_AB_ schreef:Ik heb nog niet alle rebussen opgelost...
Maar, lieve Roodvos, ben jij mijn SS?
Dan wil ik je heeeeel erg bedanken voor het super leuke en passende pakket!
Geweldig leuk hoe persoonlijk je het gemaakt hebt! Alsof ie mij een beetje kent.
Mijn vriend vind de bordjes ook helemaal leuk! En die fluffy spons, is dat ook een stiekeme hint?
De krans staat op de kast! M'n schoonmoeder vroeg toen ze binnen liep meteen van wie ik dit gekregen had!
En natuurlijk sprong gekke Freya meteen in de lege doos
Dat heb je vlot gedaan met de rebussen
!
Ja, ik ben jouw santa
!
Ik vond het moeilijk in te schatten hoe ingewikkeld mijn hint was. Een lootje die 3 weken aan het puzzelen is leek mij ook een nachtmerrie. Maar toen ik las dat jij van Zweedse puzzels houdt had ik de inschatting gemaakt dat dit ook wel zou lukken. Onderaan zet ik even in een spoiler alle antwoorden.
Ik kon wel wat met jouw kernwoorden "gezellig, niet truttig". Ik ben ook niet truttig
.
Die fluffy spons was inderdaad een stiekeme hint. Ik liep er toevallig tegenaan en vond het te leuk en toevallig dus heb er gelijk één mee genomen.
Op je tweede kaart staat ook een cryptische stiekeme hint. "Mijn rendieren staan te trappelen...." is een verwijzing naar de pk's van mijn auto. Ofwel: ik kom het pakket zelf brengen.
De krans heb ik zelf gemaakt. Er binnenin zit een strokrans. Ik hoop dat jullie er niet allergisch voor zijn.
Het zeeppompje is een ding wat ik zelf heel handig vind. Als je het volgens de opdruk vult met handzeep en water geeft het je een heerlijk schuim. Ik vind dat een luxe gevoel geven en ook fijner als zo'n zeepkledder.
De bordjes hebben een verhaal. Afgelopen zomer is mijn moeder overleden, en dit waren haar lievelingsbordjes. Er zitten voor ons te veel herinneringen aan, en het voelt niet goed om ze te gebruiken. Maar het zijn leuke vrolijke bordjes die niet onder in een kast moeten verstoffen. Dus toen jij aangaf gebaksbordjes te kunnen gebruiken waren mijn vader en ik er snel over eens dat de bordjes naar jou moesten. Ik heb mijn vader ook al een schermafdruk gestuurd van 1 van jouw foto's.
Ik weet niet meer waar mijn moeder ze heeft gekocht. Het is handbeschilderd Fries aardewerk. Elk bordje is uniek. Het zijn geen Action/Blokker/Hema bordjes. Wij hopen dat ze nog heel lang jouw koffie- of borreltafel van een vrolijke noot voorzien.
Ik vond het heel leuk een pakket voor jou samen stellen en ben blij dat je het zo leuk vindt!
Hieronder alle antwoorden op de rebussen:
Spoiler:
1-halster, 2-vacht, 3-staart, 4-maantop, 5-paard, 6-scheren, 7-schimmel, 8-bles, 9-rozet, 10-ogen (Shrek is een Oger), 11-hooi, 12-kroonrand, 13-koffievos, 14-kopstuk, 15-singel