Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Ik hoop toch dat er genoeg hout en wat bouten te vinden zijn voor een melktafel en wat aan verbindingen, slangen en 12V pompje/handvacuumpompje voor het melken. Geit aan het hek binden en kookpan er onder werkt wel voor nood, maar als je gaat handmelken, leer je heel snel waarom boeren graag machines gebruiken.
de keren dat ze hier de boel op stelten zetten zijn niet meer op 1 hand te tellen.
palousa_boy schreef:Scheelt dat ik de schapen ook regelmatig ergens anders tegenkom maar dat is dan vaak met 100+ tegelijk![]()
Dus we zijn wel wat gewend.
wat erg voor jullie
Eenmaal je er in zit kun je ook niet veel anders mee. Opgeven is ook geen optie.
Wou er eigenlijk 2 mee maar verstand zei wat anders
Zoals het er nu voorstaat gaat er 1 ooi geen melk meer geven, 1 ooi te weinig melk en een andere ooi is nog afwachten. Dus alle geitenmelk op termijn gaat zeer welkom zijn
Het is ook een soort kinderboerderij waar veel kampen worden gegeven dus helemaal peuterproof. Ook wel belangrijk hier
). Ik wil kijken of ik komend jaar wat soep kan gaan wecken, dat eten we graag en dat is volgens mij heel goed te doen.

Nu nog een naam. Dacht zelf aan Lucy.
En leuk om je kudde zo te zien!idinn schreef:Bramen met doorn, horror. Onze volkstuin was ermee overwoekerd. Jarenlang gestaan. Dus ik vrees dat we nog lang staan te vloeken op braam dat random ergens op komt. Proberen zoveel mogelijk eruit te spitten, maar je mist zo snel een stukje wortel. Hebben zelf wel al doornloze gezet, waar ze wel mogen.
Ze stonden er al toen we dit huis kochten.