Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:10

Riddershow schreef:
Wat betreft tatoeages vind ik dat als je een tatoeage neemt van een bepaalde bevolkingsgroep dan moet deze ook aan de regels voldoen van die bevolkingsgroep... Stukje respect. Vooral deze nog steeds bestaat...

Wat bedoel je hiermee?

__Sannne

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:22

Ik vind het heel vreemd om als niet Maori zijnde een Maori stijl tattoo te nemen. Super trashy.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:50

Riddershow schreef:
Wat betreft tatoeages vind ik dat als je een tatoeage neemt van een bepaalde bevolkingsgroep dan moet deze ook aan de regels voldoen van die bevolkingsgroep... Stukje respect. Vooral deze nog steeds bestaat...

Ja hier denk ik dan totaal anders over. Even Maori als voorbeeld genomen, een hele traditionele Maori tattoo met alle regels erop en eraan nemen als niet-Maori is juist echt ontzettend respectloos. Maori-inspired (volgens mij hebben de Maori daar ook een bepaalde naam en regels voor wat juist voor buitenstaanders mag) is dan juist wel weer okee.

En idd wat hierboven staat. Als niet-Maori hoort een traditionele Maori tattoo gewoon niet op je lijf thuis wat mij betreft. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:00

__Sannne schreef:
Ik vind het heel vreemd om als niet Maori zijnde een Maori stijl tattoo te nemen. Super trashy.

Ja, of een anker als je geen boot hebt. Of Carpe Diem als je geen latijn hebt gehad. Of een tribal als je nog nooit bij een tribe hebt gehoord. Vleugels op de rug van iemand die niet kan vliegen vind ik ook stom.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:05

Ah poedersuiker, ik heb een kroontje en ik ben geen echte Prins...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:31

Memories schreef:
Riddershow schreef:

Ja hier denk ik dan totaal anders over. Even Maori als voorbeeld genomen, een hele traditionele Maori tattoo met alle regels erop en eraan nemen als niet-Maori is juist echt ontzettend respectloos. Maori-inspired (volgens mij hebben de Maori daar ook een bepaalde naam en regels voor wat juist voor buitenstaanders mag) is dan juist wel weer okee.

En idd wat hierboven staat. Als niet-Maori hoort een traditionele Maori tattoo gewoon niet op je lijf thuis wat mij betreft. :o

Is toch wat ik zeg?

Van niet meer bestaande bevolkingsgroepen kan het natuurlijk juist weer wel een stukje respect zijn. Door het te laten zien...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:52

safina schreef:
__Sannne schreef:

Ja, of een anker als je geen boot hebt. Of Carpe Diem als je geen latijn hebt gehad. Of een tribal als je nog nooit bij een tribe hebt gehoord. Vleugels op de rug van iemand die niet kan vliegen vind ik ook stom.

Heb je ooit een beledigde zeeman gezien over het anker op iemands lijf? := je snapt hopelijk wel dat de dingen die je noemt niet echt gelijkwaardig zijn

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:17

safina schreef:
__Sannne schreef:

Sowieso is een taal die je niet 'kent' stom. Net als die japanse of chinese tekens.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:23

Tiggs schreef:
Sowieso is een taal die je niet 'kent' stom. Net als die japanse of chinese tekens.

Sheldon: Why do you have the Chinese character for "soup" tattooed on your right buttock?
Penny: It's not "soup," it's "courage."
Sheldon: No it isn't. But I suppose it does take courage to demonstrate that kind of commitment to soup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:56

Cowboy55 schreef:
Sheldon: Why do you have the Chinese character for "soup" tattooed on your right buttock?
Sheldon: No it isn't. But I suppose it does take courage to demonstrate that kind of commitment to soup.

_O-

Vage kennis van mij bleek niet ' zusterliefde' als Chinees teken op haar rug te hebben staan, maar supermarkt...
Beetje inlezen van tevoren is wel een must-do :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:59

Chinees heeft ook zoveel dialecten en verschillen, een klein streepje anders kan een teken al een hele andere betekenis geven. Ik zou me er nooit aan wagen :=

Vind het ook altijd een beetje raar om iets onleesbaars als tattoo te nemen. Alsof je erop uit bent dat iedereen naar de achtergrond van je tattoo gaat vragen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:07

'Nee, deze tattoo is dan echt alleen voor míj <3 '

En voor de 1,4 miljard andere Chinezen die zien dat jij 'groentesoep' op je arm hebt.

