Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:44

Ik vind het plan van Corendon helemaal zo gek nog niet

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:46

speurneusc schreef:
kappers aan klanten geen gebrek nu, dus verhogen ze de prijzen

Heel verstandig toch, meer vraag dan aanbod, prijs omhoog en geld verdienen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:48

speurneusc schreef:

Zie collega's dit ook doen, en ik heb ook echt wel extra kosten. Mondkapjes zijn 10x over de kop,handschoenen 5x, desinfectie meuk 5x....
Vind het lastig....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:49

Astorga schreef:
NatasjavE schreef:
IMANDRA schreef:
Ik dacht dit ook idd? Ook omdat ze bij rijlessen de airco zo veel mogelijk uit willen hebben ivm luchtcirculatie?

Dit is wat ik er over gelezen heb.

https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/2814 ... ilter.html

Voor mij geeft dat stuk meer vragen dan antwoorden. Zijn de feiten zoals ze worden gebracht ook wetenschappelijk bewezen, of is het een eigen beredenering van KLM? Zijn alle vliegtuigen die wereldwijd gebruikt worden de 'moderne' vliegtuigen waarover wordt geschreven? Ik zou zelf niet direct een vlucht boeken na het lezen van dit bericht.

Dit is een artikel van de KLM en die hebben het over hun vloot. Kan best zijn dat er maatschappijen zijn die een oudere vloot hebben, maar ook in die vliegtuigen kunnen HEPA filters geplaatst worden. Bij de repatrouilering van de Nederlanders in het buitenland waren alle vliegtuigen voorzien van die filters, ook die het niet hadden.
En ja, HEPA filters halen dat eruit. Is bewezen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:50

lenaa_tje schreef:
Dit is wel heel overdreven. Verslikken is snel gebeurd hoor en hoesten is niet direct Corona.
Ik hoest in bepaalde omstandigheden het hele jaar met mijn astma.
En niet willen hoesten zorgt voor hoesten.

Hij hoeste niet als verslikken en hij hoeste behoorlijk door. En ook niet met z'n mond voor z'n elleboog.
Draag dan een mondkapje om het goede voorbeeld te geven als winkeleigenaar.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:55

LadyMadonna schreef:
speurneusc schreef:

Zie collega's dit ook doen, en ik heb ook echt wel extra kosten. Mondkapjes zijn 10x over de kop,handschoenen 5x, desinfectie meuk 5x....
Vind het lastig....

Mijn oude kapper in Nederland (hier moeten ze nog tot 20 juli dichtblijven...) heeft een Corona toeslag; tijdelijke toeslag van €2 per klant.
Deze wordt dus apart aangerekend.

Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben... Je kunt ook een vrijwillige bijdrage vragen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:01

LadyMadonna schreef:
speurneusc schreef:

Vind het lastig....

Ik heb er geen problemen mee als dit soort beroepen tijdelijk een covid toeslag berekenen.
Als dat rond de max € 2,50 per klant ligt, ik hoop dan dat de kosten van mondkapjes, extra tijd etc gedekt zijn.
Ook als klant zijn eigen beschermsmiddelen zou dragen. Dan is dat bedrag klein beetje vergoeding van gederfde inkomsten.

Klant heeft knip/nagel/opfrisbeurt uitgespaard, me dunkt dat klant nu toch kleine vergoeding kan missen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:15

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:
Dit is wel heel overdreven. Verslikken is snel gebeurd hoor en hoesten is niet direct Corona.
Ik hoest in bepaalde omstandigheden het hele jaar met mijn astma.
En niet willen hoesten zorgt voor hoesten.

Hij hoeste niet als verslikken en hij hoeste behoorlijk door. En ook niet met z'n mond voor z'n elleboog.
Draag dan een mondkapje om het goede voorbeeld te geven als winkeleigenaar.

Hoe weet je dat? Ben ik de enige die zich wel eens in mijn eigen spuug verslik :')
Ik vind dat je niet zomaar zo’n oordeel kan plaatsen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:22

lenaa_tje schreef:
Hoe weet je dat? Ben ik de enige die zich wel eens in mijn eigen spuug verslik :')
Ik vind dat je niet zomaar zo’n oordeel kan plaatsen.

Misschien was het niks, maar ik ga het risico niet nemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:39

Zou zeker een verhoging doen hoor Ladymadonna! Voor niks gaat de zon op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:41

Popstra schreef:

Voelt niet fair. Ik heb klanten die financieel ook serieus geraakt zijn, er komt een crisis aan....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:42

Potje maken voor een vrijwillige bijdrage dan?
Dan kunnen de klanten die het kunnen missen wat extra geven en voelen de klanten die het eigenlijk niet kunnen missen zich niet verplicht?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:49

LadyMadonna schreef:
Popstra schreef:

Voelt niet fair. Ik heb klanten die financieel ook serieus geraakt zijn, er komt een crisis aan....

Jij deed toch nagels? Als er iets een overbodig luxe product is is dat 't wel, dus als mensen dat toch laten doen dan kunnen ze ook wel betalen voor een mondkapje lijkt me.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:02

elnienjo schreef:
Jij deed toch nagels? Als er iets een overbodig luxe product is is dat 't wel, dus als mensen dat toch laten doen dan kunnen ze ook wel betalen voor een mondkapje lijkt me.

Mijn klanten hoeven geen mondkapje op. Ik hoef het zelf ook niet (maar doe het altijd, met name tegen stof)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:06

Dat laatste lijkt me heel verstandig LM. (Mondkapje tegen het stof). Veel pedicures doen het ook.

