij is prima. Dus in dit geval 4 sterren met deze uitleg erbij, zou voor mij geen probleem zijn. Dan vind ik de reactie van de verkoper heel bijzonder.

Ik hoop van niet, want ik doe er nooit een leuk briefje/kaartje bij. :7

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:25

Ik heb 213 reviews waarvan 1 1*. Ik had nieuwe schoenen verkocht. Zij heeft de juiste maat enz gekregen maar volgens haar pasten zij niet. Dat iemand niet eerst uitzoekt of een merk past dan is dat niet mijn probleem. Zij kwam niet uit Nederland en ik had geen goed gevoel over haar gezien de manier van communicatie. Toen kreeg ik dus 1* omdat ik hem niet retour wilde nemen. Dat doe ik alleen als ik een fout heb gemaakt qua maat of iets kapot/vies blijkt te zijn wat ik niet heb gemeld.
Haar reactie in de review was precies waarom ik het niet terugnam iets met mijn intelligente, onderwijs en geloof wat niet goed is :D
Denk dat de mensen wel over die ene review heen kijken als de rest top is

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:44

Suliko schreef:
Maar ik snap ook niet hoe de verzendtijd een probleem was? Ze heeft het toch gewoon binnen de verzendtermijn verstuurd? Je hebt een week, die is er niet voor niets. Vind het ook een beetje zuur om dan 4 sterren te geven. :=
Ze had geen berichtje hoeven te sturen dat het opgehaald kon worden, maar ach, boeien.

Wat ik raar vind, is dat ze er 4 dagen over doet om te versturen, maar van mij verwacht dat ik de bestelling direct ophaal en binnen 10 minuten dat het is gearriveerd al een bericht stuurt dat ik het moet afhalen. Ik heb haar op dag 4 gevraagd of er wat mis was met de bestelling, omdat op dag 5, de bestelling kan worden gecanceld vanuit Vinted. Gewoon een friendly reminder. Ik heb haar bedankt voor de moeite van het nakijken. :)

Als tip heb ik meegegeven, dat als zij net zo snel zou zijn met versturen als met opvolgen dat het pakje er is, het perfect zou zijn. En 4 uit 5 is hetzelfde als een 8 krijgen hè. Ik krijg ook wel eens 4 sterren op marktplaats omdat mensen gewoon geen 5 sterren geven. Geen man overboord,

Deze persoon ging gewoon finaal door het lint en gaf een 1 ster omdat ze 4 sterren niet genoeg vond. Ze vond het ook niet nodig dat ik haar deze tip gaf.

Als je zo extreem op 4 sterren reageert en zo kinderachtig beoordeelt, dan maak je de ervaring heel slecht. Dan pas ik inderdaad ook naar 1 ster aan, ik voel mij als koper dan onnodig aangevallen.

Als een koper mij aangeeft dat iets niet goed is, of ik iets niet goed heb gedaan, dan neem ik dat van ze aan. Dan let ik daar op.

Ik heb laatst iets terug gestuurd naar iemand en daar een hele goede ervaring mee gehad. Ook al was het product niet ok, zij reageerde super fijn en het is netjes afgehandeld. Die had van mij 5 sterren gekregen juist om haar manier van reageren. Helaas kon ik niet beoordelen.

Maar goed, dan maar een 1 ster beoordeling. Die zakt ook wel weer omlaag :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:58

Als ik mijn verzendlabels bekijk (daar staat een uiterste verzenddatum + tijd bij), dan is dat exact een week na het aanmaken van het verzendlabel. Stel dat je het verzendlabel niet meteen downloadt, dan zou je dus meer dan een week de tijd hebben om het te versturen, voordat Vinted annuleert.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:03

_Lorette_ schreef:
Als ik mijn verzendlabels bekijk (daar staat een uiterste verzenddatum + tijd bij), dan is dat exact een week na het aanmaken van het verzendlabel. Stel dat je het verzendlabel niet meteen downloadt, dan zou je dus meer dan een week de tijd hebben om het te versturen, voordat Vinted annuleert.

Ok, dan weet ik dat voor de volgende keer. Hoe kom ik dan op 5 dagen? :o?

Is het 5 werkdagen dan?