[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:19

webster543

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:04

Geen idee waarom het lichaam na 6maanden “te vers” was. Heb niet gevraagd :D

Dat ziekenhuis is echt griezelig.
En die man in de liftschacht, brrr

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:11

Onali schreef:
https://www.ad.nl/noord-holland/afschuw ... ~ab8afe26/

Een overleden vos die met 2 pinnen 'overeind' wordt gehouden in een weiland.
Redennis onbekend, gedacht wordt aan het afschrikken van vogels en klein ingedierte.

Foto onderaan bericht.

Of om andere vossen af te schrikken?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:15

webster543 schreef:

Ik kan me zo indenken dat iemand in een lijkzak gedaan wordt, omdat hij/zij nog opgegraven moet worden voor verder onderzoek?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:18

beert schreef:
https://www.sandiegouniontribune.com/sd ... ?_amp=true

Op deze foto zie je het wel. Ik neem tenminste aan dat dit dezelfde persoon is. Maar die is na maanden opgeruimd in 2009, dus hij ligt er nu niet meer.

Op die andere zag ik het - net als de anderen - ook niet, maar dit is wel duidelijk inderdaad. Best bijzonder, eigenlijk.

Die foto's van verlaten gebouwen vind ik intrigerend, maar die met bijbelse teksten vind ik gewoon echt eng. Dat link ik namelijk aan de psyche van de mens. Hoe je geïndoctrineerd kunt worden of zelfs helemaal gehersenspoeld. Valt bij mij onder de categorie 'luguber'. De rest van de foto's vind ik best mooi. Ook die van die pop.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:22

Shenavallie schreef:
webster543 schreef:

Ik kan me zo indenken dat iemand in een lijkzak gedaan wordt, omdat hij/zij nog opgegraven moet worden voor verder onderzoek?

Nee dat maakt niet uit. Elk lijk lekt en kisten zijn nu eenmaal van hout.
Uit voorzorg worden er dus lijkzakken in de kist gelegd ter voorkoming dat het in de kist terecht komt.

Niet echt fijn als iemand opgebaard ligt en het lekt.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:25

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:36

Onali schreef:

Een gewoon persoon die overleden is (geen misdaad oid) ligt toch niet in een lijkzak in de kist en juist door te koelen heb je toch ook niet zoveel van dat vocht?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:43

Misschien als je niet helemaal heel meer bent ofzo na een ongeluk? Ik herken het ook niet, maar ik heb alleen maar oudere mensen gezien die door ziekte overleden waren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:51

Sanet schreef:
Onali schreef:

Een gewoon persoon die overleden is (geen misdaad oid) ligt toch niet in een lijkzak in de kist en juist door te koelen heb je toch ook niet zoveel van dat vocht?

Wij moeten altijd naaldopeningen afplakken want zelfs door zulke miniscule gaatjes lek je. Dus wonden ed na een ongeval kunnen zeker ook lekken.

En vergeet niet dat urine en ontlasting er ook gewoon uit gaat lopen. Overledenen krijgen incontinentiemateriaal aan, maar het kan altijd verder lopen dan de luier aan kan.

Je lichaam breekt al af op het moment van overlijden en door koelen vertraag je het proces wel maar je gaat het niet tegenhouden.
Het echte koelen in een vriesvak in het mortuarium is nog altijd beter dan thuis opgebaard liggen. Die koeling is gewoon sterker.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:01

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:22

Shenavallie schreef:
Onali schreef:
https://www.ad.nl/noord-holland/afschuw ... ~ab8afe26/

Een overleden vos die met 2 pinnen 'overeind' wordt gehouden in een weiland.
Redennis onbekend, gedacht wordt aan het afschrikken van vogels en klein ingedierte.

Foto onderaan bericht.

Of om andere vossen af te schrikken?

nee om ganzen af te schrikken, die vreten hele weilanden kaal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:44

Onali schreef:
Wij moeten altijd naaldopeningen afplakken want zelfs door zulke miniscule gaatjes lek je. Dus wonden ed na een ongeval kunnen zeker ook lekken.

En vergeet niet dat urine en ontlasting er ook gewoon uit gaat lopen. Overledenen krijgen incontinentiemateriaal aan, maar het kan altijd verder lopen dan de luier aan kan.

Je lichaam breekt al af op het moment van overlijden en door koelen vertraag je het proces wel maar je gaat het niet tegenhouden.
Het echte koelen in een vriesvak in het mortuarium is nog altijd beter dan thuis opgebaard liggen. Die koeling is gewoon sterker.

He gatsie, dan wil ik liever zo snel mogelijk gecremeerd. Je wilt toch niet dat alles eruit gaat lekken? Ook al merk je er zelf niks meer van natuurlijk. Maar alleen het idee al.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:08

DezeNaam schreef:
Dus die stad staat praktisch eigenlijk gewoon 'leeg' maar toch mogen (?) er geen vernieuwingen gedaan worden? (Ofja vernieuwen, renovaties enzo, zorgen dat de stad terug tot 'leven' kan komen?)

