Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:55

Sclimpre schreef:
Echwel schreef:
Lekker oordelen zo.
Wijzen is makkelijk.
Als je met verstand op vakantie ging was het goed te doen, het was verdorie in mijn woonplaats in vakantietijd drukker dan op de berg in Frankrijk

Ik woon in gebied waar veel Nederlanders op vakantie gaan

Ook uit het westen waar hoge besmettingen zijn.

Je kan een virus ook exporteren, niet enkel importeren.

Kan maar ik heb gelukkig nog steeds niks...houden zo zeg ik maar

Heb wel alle volgende vakanties inmiddels afgezegd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:05

Ik zie gewoon appartementen voorbij komen in Benidorm voor een maand voor een fractie van de prijs :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:18

Je kon het meebrengen van vakantie maar je kon het inderdaad ook meenemen die kant op. Toerisme had een duw nodig maar dan ka je evengoed toch in je eigen land op vakantie? Wij doen zelf elke keer nog hele fijne ontdekkingen als we eens weekendje weg gaan. Als de locaties zorgen dat het organisatorisch allemaal goed kan (afstand, eetgelegenheid etc) en de bezoekers houden zich ook aan de voorzorgsmaatregelen, dan lijkt me dat prima haalbaar.

Wij hebben bericht gekregen dat etihad tot eind dit jaar niet naar kathmandu vliegt, dus ook daar krijgen wij nu normaal alles terug.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:01

Varekaj schreef:
Je kon het meebrengen van vakantie maar je kon het inderdaad ook meenemen die kant op. Toerisme had een duw nodig maar dan ka je evengoed toch in je eigen land op vakantie? Wij doen zelf elke keer nog hele fijne ontdekkingen als we eens weekendje weg gaan. Als de locaties zorgen dat het organisatorisch allemaal goed kan (afstand, eetgelegenheid etc) en de bezoekers houden zich ook aan de voorzorgsmaatregelen, dan lijkt me dat prima haalbaar.

Wij hebben bericht gekregen dat etihad tot eind dit jaar niet naar kathmandu vliegt, dus ook daar krijgen wij nu normaal alles terug.

Heb jij toevallig geprobeerd om van de zomer een huisje/ camping in Nederland (daar woon ik) te boeken?

Ik wel en ondanks de regenachtige juli, zat alles VOL! Er was geen fatsoenlijke (geen leeg weiland met één toilet en douche wat zichzelf camping noemt) meer te boeken.

Gewoon géén één voor 1 of 2 weken aan elkaar. Hoogstens voor één of 2 losse nachten.

Ik heb uiteindelijk via vakantieveilingen nog een leuke camping in België weten te scoren voor 2 weken. Maar ook de leuke camping van die organisatie in Nederland was vol, alleen een paar hele slechte campings (zwembad, horeca dicht, zeer slecht sanitair) van die organisatie in Nederland waren nog te boeken.

De prijzen van de campings en huisjes waren ook echt zwaar over de top, zelfs voor een zomervakantie.

Dan snap ik heel goed als mensen voor een camping in Frankrijk ofzo kiezen. Want daar was nog plek zat, juist omdat zo veel mensen in Nederland wilden blijven.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 05-10-20 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:03

Hopelijk staat het snel op de rekening varekaj. Hier nog niks officieel bekend over mijn reis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:43

Ik herinner me jouw absolute nood nog ja, met alle heisa over mondkapjes erbij en "dat is toch niet nodig".

Gaat er een lampje branden? Over verantwoord met locale richtlijnen omgaan? Dat bedoel ik dus met nadenken en reizen. Wel allemaal de hort op maar "jamaar die regels moet dat nou écht". Maakt niet uit of dat in NL is, in B, Frankrijk of Spanje of eender waar. Er zijn richtlijnen en altijd wel weer "ja maar...". Niks ja maar. Ofwel hou je je eraan ofwel blijf je thuis. DAT bedoel ik. Want heel veel mensen hebben inderdaad de mening gehad "ginds is het rustiger en ach, hoeft ook allemaal niet want we denken heus wel goed na".

Dan hadden we niet terug met dat mooie rode kleurtje gezeten. En hadden we allemaal vast volgend jaar wel weer lekker op reis gekund zonder al dat gedoe.

