Babootje schreef:
Eindelijk... dat hadden ze al eerder moeten doen. Hoe erg ik het ook voor de verkopers vindt!!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:veerledec schreef:Het rivm zegt:Citaat:Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-info ... oronavirus
Kijk ik nou zo naast die grafiek? Waar vind ik die?
De grafiek die jij zoekt vind je hier.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 0DEF_0.pdf
Huertecilla schreef:Het vervelendste van de NL benadering is dat er alleen bekend is wat er na 2-3 weken onderaan de trechter uitkomt.
Dat, het niet meer dan serieuze gevallen testen, is een bewuste keuze van de overheid.
Hanafubuki schreef:Babootje schreef:
Goed ook. Wat een drukte vandaag weer las ik
Huertecilla schreef:En dít is nu een voorbeeld van waarom ´het buitenland´ kritisch is mbt de NL aanpak.
Het beperkte testen is een andere punt van kritiek. Ja, de test zijn wel ruímschoots beschikbaar.
Electra63 schreef:Er zijn niet genoeg testen voorhanden.
Je kan wel willen, maar als iets er niet is, dan kan het niet.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Er zijn niet genoeg testen voorhanden.
Je kan wel willen, maar als iets er niet is, dan kan het niet.
Hmmm, ik vind dat verhaal wat onduidelijk, vooral omdat het UMCG op dat gebied terecht is gewezen, terwijl die zeiden wel meer testcapaciteit te hebben. Ik vind dat er op een aantal terreinen (en tests is er daar 1 van) wel wat makkelijk berust lijkt te worden in 'ok, kan niet, dat was het dan.'
Zoals gezegd:ik mis daarin ook de nieuwsgierigheid naar hoe het werkelijk verloopt. Niet alleen zijn er geen tests maar er wordt helemaal niks bijgehouden aan verdachte klachten, bel liever zelfs de huisarts niet. Dus je kunt bv ook niet met een heel beperkt aantal tests kijken of er andere patronen zichtbaar zijn die wel een indicatie geven.
(En het volhardend niet testen en niet beschermen van zorgpersoneel vind ik helemaal vreemd.)
Emmaa_ schreef:In NL wordt er sowieso op de IC vrij 'streng' gekeken naar wie het aankan. Wekenlang aan de beademing liggen is een gigantische klap voor je longen en hard gezegd, als je in de 90 bent en normaal al moeite hebt met ademhalen ga je dat waarschijnlijk niet overleven. Hier wordt dan sneller gekozen voor niet aan de beademing leggen.
Huertecilla schreef:En dít is nu een voorbeeld van waarom ´het buitenland´ kritisch is mbt de NL aanpak.
Het beperkte testen is een andere punt van kritiek. Ja, de test zijn wel ruímschoots beschikbaar. Je moet ze alleen wel bestellen/kopen.
Spanje heeft er 7 miljoen gekocht en die komen sneller binnen dan ze kunnen testen.
amber15 schreef:LadyMadonna schreef:Suzanne![]()
Enkele dagen terug is hier een animatie filmpje geplaatst met Corona cellen die “I’m angry” roepen.
Heeft iemand dat filmpje nog? Kan m niet vinden...
https://youtu.be/BtN-goy9VOY
Deze bedoel je of niet?
tiwi1969 schreef:Emmaa_ schreef:In NL wordt er sowieso op de IC vrij 'streng' gekeken naar wie het aankan. Wekenlang aan de beademing liggen is een gigantische klap voor je longen en hard gezegd, als je in de 90 bent en normaal al moeite hebt met ademhalen ga je dat waarschijnlijk niet overleven. Hier wordt dan sneller gekozen voor niet aan de beademing leggen.
Hier had ik toevallig gisteren een telefoongesprek over met mijn moeder van 77, die wil absoluut niet beademd worden. Ze is nu nog redelijk fit, wel pacemaker, doet met mijn vader samen alles zelfstandig. Geniet van het leven op deze manier maar wil absoluut niet overleven en dan, zoals zij zelf zegt, met een zuurstoffles in een rolstoel de dagen door moeten. Wordt ze ernstig ziek dan vindt ze het mooigeweest zo.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat we in Nederland leven waar niet kost wat het kost levens gered/gerekt moeten worden.
MizzMontana schreef:veerledec schreef:Het rivm zegt:
[quote
Ook vandaag zijn veel overleden patiënten gemeld. Dit zijn echter meldingen van personen die verspreid over de afgelopen paar dagen overleden zijn. De sterftegevallen worden niet altijd direct doorgegeven. Daarom is nu een nieuwe grafiek opgenomen waarin het aantal overleden patienten is weergegeven naar de dag van overlijden.
[/quote
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-info ... oronavirus
Kijk ik nou zo naast die grafiek? Waar vind ik die?
De grafiek die jij zoekt vind je hier.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 0DEF_0.pdf
Huertecilla schreef:Hanafubuki schreef:
Goed ook. Wat een drukte vandaag weer las ik
En dít is nu een voorbeeld van waarom ´het buitenland´ kritisch is mbt de NL aanpak.
Het beperkte testen is een andere punt van kritiek. Ja, de test zijn wel ruímschoots beschikbaar. Je moet ze alleen wel bestellen/kopen.
Spanje heeft er 7 miljoen gekocht en die komen sneller binnen dan ze kunnen testen.
Loretta schreef:Huertecilla schreef:En dít is nu een voorbeeld van waarom ´het buitenland´ kritisch is mbt de NL aanpak.
De meesten willen niets van kritiek vanuit het buitenland weten.
Citaat:Het vertrouwen in het beleid is hier nog steeds ongelooflijk groot. Maar de gegevens hier zijn door het gebrek aan testen incompleet.