Alles mag. Er is gewoon geen geld voor, de stad heeft een miljarden schuld. Laten verkrotten is goedkoper dan afbreken.

DezeNaam schreef:
Dan klagen ze in België over enkele leegstaande woningen die aan het verkrotten zijn maar Amerika heeft er gewoon een hele stad van!
Een enorme stad. 10x zo groot als Amsterdam.
Terecht dat daarover geklaagd wordt..... daar begint het namelijk. Die verkrottende huizen worden drugspanden, dat vermindert de waarde van omliggende panden, waardoor mensen wegtrekken en er meer gaat verkrotten, want niemand wil er wonen, en voor je het weet, zijn het hele wijken...... en daarna steden. Nu zit er bij Detroit een behoorlijk racistische geschiedenis achter, de verkrottende wijken zijn namelijk ontstaan omdat er volgens de blanke bevolking teveel gekleurde mensen woonden, en de zwarte bevolking voor bepaalde delen van de stad geen hypotheken konden krijgen, en voor andere delen een lage hypotheek, geen goedbetaalde banen, en toen de blanke bevolking vertrok, namen ze het geld met zich mee, want die wilden niet dat hun kinderen op scholen zaten waar ook zwarte kindjes zaten, en dus stichtten ze hun eigen charter scholen in de buitenwijken.

DezeNaam schreef:
Of wonen er dus -van wat ik begrijp- wel nog wat mensen in Detroit, die dus eigenlijk geen kansen meer hebben in het leven?

Yep. Banen zijn er niet. geld om huizen op te knappen is er niet, geld om te verhuizen ook niet. Gezondheidszorg is een drama, over het hele land, fast food teveel, gezond eten belachelijk duur.

DezeNaam schreef:
Die foto's van het ziekenhuis zijn wel gaaf.

Ja, ik vind ze ook gaaf. Vooral heel fascinerend, ik kan echt blijven kijken.
DezeNaam schreef:
Soms lijkt het me heel interessant (en spannend) om verlaten gebouwen te betreden en er rond te kijken, wat foto's te maken enzo. Maar dan ben ik ook altijd weer bang dat er kwaadaardige mensen 'wonen' die niet zo blij gaan zijn met mijn bezoek. Of stel je voor dat je er dan een lijk vindt ofzo... Brrr.

Oh die kansen zijn ruimschoots aanwezig, het is niet zo dat mensen daar regelmatig opruimen. Lijken vind je er sowieso. De kans is ook vrij groot dat je AIDS oploopt, of in een spuit met fentanyl stapt, en in een coma raakt. En dat is allemaal nog los van het feit dat je een vrouw bent, een vagina hebt, en er daar meer mannen zijn dan vrouwen........ ik hoef er niet heen zeg maar.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:31

Detroit heeft dan wel weer een bizar groot vliegveld. Ik ben vorig jaar via Detroit terug naar Nederland gevlogen, heel apart.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:13

Avalanche81 schreef:
Oh die kansen zijn ruimschoots aanwezig, het is niet zo dat mensen daar regelmatig opruimen. Lijken vind je er sowieso. De kans is ook vrij groot dat je AIDS oploopt, of in een spuit met fentanyl stapt, en in een coma raakt. En dat is allemaal nog los van het feit dat je een vrouw bent, een vagina hebt, en er daar meer mannen zijn dan vrouwen........ ik hoef er niet heen zeg maar.

Nou nou, zo spectaculair is het nou ook weer niet hoor :Y) Wellicht in Detroit, maar ik ben inmiddels toch wel in redelijk wat verlaten gebouwen geweest (in Europa). Ik heb alleen nog nooit een lijk gevonden, heb geen aids, ben niet in coma geraakt en ben ook nog nooit verkracht. Tuurlijk, het is opletten wat je doet en waar je bent, maar dat is natuurlijk ook net de spanning. De kans is groter dat je door een vloer zakt of iets op je hoofd krijgt, dan dat je een lijk vindt of 1 van de andere zaken die je noemt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:16

Europa is geen Amerika........ Detroit is een van de meest criminele steden van Amerika. Camden, New Jersey trouwens ook. Ook gezellig daar.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:17

Ik vind het altijd heel vet om die 'abandoned' filmpjes op Youtube te kijken! Kan daar echt de kriebels van krijgen, je voelt gewoon de spanning :') Zitten soms ook best lugubere dingen tussen (teksten op muren, dingen die ze vinden etc).

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:19

Avalanche81 schreef:
Europa is geen Amerika........ Detroit is een van de meest criminele steden van Amerika. Camden, New Jersey trouwens ook. Ook gezellig daar.

Dat begrijp ik. Maar ze had het over verlaten gebouwen in het algemeen volgens mij, niet specifiek gebouwen in Detroit en/of Amerika.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:23

Zullen we aan haar vragen wat ze bedoelde precies? Voordat we van alles gaan invullen :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:26

Citaat:
Terecht dat daarover geklaagd wordt..... daar begint het namelijk.