Wij gaan dit jaar wss hierdoor niet eens meer weg kunnen, zelfs niet in eigen land. Daar tref je toerisme en horeca ook ontzettend hard mee, aangezien najaar en winter sowieso al niet bepaald denderend zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:48

Zo dat klinkt wel errug zuur zeg.
Je oordeelt zonder dat je feiten weet.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:48

Afbeelding
Afbeelding

Hier netjes alles binnen met mondkapje en het is hier echt superrustig. Met wandelen een fietser tegengekomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:49

Daarbij Varekaj de belgen hier in Nederland waren niet te tellen.
Zeker toen jullie net in lockdown zaten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:56

Ik heb in den haag nog nooit zoveel Duitsers gehoord.
Mijn enige vakantie was een nachtje eigen stad. En het was heel apart om eens de toerist te spelen.
Had graag nog naar texel gewild en in het buitenland de airbus fabriek... maar waarvoor ik de fabriek wilde bezoeken zal denk ik niet meer gaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:57

Ik ben het veelal niet eens met Mvdende maar over de prijs van campings en huisjes wel. Ik wilde niet naar het buitenland maar de campings in binnenland waren niet te betalen of vol. Nog nooit zoveel Belgen en Duitsers (en mensen uit rest van NL gezien)
Jij wil in jou vakantie ook graag weg schreef je eerder nog. Dat had ik ook gewild @varakaj. Zo zwart wit als jij het schrijft is het ook weer niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:00

Moeten wij Nederlanders nu de Belgen gaan verwijten en andersom?
Ja, de Belgen kwamen nog hier, met omzeilen van het verbod om naar Nederland te gaan. Maar de Belgen zijn hier wel de mensen die je al maanden ook met mondkapjes ziet. En wij Nederlanders zijn ook niet allemaal lieverdjes. Zijn genoeg aantoonbare besmettingen waarvan het puur eigen schuld is, ik ken er persoonlijk (waarvan er ook iemand al 3 weken op de IC ligt).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:08

Hoe is het nu eigenlijk met je buurvrouw Neonlight? Is zij degene die op de IC ligt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:15

Neonlight schreef:
Ja, de Belgen kwamen nog hier, met omzeilen van het verbod om naar Nederland te gaan. Maar de Belgen zijn hier wel de mensen die je al maanden ook met mondkapjes ziet. En wij Nederlanders zijn ook niet allemaal lieverdjes. Zijn genoeg aantoonbare besmettingen waarvan het puur eigen schuld is, ik ken er persoonlijk (waarvan er ook iemand al 3 weken op de IC ligt).

Maar dat bedoel ik er dus mee te zeggen er is geen wedstrijd tussen landen. Overal heb je mensen die zich aan de regels houden of juist niet.
Hier namen de Duitsers de mondkapjes niet mee de grens over.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:18

Nou zeg Varakej wat een vooroordelen heb jij altijd tegen mensen die op vakantie gaan ..volgens mij vou je zelf toch zo heel graag weg op een verre tocht ..daar moet je toch ook uren voor op het vliegtuig ..opeengeplakt met zovelen ? En die bevolking daar zat misschien ook niet te wachten op een toerist uit Belgie

Mensen die in hun eigen land netjes de regels opvolgen doen dat op vakantie ook en degene die op vakantie schijt aan alles hebben ,hebben dat in hun eigen land ook ..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:20

Ja, zij ligt nog altijd op de IC. Is donderdag 24 september van de beademing gegaan en weer uit de kunstmatige coma gehaald, maar zaterdag de 26ste ging het fout, weer aan de beademing en ditmaal op de buik, en vooruitzichten waren toen slecht. Dat is weer bijgesteld naar aanleiding van de ervaringen in de eerste golf, maar ze ligt nog altijd aan de beademing, is wel stabiel maar stabiel slecht, en het gaat een heel langdurig proces worden. Haar man is behoorlijk fit nu, die heeft er weinig schade van gehad terwijl hij juist degene was die onderliggend lijden had (hart en longen). Hij was al zo goed als beter toen zij naar het ziekenhuis ging. En is fitter als voor hij corona kreeg.

Lenaa_tje, mijn reactie was op Echwel, want inderdaad, in ieder land heb je mensen die het goed doen en mensen die overal lak aan hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:23

En dat maakt het zo zorgelijk. Dat je niet kan voorspellen hoe iemand op de ziekte reageert.
Sterkte :knuffel:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:25

Neonlight schreef:

Niet verwijten maar wijzen naar mensen die wel op vakantie gaan en daarbij voorzichtig zijn, moet kunnen.

Dat een vakantie niet doorgaat is idd waardeloos

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:35

Ik denk zelf dat er veel meer besmettingen komen van werk ,school en vooral hogeschool en universiteiten ..