Maar idd, als klanten de nagelstyliste niet meer kunnen betalen dan is dat wel van een andere orde dan geen boodschappen meer kunnen doen. Zo zie je maar, alles is relatief.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:08

Lijkt me ook. Echte probleemnagels daargelaten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:09

Cookies schreef:
Nou hier breken de rellen uit. Ze hebben het koffiezetapparaat afgesloten vanwege nieuwe coronaregels. _-:(

Ik zou de eerste zijn die gaat rellen. Geen koffie? AAAAAHHHHHHH }:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:10

God als je een financiele crisis hebt lijkt me nagels nou niet bepaald prioriteit.... Maar dat zie ik zo... wellicht dat ik andere prioriteiten heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:11

Prijzen verhogen zie je overal en zal je ook in de horeca gaan zien. Alle maatregelen worden doorbelast aan de klant. Ik ben blij dat ik eigenlijk nooit naar de kapper ga en ook niet naar masseurs of nagelstylistes. Dat scheelt weer. Ik ben al zoveel geld kwijt de laatste tijd, lijkt wel of alles duurder wordt, ook in de winkels.

Qua hoesten in de winkel; vanmorgen ook een oudere mevrouw bij de kassa die moest hoesten. Ze zei meteen Oh sorry, het is niks hoor. Ik vond het ook sneu want iedereen kijkt dan meteen natuurlijk. Maar ze had gewoon een kriebel in haar keel. Ik durf ook niet meer te kuchen of te hoesten, want je wordt echt meteen aangekeken of je doodziek bent.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:25

mvdende schreef:
MoniqueT schreef:
Ik heb een bloedhekel aan buffetten, sowieso vind ik het helemaal niks, al die mensen die boven het eten hangen. Wat dat betreft vind ik dat ze helemaal wel afgeschaft mogen worden. Ha, ik kan sowieso niet zo veel met van die hele moeilijke eters, mijn moeder was er ook zo een. Er is in ieder restaurant wel iets te vinden wat je wel lekker vind, denk ik dan.

Maar no way dat ze mij voorlopig in een vliegtuig of hotel krijgen, laat staan in een kroeg ...

Ik vermoed dat mijn oma wel iets erger is dan jouw moeder.

Oma lust echt werkelijk helemaal niets!

Alleen oud Hollandse prak. Spruitjes, witlof, rode kool....

En ze eet heel weinig. Bij de all you can eat Chinees neemt ze 2 stokjes saté en 2 eetlepels rijst. 2 uur later als wij aan het toetje beginnen neemt ze nog 1 of 2 soesjes.

Of één kinderpannenkoek in het pannenkoeken restaurant. De buffet Chinees en het pannenkoeken restaurant zijn eigenlijk ook de enigste 2 restaurants waar we oma mee naar toe nemen. Heel soms een ander restaurant als we weten dat er saté te krijgen is, of poffertjes ofzo. Maar bijvoorbeeld naar een Griek of zo gaan we echt niet want dan eet oma werkelijk geen hap.

Ze is super lief, maar moeilijke eter xxxl!

Je beschrijft gewoon mijn moeder. Die at zelfs bij de Chinees patat met een halve haan. Geen macaroni, spaghetti of iets dergelijks. Saté ook niet, allemaal buitenlands :-) Elke dag aardappelen, groenten en vlees. Hollandse pot. Maar ze zou nu ook al ver in de tachtig zijn geweest.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:33

purny schreef:
God als je een financiele crisis hebt lijkt me nagels nou niet bepaald prioriteit.... Maar dat zie ik zo... wellicht dat ik andere prioriteiten heb.

Het is zo eenvoudig, iedereen heeft zijn/haar eigen prioriteiten. En daar kun je iets van vinden, no problem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:34

Jullie slaan de spijker op zn kop. Als mensen het niet meer kunnen betalen laten ze het als eerste vallen, en kan ik de zaak opdoeken.
Ik wil dus graag dat ze het wel.kunnen blijven betalen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:34

@Mvdende:

Je beschrijft gewoon mijn moeder. Die at zelfs bij de Chinees patat met een halve haan. Geen macaroni, spaghetti of iets dergelijks. Saté ook niet, allemaal buitenlands :-) Elke dag aardappelen, groenten en vlees. Hollandse pot. Maar ze zou nu ook al ver in de tachtig zijn geweest. Liefst geen buitenlandse vakanties ook dus, bij ons in Spanje aten we meestal thuis als zij er was.

@LadyMadonna: ik vind het idee van die pot wel prima. De een zal niks doen, de andere misschien wel 5 euro of gewoon een fooi geven. Ik doe dat sowieso eigenlijk altijd. Het is inderdaad een luxe, nagels, maar zo laat je het aan de klant.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:35

Beetje OT, maar mijn moeder at juist alles. Van slakken tot kikkerbillen en sprinkhanen. (Laatste weet ik niet, of ze die wel eens voorgeschoteld heeft gekregen, maar mocht dat zo zijn, dan had ze ze zeker gegeten.). En wij moesten, onder luid protest, ook op zijn minst alles eens geproefd hebben.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:36

rien10 schreef:
Cookies schreef:
Nou hier breken de rellen uit. Ze hebben het koffiezetapparaat afgesloten vanwege nieuwe coronaregels. _-:(

Ik zou de eerste zijn die gaat rellen. Geen koffie? AAAAAHHHHHHH }:)

Er is niemand die durft te zeggen dat ie dat briefje op de automaat heeft geplakt. En het is er al weer afgerukt. _O- Kom niet aan de koffie hier.