Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:26

Het wil natuurlijk ook wel helpen om je adres even te mailen als iemand iets op kan halen :') Was gister aan het wachten op iemand die iets zou komen halen, check de mail nog even voor de zekerheid en zie dat ik mijn adres niet meer heb gemaild :+ Doe dat nooit gelijk bij de eerste reactie die ik geef op een bod, eerst kijken of mensen serieus zijn. Maar ja, dan moet je m later wel mailen natuurlijk.. Sorry-sorry-mail gestuurd en of het dan misschien vanavond kon, maar tot nu toe niks op gehoord. Denk dat ik hem weer van de reservering af kan halen want hij heeft dus zelf ook niet meer gemaild voor het adres. Pfff dacht ik er mooi vanaf te zijn :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:27

Wat zijn tieners toch vermoeiend... grietje dat mijn laarzen heeft gekocht waar ik ze even voor moest reserveren: zou deze maandag het geld hebben en komen brengen. Van het weekend kreeg ik een berichtje, of ze eerst 35 euro mocht betalen, en de rest vanaf 15-6 overmaken? Nee dus, ik wil nu wél het hele bedrag. Nou ok dan... Gisteren niks... net een berichtje dat ze vanavond het geld wel komt brengen, áls het op haar rekening staat.... zucht, het wordt steeds later...
Ze had ook nog interesse in een zadel. Ben vrijdag bij haar op stal geweest om verschillende zadels te passen, eentje paste zowaar op 2 van haar verzorgpaarden, en op de derde lag ie redelijk. Ze wil het zadel dolgraag hebben, reserveerde deze ook. Maar ze zou nog even met de eigenaresse bespreken, of deze voor wilde schieten zodat zij de eigenaresse af kon betalen. Schijnbaar krijgt ze op haar berichten (die ze ook allemaal naar mij stuurt als "bewijs"... :') ) geen antwoord. Bel die vrouw dan gewoon even, dan spreek je d'r tenminste! Ik word daar zo moe van... zeker omdat ik alles deze week afgehandeld wil hebben, voordat ik een maand verdwijn.

Verder stuurt ze me hele berichten over haar been, wat de dokter zei, wanneer ze weer mag beginnen met fietsen en paardrijden... alsof ik haar nieuwe beste vriendin ben... grietje is 18 :') En dan stuur je een beleefd antwoord terug, want ik wil dat geld hebben en het zadel ook het liefste verkopen natuurlijk. Als alles geregeld is (of afgezegd) dan wis ik haar nummer gelijk :D

Dakotha_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:38

Weer een onaardige mail ontvangen omdat ik niet direct mijn huis adres gaf, uitgelegd dat ik heel vaak mijn adres heb gegeven en niks meer te horen krijg van mensen. Vind ik niet zo prettig meer, kwam het er op neer dat ik argwaan opwek bij mensen.
Aardig weer, probeer altijd zo net mogelijk de spullen te leveren :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:06

GamblersCup schreef:
Wat zijn tieners toch vermoeiend... grietje dat mijn laarzen heeft gekocht waar ik ze even voor moest reserveren: zou deze maandag het geld hebben en komen brengen. Van het weekend kreeg ik een berichtje, of ze eerst 35 euro mocht betalen, en de rest vanaf 15-6 overmaken? Nee dus, ik wil nu wél het hele bedrag. Nou ok dan... Gisteren niks... net een berichtje dat ze vanavond het geld wel komt brengen, áls het op haar rekening staat.... zucht, het wordt steeds later...
Ze had ook nog interesse in een zadel. Ben vrijdag bij haar op stal geweest om verschillende zadels te passen, eentje paste zowaar op 2 van haar verzorgpaarden, en op de derde lag ie redelijk. Ze wil het zadel dolgraag hebben, reserveerde deze ook. Maar ze zou nog even met de eigenaresse bespreken, of deze voor wilde schieten zodat zij de eigenaresse af kon betalen. Schijnbaar krijgt ze op haar berichten (die ze ook allemaal naar mij stuurt als "bewijs"... :') ) geen antwoord. Bel die vrouw dan gewoon even, dan spreek je d'r tenminste! Ik word daar zo moe van... zeker omdat ik alles deze week afgehandeld wil hebben, voordat ik een maand verdwijn.

Verder stuurt ze me hele berichten over haar been, wat de dokter zei, wanneer ze weer mag beginnen met fietsen en paardrijden... alsof ik haar nieuwe beste vriendin ben... grietje is 18 :') En dan stuur je een beleefd antwoord terug, want ik wil dat geld hebben en het zadel ook het liefste verkopen natuurlijk. Als alles geregeld is (of afgezegd) dan wis ik haar nummer gelijk :D

Beschouw het als een compliment :') (ik snap dat 't vervelend is, maar toch, positief denken! :D )

Klinkt wel als een typisch tienermeisjesverhaal haha. Hoe oud is ze?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:08

Alja schreef:
Waar baseer je dat op tallie?