Ga maar eens boodschappen doen in de steden waar veel leerlingen / studenten zitten ...de karretjes zitten vol met bier en sterke drank
En de horeca moet om 22 (23 BE ) dicht dus het probleem is alleen maar groter aan het worden als het achter gesloten deuren gebeurd

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:50

Heftig Neon.

Ik denk dat de mensen die het nu uit het buitenland hebben meegenomen het anders in Nederland wel opgepikt en verspreid hadden. Het is niet zozeer wáár je heen geen maar vooral hoé je er mee omgaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:56

Katja schreef:
Heftig Neon.

Ik denk dat de mensen die het nu uit het buitenland hebben meegenomen het anders in Nederland wel opgepikt en verspreid hadden. Het is niet zozeer wáár je heen geen maar vooral hoé je er mee omgaat.

Jij zegt het hoe ik het bedoel dank je wel

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:10

Net nieuws gekeken (BE) en Brussel zit aan meer dan 700 besm op 100.000 inw :oo
En het zijn toch echt in de multiculturele buurten ( Anderlecht , Molenbeek , Schaarbeek ,Sint joost en Brussel stad ) dat de versreiding als een trein loopt ..ze spreken de taal niet en verstaan de regels niet ( hallo we zijn al 7 maand verder !!) Ze lopen bij iedereen binnen , ze leven met verschillende generaties onder één dak en de jongeren die willen de regels niet naleven :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:18

Lolaliza schreef:
Ik heb tijdens de lockdown ook een bericht gestuurd naar de politie met foto's en naam doorgegeven dat er daar savonds een ( verboden ) feest zou plaatsvinden ..weet je wat ik terug kreeg ..beste mevrouw "als zij dat verjaardagsfeest onder hun gezin vieren dan mag dat gewoon " ..ja duh een 22 jarige ..en er stonden 30 flessen sterke drank en champagne klaar >;)
Ipv gewoon eens op zijn minst langs te gaan s'avonds ..hadden ze meteen een 20 tal uit alle hoeken van Belgie kunnen beboeten ( want je moch toen niet eens uit je provincie )

Ik vind dat echt bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:03

Ik doel niet specifiek op België of Nederland maar echt iedereen algemeen die zoooo graag absoluut bij de minste kans weg wou en dan moeilijk ging doen "want ik weet het beter/het is zo erg niet".
Dus ik doel evengoed op Belgen die ergens het zwijn gingen uithangen als Duitsers die NL overspoelt hebben. Tuurlijk wil iedereen er even tussenuit, maar komop... Soms kan iets gewoon beter niet gedaan worden.

Ik heb covid genoeg van dichtbij meegemaakt, ik hoef dat geen 2e keer hoor.

Azië is hermetisch afgesloten en dat blijft nog wel even zo. Daar zit ook volk genoeg dat met alle liefde weer toeristen wil kunnen ontvangen, omdat zij daar gewoon hun hoofdinkomen van hebben.
In Frankrijk sluit veel horeca weer verplicht de deuren, waaronder Parijs. Ik kan dankzij al die rode zones niet eens familie gaan bezoeken (dat was reisplan 2). Dan mag ik toch balen als een stekker dat er een fikse hoop idioten rondlopen die wel aan alle zones en maatregelen hun voeten hebben geveegd met feesten, familietrips en noem maar op?

Want dat is wel iets opvallend: velen maken heisa over bijvoorbeeld mondmaskers, tot ze ter plekke zijn. Dan valt dat opvolgen eigenlijk nog wel mee.

Waarom kan niet iedereen dat dan? Zo zijn we het snelste van dat beestje vanaf en kunnen alle grenzen weer open, kan toerisme overal lekker terug op gang komen. Nu is het nog maar de vraag wat dit gaat geven op toerisme wat teert op het winterseizoen natuurlijk. Die gaan nu een hele fikse knauw krijgen, want wintersport met après-ski zal evenmin doorgang vinden. Of reizen naar het Hoge Noorden. Of net die citytrips in het najaar richting de zon. Of de reizen naar Azië/landen met een regenseizoen waar vanaf november veel mensen heen gaan.

Een rustige zomer had de winter kunnen "redden" en volgend jaar toerisme misschien laten hervatten zoals we het kennen. Dat had 1 zomer in eigen land gekost.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:20

De eerste wintersport gebieden hebben aangegeven dat apres-ski wel zal plaatsvinden maar op een beschaafdere manier. Als je niet de corona regels volgt wordt in Zermatt ski-pas geblokkeerd. Omgekeerd krijg je wel een ski-pas voucher voor een bepaalde tijd als je moet annuleren vanwrge corona.