Sorry, dit is inderdaad ook een frustratie van mij :'). Ik heb zoveel vertaalaanvragen gekregen voor tattoos. Waarom een tattoo in een taal waar je niks mee hebt?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:12

Cowboy55 schreef:
Tiggs schreef:

Hahaha briljant gewoon _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:59

Mooie voorbeelden hier! Ik hoorde eens van een Japanner dat ie 'keuken' op iemands arm had zien staan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:00

Cowboy55 schreef:
Tiggs schreef:

Hmmmm noodle soup, soup, I mean soup!
Andere serie, I know.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:02

Tiggs schreef:
Mooie voorbeelden hier! Ik hoorde eens van een Japanner dat ie 'keuken' op iemands arm had zien staan.

Gelukkig niks genants dus! _O- Er had ook -pak ‘m beet- ‘geslachtsziekte’ kunnen staan. Of ‘tekenbeet’ .....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-01-20 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:02

Sheran schreef:
'Nee, deze tattoo is dan echt alleen voor míj <3 '

En voor de 1,4 miljard andere Chinezen die zien dat jij 'groentesoep' op je arm hebt.

Sorry, dit is inderdaad ook een frustratie van mij :'). Ik heb zoveel vertaalaanvragen gekregen voor tattoos. Waarom een tattoo in een taal waar je niks mee hebt?

Alleen hierom zou ik Chinees gaan leren :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:14

Ik heb iets Hebreeuws, hoewel ik het tamelijk beroerd spreek, niet verder kom dan wat liedjes. Mijn voorouders waren joods, mijn overgrootvader had op dezelfde plek zijn kampnummer.

Als mensen graag Latijn willen omdat ze dat een mooie taal vinden, prima toch? Net zoals infinity's, paardentatoeages en anale seks, leuk voor een ander, niet voor mij maar dikke prima verder.

Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:17

Daarop aanvullend: mensen de niet alleen kunnen zijn moeten eerst aan zichzelf werken voor ze aan een relatie beginnen.

En ja ik ben single. En ja ik wil graag een relatie. Maar zonder zie ik mezelf ook gelukkig oud worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:19

MarcoBorsato schreef:
Ik heb iets Hebreeuws, hoewel ik het tamelijk beroerd spreek, niet verder kom dan wat liedjes. Mijn voorouders waren joods, mijn overgrootvader had op dezelfde plek zijn kampnummer.

Als mensen graag Latijn willen omdat ze dat een mooie taal vinden, prima toch? Net zoals infinity's, paardentatoeages en anale seks, leuk voor een ander, niet voor mij maar dikke prima verder.

Nieuwe:

Niet iedereen gaat een levenspartner vinden en dat hele 'op ieder potje past een dekseltje' is onzin.

Mee eens in die zin dat ik denk dat het ‘vinden’ van het ‘dekseltje’ het probleem is. De planeet is best groot en als je ‘dekseltje’ op laten we zeggen Tuvalu woont zou het zomaar kunnen dat je hem/haar nooit gaat ontmoeten.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:28

MarcoBorsato schreef:

Nieuwe:

Juist. En erger nog: in veel gevallen is dat helemaal iemands eigen schuld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:34

Liesje1611 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nieuwe:

Juist. En erger nog: in veel gevallen is dat helemaal iemands eigen schuld.

Absoluut oneens om hier een term als ‘schuld’ aan te hangen. Dus een goeie opinie voor dit topic. +:)+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:36

Thanks, dat dacht ik al. :D

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 01:11

MarcoBorsato schreef:
Ik heb iets Hebreeuws, hoewel ik het tamelijk beroerd spreek, niet verder kom dan wat liedjes. Mijn voorouders waren joods, [b]mijn overgrootvader had op dezelfde plek zijn kampnummer[b]

Dat vind ik dan wel weer een heel mooi gebaar. En dat maakt een tattoo mooi, niet perse het plaatje maar de betekenis die erbij hoort (neemt niet weg dat sommige mensen echt de meest lelijke plaatjes laten vereeuwigen :') )

Ik weet niet of het een impopulaire mening is maar ik kan er heel slecht tegen als iemand het heeft over een “job” in plaats van een “baan”. Helemaal als het er zo hardgebakken Nederlands wordt uitgesproken. Djop

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 01:19

- Dat het moderne paard compleet verpest wordt door steeds dezelfde bloedlijnen te gebruiken

- Kapitalisme zoals we het nu kennen is asociaal

- dragonball z is tof

- Putin is best oké

- de term happy athlete is cringey. Dit lijkt me een normaal streven dat geen term nodig heeft.