Omdat ze het gisterenavond opnieuw over zou maken en ik tot nu nog steeds geen betaling heb ontvangen.

En dat is nog niet eerder voorgekomen. Ik heb, ongeacht de bank waar het vandaan komt, altijd betalingen de volgende dag binnen.

Ik heb nu maar even om een print screen gevraagd. Zij geeft namelijk aan dat het bij haar is afgeschreven. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:26

Dakotha_ schreef:
Weer een onaardige mail ontvangen omdat ik niet direct mijn huis adres gaf, uitgelegd dat ik heel vaak mijn adres heb gegeven en niks meer te horen krijg van mensen. Vind ik niet zo prettig meer, kwam het er op neer dat ik argwaan opwek bij mensen.
Aardig weer, probeer altijd zo net mogelijk de spullen te leveren :(

Ik heb datzelfde hoor. Wil eerst een afspraak voor ik adres geef.
helemaal nu we verhuizen is ons oude huis een makkelijk doelwit

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:50

En net weer een reactie van het grietje wegens laarzen en zadel: geld staat er (natuurlijk -:(- ) nog niet op, dat komt morgen. Maar ondertussen wil de eigenaresse van de paarden het geld voor het zadel wel voorschieten, dus ik heb gezegd dat ze dan morgen alles in 1 keer moet betalen. Dat wil ze wel zegt ze. Dat hoop ik dan voor haar, anders gaan beide niet door, laarzen en zadel niet. Reserveren, doen alsof ik je grote vriendin ben, ipv direct betalen vragen of het in delen kan, betaling uitstellen... geen zin meer in, ben d'r een beetje klaar mee.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:55

Had net een nieuw dekje aangeboden op fb, heeft iemand interesse krijg ik allemaal !!!??? omdat ik niet snel genoeg reageer. Mijn leven bestaat niet uit fb'en.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:11

Uiteraard is er ook wat mis gegaan met de 2e betaling en nu wil ze hem niet meer hebben! :')

Wat ontzettend voorspelbaar, haha! Had al het idee dat ik in de maling werd genomen, helaas is dit dus ook het geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:17

Tallie1979 schreef:
Alja schreef:
Waar baseer je dat op tallie?

Omdat ze het gisterenavond opnieuw over zou maken en ik tot nu nog steeds geen betaling heb ontvangen.

En dat is nog niet eerder voorgekomen. Ik heb, ongeacht de bank waar het vandaan komt, altijd betalingen de volgende dag binnen.

Ik heb nu maar even om een print screen gevraagd. Zij geeft namelijk aan dat het bij haar is afgeschreven. :)

Zelfs Buitenlandse betalingen staan binnen 2 werkdagen op je rekening. Soms zelfs dezelfde dag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:19

Ja, dat heb ik ook al eens meegemaakt morganlefay! :)

Maar mijn gevoel zat helaas juist. Ik ben inderdaad aan het lijntje gehouden. Gelukkig eet het ding geen brood! :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:55

Zojuist een bitloos hoofdstel verkocht en verzonden per brievenbus post. Wist niet dat je daar een track en tracé bij kreeg!
Is dat nieuw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:04

Ja dat is nieuw, brievenbuspakket noemen ze dat geloof ik :) mega handig, heb je het gedonder niet dat de koper het 'niet heeft gehad' :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:06

Ja, maar is wel alleen bij pakketjes boven de 500gram.
Dus op hele lichte pakketjes geldt het dus niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:46

Ha de geïnteresseerde die niet meer reageerde op m'n mail bericht gestuurd dat ik z'n bod zou verwijderen, is toch nog geïnteresseerd en kon ineens heel snel reageren. Die komt morgen, ben benieuwd of ie echt komt!

Heb nu m'n bank erop staan en al verschillende reacties, blijft leuk :+ Van iemand die zegt dat ze krap bij kas zit maar €50 wel kan missen, terwijl er al €80 is geboden (online). Mensen die hem voor €75 komen halen zaterdag terwijl er in de advertentie staat dat het pas vanaf volgende week kan. Iemand die wil bieden bij bezichtiging. Prima, snap ik goed, maar heb per mail een bod van €150 dus dat aangegeven, ben benieuwd of ie daar nog overheen wil. Verder valt het vooralsnog mee!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:23

Pff ik heb ook weer eens wat verkocht (een rok) en vandaag kreeg ik het gezeur dat ze de rok nog niet binnen heeft terwijl er op de track en trace staat van wel.

