Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:bigone schreef:Pien, ik ben dagelijks buiten, minimaal een paar uur en op oudere leeftijd neemt je huid veel minder vit D op, ik zat op 18 of 19 een paar jaar geleden. Heel veel artsen denken er niet aan maar echt, ik zou iedereen boven de 50 adviseren om dit standaard te prikken.
ik vermoed dat bijna alle Nederlanders van alle leeftijden vitamine d tekort komen
pien_2010 schreef:Bigone in Frankrijk worden alle vrouwen om de paar jaar boven de 50 op risico botontkalking getest. Bij mij waren mijn botten vorig jaar nog steeds (gelukkig) erg goed. Zelfs echt bovengemiddeld voor mijn leeftijd. Maar het zit bij ons niet in de familie, botontkalking, en ik ben altijd buiten.
juval schreef:in NL krijg je alleen vanaf je 35e elke 5 jaar een uitstrijkje, en vanaf je 50e borstonderzoek.... ik vind het best weinig.
purny schreef:juval schreef:in NL krijg je alleen vanaf je 35e elke 5 jaar een uitstrijkje, en vanaf je 50e borstonderzoek.... ik vind het best weinig.
Nog altijd meer dan de mannen
Pandora2 schreef:juval schreef:in NL krijg je alleen vanaf je 35e elke 5 jaar een uitstrijkje, en vanaf je 50e borstonderzoek.... ik vind het best weinig.
Ook geen bevolkingsonderzoek op dikkedarmkanker vanaf 50?
Dat hebben we hier dan weer wel![]()
En als je binnen de 2 weken geen staaltje opstuurt, krijg je zelfs een herinnering toegestuurd
purny schreef:Pandora2 schreef:Ik ben geen man natuurlijk, maar van wat ik zo rondom hoor, wordt het bij de huisarts vanaf een bepaalde leeftijd wel steeds aangekaart.
Of ze het dan laten doen, beslissen ze zelf uiteraard
O zo... mannen krijgen geen oproep van het bevolkingsonderzoek
Pandora2 schreef:Viroloog voor prostaat onderzoek ?![]()
![]()
Zou kunnen hoor, dat het eerst via bloedonderzoek bepaald wordt en daarna eventueel een lichamelijk onderzoek. Zo goed ben ik niet thuis in de materie