eilleen333 schreef:Steeph schreef:Als wij nu hier (NL) een maan zien overdag, hebben ze dan waar het nu nacht is geen maan?
Volgens mij wel. Als in: je hebt gelijk inderdaad

Ik zal zo het artikel opzoeken.
Tuurlijk hebben ze wel een maan!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Maat niet zichtbaar toch? Als het hier dag is en we zien de maand, dan is het aan de andere kant van de wereld nacht, maar kunnen ze de maan niet zien, want die staat boven Nederland. Dus ze hebben wel een maan 's nachts, maar niet 100% tegelijk met ons. Ze moeten even wachten tot ze hem dan weer kunnen zien.
Citaat:Hoe wij de maan zien wordt bepaald door de onderlinge posities van zon, aarde en maan, terwijl de maan om de aarde draait (en beide samen om de zon). Iedereen op aarde ziet dus de zelfde volle maan. Alleen zien de Australiers hem op zijn kop staan… Maar dat komt omdat zij voor ons gezien, zelf met hun hoofd de andere kant op wijzen. Voor de volle maan maakt dat weinig uit, maar voor halve maan is dat verwarrend. Wij zien de Eerste Kwartier maan als |) terwijl deze op het zuidelijk halfrond dan de vorm (| heeft. Het bekende ezelsbruggetje dat de EK maan gezien kan worden als een letter P van Premier (eerste) werkt daar dus niet. Makkelijk is het om te onthouden dat de EK maan altijs ‘s avonds te zien is en de Laatste Kwartier maan altijd ‘s ochtends. Dat geldt voor beide halfronden.
Danique_G schreef:God is de vader van iedereen. Dat maakt jezus a brother from another mother.
Sammie schreef:Ik zal het je nog moeilijker maken. God, Jezus en de Heilige Geest zijn samen één.
legende Augustinus schreef:In de tijd dat hij bezig was aan zijn boek over de Drie-Eenheid ('De Trinitate') wandelde Augustinus op een dag in gepeins langs het strand in de buurt van zijn bisschopsstad Hippo. Op een goed moment werd zijn aandacht getrokken door een spelend kind dat een kuiltje in het zand had gegraven en keer op keer bedrijvig naar de vloedlijn liep met een bakje, waarin hij water schepte om het in zijn kuiltje uit te gieten. Toen Augustinus dat zo enige tijd had aangezien, vroeg hij aan het kereltje waar hij toch mee bezig was. 'Ik probeer', zo luidde het antwoord, 'de zee in dit kuiltje over te scheppen.' 'Maar dat kan toch niet?' glimlachte Augustinus. 'Evenmin kunnen wij mensen' zo luidde het wederwoord, 'het grote mysterie bevatten van Gods Heilige Drie-Eenheid.'
Nicolien schreef:Nee deze staat bij "Een jaar lang ITP"
gohya schreef:m.a.w. Maria is vreemd gegaan dan.