Ik heb maar gemaild dat volgend de t&t de rok al binnen is dus dat ik er weinig aan kan doen en als ze problemen heeft dat ze zelf post nl kan bellen. Verdorie

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:11

Lijkt me sterk dat ze hem dan niet heeft. Moet ze misschien bij de buren aanbellen. Wie weet is hij daar geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:37

Vinden jullie het onbeschoft als ik om meer gegevens vraag bij een aankoop via marktplaats?
Ik heb haar wel opgezocht via FB hoor. En de gegevens kloppen ook wel, maar misschien een adres? Of zouden jullie dat persoonlijk ook niet geven?
Ben al keer opgelicht en vind het dan moeilijk om iemand te vertrouwen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:43

Ik vind dat helemaal niet raar en zou er ook geen moeite mee hebben om ze te geven! (als iemand het op komt halen, geef je ook te adres :) )

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:45

Nee is toch niet raar! Gewoon even erbij zeggen waarom je de gegevens wil :)

Ik heb nu toch ook weer iets meegemaakt..
Ik had Sprenger beugels op MP gezien, nieuw voor een hele leuke prijs. Maar er stond maar heel weinig informatie in de advertentie dus had een mail gestuurd met 2 vragen. Ik kreeg geen reactie. Nog een keer hetzelfde mailtje gestuurd want misschien was hij niet goed aangekomen. Weer geen reactie.
3 dagen later belde ik op (er stond een telefoonnummer bij de advertentie maar het was een Belgisch nummer dus vandaar dat ik het eerst even via de mail wilde proberen). Eerst kreeg ik er niemand aan maar toen belde ze terug.
Ze vertelde me dat ze de beugels een uur eerder had verkocht. Nou ja, vette pech voor mij dan. Ik zoek verder. Maar ik vond het zo raar dat die advertentie nog steeds op MP stond na bijna een week. Ik denk, ik bied gewoon is in de advertentie. En ja hoor, krijg net een mailtje dat ik ze voor die prijs wel mag overnemen. :\ Are you kidding me?

Ik ben normaal nooit snel boos en blijf altijd super vriendelijk maar nu brak mijn klomp. Heb dit mailtje er maar overheen gestuurd:

Hallo,

Ik vind het een beetje raar dat ik op mijn eerdere mails geen reactie krijg.
Ik heb je vorige week gebeld omdat ik interesse had in de beugels en toen werd mij verteld dat de beugels al verkocht waren. Beetje een rare situatie!

Nu bied ik €75 en kan ik ze opeens wel kopen. Dat vind ik niet echt een manier van zaken doen!
Daarom laat ik bij deze ook weten dat ik geen interesse meer heb.

Wilde gewoon even checken of ze echt al verkocht waren of niet omdat de advertentie er maar op bleef staan. Maar met zulke mensen doe ik liever geen zaken ;)

Ben heel benieuwd of ik daar nog iets op terug krijg!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:50

-O- Dan gaat hier helaas op 'als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het vaak ook' :P
Ben erg benieuwd of ze nog terug reageerd!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:51

Dat is wel heel raar zeg.
Goed dat je dat mailtje hebt gestuurd, alleen helaas moet jij dan verder kijken naar andere beugels. :(:)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:53

Ja inderdaad. Ik vind het zo'n raar verhaal.
Als ze meer voor de beugels wilde hebben dan wat in de advertentie stond omdat mensen aan het bieden waren, had ze het gewoon kunnen zeggen want was bereid om meer te betalen.
Maar niet op deze manier :n

En inderdaad, verder met mijn zoektocht, hoewel ik al bijna zover ben om ze gewoon nieuw te kopen en dan maar wat meer kwijt te zijn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:55

Ik zou er wel even melding van maken dan! Klinkt niet heel goed Elfil...
Gewoon even sturen wat je hier net ook zet. Misschien dat die persoon al meer mensen heeft opgelicht :oo

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:05

HAHAHA! Ze mailt me net terug:

Omdat ik echt Geen idee heb Welke maat ze Zijn. Maar ok laat maar
Ik had namelijk gevraagd hoeveel cm de beugels waren..

Hoe dom kan een mens zijn. Ik denk echt niet dat ze iemand wil oplichten maar ze wilde gewoon zo veel mogelijk geld eruit slepen. Doet ze alleen niet erg slim.
Heb dit er nog maar even op terug gestuurd. Gewoon omdat ik het niet kan laten:

Ja, maar toch geen enkele rede om mij aan de telefoon te melden dat ze zijn verkocht?
En zo moeilijk lijkt het me niet, even een meetlint pakken en de bodem opmeten.

Ik denk dat het je erom ging, dat je wilde kijken hoe hoog je de prijs op kon laten drijven, en het leuke is nog. Je had me gewoon kunnen zeggen dat je er wat meer voor wilde hebben. Was namelijk bereid om er €100 voor te betalen.

Niet erg slim van je ;)

EDIT:
En daar stuurt ze nu dit op terug:
U Hebt gelijk hoor maar die mensen zouden het geld over Schrijven maar dat hebben ze ng altijd niet Gedaan dus heb ik ze ng altijd niet opgestuurd.

Dus nu laat ik het erbij, maar die hoef ik dus echt niet meer...