Terecht is het zeker wel.

Even offtopic. Een politieke partij had er hier wel eens een leuk evenement van gemaakt. Een verjaardagsfeest voor het oudste krot van Hasselt. _O-
https://hasselt.pvda.be/krotverjaardag

Ik moest hier regelmatig voorbij wandelen. Het idee om er 'in te breken' (zonder iets te forceren) is al in me opgekomen. Helaas bleek de muur (er is een 'terras' aan de achterkant van het gebouw) toch iets te hoog te zijn om zonder hulpmiddelen op te klimmen. :+ Leek me een erg gave plaats om eens wat foto's te maken.
(De huizen in de buurt van dat krot zijn overigens wel gewoon 'normaal'. Ik zie niet overdreven veel leegstand in de omgeving.)

Wat ik dus niet 'snap' is dat een stad zoveel schulden kan hebben en Amerika er niks aan doet. Dat vind ik echt raar. Als er in België of Nederland een stad helemaal naar de kloten gaat dan komt er toch eerder een federaal plan om dit op te lossen? Ofja, geen idee eigenlijk hoe het in zijn werking gaat. Ik ken niet ongelooflijk veel van politiek. (Ik zoek het zelf trouwens wel even op voordat het topic door dit onderwerp 'gekaapt' wordt.)
Wel echt naar voor de mensen die in Detroit wonen, bah.

Zijn er hier trouwens mensen die interesse hebben in antisociale persoonlijkheidsstoornissen (psychopathie etc dus)? Op een manier vind ik het misschien niet 100% in dit topic passen omdat ik het nogal wat vind om een persoon 'bijzonder luguber' te noemen. Uiteindelijk kunnen ze ook niet veel aan hun stoornis doen (aan hun gedrag natuurlijk wel).
Op Tumblr volg ik nu enkele blogs waarop psychopaten (vaak met de diagnose ASPD en/of NPD) gewoon simpele vragen beantwoorden. Over hun dagdagelijks leven, wat zij denken, voelen, hun waarden en normen. Ik vind het echt wel interessant.
Wel een note dat dit geen psychopaten zijn die (extreme) misdaden begaan zijn. Ik vind het net leuk om die 'tegenhang' te hebben, niet alle psychopaten zijn moordlustig of hebben de drang om anderen (fysiek) pijn te doen voor de fun.
Moesten er mensen interesse hebben kan ik hier wel een paar linkjes plaatsen. Je kan hun anoniem ook vragen stellen die ze regelmatig beantwoorden.

Citaat:
Zullen we aan haar vragen wat ze bedoelde precies? Voordat we van alles gaan invullen :)

Ik dacht inderdaad eigenlijk gewoon aan gebouwen in Europa/België. Naar de andere kant van de wereld vliegen voor een verlaten gebouw te verkennen... Zoveel geld heb ik er niet voor over. :p
Sowieso lijkt Amerika me in het algemeen gewoon eng. Dus daar een verlaten gebouw verkennen zit er niet echt in. Al klinkt het als een leuk concept, maar daar blijft het ook bij.

Wel interessant om te weten dat je in verlaten gebouwen in Amerika toch wel relatief groot gevaar loopt. Hoewel dat eigenlijk niet echt zo onlogisch is...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:27

Urbexen is gaaf.. Doe ik ook.
Als je nadenkt wat je doet is er niets gevaarlijks aan!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:54

Hasselt heeft het _O- moet maandag volgens mij weer langs

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:58

Misschien wel leuk om te lezen over Detroit:

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... pkrabbelt/

Het gaat dus weer iets beter daar.

Ze zijn de stad enorm aan het opknappen al een aantal jaren en veel leegstaande panden zijn gesloopt. Dus een bezoek is echt niet zo onveilig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:55

Ghostattack schreef:
Ik vind het altijd heel vet om die 'abandoned' filmpjes op Youtube te kijken! Kan daar echt de kriebels van krijgen, je voelt gewoon de spanning :') Zitten soms ook best lugubere dingen tussen (teksten op muren, dingen die ze vinden etc).

Dan is deze ook leuk om te kijken. De hele serie trouwens.

Edit: de beschrijving is: een aflevering van Horrornacht van Stuk tv waar ze een verlaten eiland gaan bezoeken ‘s nachts waar een kliniek heeft gestaan waar mensen zelfmoord hebben gepleegd. Ook werden in het verleden mensen met de pest daarheen gebracht om te sterven.

Het Italiaanse eiland Poveglia was lang geleden dé plek waar mensen die de pest hadden naartoe werden verscheept om te sterven. Later stond er een ziekenhuis waar gruwelijke experimenten werden gedaan op patiënten. De geesten van de naar schatting 160.000 mensen die er stierven, spoken er volgens de vertellingen nog altijd rond.